ראיתן חדשות ערוץ 2 אתמול?

ראיתן חדשות ערוץ 2 אתמול?

שמעתי שהיתה כתבה על הפלות בגלל מין העובר. אין לי טלויזיה, אז ראיתי רק את הכתבה עצמה באתר שלהם.
ואז... כל הלילה הייתי עסוקה בלחשוב/לחלום על איך אפשר להראות שהכתבה הזאת מופרכת. נתחיל מזה שהיא של יואב אבן, שהוא דמות מפוקפקת בעיני מלכתחילה, ונמשיך בזה שלמען הרייטינג עושים הכל בעריכה, אז אולי הציטוטים של פרופ' זיידמן על מאות ואולי אלפים שעושים את זה, הוצאו מהקשרם...
מאוד מדכאת אותי המחשבה שזה אמיתי.
 

shira3121

New member
המחשבה מדכאת גם אותי

מקווה שיש ממש מעט אנשים שעושים את זה
 

שירהד1

Member
מנהל
מה קרה לגישה של: "מה שיוצא אני מרוצה?"-

אני מנסה לא להיות שיפוטית, אבל בהתחשב בעברי- לא יכולה להימנע משיפוטיות כלפי אלו שעושים הפלות בגלל שלא מרוצים מהמין.
כלומר, אני כן יכולה להתחבר לרצון שיהיו ילדים מבני המינים, אבל לא יכולה להצדיק הפלות על רקע מין העובר. אם אתם רוצים עוד ילד- אז קבלו מה שיוצא וזהו. וקבלו באהבה הכי גדולה בעולם.
בנות זה נפלא, ובנים זה נפלא. והעיקר שיש, והעיקר שהם בריאים. בזמנו, בכל אחד מההריונות, פשוט לא היה אכפת לי מה זה יהיה. העיקר שיהיה (גם בהריון הראשון שהיה שיא התמימות).

בעיניי, אנשים פשוט לא מבינים עד כמה שפר עליהם מזלם, שהאישה נקלטה להריונות ושהעוברים בריאים. אנשים לא מבינים עד כמה למעשה טוב להם.
עצוב ומכעיס כאחד.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

רונית 294

New member
זה היה מזעזע

ואני משתדלת לא להיות שיפוטית כי יש כאלה שלא יצדיקו אף הפלה. גם לא מהסיבה שאני עשיתי (המטומה, דימומים וירידת מים בשבוע 23).... אבל בגלל מין העובר???? אתם רציניים??? אני יכולה להבין את הרצון לילדים משני המינים. גם לי יש רצון כזה. אבל לעשות הפלה בגלל זה?? זה טימטום.
 

RegiKo

New member
כשלאנשים חשוב יותר צבע העיניים...

כשלאנשים חשוב יותר צבע העיניים של הילד מאשר שיהיה בריא, מה אפשר לצפות?
 

ספרקית

New member
לא ראיתי את הכתבה

אני לא מבינה איך זה אפשרי בכלל. הרי להפלה בשבוע כזה (ובכלל, בכל שבוע) יש צורך בהצדקה רפואית. איך הנשים האלה עוברות ועדה?
 
הקישור לכתבה, לשירותך ספרקית

http://www.mako.co.il/news-israel/h...c551004.htm?sCh=338cc3bdc7f26110&pId=25483675
&nbsp
מבינה את הכמיהה לילד ממין מסוים, בייחוד בקרב מי שלא חוו קשיי פוריות - אבל הפלה בשבוע 16 בגלל מין העובר ללא סיכון רפואי אלא מתוך רצון להלביש בשמלה או להפך? זה נשגב מבינתי. מעבר לכך, 'הכשרת' ההפלה באמצעות הצהרה על בגידה נשמעת לי טירוף מוחלט כשיש סיכוי שהעדות העצמית תשמש נגד האשה במקרה של גירושים בעתיד...
 

ספרקית

New member
גם אני ממש לא מבינה את מי שבוחרת לעשות דבר נורא כזה

אבל חושבת המון ביומיים האחרונים על הנושא הזה.

קודם כל, כיוון שאני תוהה ביני לבין עצמי למי יש את הזכות לקבוע האם הפסקת הריון היא מוצדקת או לא מוצדקת. מכירה (לא אישית, אבל נתקלתי לא מעט ברשת) בנשים שמאמינות בכל ליבן שגם הבחירה שאני עשיתי, להפסיק הריונות בשל מומים קשים מאוד בעוברים שלי, אינה מוצדקת. מי מחליט איפה עובר הגבול?

המון פעמים מכעיסה אותי התערבות הוועדות במשהו שהוא כל כך אישי. מכעיסה משני צידי המתרס. כועסת כשאני צריכה להגיע לוועדה ולהצדיק הפסקת הריון רצוי כל כך. כועסת כשאני קוראת על נשים שנכנסות להריון בלי כוונה ובשבוע 5 מוצאות את עצמן נדרשות לשקר כדי לקבל זכות להחליט על גופן.

אני באמת מרגישה שאני לא יודעת מה נכון או לא נכון.

חושבת שאולי נכון לאפשר לאישה חלון הזדמנויות לוותר על ההריון. נניח להגדיר שעד שבוע 6 מותר לאישה להפיל ללא התערבות וועדות. בכל מקרה, אם היו שמים אותי להחליט, לא הייתי מאפשרת ויתור מרצון בשבוע 15 (כלומר, ויתור בשל מין עובר). הזוי בעיניי שהוועדה מקבלת את התירוץ הזה. הם לא שואלים את עצמם מאיפה הגיעה האישה ולמה לקח לה מעל 10 שבועות להבין שהיא לא רוצה להמשיך הריון עם עובר שהוא לכאורה לא מבעלה?!?

חייבת להוסיף שאני נתקלת בהמון תגובות נסערות ברשת בעקבות הכתבה. ישנו טיעון אחד שחוזר שוב ושוב שהוא לחלוטין לא ברור לי. איך הן מרשות לעצמן להפיל עובר בריא כשיש כל כך הרבה זוגות שכמהים להריון בריא?!? אני לחלוטין לא מבינה את הטיעון הזה. כאילו שאם הן לא היו מפילות אז כל אותם זוגות אומללים היו מקבלים פתאום תינוקות בריאים. אין צדק קוסמי. משום מה מי שאין לו שיניים תמיד יקבל אגוזים. מקרה אחד לחלוטין לא קשור לשני בעיניי.
 

רונית 294

New member
מסכימה איתך ביותר

זה בדיוק מה שאני רשמתי. איפה עובר הגבול?? חלקנו בחרו להפסיק הריונות מסיבות רפואיות של הריון או עובר לא תקינים. ויש שיגידו שזה לא בסדר. אבל בכל זאת זה שונה בעיניי מלהפיל סתם בגלל שלא בא לי ילד והייתי סתומה מספיק כדי לא לשמור כמו שצריך או להפיל בגלל מינו. זה מזעזע. ופחות מוצדק בעיניי.
 

רונית 294

New member
ואגב. אחד הדברים שנותנים תוקף לדבריי

הם העובדה שהפסקת הריון מסיבה רפואית היא ללא תשלום והפסקת הריון מסיבות אחרות עולה הרבה כסף. זה מראה משהו על ההבדל בין השניים גם בעיניי המדינה, הרפואה והחברה.
 

ספרקית

New member
חידשת לי בנוגע לתשלום

לא ידעתי שהפסקות מסיבות שאינן רפואית עולות כסף.
 

רונית 294

New member
בוודאי!

זו גם אחת מדרכי ההרתעה. אבל בלי קשר אין סיבה שהמדינה תשלם על חוסר אחריות של מישהי... חברה שלי בגיל 20 נכנסה להריון עם גלולות...לקחה אנטיביוטיקה שהורידו את ההשפעה... ברווקותי תמיד השתמשתי בעוד אמצעי מניעה במידה ולקחתי אנטיביוטיקה או הקאתי וכדומה.שזו גם חלק מהאחריות... בקיצור... עלה לה מעל 2000 שח ממה שזכור לי. כל עוד אין סיבה רפואית ההפלה היא בתשלום.
 
זה לא מדוייק

הפסקות הריון (גם מחוץ לנישואין) כלולות בסל הבריאות. ולא נשכח שיש הפסקות כאלה שהן על רקע פלילי שגם במקרים האלה מאשרים מייד כמו במקרה רפואי...
במקרים מסויימים (למשל, אישה נשואה בת 34) הטיפול יהיה כרוך בתשלום, וטיפול פרטי - כמובן.
 
הכוונה היא שגם רווקה "לא אחראית" יכולה

לעבור הפלה הפסקת הריון במימון משרד הבריאות.
את עיקר הבעיות עושים, למיטב ידיעתי, לנשים נשואות.
 
הקו הדק בין מה שלגיטימי לבין מה שמוסרי

נראה לי לגיטימי לאפשר לאישה לעבור תהליך pgd שבו תוכל לבחור איזה עובר שהיא רוצה. שיהיה לה לבריאות.
נראה לי לא מוסרי להפסיק הריון של עובר בריא בשבוע מתקדם. בסדר להפסיק הריון לא רצוי, אבל לחכות לשבוע 16 כדי לדעת אם זה בן או בת ואז להחליט שהוא לא רצוי? רע מאוד. לשקר לוועדה? גרוע כמעט באותה מידה, במיוחד שזה פוגע בנשים אחרות... כמו להטיח במישהו האשמות שווא על הטרדה/תקיפה.

ועדיין, ממש רוצה להאמין שזאת כתבה מופרכת שאינה מבוססת על המציאות הקיימת, ושמדובר אולי בכמה "עשבות שוטות" שהכתב (המפוקפק לכשעצמו) מצא במקרה.
 
אני חושבת שספרקית צודקת בנוגע לשבוע ההפלה

אישה שמגלה שהיא בהריון ולא מבעלה, למה שתחכה עד שבוע 16? או 10 לצורך העניין (שאז היא יכולה לעשות NIPT).
ברגע שתגלה שהיא בהריון ולא מבעלה, שתפיל וזהו.

אההה אבל אז היא לא תוכל לגלות אם המין הוא המין הרצוי.
אם ככה מגיע לה
חוצפנית שכמוה.
להרוג יצור חי ובריא שליבו פועם והוא מתנועע ברחם שלך? גועל נפש.
אני עוד מעט בשבוע 16. לא יכולה לדמיין הפסקת הריון מרצון אלא אם כן העובר חלילה לא בריא וחייו יהיו קשים.
ילד בריא וחי שהכל בסדר איתו והוא רק מהמין הלא רצוי? שתלד ותמסור אותו.

אני גם לא מבינה את הועדה איך היא מאשרת דברים כאלה בלי שום שאלות (איפה היית עד עכשיו?) הרי בדיקת אבהות אי אפשר לעשות לעובר.
אם היא לא עברה הפלה בחודשים מוקדמים, בעיה שלה. שתתמודד.
 
לגבי עובר חולה (ולא משנה באיזו מחלה)

כבר היו פסקי דין בעבר של בתי משפט שקבעו פיצויים לילד על כך שנולד (!!).
בדקתי באינטרנט ויש לא מעט כאלה. "טוב שלא נולד מאשר נולד", כך קבעו כמה שופטים.
מצד שני, במגזר שלנו (החרדי) יש לא מעט אנשים שלא עושים שום בדיקה או סקירה כי הרב או הרבנית הבטיחו ילד בריא. אשריהם על האמונה.
יש לי אחות כזו. הרבנית הבטיחה לה ילד חמוד שכולם יצבטו אותו בלחי והיא לא עשתה שום בדיקה. לא שקיפות, לא סקירות, רק אולטראסאונדים.
אחת האחיות שלי די הזדעזעה מהרצון שלי לבצע בדיקת מי שפיר משום שלדבריה אסור להפיל ילד חי.
אבל מצד שני, ברגע שיש לנו אנשים חריגים במשפחה (יש לי שני בני דודים ולאחותם יש שני בנים חריגים), אני יודעת מה אני לא רוצה.
מאחר שבעלי בן לשני בני דודים ראשונים, אני בלחץ מאד. כבר הייתה לנו הפלה אחת כרומוזומלית...
אמא שלי, שעברה שתי בדיקות מי שפיר רק בגלל הגיל, אמרה לי לעשות את הבדיקה כי שום דבר אחר לא יוכל להניח את דעתי. צודקת...
אני מכירה שני בחורים שחולים במחלת דושן.. הם מידרדרים מיום ליום וזה כואב לראות. אחד מהם התכתב איתי הרבה - כי לדבר הוא לא יכל - ועכשיו הוא בקושי חי.
אז מה... זה טוב? להשאיר ילד לחיות בצורה כזו? להשאיר ילד שאולי יהיה חשוף למחלות, לחריגות, לחיים קשים?
ילד אחר בן 6, נושם.. פקוח עיניים.. אבל חוץ מזה - שום דבר. נולד עם מחלה קשה ולהורים שלו נאמר שלא יגיע לנערות.
לא ראיתי מעולם אדם עם ספינה ביפידה אבל אני סומכת עלייך שמה שלא רצית זו זכותך. זה לא רק אנחנו ההורים (למי שמסתכל על זה בצורה אגואיסטית) - בצורה הזו אנחנו מכריחים נשמה מיוסרת להיוולד לעולם, לפעמים לעבור סיוטים של ניתוחים, טיפולים, הנשמות, האכלות עם זונדה וכל זה למה? בשביל מה?

אני באה מהצד של אלה שכמהים להריון ובמשפחתו של בעלי יש לא מעט אחים כאלה.
זה לא גורע מאיתנו כלום, זה ברור.
אבל זה מזעזע... שאישה אחת נלחמת על זכותה להיכנס להריון ויש לה עודף אהבה ורגש לתת והשניה פשוט בוחרת להרוג את עוברה (כן, זה הרג...) רק כי רצתה בת או בן וזה לא יצא לה.

זו דרך העולם ולא נשנה אותו.
אבל כן, זה מקומם.
 
למעלה