הרגע קיבלתי תוצאות טובות של ניפטי!

הרגע קיבלתי תוצאות טובות של ניפטי!

היי יקרות
מפחדת לשמוח יותר מדי, אבל קיבלתי עכשיו הודעה שניפטי מורחב תקין. עדין זה לא מבטיח המשך הריון תקין ובריא, אבל בהחלט קצת מרגיע...
החלטתי לבטל את דיקור מי שפיר שנקבע ליום רביעי. לוקחת סיכון, בתקווה שיהיה בסדר.
עדין מחכה לתוצאות חלבון עוברי...
ביום שלישי יש לי בדיקה שגרתית אצל רופאת נשים ובדיקת דופק. פה ושם מרגישה תנועות קלות ומרגשות... היום שבוע 17 ויומיים. לאט לאט מתקדמים...
שבוע טוב לכולן ורק בשורות טובות
 
טוב לשמוע !

 

שושי291

New member
איזה כיף לקרוא!!

ממש שמחה שהתוצאות תקינות. שהכל ימשיך תקין ורגוע, אינשאללה!!!
 
אבל עכשיו קיבלתי חלבון עוברי תוצאה 1 ל10 סיכון!!!מה זה???

תודה מקסימות
אחרי האופוריה של תוצאה תקינה של נפטי אני ממש בלחץ... בכל זאת האמינות שלה 99%... לפי התוצאות של התבחין המשולש יצא סיכון מוגבר ביותר לתסמונת דאון.. 1 ל10!!!
אני ממש מבולבלת...
סקירת מערכות מוקדמת מורחבת תקינה. נפטי תקין. שקיפות סבירה, אבל סקר של השליש הראשון והשני עם כל השקלול 1:10 סיכון מוגבר לתסמונת דאון!
אולי בכל זאת לעשות מי שפיר? אני ממש לא יודעת מה לעשות...
 
הייתי הולכת לייעוץ גנטי

בעיקרון, רמת הדיוק של ניפטי גבוהה יותר - 99% לעומת 75% (אם אני זוכרת נכון) של שקלול יתר הבדיקות, אז סביר להניח שאין לך מה לדאוג. אל תשכחי שהגיל גם נכנס לשקלול, וזה פוגע בתוצאות - גם אם יתר הבדיקות תקינות והעובר בריא.
עם זאת, כיוון שגם ניפטי היא גם בדיקת סקר ואינה בדיקה אבחנתית, הייתי הולכת לייעוץ גנטי באחד מבתי החולים או באופן פרטי.
 

רונית 294

New member
ראשית, ייעוץ גנטי...

שנית, השאלה אם התוצאות האלה יכולות להעיד על משהו אחר מלבד תסמונת דאון.
 

שירהד1

Member
מנהל
אמממ.....אני מנסה לענות-

אני כותבת לך מה שאחד הרופאים שלי (ד"ר גונן המקסים) אמר לי בזמנו, בהריון עם מעיין. הוא אמר לי לגבי מי שפיר כך: "תעשי את כל הבדיקות האפשריות עד מי השפיר. אם הכל מעולה מעולה- אני לא ממליץ לעשות מי שפיר. אבל, אם יש משהו, ואפילו הכי קטן שמחשיד או לא נראה תקין, אז תעשי".

לפי זה פעלתי בזמנו. לשמחתי, גם כל הבדיקות היו הכי טובות שאפשר, כך שבקטע הזה לא היתה לי התלבטות. הסתכלתי עכשיו וראיתי שתוצאות החלבון העוברי אצלי יצאו 1:9300 (הסיכון לפי הגיל היה 1:95).
אני דווקא מאלו שכן סומכות על הניפטי, אבל כמו שאת מבינה, החלבון העוברי אצלי יצא מאוד מרגיע, כך שכל המדדים הצביעו על עובר תקין (כמובן שלי היו כבר חרדות אחרות, אבל זה לא קשור לנושא הבדיקות).

