הפרדת ילדות

פיקוס123

New member
הפרדת ילדות

שלום בנות,

כבר יומים אני חושבת על האמירה של אותו ח"כ מן הבית היהודי נדמה לי על אותם בתי חולים שמפרדים יולדות, ועוד שני בתי חולים מרכזים בירושלים. איך זה היה אצלכן?? גם הפרדה או שלא?? ואיך הרגשתם שהייתם עם ערביה בחדר?? יש תקשורת בנינכן?? או שלא?? ואורחים לא מפריעים? שהייתי מאשפזת (כמה וכמה פעמים) נורא הפריע לי שהחמולות יושבות בחד"א ועושות רעש ואוכלות את האוכל שלהן מן הבית וחלק גם חיממו על צלחות של הבית חולים מה שהפריע לי מבחינה כשרות. למרות שצות הפרא רפואי השתתלד לאסוף הכל בסוף האוכל לשטוף לנגב ולנעול בארון.

לי לא משנה ההפרדה העיקר שיהיה תקשורת טובה ולא כמו שני אנשים זרים שתקעו באותו חדר, אף אחד לא מדבר עם השניה. היו לי כאלה..... אחרי הלידה היה לי שוטפה לחדר שכל היום שכבה במיטה אחרי לידה ראשונה בקיסרי וכל היום התלוננה לבעלה ובכתה לאמא שלה שכואב לה סגרה את החלון והתריסים, כיבתה את אור וסגרה את הוילון כל היום בעלה כמו ילד טוב הביא לה שתיה ויגרוטים. ורציתי להגיד לה להפסיק להתלונן לקחת משכחי כאבים ולהתחיל להסתובב... בעלה ישב אצלה מ7.00 בבוקר ועד 22.00 בלילה וזה די הפריע לי לנסות להניק... אבל אחרי יומים החליפו לנו חדר וכל אחרת היתה בחדר אחר ואני זכריתי בחדר ליחיד....

איך היה לכן??
 

ו ו ר ד 7

New member
לא שמו אותי עם ערביה בחדר

אבל אם היו מנסים נראה לי שלא הייתי מסכימה
גם ככה לראות אותם בפרוזדור מספיק מפחיד בשבילי
במציאות הבטחונית המעורערת של המדינה שלנו... הולכים ברחוב ומסובבים את הראש אחורה כל הזמן
לא רוצה איתם תקשורת ושלא יתקעו סכינים.
תכלס, מחלקת יולדות זה לא בית מלון, היו לי שותפות לחדר נעימות יותר או פחות.. היו רועשות, היו שקטות..
דוקא בקטע של האוכל הקפידו בבית חולים לא להכניס אוכל מבחוץ בגלל כשרות וגם לא נתנו לבני משפחה להכנס לחדר אוכל. אז שם לא היה את החמולות..
וגם על שעות ביקור נורא מקפידים שזה חשוב בעיני.

לגבי האמירה המטופשת של הח"כ ההוא - אני מזדהה עם תוכן דבריו וחושבת שהוא דפוק שהוא אומר את זה. לא כל מה שחושבים צריך לומר בקול רעש גדול. זה מטופש ומיותר. מלבה שנאה ומעורר מהומות מיותרות. בשביל מה זה טוב?
 
כשטיפש זורק אבן לבאר אלף חכמים לא יוכלו להוציא אותה.

מה הקשר בין דת או עדה לאשפוז בבית החולים? ובכלל האשפוז בבית החולים הוא רק תחנה בדרך לחיים האמיתיים.
בשלושת האשפוזים שלי ברכתי על המזל להתאשפז עם נשים שקטות מכל העדות, כולל חילונית שילדה את בנה השישי אבל דאגה שילדיה לא יפריעו מדי, עם חרדית שגם כן דאגה שהמבקרים לא יפריעו לי, ועם יהודיות חילוניות. באשפוז הנוכחי דאגתי אני לארח את החמולה שהגיעה לביקור (כולל ילדים ובני דודים) בקצה המסדרון - כיון שלידי שכבה יולדת אחרי קיסרי לא פשוט. לא יצא לי להתאשפז עם מוסלמית או נוצריה, אבל מה משנה סעיף הלאום או הדת בתעודת הזהות, כל עוד היא מתחשבת בי ואני בה?
ובכלל - אנחנו חולקים את חיינו במערכת החינוך עם ילדי נוצרים ובאהיים ומבחינתי זה רק מעשיר את עולמם, יש לנו קולגות נוצרים, קונים בחנויות בהן חלק מהעובדים דרוזים, מוסלמים ונוצרים, היו לנו שכנים בעבר. בקיצור - העיקר שיהיו בני אדם.
ולגבי הכאב, ההלם והיוגורטים - כל אחת חווה אחרת את התהליך, לכל אחת יש רף ציפיות שונה מהלידה (אולי היא פנטזה על לידה טבעית והקיסרי טרף לה את החלום), סף כאב שונה, וגם היסטוריה שונה (חושבת שכאן בפורום לכולנו ברור שהעיקר הוא שהתינוק נולד בשלום והיולדת בריאה). בקיצור - אין מה לשפוט, בייחוד כשאנחנו לא מודעות לסיפור שלה.
 

