לא קשור לפורום

leebi66

New member
לא קשור לפורום


ראיתי שהיה פה דיון על הנקה ובקבוקים, אז מרשה לעצמי להתייעץ כי זה הפורום היחידי בו אני כותבת (מידי פעם).
אז אחרי מסע מפרך ביותר, זכיתי לחבוק את בני הבכור, אך הקטנציק החליט להפתיע אותנו ונולד בשבוע 35 כך שהתחיל את חייו בפגיה ואני לא יכולתי להניק אותו והתחלתי עם שאיבות.
חודש וחצי אחכ, פעמיים דלקת בשד, שני סשנים של אנטיביוטיקה, תינוק לא יונק, כמעט ואין חלב... בקיצור כייף. בחמישי סיימתי אנטיביוטיקה והיום שוב גודש ונקודת שבירה.
איך אני מייבשת את הקצת חלב שיש לי? איך אני מתמודדת עם עצמי עם המחשבה שאני לא מצליחה לתת את ההכי טוב לקטנציק שלי אחרי כל מה שעברתי כדי להביא אותו לעולם?
מוסיפה, כמובן שאני בליווי של יועצת הנקה, אבל היום שבת ולא נעים לי להפריע
 

שירהד1

Member
מנהל
דווקא כן קשור-

כבר מזמן אמרנו שצריך פה פינה שקשורה להורות לתינוקות הקשת שלנו:) (אם את לא מכירה את הביטוי- אז מדובר על ילדים שנולדו לאחר אובדן/י הריון).

אז מזל טוב להולדת בנך הבכור. מקווה שהכל בסדר איתו ושאתם בבית, מסתגלים לשגרה החדשה, הנפלאה והמאתגרת שנקראת הורות.

קטונתי מלתת עצות לגבי ייבוש החלב. מקווה שמישהי תדע לענות לך, או שאת יכולה לשאול את יועצת ההנקה או אפילו אחות בטיפת חלב.

לגבי השאלה שלך של "איך אני מתמודדת עם עצמי עם המחשבה שאני לא מצליחה לתת את ההכי טוב לקטנצ'יק שלי אחרי כל מה שעברתי כדי להביא אותו לעולם?"- אז תתכונני שזו שאלה שתלווה אותך לאורך כל ההורות, איתו ועם הילדים האחרים שיהיו לך בתקווה בעתיד-
"איך אני יכולה לצעוק עליו, אחרי כל מה שעברתי כדי להביא אותו לעולם?"
"איך אני יכולה להתעצבן עליו..."
"איך אני יכולה להשקיע בעבודה ולא להיות איתו כל רגע ביממה"...
"איך זה שאני לא יכולה לקנות לו את דירת חלומותיו?"...
וכן הלאה וכן הלאה וכן הלאה.
זה לא נגמר....

יכולה לומר לך כלל ברזל: הורות שמלווה ביסורי מצפון בלתי פוסקים היא הורות לא טובה. אי אפשר שלהורים יהיו בלי סוף יסורי מצפון, כי אז זה משחית את הילד, וזה לא מאפשר לחנך, ולא מאפשר להציב גבולות, ואז גדל ילד מפונק, שחושב שכל העולם מסתובב סביבו, אגואיסט ולא מתחשב.
אפשר להיות הורים, עם מעט יסורי מצפון. זה טבעי ונורמלי, וגם מכריח אותנו לנסות ולהיות יותר סבלניים וסובלניים, וזה מעולה. אבל במידה.

אז לשאלתך- את יודעת מה הכי טוב לתינוק בנוגע להאכלה ובנוגע לבכלל? - שיהיה טוב לאמא שלו. אם לאמא יש דלקות חוזרות בשד, והיא סובלת מכאבים חזקים, ומיסורי מצפון- אז לא טוב לה, ולכן גם לתינוק לא טוב.
אם האמא מחליטה מסיבות כאלו ואחרות לא להניק, ועושה זאת ללא יסורי מצפון (!!!), ונהנית להאכיל את התינוק מבקבוק, ונוצר הקשר המדהים והנפלא והמעצים הזה בינה לבינו בזמן ההאכלה עם הבקבוק, והתינוק אוכל, ואוכל כמות מספקת, ושבע, וישן טוב, ונינוח, אז זה הכי נפלא בעולם והכי בריא לו בעולם.

