בייעוץ הגנטי לא חודש דבר...

בייעוץ הגנטי לא חודש דבר...

היי
אז נאמר לי שהסיכון לתסמונת דאון גבוה, אך בדיקת ניפט תקינה מורידה את הסיכון באופן משמעותי, אבל לא שוללת לחלוטין. נשלחתי להשלים 2 בדיקות גנטיות (עשיתי לפני שנתיים את כל מה שהיה לאותו רגע, מאז יצאו 2 חדשות).
הקדמתי אקו לב עובר לשבוע 22 וחצי, סקירה מאוחרת מורחבת גם לשבוע 22. לגבי הערך השילייתי שיצא בנורמה, אבל קצת גבוה, לא לוקחת סיכון. קבעתי תור למומחה בעל שם עולמי בתחום הרוונטי, לשבוע הבא.
בנתים החלטנו לא ללכת על מי שפיר ולקוות שהעובד בריא. חצי אחוז שיכולה להיות בעיה, זה גם אותו חצי אחוז שיכולה להיות הפלה בעקבות מי שפיר.אם הסקירות, ניפט ואקו לב תקינים, זה יתן יותר ביטחון.
בקיצור, בקצב הזה עד סוף ההריון נראה י אחזור בתשובה... כל הזמן מתפללת שיהיה טוב...
בשורות טובות לכולן
 

רונית 294

New member
חחחחחח

תחזרי... תחזרי... אני באמת מאמינה שהכל בסדר. אבל מאוד מלחיץ סיכוי של 1:10. לא יודעת מה הייתי עושה אבל מאחלת לך המון בהצלחה.
 

שירהד1

Member
מנהל
שאלות-

1. למה את צריכה לעשות אקו לב לעובר? זה משהו שקשור לממצאים עכשיו או שליתר ביטחון, או סיבה אחרת?
2. איפה עשית את היעוץ הגנטי והאם את מרוצה מהיחס והמקצועיות? (אני שואלת כדי שאדע הלאה להמליץ או לא להמליץ לאחרות על המקום).
3. מי המומחה שאת הולכת אליו לעניין נושא השילייה? (שוב- אני מנסה שיהיה בידיי כמה שיותר מידע, כדי שאדע להפנות להבא בנות אחרות).


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז
09-7749028
 
התשובות

1. אקו לב עובר ביקשתי מהרופאה ליתר ביטחון, ללא קשר לממצאים. בסקירה המוקדמת המורחבת הכל היה בסדר, אבל החלטתי לבצע את כל הבדיקות הקיימות והלא פולשניות להשלמת התמונה.
2. עשיתי ייעוץ גנטי בביה"ח "סורוקה". הם מאוד מאוד מקצועיים, זכיתי ליחס מעל ומעבר.
3. פניתי לפרופ' קופירמינץ הידוע, כמומחה לקרישיות יתר בהריון, מאחר ורוב בעיות השילייה קשורות לנושא זה. בעבר הוא ליווה אותי ואחרי מספר אובדנים קשים זכיתי לחבק את בני המדהים.
4. בנוסף להכל, קיבלתי תשובה מפרופ' לגנטיקה, בה כתב שבדית ניפט בדיקה מאוד מדוייקת לתיסמונת דאון עם שיעור טעויות נמוך ביותר לכן רוב הסיכויים שהכל בסדר.
אני ממש ממש מקווה. אם הסקירות, אקו לב עוברי, ניפט וכד' תקינים, נותן יותר ביטחון. מקווה שהכל בסדר. ואת יודעת, שבשום מצב לא ניתן להבטיח, רק לקוות.
התחלתי שבוע 20, לאט לאט מתקדמים. שיהיה רק טוב. אמן
 

שירהד1

Member
מנהל
תודה על הפירוט...

מה שהפרופסור לגנטיקה כתב לך נשמע מאוד מרגיע. מה שבטוח זה שלא משעמם לך בהריון הזה....
האם את מצליחה לשמור על שגרת חיים רגילה של עבודה, בית, ילדים, עם כל הטירוף הזה? איך את מחזיקה מעמד בהיבט הרגשי? האם בהיבט הפיזי את מרגישה טוב?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז
09-7749028
 
את פשוט מדהימה שירה

תודה שאת מתעניינת, והרבה מעבר לסתם ככה...
אכן ההריון לא פשוט (מלבד הראשון לא היו לי הריונות קלים), הפעם הוא מורכב ביותר מהבחינה הפיזית והנפשית. אחרי תקופת הקאות ועייפות, מצאתי את עצמי מתמודדת עם בעיות קיבה שלא הכרתי בעבר. יש מצב שאספרין גרם לכך..בשלב הזה של הריון אני בד"כ לא מקיאה כבר, עכשיו פעם בכמה ימים הקאות, צרבות קשות, עצירות ועכשיו שלשולים בלתי פוסקים... טירוף
אתמול פרופסור קופרמינץ הוריד לי את האספרין והוסיף מינון של קלקסן (יש!). ראינו את הבובי על המסך, הרופא בחן את הבדיקות והוא אופטימי. ממש עשה לי טוב.
נפשית, משתדלת לזרום ולהתמקד במה שיש, הילדים, הבעל, העבודה, השגרה. מנסה לגרש את הפחדים ולא לתת להם להשתלט עלי. כל הזמן בודקת תנועות... בבית מוותרת לעצמי די הרבה. הוספתי קצת שעות לעוזרת בית, אם לא הכנתי אוכל, אוכלים בחוץ או שקונה אוכל מוכן מאנשים נקיים שאני סומכת עליהם.
עובדת כמעט רגיל, חוץ מיומים חופשת מחלה (כי אני ממש צמודה לשרותים).
בשבוע האחרון עקב המצב הגופני בתוספת מחסור בברזל, אני מרגישה במין חלל כזה, בקושי מרגישה משהו... כאילו זה לא אני וכל זה לא קורה איתי...
 

שירהד1

Member
מנהל
את לא מלקקת דבש, הה?

בהחלט מורכב. כל הכבוד לך על כך שאת מצליחה לגייס עצמך לתפקוד של שגרה.
נפלא שהוספת עזרה הנחוצה בבית. גם אני עשיתי זאת בזמנו. אי אפשר ולא צריך להיות וונדר-וומן...
אגב, יש וירוס בטן מאוד לא סמפטי, שגם תקף אותנו פה....אז יכול להיות שגם לך היה משהו בסגנון, שלא קשור להריון בכלל.
לגבי המחסור בברזל- אני מתארת לעצמי שאת לוקחת בכדורים, נכון?

תמשיכי לעדכן אותנו, בתקווה לבשורות טובות:)

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז
09-7749028
 
למעלה