צריכה עצה/ הרגעה

idit84

New member
צריכה עצה/ הרגעה

היום עשינו סקירה מאוחרת אצל ד"ר לוריאן מיקי. הכל היה תקין ומרגש חוץ מהעצמות הארוכות (ידיים ורגליים) שלא תואמות את שבוע ההריון. אני בשבוע 23 והן מתאימות לשבוע 21. בעלי ואני לא אנשים גבוהים אבל גם לא נמוכים. המשפחה שלו מאוד נמוכה אבל הרופא אמר שזו לא אינדיקציה. הוא אמר שהוא היה רוצה שנעשה סקירה מכוונת עוד 5 שבועות כדי לראות שהעיכוב ההתפחותי בידיים וברגליים לא גדל.
ברקע: עשינו מי שפיר וצ'יפ גנטי שיצאו תקינים.
אני מנסה להבין מה המשמעויות האפשריות של זה וגם הוא וגם הרופא נשים שלי לא ענו על זה ומצד שני לא אמרו- אל תדאגי. בנוסף, אני צריכה לתאם סקירה מכוונת באחד מבתי החולים בלינסון או תל השומר או מאיר. יש המלצות על רופאים שם לסקירה?
 
תה"ש - ד"ר ערן כסיף

מאד יסודי, אנושי ונעים, מסביר ומלא סבלנות ומקפיד לא לסיים בדיקה לפני שהוא בטוח לחיוב או לשלילה בממצאים.
אותנו הוא ממש הציל בהריון האחרון - בו הסיסי שליה יצאו תקינים כולל שלילי לתסמונת של בן זוגי ובכל זאת עלה חשד לשפה שסועה ולכן מיד עלה חשד שנעשתה טעות אולי באבחון הגנטי... הוא עשה לנו סקירה של שעתיים וחצי, עד שהצליח לראות בברור ומכל הזויות ולשלול חד משמעית שפה שסועה.
במקרה שלנו - הלכנו אליו בפרטי, מאד הגיוני שבמסגרת בית חולים, לא יוכל לסקור כ"כ הרבה זמן ובכל זאת מהיכרותי איתו (פנינו אליו בשלושת ההריונות).

שיהיה המון בהצלחה ובשורות טובות !
 

רונית 294

New member
תל השומר ערן כסיף!

אם לא יהיה אליו אז לכי אליו בפרטי. שמעתי מלא פעמים על אי התאמה לשבוע בעצמןת והכל היה בסדר. בכל מקרה כמובן להמשיך לבדוק. מזל שעשית מי שפיר וציפ כי עכשיו את לא צריכה לחכות לחודש שמיני בשביל זה.
 
ניסיתם להבין ממנו מה השכיחות של זה?

עד כמה יוצא לו להיתקל במקרים כאלה והאם הפערים הללו בד"כ מצטמצמים?
לא מבינה בזה, אבל שולחת חיבוק גדול גדול
 

idit84

New member
לפי הרופא

זה עדיין בטווח הנורמלי, פשוט בטוח התחתון. יתכן וזו סטיית תקן וייתכן והיא נמוכה יחסית. לא הצלחתי להבין ממנו ומהרופא נשים שלי הרבה. למזלי, את הסקירה הראשונה עשיתי אצל ברונשטיין וצלצלתי אליו להתייעץ איתו והוא אמר שאני צריכה לעשות מעקב עוד שבועיים- שלושה ושאם העיכוב גדל, לבוא אליו ללא תשלום. הוא גם אמר שזה בטווח סטיית תקן ולכן לא צריך להתרגש אבל ללכת למעקב. כמובן שאני עדיין לחוצה.
 
אוקיי, זה מעודד!

במצב כזה סביר להניח שהרופא לא יתעלם וישלח אותך לסקירה מכוונת רק בשביל הסיכוי הקטנטן שהפער יגדל, אבל אם היא עדיין בטווח הנורמה זה ממש מעודד!
תנסי לנשום, ומקווה שבעוד כמה שבועות תראו גפיים ארוכות ונורמליות לתפארת.
 

Halfwaythere

New member
בילינסון - פרופ מייזנר

לא מכירה את התופעה היטב אבל לפעמים יש אי דיוקים במדידות והפרש של שבועיים נראה לי שקורה לפעמים. מקווה שיתברר כלא כלום
 

ספרקית

New member
ממליצה ללכת גם לייעוץ גנטי

במיוחד בגלל שאמרת שמשפחתו של בעלך נמוכה מאוד.
לנו היה ממצא כזה בשבוע 32 והלחיצו אותנו מאוד (העלו מגוון אפשרויות כולל חשד לגמדות). בסופו של דבר התברר שמדובר במשהו גנטי במשפחה שלי. העצמות הארוכות שלנו הן קצרות מהרגיל. פגם גנטי שאין לו שום משמעות.
היועץ הגנטי אמר לנו את זה בשניה שנכנסנו אליו לחדר.
דרך אגב, אפשר לבדוק את זה בבית בקלות. פשוט פורשים ידיים לצדדים ומודדים את המרחק מקצות האצבעות ביד אחת לקצות האצבעות ביד השניה. אצל אנשים שיש להם את המום הגנטי הזה, האורך שמתקבל קטן משמעותית (בכ- 5 ס"מ) מהגובה של האדם. אצל רוב האנשים הגובה והמרחק בין האצבעות אמור להיות כמעט זהה.

וגם אם לא מדובר בפגם הזה, ייתכן שזה משהו אחר חסר משמעות באותה מידה. אז בגלל זה שווה לדעתי לפנות לייעוץ גנטי.
 

GonnaB40

New member
חוץ מזה אם את במכבי

פרופ' רוני מימון הוא ראש מחלקת אולטראסאונד באסף הרופא. יכולה לדבר איתו גם אם רלוונטי.
עשה לי שקיפות וסקירה.
 
למעלה