אני לא יודעת. כנראה אני שונה בזה מרוב הנשים. אני מאוד אימהית, ומאוד חמה, ומאוד אוהבת מגע, אבל כל נושא ההנקה מראש ידעתי שלא מתאים לי. לא מתאים. מכל הבחינות. ופשוט הייתי לחלוטין בלי יסורי מצפון, והיה לי טוב, והיה לי נוח, ועובדה שכל שלושת ילדיי היו תינוקות מאוד מאוד נוחים, נינוחים, שבעים, מרוצים, ישנים טוב ובריאים לחלוטין.
כבר אמרתי?- לאמא טוב, לתינוק טוב.

אז לא לכולן זה מתאים נושא ההנקה. ומי שזה מתאים לה- אז יופי. ומי שלא מתאים לה- גם יופי. בלי יסורי מצפון בבקשה. תלמדי עצמך כבר מעכשיו לצמצם יסורי מצפון, כי אם תתני להם להוביל את ההורות שלך, זה לא טוב- לא עבורך ולא עבור הילד.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

leebi66

New member
תודה שירה


תגובה שמכניסה לפרופורציות ולאיזון (עם כמה שקשה למצוא אותם חודש וחצי אחרי לידה :).
אין ספק שאת צודקת בכל מה שכתבת, ורק צריך לזכור את זה בנקודות קשות.
אני מניחה שהקושי הגדול, מלבד הפימפום הבלתי פוסק (והחדירה לרשות הציץ של כל אנשי העולם בערך) כמה יותר בריא לילד חלב אם, הוא הפער בין המציאות לפנטזיה.
כל המסע להורות עבורי היה ניפוץ פנטזיות אחד גדול, כך שאחבק את בני בזמן שאאכיל אותו תמ"ל ואודה בקול על היותו, ושנולד בריא וחזק למרות השבוע המוקדם.
 

שירהד1

Member
מנהל
תחבקי אותו, ותנשקי אותו,

ותצרו קשר עין בזמן ההאכלה, ותדברי איתו. אין. זה מדהים. זה לא קשור לציצי או בקבוק. ואני אומרת לך בשיא הרצינות, שהילדים שלי היו פחות חולים מילדים של חברות שלי שהיניקו באדיקות עד גיל שנתיים.

תהני, ותדאגי לעצמך ולבריאות שלך. זה גם למענך וגם למען הילד שלך:)
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
הכי טוב לקטנצ'יק זו אמא בריאה

גם פיזית וגם בנפשה. אני בזמנו התאבדתי על הנקה, והבקבוק מטרנה בנקודת השבירה הראשונה שלי לווה בבכי תמרורים, עד כדי כך שהבעל ההלום נשאר אותו יום בבית

לי נשמע שעשית מאמצים עוד הרבה מעבר למקובל כדי להניק והעניק לילדך את המקסימום מנקודה זו. עכשיו התור שלך להעניק לו את המקסימום דרך דאגה לעצמך. אז מפסיקים הנקה כי - ראבאק, באמת באמת ניסית וזה לא הולך. הכי לגיטימי שיש. והכי לגיטימי גם לבכות על זה קצת, על כך שהתאמצת ורצית כל כך ובכל זאת לא הולך לך.
ואיך להפטר משאריות החלב - אז ככה
חליטה של מרווה ונענע - הכוונה היא לבישול עלי מרווה ונענע במים רותחים ואז השארה לכמה שעות טובות כדי שייקבל מרירות וצבע, לשתות הרבה לאורך כל היממה.
עלי כרוב שטופים מופרדים וקרירים מהמקרר - פעם בשעה מוציאה עלה, מניחה אותו על השד בכל מקום מבית השחי ועד לקיפול מעל הבטן, פרט לפטמה עצמה. הולכת איתו חצי שעה או עד שאיכס, מוציאה, עוד חצי שעה-שעה - סיבוב נוסף. לא להשאיר עלים ללילה או יותר משעה שעתיים.
ללבוש חזיות או גוזיות ספורט לוחצות, להמנע מכל סוג גירוי לשדיים ולפטמות בעיקר - ז"א לבשת משהו שמרגיש בפטמה - לסדר. במידה ומאוד גדוש אפשר לסחוט קצת מכיוון בית השחי, ז"א לאחוז בשד בשתי הידיים כמה יותר רחוק מהפטמה וקרוב לשוליים, ולמעוך לכיוון הפטמה. לא לגרות ולמעוך את הפטמה עצמה. ולא לסחוט עד הסוף, מספיק שיצא קצת ויש הקלה. פרט לצורך לשחרר לחץ בשד - ללא מקלחות חמות ועיסוי שד במקלחת. כל הסיפור עם הפטמות - גירוי הפטמה גורם להפרשת אוקסיטוצין, ובימים אלו גם פרולקטין, שמייצר מנגנון פידבק חיובי ועוד ועוד חלב. אז חוסר מגע בפטמה די משבש את המנגנון.
להמנע מבירה על כל סוגיה, מגבירה ייצור חלב בטירוף, גם בשבועות הראשונים שהחלב כאילו נגמר.
 