ספרקית

New member
עצוב לי מאוד הכיוון שלוקחת המדינה שלנו

אני שמחה מאוד על הביקורת שהופנתה כלפי חבר הכנסת מכל הקשת הפוליטית אבל עצם העובדה שחבר כנסת מכהן מרשה לעצמו בכלל להתבטא בגזענות כזו מעידה דברים רעים מאוד על המדינה שלנו.
ברור שכיולדת (וכאדם בכלל) גם אני מעדיפה סביבה שקטה ומתחשבת. אבל לא מוצאת שום קשר בין ההעדפה הזו לבין לאום כזה או אחר.
אני בעד הקשחת החוקים במחלקת יולדות סביב שעות ביקורים ובעיקר סביב האיזורים בהם מותר לארח בזמן הביקורים (אם היה אפשר, הייתי מונעת לחלוטין אירוח בחדרים עצמם). אני לגמרי נגד הפרדה על בסיס גזע, דת או לאום.
 


חותמת על כל משפט שלך. קטונתי.
 
זה רק מעיד על חופש ההתבטאות

וזה שהוא אמר דבר מפגר זה נכון. והוא לא היה צריך להגיד.
אבל אומרים פה דברים יותר מזעזעים, כמו חברי כנסת ערביים שלא מוכנים לאמר על מחבל שהוא מחבל.
הוא בן אדם בלי מחסום לפה אבל הוא אמר דבר שבתכלס מלא חושבים
 

פיקוס123

New member
ראיתי בחדשות שאשתו אמרה

אם זה לא מספיק מה שהוא אמר אז ראיתי שאשתו אמרה שהיא גירשה או לא רצתה רופא ערבי שיטפל בה ובתינוק רק רופא יהודי כי רופא ערבי זה גבר וגוי ויהודי זה טוב.... כמה טמטום יש בעולם שלנו. לא משנה מאיזה מגזר צוות הרפואי שטיפל בי כל אחד מהם היה בסדר ואין לי אף תלונות עליהם..... (טוב, טוב הרופאה בסיכון בעפולה לא היתה נחמדה אבל מקצועית....) ואין לי שום בעיה עם יולדת מכל מגזר שהוא היו לי נחמדות ולא נחמדות אבל צריך גם מדעות למי שאיתך בחדר.... כי כמו שלא נעים לך שעושים לך רעש ובלגאן בחדר אז אל תעשה את זה לשוטף שלך לחדר.
בפוריה נורא הקפידו על שעות קבלה אבל כן אפשרו להכניס אוכל למחלקה.... וגם בשבתות לבני זוג דתים שנשארו לשבת, כולל פלטת שבת במטבחון של הצוות.
 
אממממ מצופה פילטרציה של דיבור

מאנשים בכירים בממשל.
האמת יצא לי לשמוע מהכתבה בטלויזיה רק את התגובה של האחות בטלפון - וגם היא הייתה צריכה להשמע אחרת לגמרי לפי איך שמתנהגים בבית החולים שלנו.
ולשאלה - אני עובדת עם ערבים בצמוד כבר מעל עשור, יש כאלו שהגיעו לדרגת ידידים. אז עמוק בתוך ליבי הייתי מעדיפה יולדת ישראלית שקטה וחמודה אבל לא הייתי מייצרת באזז במחלקה כדי להחליף חדר אם הייתי נופלת על שותפה ממגזר אחר. והתחשבות בשכנה שלך זה לא משהו שקשור למגזר מסוים.
בדיוק כמו שאני בתור אחות מטפלת בכולם באותה מידה של אדיבות יש לקוות אז גם בתור מטופלת מקווה לשמור על הקו.
אבל שאלה טובה
 

רונית 294

New member
בעיניי האמירה שלו הייתה פוגענית

ולא במקום בכלל. אחרי לידה יש מבקרים ואין מה לעשות. כולה מדובר ביומיים. זה לא משנה יהודיה, ערביה, חילונית, חרדית... אחת יכולה להיות שקטה והשניה רועשת. באחד האישפוזים הייתה לידי ערביה והאמת שלא חשבתי אפילו לשניה על זה שהיא ערביה. מה אכפת לי מה היא ומי היא?? יש וילון. יש שעות ביקור וזה הכל. ואני בכלליות מאלה שאוהבת לשמוע שפות אחרות מעברית ואנגלית אז הדיבור שלה ריתק אותי. תנו לי לשמוע ערבית, נורבגית, גרמנית, צרפתית וכל שפה אחרת אני נהנית להקשיב.
 

