בחילות ועבודה

Nutti

New member
בחילות ועבודה

אז אני עוד לא שבוע 6 אפילו אבל הבחילות הגיעו בשיא עוצמתן.
אני קמה בבוקר עם בחילה איומה, מקיאה פעם- פעמיים..בקושי אוכלת ושותה..לקראת 14:00-15:00 המצב משתפר ואני חוזרת לתפקד.
זה התחיל ביום חמישי ואחרי שעתיים עבודה פשוט חתכתי הביתה. לא יכולתי יותר.
מבועתת לקראת מחר.

איך הצלחתן לשרוד את השלב הזה ?
אני מנסה להשלים עם העובדה שכנראה אצטרך להודיע על הריון כבר מעכשיו אך יחד עם זאת לא מסוגלת לתפקד. וגם איך אודיע לפני שעשיתי בדיקת דופק אפילו? :/

כל הזמן שומעת וקוראת על בנות שעובדות עם בחילות והקאות - איך עושים את זה? מנסה את כל השיטות - ארוחות קטנות, ג'ינג'ר, b6 - כלום לא עוזר.

מה שמלחיץ גם שמדובר בעבודה חדשה - כולו חודשיים ותק.
 

שושי291

New member
ממש מבינה אותך...

כל הריון שלי אני עם בחילות קשות מאד מההתחלה, והקאות מעת לעת, חלשה מאד ובתפקוד חלקי ביותר. כך גם היה בהריונות הקודמים, אבל נראה לי שבהריון הזה היה השיא. והאמת, אין לי מושג איך צלחתי את התקופה הזו בעבודה, פשוט ישבתי כמו חי-מת לפעמים ימים שלמים במשרד...ולא סיפרתי לאף אחד עד הסקירה...שוב, אין לי מושב איך שרדתי את הימים הללו... מה שעלי הקל זה עגבניות שרי (כן מוזר, אבל החמיצות הקלה עלי), כוס מים קרים עם לימון באינפוזיה (כל היום)...הייתי אוכלת הרבה תפוחים (2-3 ליום) וביגלה יבש לסוגיו (פרעצל, חטיף ביגלה וכו') ולפעמים לחם עם גבינה לבנה. וזהו. גינגר עשה לי נורא. קניתי כדור טבעי שנקרא גרבידול ונטלתי רק כדור אחד, שהיה דוחה. תאכלי רק מה שמקל עליך, גם אם זה אומר כל היום לאכול אותו..אין ברירה. אני היום שבוע 17,ורק השבוע התחלתי להרגיש ממש הקלה. בהצלחה!
 
כל כך מוכר...

תחזיקי מעמד ורק שיצליח!
קניתי בסופרפארם מספר כדורים טבעיים, האמת שכלום לא עזר, אבל יש בנות שעוזר להן.
הפעלתי מזגן על קור בעבודה, מאוד הקל עלי. אכלתי ארוחות קטנות בעיקר של קרקרים עם גבינה לבנה, מלפפונים חמוצים, זיתים. קצת החזיק אותי. אכלתי ארוחות קטנות אבל כמעט כל הזמן היה לי משהו בפה.
בסביבות שבוע 15 פחת משמעותית, כעת הרבה יותר טוב, רק הצרבות נוספו. התחלתי שבוע 21.
בהצלחה!
 

שירהד1

Member
מנהל
מה לגבי כדורים? (לא זוכרת איזה יש- אבל יודעת שיש)-

נראה לי שכדאי להתייעץ על כך עם הרופא/ה שלך.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז
09-7749028
 
כמה רעיונות

מבחינת אוכל: דברים יבשים כגון בייגלה, פתיבר, צנימים, פריכיות. בתקופת הבחילות אני תמיד אוכלת שקדים - חשוב שהם יהיו לא קלויים ולא מומלחים.
חברות סיפרו שהן אכלו קרטיבים או אפילו לעסו קרח.
היו תקופות שעזר לי לשתות מים קרים עם לימון.

בהריון השלישי קניתי צמיד נגד בחילות בבית מרקחת. יש לו שתי בליטות שאמורות ללחוץ על נקודות בפרק כף היד. לא בטוחה כמה זה עזר לי, אבל בעיניי שווה נסיון.

כמו שכתבתי לרונית294 אני חושבת שכדאי לך לברר עם אחד המרכזים הטרטולגיים האם מותר לקחת פראמין.
 
אני קיבלתי פראמין

באחד ההריונות. לא לקחתי, אבל הרופאה המליצה
רק אומרת שאני לא מקיאה, ומאוד קשה לי עם הבחילות... סיוט.
אין לי אלא להציע חיבוק. וארוחות קטנות.
 

orli12341

New member
כל כך מבינה אותך...

לי הדבר שהציל אותי ועזר לי לתפד אלה כדורים שנקראים דיקלקטין.
אני קניתי אותם פרטי כי לא היו מוכרים דרך הקופה אך נראה לי שעכשיו כן תבדקי
הם עושים פלאים והבחילות ירדו בצורה משמעותית והצלחתי אפילו לאכול דברים מסויימים.
שווה לבדוק!!
 

Nutti

New member
תודה על העצות, בנות

בהריון הקודם היו לי בחילות אבל לא בעוצמה כזאת. גם אז ניסיתי לשרוד ולהסתיר בעבודה ובסוף עשו לי שיחה בסביבות שבוע 7. היו בטוחים שאני לא מרוצה ומחפשת עבודה
אני עובדת בצוות ויותר בעייתי לשבת במצב "חי-מת" בלי שיבחינו בכך. לכן אני ברצינות שוקלת טיפול תרופתי.
כל השיטות ה"רגילות" לא עזרו עד כה. ולאכול ארטיקים במשרד זה כמו לשים שלט "אני בהריון"


בעניין התרופות - הלכתי לרופא משפחה היום ולמרות התחנונים לי הוא לא היה מוכן לרשום לי כלום בטענה שזה גורם להפלה
מבחינתו שאשב חודש בבית. התיעצתי עם חברה שהיא רופא בקופת חולים אחרת והתברר שאצלם יש פרוטוקול בו הם כן רושמים יפול תרופתי אם יש צורך. לכו תבינו.
דרך אגב גם בהריון הקודם רופא הנשים לא היה מוכן אפילו להקשיב לי שהתלוננתי על בחילות. פשוט מאייש.

בינתיים היום היה שיפור בהרגשה אם כי לא בונה על זה כי זה יכול להשתנות. יכול להיות שאנסה להשיג את המרשם לתרופה שניתנת לפני הפראמין (חומר כלשהו בשילוב עם b6) דרך אותה החברה באופן פרטי.
 

netas10

New member
אולי שווה לברר על דיקלקטין

שאני התלוננתי על בחילות והקאות הרופא הציע מרשם של דיקלקטין, וטען שזו תרופה בטוחה שנוסתה על אוכלוסיות גדולות. אני לא לקחתי אותה בסוף אבל אולי תבררי על השם.
לא היה ממש משהו שעזר, השלמתי עם זה שבערך פעם ביומיים אני מקיאה ושאין תיאבון אבל חייב לאכול אחרת יש עוד יותר בחילה..למזלי דווקא בבוקר היה יותר טוב וככל שהיום התקדם זה הלך והחמיר אז פשוט התחבאתי בבית בערבים..
 
אוי, הייתי שם, במשך כ-ל ההריון

עד שבוע 16-17 עם טיפול תרופתי, אח"כ זה היה בעוצמה חלשה יותר אבל עדיין הייתי מקיאה פעמיים-שלוש בשבוע, עד הלידה עצמה (כולל
).
יש תרופות שמתאימות להריון כמו דיקלקטין שהמליצו כאן עליה וזופרן שהיא זולה יותר וגם פחות גורמת לנמנום. אני קיבלתי מהרופא שלי זופרן וזה היה ממש הצלה בשבועות הקשים. לא העביר לגמרי את הבחילות, אבל הצלחתי לתפקד.
ואגב, אם הרופא שלך לא מוכן לשמוע תלונות על בחילות - אולי כדאי לעבור לרופא קשוב יותר? אצלי הבחילות התחילו בסופ"ש, סימסתי לרופא שלי בשישי בצהריים והוא ענה שאם אני ממש על הפנים, אני יכולה לבוא אליו הביתה לקבל מרשם (וזה רופא של הקופה, לא פרטי).
 

Nutti

New member
מעדכנת

הביקור אצל רופא הנשים החדש השתלם. גם ראיתי התחלה של דופק קטן וחמוד וגם קיבלתי מרשם לדיקלקטין. התרופה לא זולה אך דרך מכבי לפחות קיבלתי 50 אחוז הנחה וזה עלה "רק" 40 שקל לכדור. יחד עם זאת להפסיד ימי עבודה גם עולה כסף.
בינתיים נראה כי הכדור עוזר - חזר לי התאבון באופן יחסי והבחילות פחתו משמעותית. החסרון - אני ישנה בעמידה היות ומדובר בחומר שמשמש כמרכיב בכדורי שינה.

החלטתי לספר לבוס על ההריון. מאוד לא כיף לספר בשבוע 6 אך מצד שני נעדרתי לא מעט ימים. אני נראית עייפה וסובלת. אם לא הייתי מספרת אין לדעת איך זה היה מתפרש.
חוץ מזה אם הכול יהיה תקין - מה אכפת לי שידעו. אם חלילה יהיו בעיות - עדיף שידעו ויתנו ספייס. ככה הבוס אפילו לא צייץ כשפרשתי אחרי חצי יום עבודה.
 
מעולה! איזה יופי שראיתם דופק!

דיקלקטין לפי מה ששמעתי באמת מרדים לאללה. ממליצה לך לנסות זופרן, הוא לא מרדים ולי עזר מאוד.
 
למעלה