עוד חוזר הניגון.. לא מקורי אבל קולע :/

מהאיתי8

New member
עוד חוזר הניגון.. לא מקורי אבל קולע :/

היי בנות, חלקכן עוד זוכרות אותי, חלקכן לא אבל מאחורי היסטוריה של 2 אובדנים. הפסקות יזומות בשבוע 16 בגרידה ובשבוע 26+4 בלידה שקטה. בפעם הראשונה, שקיפות 2.6 ומומים בסקירה ראשונה ובפעם השניה שקיפות 5 ללא מומים ותוצאה של ריצוף גנטי המעיד על תסמונת נדירה (ואומתה גם בעובר הראשון). אז מה אני עושה כאן ודאי אתן שואלות? לפני 7 חודשים עברתי לידה שקטה. בעקבות הממצאים הגנטים התחלנו תהליך של pgd במטרה לברור עוברים חולים אחרי אחוזי הצלחה של 2/2 חולים.. יש לציין שהתסמונת שלנו לא מורשת מאיתנו באופן סטנדרטי אלא קיימת בתאי הזרע בלבד של בעלי כך שלא היה לנו סיכוי לדעת עליה מראש.. בשעה טובה, ובטיפול ראשון ומלחיץ נכנסנו להריון שלישי במספר לפני 12 שבועות. התחיל מלחיץ - הגיעה הפתולוגיה של ההריון הקודם ועלה כי היה לי קריש דם בשליה ולכן התחלתי להיות מטופלת יומית בקלקסן כבר משבוע 5 על אף בדיקות קרישיות תקינות. בנוסף, התגלתה המטומה צמודה לשק שליוותה אותנו עד שבוע 10 ובתקווה נספגה. כבר חשבנו שהפעם יהיה בסדר, אז חשבנו. היום, עשינו שקיפות עורפית. הנמסיס שלי. הבדיקה שאני באמת ובתמים לא מאמינה שאי פעם אעבור באופן תקין. וראה זה פלא? השקיפות שוב מעובה. 2.8 מ"מ. שמביאים אותי ל 1:94 סיכון וזה עוד לפני בדיקת הדם. הפעם, קבעתי תור לסיסי שליה just in case 4 שבועות קודם לכן.. הולכת לעשות ביום ראשון בהדסה.. בנות מה אומר לכן? לא כתבתי עד עכשיו כי הייתה בי תקווה קלושה לצלוח את הבדיקה הארורה הזו ולתת קצת תקווה. להתחיל בדף נקי. אבל.. אחרי הבדיקה קשה לי מאוד להחזיק בבטן. אז החלטתי לשתף. לא יודעת למה אפילו. לא יודעת מה מצפה לשמוע או מה הייתי רוצה שתגידו. תודה למי ששרדה עד כה..
 
משתתפת בצערך

אני נדהמת כמה כוחות וכמה עוצמה יש בך ובנשים נוספות כאן בפורום.
מצטערת כל כך על הסבל שאת חווה ומתפללת עבורך, שאולי אולי אולי בסיסי השליה יקרה נס ובכל זאת העובר יהיה תקין.
 

מהאיתי8

New member
תודה כבשה יקרה

האמת שקצת התעודדתי מתגובת הגנטיקאית. היא טוענת שהבדיקה בגדר התקין ואין צורך להתרגש כל כך. כרגע מאוד בהתלבטות לגבי סיסי השליה לעומת מי שפיר. אבל כנראה שאני אעשה סיסי שליה כדי לקבל תשובות כמה שיותר מהר.. אבל אני מקווה שלא הכל אבוד. עדיין..
 
וואו תחזיקי מעמד

מאוד קשה האי וודאות הזאת. בייחוד כשזה כבר יושב על המון מטען כואב...
סליחה על החוסר טקט, אבל מה עורף מוגבר יכול להעיד? חוץ מתסמונת דאון וטריזומיה 18?
מה היה בפעם הקודמת?
 

מהאיתי8

New member
שקיפות מוגברת עשויה להעיד על מס' תסמונות

ולא רק על דאון וטריזומיה 18. בפעם הקודמת היתה סאגה שלמה ובסוף נמצאה תסמונת נדירה מאוד. מאחר ועשינו עליה pgd הסיכוי לחזרה שלה היא רק אם קרתה טעות במעבדה - 2%. לכן, הגנטיקאית טוענת שהיות ואנחנו אחרי pgd, והבדיקה בגדר התקין, בדיקת צ'יפ + וידוא של התסמונת שלנו יכסו אותנו. הויכוח היחידי הוא איזו בדיקה לעשות סיסי שליה או מי שפיר, לאור הסיכון..
 
שמחה מאוד לשמוע שהתעודדת

אין לי עצות לגבי מי השפיר / סיסי שליה (בהנתן התוצאות הסבירות אני חששתי מהסיכון המזערי של הבדיקות הללו גם בעוברים הגדולים ובייחוד בהריון האחרון כשסוף סוף נראה היה שהגרלתי ביצית תקינה).
מה שלא תבחרי לעשות - מחזיקה אצבעות ומחכה לעדכון בתקוה לבשורות טובות.
 

רונית 294

New member
2.8 זה לא כזה נורא ממה שהבנתי...

אבל לאור ההיסטוריה מבינה את החשש. לא בדיוק הבנתי. ב pgd בדקו רק את התיסמונת הספציפית או עוד דברים כמו בציפ הגנטי לדוגמא?
 

מהאיתי8

New member
2.8 נחשב תקין אבל גבולי

הגבול הוא 3. הבדל של 0.2מ"מ אין לדעת אם הרופא טעה במדידה בקצת כי הוא טען שהעובר זז והיה קצת קשה לבדוק. הלחץ מן הסתם נובע מההיסטוריה. כל כך קיוויתי שהפעם ילך חלק. הגנטיקאית טענה שאין ממה להתרגש ואפילו ניסתה להניא אותנו מלעשות סיסי שליה ולחכות לשפיר.. לא חושבת שאני מסוגלת..
 

idit84

New member
מחזיקה אצבעות ומתפללת איתך

אני זוכרת את הסיפור שלך וכל כך כאבתי איתך כשקראתי את ההודעה. אני מחזיקה אצבעות ומתפללת שכל זה רק סטטיסטיקה ושהעובר הקטן בסדר. רק כדי שיהיה במה ליאחז- גם לי הייתה תוצאה בעייתית בשקיפות וסטטיסטיקה מזעזעת של 1:50 ומי שפיר הרגיעו את הכל. מקווה שגם אצלך זה כך.
קבלי חיבוק מרחוק!!
 
קשה לקבל תוצאה לא מושלמת בבדיקות אבל אפשר לקוות שהכל תקין

מתוך הנחה שבהריונות הקודמים הבעיה הייתה בגלל התסמונת, ועכשיו אתם יודעים שאין בעיה כזאת. 1:98 נראה כמו הסתברות מאד גבוהה למשהו בעייתי אבל בעצם היא גם אומרת שיש הסתברות של 97:98 שהכל בסדר.
מאחלת שכל הבדיקות הבאות יהיו שיגרתיות לחלוטין וההריון יושלם במועד.
 

ספרקית

New member
אוף, יקרה, כל כך קיוויתי לחדשות אחרות ממך


אני לא יודעת איך להגיב על זה בכלל.
ברור שעדיין יש תקווה אבל לאור העבר קשה כל כך לראות את האור


שולחת לך המון המון כוח יקירה. תודה שבאת ושיתפת אותנו.
מחזיקה אצבעות לנס.
 

מהאיתי8

New member
תודה..

ספרקית גם אני קיוויתי לשבור את הסטטיסטיקה.. אבל אחרי יום מטלטל הבנתי שלא הכל אבוד. עדיין. מה אומר לך, אולי אנחנו מייצרים עוברים עם שקיפות בינונית... זה כמו אדם עם מבנה גוף רחב שמודד את עצמו לפי מדד bmi שמתאים לאנשים עם מבנה גוף בינוני.. בכל אופן אני מנסה להסתכל קדימה והחליט מה לעשות עם סיסי שליה/דיקור האמת היא שאשמח להכוונה מבנות שעשו. במקרה שלי השליה קדמית ויתכן מאוד שהגישה תהיה בטנית..
 
יש סיבה שסטטיסטיקה זה מקצוע כה שנוא

אני חושבת שרק בהריון הבנתי למה באוניברסיטה כל כך שנאתי את זה...

בהריון הקודם המספרים היו הכי לטובתנו, ובדיקור קיבלנו את ה-1 מתוך ה-1 ל...
השבוע שוב עשיתי דיקור עם בדיקת פיש - התשובה הגיעה תוך 48 שעות (עלות של כ-2000 ש"ח).
חושבת שאם הרופאה מציעה דיקור, אז אולי כדאי - סיכון מופחת לאיבוד ההריון וגם לא עוד זמן המתנה ארוך, אם תקבעי תור מוקדם ככל שניתן (החל משבוע 16).

אם לא עשית דיקור אף פעם ואת רוצה עוד מידע על הבדיקה עצמה... מוזמנת לשאול.
 

ספרקית

New member
הדבר המעודד היחידי שיש לי לתרום כרגע

הוא שלילדים המקסימים שלי היו שקיפויות פחות טובות משמעותית מלעוברים שאיבדתי. למעשה, בהריון האחרון השקיפות היתה מעולה ברמות בלתי נסבלות וישר נלחצתי מזה (וצדקתי...).
זה לא אומר כלום לגבייך, כמובן. כי לכל אחת מאיתנו שיש את הבלאגן שלה. רק שתשמרי בראש, עד שדברים יתבהרו, שגם משקיפות לא מדהימה יוצא לפעמים ילד מדהים
 
לא עשיתי סיסי שליה, אבל עשיתי מי שפיר עם שליה קדמית

הבדיקה עצמה הייתה כואבת, אבל חלפה מהר - דקה שתיים וזה הכל. הגעתי לגמרי במקרה למלינגר שעשה את הדיקור, הוא היה מאוד מרגיע ועדין וההתאוששות הייתה קלה.
 


זוכרת היטב אתמי השפיר בהריון הזה. ממש הרגשתי שיש לי פיצול אישיות - אחת שמתכננת לידה שקטה לפרטי פרטים וכבר נכנסת לאבל, ואחת שמנסה להשאר שפויה עד לתוצאות ולא ממש מצליחה. מקווה מאוד לתוצאות טובות בשבילך
 
למעלה