Halfwaythere

New member
לא יצא לי ביולדות כן בנשים, אחר הפלה

אחרי שההפלה האחרונה הסתבכה אושפזתי במחלקת נשים, ולא היה מקום פנוי אז הוסיפו אותי הרביעית לחדר. היינו 4 נשים, 3 מתוכן לאחר אובדן והחוויה של תמיכה הדדית מהבנות באחד מהרגעים הקשים שהיו לי היתה מחזקת ועזרה לי מאוד ברגעים הקשים האלה. ערביות ויהודיות, הגורל לא פסח על אף אחת מאיתנו, וכולנו היינו בתוך זה יחד.
&nbsp
דווקא בחדרי יולדות הייתי עם יהודיות, חלקן הביאו אורחים רבים, מעבר לשעות הביקור והיו רועשות מאוד, אבל כמו שאמרו כאן, זה כולה 48 שעות וזהו, ואפשר גם לחתום ולהשתחרר קודם
 

פיקוס123

New member
היתי מאושפזת שבוע...

אני היתי מאופשזת כמה וכמה פעמים להשגחה בבית חולים בזמן ההריון ובזמן הזה היתי גם עם ערביה וגם עם יהודיה ועברתי את זה....
אבל אחרי הלידה היתי מאופשזת שבוע כי היה לי קיסרי וצריך לבוא יום לפני להתאשפז ואישפוז של קיסרי זה 5 ימים ועוד היה לי הפרשות דמיות מן הצלקת וקבלתי אנטיבוטיקה דרך הווריד אז כבר נשארתי לשבת ושוחררתי ביום ראשון ולמרות שהיתי בחדר לבד הפריע לי החמולות בחד"א ובמסדרון..... לא שהבן שלי היה צדיק גדול וגם קצת השתולל קצת אבל זה ילד ולא חמולה .

והאמת שחשבתי שהפוסט שלי יעורר סערה ויגלגלו אותי בזפת ונוצות ויזרקו אותי מן הפורום הנהדר הזה. אבל אני רואה שבאמת זה נושא בוער שצריך לדבר עליו. ויש דעות בעד ונגד.
 
אני עם שירה

לא ילדתי עדיין, אבל אין לי בעיה להתאשפז ליד ערביה או שרופא ערבי יילד אותי. הרבה יותר מדאיגה אותי המחשבה שלסמוטריץ', הגזען החשוך הזה, יש איזשהי השפעה על עתיד הילדים שלי.
&nbsp
ראיתי היום פוסט בפייסבוק שמביא ציטוט מספר שנכתב בסוף המאה ה-19 ע"י חבר הפרלמנט הצרפתי אדואר דרימון, אבי האנטישמיות המודרנית:
״אפילו ברגעי המכאוב שלו, לעיתים על ערש דווי, נאלץ היום הצרפתי הנוצרי, מאז החילון וה׳דמוקרטיה׳ של מוסדות הציבור החשובים ביותר שלנו, לסבול את שכנותם של תאבי בצע רוצחי ישו. וכי מה יכול כבר הנוצרי הטוב לבקש, אחרי שהיהודים כבר שדדו את כספו, לעיתים אחרי שהדביקו אותו במחלותיהם, אם לא לסבול בשקט מוקף באהבת האל, ולא בתוך הקקופוניה הנוראית של בני ישראל המוצצים את כל טיפולי החינם של בתי החולים שלנו והופכים את חייהם של החולים הנוצרים לגיהנום יהודי?״
&nbsp
אז עדיין אסור להשוות?
 

שירהד1

Member
מנהל
אני חושבת שזה נורא ואיום הכיוון שהמדינה הולכת אליו-

כיוון חשוך וגזען וחשדן. עם כמה שאני מאושרת בחיים הפרטיים שלי, האמת היא שאני נורא עצובה ומודאגת מאוד לגבי כל ההדרדרות של הדברים במדינה.

לגבי השאלה שנשאלה- כל מה שעניין אותי בזמן האשפוז (שתמיד היה ארוך יחסית בגלל הניתוחים הקיסריים), זה שאני בסדר ושהתינוק/ת בסדר. זה הכל. שאני מתאוששת מהניתוח, שהכל עבר בשלום, שהתינוק/ת סבבה, אוכל, ישן, עושה פיפי וקקי, שבדיקת הרופא היתה תקינה, שבדיקת השמיעה תקינה, שאין צהבת....
את מי בכלל עניין מי איתי בחדר?- ערבייה, יהודייה? מה זה משנה לי בכלל?