leebi66

New member
תודה


בדיוק מה שהייתי צריכה לשמוע עכשיו. תודה רבה על המילים הטובות, וכמובן על העצות. מתחילה ליישם אותן החל מעכשיו. משום מה ד"ר גוגל איכזב אותי הפעם.
 
בבקשה


קחי בחשבון שהיה לך חלב במשך חודש וחצי, עם כל מה שכרוך בזה - הוא לא ייעלם תוך יום. תחושת הגודש בתקווה תיעלם תוך כשלושה ימים, ואחר כך יכולה להיותר תקופה ממושכת של ייצור חלב מזערי, שבועות או יותר, וכל חוסר הקפדה על הכללים של גירוי פטמה עלולים לייצר חלב מחדש. מניחה שאיך נראית דלקת ומה לעשות איתה את יודעת יותר ממני
 
חודש וחצי של מאבק עיקש בחלב אחרי לידה שקטה...

והתאבדות על הנקה בסיבוב של רוני, כמובן :) הולכת להתאבד גם הפעם, רק עם יותר נסיון.
 

שירהד1

Member
מנהל
רגע, מאמרוני, שאלה קשה-

לא כל כך הבנתי- לא לקחת דוסטינקס אחרי הלידה השקטה של אושרי? סליחה על השאלה, ואם את לא רוצה לענות- זה בסדר.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
ליבי יקרה

מנקודת מבטי את נותנת לתינוק מעל ומעבר. במשך חודש וחצי את מתמודדת עם טיפול בפג ובמקביל שואבת. משערת שאת שואבאת ומאכילה, שואבת ומאכילה וחוזר חלילה. לא פשוט כלל. ועל זה נוספו שתי דלקות בשד. כמה עומס חווית בחודש וחצי שחלף, וזה נוסף על הריון שבודאי היה מורכב רגשית (סלחי לי שאיני זוכרת במדויק).
יודעת שזה קשה לבקש מעצמנו, אבל מציעה לך לחמול על עצמך. אמא כואבת, אמא מותשת, אמא שעוברת את הסף היא מתכון לסבל גם עבור התינוק. הנקה היא לא ערך עליון, לא מעל השלווה שלך, והרי את ניסית במשך ששה שבועות, מעל 40 ימים! והחיבור לתינוק אינו תלוי רק בהנקה, אלא בשלווה שלך ובפניות שלך אליו. גם אם הוא ישתה תמ"ל.
לגבי הייבוש - מציעה לך נוסף על העצות המצוינות של מאמארוני לצלצל למוקד הטלפוני של הקופה ולהתייעץ באחות טלפונית או לחילופין למשוך עוד כמה שעות עד צאת השבת ולהתייעץ אז ביועצת ההנקה.
מזל טוב על הולדת הבן ועל ההורות לו, שתדעו אושר ובריאות :)
 
אחלוק מהחוויה שלי

יש קווי דמיון בקושי הרב, בתינוק שבתחילה היה פג וחלש ולא ינק יעיל ואח"כ פשוט סרב, בקושי עם השאיבות במשך חודשיים כמעט (כל היום שלי סבב סביב נסיון הנקה, האכלה בבקבוק, שאיבה כמעט שעה ועדיין כמות אפסית וחוזר חלילה כל שעתיים, יום ולילה.
שלוש יועצות הנקה שכולן אמרו שהכל תקין ושצריך להתעקש איתו ולא לתת בקבוק גם אם הוא רעב, ובסוף זה יצליח.
לי אישית זה לא התאים.
ובכל מקרה החלב היה ממש מועט ושאיבות לא הגבירו אצלי את היצור. חודשיים כמעט ושאבתי בקושי 20 סמק בשאיבה טובה.
בסוף ויתרתי - וישר נשמתי לרווחה. זה היה עינוי עבורי וגם עבורו, כי הוא לא רצה בכך כבר ונסיונות ההנקה לוו בהתנגדות שלו ובכי.

היות והיה לי מעט חלב, לא עשיתי כלום חוץ מלסחוט את השדיים כמה פעמים ביום , מעט רק להקל על הגודש אם יש כזה ותוך יומיים שלושה, הפסיק החלב לחלוטין, כנראה בגלל שהיה כ"כ מעט.
 

ספרקית

New member
מצטרפת ותומכת בתגובות המקסימות שקיבלת כאן


מכיוון שיש מעט חלב, הייתי מחכה קצת ולא עושה כלום. ייתכן שהחלב פשוט יפסיק לבד. במידה ולא יפסיק תוך כשבוע, אפשר לפנות לרופא ולבקש כדורים להפסקת החלב. מניסיון, הכדורים עובדים טוב מאוד.
ולגבי השאלה היותר חשובה בעיניי... איך את מתמודדת עם המחשבה שאת לא מצליחה לתת את הכי טוב לקטנצ׳יק?
מחצת לי את הלב.
בא לי לחבק אותך במקום לענות

את נותנת את הכי טוב לקטנצ׳יק שלך. נותנת לו אמא שפויה ומתפקדת. וזה הרבה הרבה יותר שווה מחלב אם.
אני מקווה שיום אחד תביני את זה ותאמיני בזה.
חלב אם זה מעולה. אבל יש דברים הרבה יותר חשובים. ולכן ישנם מקרים, כמו, כנראה, המקרה שלך, בהם תחליפי חלב הם הכרחיים וטובים יותר אפילו מחלב אם.
מניסיון אישי, יכולה לספר לך שהגדולה שלי מגיל חודש וחצי גדלה על תחליפי חלב. ו...כן, גם אני עיניתי את עצמי בהתחלה. אבל עם הזמן הבנתי שזה פשוט היה הכרחי. יכולה לספר לך שהיום היא כבר בת 15 והיא גדלה מעולה על תחליפי החלב


מאחלת לך אושר, רוגע והמון אהבה
 

פיקוס123

New member
מנסיוני

יקרתי.

אני את הבן הגדול שלי ילדתי בשבוע 29+4. ולא עשיתי שום קורס יעוץ הנקה ועל הכנה ללידה בכלל לא...
בקיצור בכלל לא היה לי חלב וכמובן שלא יכלתי להוציא אותו ולהניק, ולכן הוא קיבל בזונדה תמ"ל. וניסתי לשאוב בימים שבאתי לבקורים ולא ממש הצלחתי והיתה שם יועצת הנקה די דפוקה שראיתי אותה פעם אחת בלבד!! בקיצור ולעינין אחרי שהיה לי גודש ודלקת בחזה ונשבעת לך שגדל לי החזה בשלוש או ארבע מידות!! והיה גם חום אז קבלתי אנטיבודיטקה חזקה דרך ווריד ועל הדרך יבשו אותי והילד בסדר גמור עם מטרנה.

ועכשיו בקטנציק שלי כן עברתי יעוץ הנקה לפני זה... וזככתי לחוויה מתקנת שהביאו לי אותו לנסיון הנקה שלא הצליח לי כי היתי אחרי קיסרי... ושבוע שהיתי בבית חולים נסיתי להניק ולא הצלחתי נסיתי לשאוב ולא הצלחתי. שגעתי את חברה שלי שנסיתה לעזור לי, דיברתי עם יועצת הנקה ביושב שלי ולא עזר, גם היועצות הנקה בבית חולים לא הצליחו אז התאישתי סובית ובקשתי ליבש את הציצי בצער רב ויגיון קודר.... והמתוק שלי שלי גדל יופי עם מטרנה....

את חייבת לשמור על השפויות שלך כדי שתוכלי לתפקד ולגדל את החמוד שלי. היתרון של תמ"ל זה שגם משהו אחר יכול לתת לו בקבוק.... למרות ההוצאות הכספיות על בקבוקים ותמ"ל והזמן לשתוף אותם כל הזמן...

את אמא גבורה ואת עושה את הכל בשביל הילד שלך!! אנחנו מנסות לעשות הכל שבשביל הקטנים שלנו אבל אנחנו לא חיבות להשתגע בשביל זה.

תקבלי ממני
גדול ותהי אמיצה וחזקה בשביל החמוד שלך.
 
יש הוצאות להנקה ועוד איך!

מארז פדים שעולה 35 שקלים ונגמר תוך 3 ימים, ואת משתמשת בהם בחודשים הראשונים ללא הפסקה. אחר כך זה הופך לחבילה בשבוע. משחות לפטמות, פטמת סיליקון, בכל זאת בקבוק או שניים, שקיות להקפאה, משאבה שאמנם אפשר להשאיל מיד שרה אבל בכל זאת. ואל נא לשכוח - יועצת לא זולה אני בטוחה. חזיות הנקה לחזה גדול, שאני נניח הזמנתי מFIGLEAVES ב 250 שקל לאחת, כשבארץ יש לחפש בנרות משהו דומה ב 500 ומעלה, וצריך בערך ארבע חמש, לא כולל גוזיות (מזיעים ומטפטף) כדי לכבס כל יומיים בלי אטרף. נכון, יש חזיות הנקה בשילב ודומיהן במאה וקצת, אבל זה לא באמת משהו שיכולתי לשים על עצמי ולצאת החוצה, ולהראות סביר.
סינר הנקה שלדעתי חייבים, לא הצלחתי להסתדר עם ציצי גדול ותינוקת משתוללת בלי סינר ארוך עם קשת וקצוות ארוכים שאפשר להכניס איפשהו כשהיא מנופפת בהכל. אז 100-150 גם לזה. רצוי שניים בשביל כביסה, אבל זה כבר לממש מפונקות

&nbsp
 

פיקוס123

New member
רק על עצמי ידעתי....

אני לא נכנסת לויכוח מה יותר זול להניק או לתת בקבוק מטרנה. רק רציתי להגיד אני לא יכלתי להניק לא בראשון ולא בשני ולא משנה כמה נסיתי להניק בילד השני. הוא פשוט לא הצליח למצוץ. ולא משנה כמה התיעצתי עם חברה שלי ועם יועצת הנקה של הישוב שלי ועם היועצות הנקה ואחיות של הבית חולים וגם לשאוב לא הצלחתי אז הרמתי ידים והחמוד שלי מקבל מטרנה. ונכון שגם בהנקה יש הוצאות כספיות וכן צריך לקנות חזיות הנקה, למרות שאני לא מבינה את הרעיון של סינר הנקה אני מרחמת על התינוק שיונק מתחת לסינר ושימותו כל האלה שלא יכולים לראות אישה מניקה אבל כן לראות את בר רפאלי עם כל ציצים בחוץ....

ולידעתך שהולך לי בבית קופסת מטנרה בשבוע שזה 50 ש"ח, ועוד קופסא אחת למעון. ובקבוקים שיש בבית ועוד בקבוק במעון ושלא נדבר על טיטולים. אין מה לעשות ילדים זו הוצאה מוכרת וידועה. שלא לדבר על בגדים כל כמה חודשים גם לגדול וגם לקטן....

אבל זה לא נושא השרשור. עם לילי שפתחתה את השרשור קשה עם התדומדדות של שאיבה והנקה אפשר גם לשלב בקבוק תמ"ל. אולי לילי תוכל לנוח והחלב יחזור לה ותוכל לשלב את שניהם.

תינוק בשלבים הראשונים שלו צריך אמא שפויה ולא אמא עיפה ורצוצה שיש לה גם בית על הראש עם כביסה ובשולים ושלא נשכח גם את הבעל.
 
למעלה