בקיצור- ממליצה לפנות ליעוץ גנטי (כפי שכתבו לך) או לעשות את בדיקת מי השפיר.
כבר הספקת לפנות אולי ליעוץ הגנטי? אם כן- מה אמרו לך?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז
09-7749028
 
תודה רבה שירה. השגתי תור לייעוץ גנטי לשבוע הבא

ממש מלחיץ... מחכה לייעוץ גנטי... דיברתי עם פרופסור בתחום גנטיקה, שלחתי לו את כל הבדיקות. הוא אמר ש1 מתוך 10, זה אומר סיכון של 10% ורוב הסיכוים, 90% שהעובר תקין. הוא הדגיש שמדובר בבדיקות סקר בלבד, כאשר הגיל כאן מאוד לא לטובתי. לדבריו לניפט רגישות ואמינות גבוהה הרבה יותר מבדיקות לתסמונת דאון ועוד מספר תסמונות גנטיות ברמה של מעל 99%. בנוסף לכך, אם הסקירה המוקדמת הייתה מדודקת ותקינה, הוא בכלל לא רואה סיבה לדאגה ולמי שפיר...
תודה שאת איתי ושאכפת לך
 
כמו שיעצו לך

נהוג במקרה כזה לפנות ליעוץ גנטי ולדון בשאלה האם יש סיכון מוגבר להעברה תורשתית של משהו ואם כן, אז של מה וכן בכדאיות של מי שפיר עבורכם.
אני ממליצה להתייעץ גם עם רופא נשים עם נסיון מתאים שיכול גם להעריך איכותית יותר את תוצאות בדיקת החלבון העוברי: התוצאות משוקללות מחישוב סטטיסטי של כמה ערכים ספציפיים שנבדקים בבדיקה זו, מה שרבים לא יודעים זה שגם לערכים הבודדים יש משמעות ואפילו גבוהה יותר מאשר לתוצאה המשוקללת שהיא סטטיסטית בלבד.
בהריון הראשון יצא לי ערך של 1:6 ורק משהעמיקו לערכי הבדיקה הבודדים (ולצערי עשו זאת רק לאחר שההריון הסתיים בלידה שקטה אצלנו והלכתי לאבחון של מומחה להריון בסיכון), גילו שהיה ערך בודד גבוהה מהרגיל וגבוה ביותר והוא בעל משמעות כמעין מאבחן של תפקוד השליה... כלומר הערך הראה את הבעיה בתפקוד הלא תקין של השליה אצלנו ואולי אם היה מאובחן בזמן והיו מטפלים ככל שניתן, אולי זה היה עושה את ההבדל אצלנו.
 

שירהד1

Member
מנהל
ויקטור החתול! טוב לראות אותך
ושאלה (כמובן)-

היכן את ממליצה לעבור יעוץ גנטי שכזה? הזמן דוחק...האם בבית חולים ציבורי מקבלים במהירות? ואם כן- היכן כדאי? ובאופן פרטי? חוץ מפרופ' שוחט- האם את יודעת על עוד מישהו/י?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז
09-7749028
 
נדחפת

ההמתנה לשוחט היא ארוכה מאוד.
אני הגעתי לאיכילוב מצוידת במכתב מרופא המעקב שלי למנהל המחלקה לאבחון טרום לידתי והודעתי שאני מחכה עד שהוא יקבל את המכתב (לדעתי הוא גם קצת הפעיל פרוטקציות - הוא ומנהל המחלקה חולקים קליניקה פרטית, הוא היה רופא בכיר באיכילוב). קבעו לי תור ליומיים אח"כ אצל גנטיקאית שבמהלך הייעוץ התייעצה גם מנהל המח'.
 
יעוץ גנטי

אני ממליצה בעיקרון על יעוץ גנטי במכון גנטי באחד מבתי החולים.
התורים אכן ארוכים, אבל מנסים להתחשב אם יש דחיפות (לצערי לא נראה לי שהמקרה הנל יחשב לדחוף אבל אין לדעת).
עדיף לדעתי לחכות חודש ויותר ולעשות יעוץ במקום מוסדר ולא לעשות בפרטי אצל שוחט, למרות הפיתוי של תורים זמינים.
איני יודעת אם יש אחרים שמקבלים פרטי, כשאני בדקתי לפני כשנתיים, רק שוחט קיבל פרטי ואולי יש לכך סיבה.
 
למעלה