בשלוש הפעמים היו הרבה מאוד ערביות בבית החולים, ובפעם הראשונה גם הרבה חרדיות (כי הניתוח הראשון היה בירושליים). פשוט לא עניין אותי- לא מי איתי בחדר, ולא מי בחדרים לידי.

אני לא רציתי אורחים, ומעבר לבעלי ולאמא שלי ביקשתי שלא יבואו לבקר. עם כל הכבוד- הייתי אחרי ניתוח, והייתי צריכה להקדיש את הזמן להתאוששות גופנית.

והציטוט שהבאת- מצמרר. ועוד יותר מצמררת המחשבה מה אישי ציבור פה חושבים ואומרים לכלל הציבור. עצוב, מטריד ומדאיג.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
לא הבנתי

את אומרת שבפעם הראשונה היו גם מלא חרדיות.
כפרה עליך שירה, זה גם גזעני
 

שירהד1

Member
מנהל
ממש לא- ציינתי עובדה- שבירושליים,

כאשר עברתי את הניתוח עם נטע, היו הרבה ערביות והיו הרבה חרדיות. לא אמרתי שיש לי בעיה עם זה.
לומר על מישהו שהוא שייך למגזר כזה או אחר זה לא גזעני, אלא עובדה.
גזענות זה כאשר מישהו רוצה לעשות הפרדה- חילוניות ילדו פה, חרדיות פה, ערביות פה, וכן הלאה.

בבקשה לא להכניס לי מילים לפה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

ו ו ר ד 7

New member
סיפור אמיתי

בחורה יהודיה היתה בחדר עם ערביות, רדיו פתוח ואז שומעים שהיה פיגוע רציני, מחבל מתאבד באוטובוס, הרוגים פצועים.
הערבים בחדר פתחו בריקודים, כאפות, יללות שמחה.
גם אז לא היה אכפת לכן עם מי אתן בחדר??
ברור שיש גם ערבים טובים ולא כל הערבים מחבלים ובלה בלה בלה אבל מכאן ועד להגיד שלא מזיז לי להיות עם ערביה בחדר?? רחוק בעיני..
ולגבי רופאים ערבים - מאד מפחיד אותי. לא שתמיד יש בררה ונכון שנתקלתי בצוות ערבי שהיה ממש בסדר ועדיין - עד כמה שזה נתון לבחירתי תמיד אעדיף לבחור רופא יהודי ולא ערבי.
ובעיני זו לא גזענות. גזענות זו שנאת האחר בגלל שהוא אחר. אני לא שונאת את הערבים, כן חוששת מהם. ולא חושבת שצריך להפלות אותם לרעה או משהו כזה, וגם אם יוצרים למשל הפרדה ברורה בבית חולים, לעשות את זה בצורה דיסקרטית ולא בוטה. יחס אנושי צריך להיות כלפי כל אדם.
 

שירהד1

Member
מנהל
אסור אסור אסור להפריד בבית חולים!

אני לא רוצה בכלל להיכנס להשוואות.
הסיפור שסיפרת בתחילת דברייך מזעזע ברמות קשות. אי אפשר להתכחש לאמת.
המצב במדינה מחריף, ויש להנהגה השפעה נרחבת על מה שמתרחש באוכלוסיה- גם היהודית וגם הערבית. כולם מקצינים, כולם מפחדים מכולם. וזה יכול להיות אחרת. אבל עם הנהגות כאלו של שני הצדדים (יהודים וערביי ישראל) אני לא אופטימית בכלל.

אני בטוחה (!!!) שאם היו נשים מנהיגות משני הצדדים, ובכלל בעולם כולו, העולם היה הולך פחות למצב של מלחמה, ויותר למצב של הבנה ושלום.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

ו ו ר ד 7

New member
הלוואי והפתרון היה כל כך פשוט

מה הקשר בין נשים מנהיגות לבין השנאה של האיסלאם הקיצוני?
 

שירהד1

Member
מנהל
יש קשר, ולא- לא זהבה גלאון-

ודיברתי על חלום אוטופי, שבחיים לא יתגשם, שבו תהיינה מנהיגות בעולם, נשים. שלא חושבות על מלחמות, וטריטוריות, אלא מראות גמישות מחשבתית, יצירתיות, הבנה ורכות.
לא דיברתי על מישהי ספציפית, כי בעיניי אין לנו.
אבל אני כן מקווה שהילרי קלינטון תיבחר. הבעיה היא שזה לא יספיק. אם לנו, ולפלסטינאים ולערביי ישראל, ולאירנים וכן הלאה היו מנהיגות נשים- העולם היה נראה הרבה יותר טוב.

אל תהיי צינית. זה לא קשור למישהי ספציפית, אלא חשיבה כללית.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה