למה לא ניתן למצוא מידע על הנושא מלבד כתבות של ד"ר דונת?

alice1803

New member
למה לא ניתן למצוא מידע על הנושא מלבד כתבות של ד"ר דונת?

תגידו, למה בכל פעם שאני מחפשת מידע על הנושא, וכותבת משהו כמו "אי רצון בהבאת ילדים לעולם", אני נתקלת אך ורק בכתבות של ד"ר אורנה דונת, או כתבות שמדברים על ד"ר אורנה דונת, ובבחירתה בחיים ללא ילדים?
זה קצת אבסורד, כי היא הרי לא היחידה שחיה את חייה ללא ילדים, וכמובן שיש עוד נשים שבטח כתבו רומנים על הנושא הזה, כתבו טלנובלות לטלוויזייה, אבל בחיים לא יודו בזה ברבים, או שיתביישו לנפנף בזה, כי זה נשמע מוזר, ויש מין צורך להסביר את עצמך ואת הסיבה למה לא.

זה נראה כאילו מישהו יושב ומוחק כל מידע שמשכנע או נותן סיבות הגיוניות לבחירה שכזו.
האם ד"ר אורנה דונת היא היחידה שכותבת על הנושא? או שהיא האישה היחידה בארץ שמוכנה להודות בזה מול כל עם ישראל השמרני, ועוד לתת לזה סיבות הגיוניות, ועוד לכתוב על זה ספר בעברית, שלא יגידו שלא הבינו אותה, וגם לתת הרצאות בנושא, להוביל דיעה פמיניסטית, והסברים מפורשים מדוע אין לכל אחת את הצורך הזה בלהיות אמא ולהתרבות, מבחירה חופשית.
 

DAHUJI

New member
היי, זה לא שונה בהרבה מפוליאמורה ונציגותיה...

גם פוליאמורה בחברה הישראלית היא נושא נידח, טעון, על גבול הטאבו וגם הוא מורכב מ- 2 ששגרירות עיקריות שהן מאשה הלוי ואורלי בר לב.
הנ"ל, שהן רהוטות שיח וכתיבה לכל דעה, מדברות על ריבוי מאהבים ואוהבים בכל מסך ופלטפורמה אפשרית.
אלו נשים שלקחו את סגנון החיים שלהן כפרוייקט חיים (לא אומר זאת מתוך עמדה ביקורתית, אלא מתוך מה שזה), לא שונה בהרבה מאורנה דונת ומה שהיא עושה...
הן מדברות עליו, עוסקות בו, מדבררות אותו כנציגות לא רשמיות (שהרי אין את מי בעצם לייצג, הפוליאמורים הם קבוצה מפוזרת שאין לה עניין בחשיפה) וגם מתפרנסות ממנו.
כנ"ל אל-הוריים. אנחנו גם קבוצה מבוזרת שאין לה עניין בחשיפה...אז זה מה שזה.
קבוצות נידחות שלציבור יש "עניין" בהן ושאין מי שידברר אותן פרט לכמה נציגים בולטים שחיים את סגנון החיים האקלקטי הזה, ומקווים להסביר לפחות חלק ממנו לציבור הרחב וההדיוט (וגם האידיוט).
לכל נושא ועניין יש אנשים בולטים שנמצאים בפרונט שלו. זה דבר טבעי.
מי עוד יכתוב, יחקור וידבר על אל הורות כמו דונת? את מי עוד זה מעניין?
למי יש תחת לזה?
מי שאל הורי, פשוט מרגיש את זה. את חוסר הרצון ביצורים שינהלו את חייו. פשוט מאוד. הוא לא צריך להסביר הרבה או לשכנע לכלום, כי כל מי שאל הורי יודע כבר שזה חסר ערך להסביר או לשכנע באמיתות הדבר.
מה יותר פשוט מזה?
לא צריך ייצוג ולא צריך כלום. כל אחד בוחר האם להתרבות או שלא. ובזה זה נגמר.
 
כן, מאשה הלוי היא המקבילה של אורנה דונת בפוליאמוריה

למעשה אורלי בר לב הייתה החלוצה הראשונה לפני מאשה, אבל מאשה היום היא הפעילה יותר אם אני לא טועה. היא גם כתבה ספר ומרצה ומתראיינת בלי סוף (היום למשל מאשה תתראיין אצל ורדה רזיאל ז'קונט וזה במקביל למונדיאל)

מאשה ואורנה כתבו את הספר היחיד בתחום בעברית. יש הבדלים בין הספרים. אורנה ביצעה מחקר ומאשה לא ביצעה מחקר אלא פשוט כתבה ספר על מונוגמיה ופוליאמוריה שהוא שילוב של סיפור אישי והתבססות על מצב המחקר (מחקרים של אחרים) וניסיון קליני

מאשה היא קלינאית וקוראת את המחקרים אבל היא עצמה לא באה מתוך האקדמיה שקשורה לפוליאמוריה (היא דוקטור לגיאוגרפיה) בעוד שאורנה היא אקדמאית וחוקרת של האלהורות עצמה.

שתיהן משלבות אוריינטציה מחקרית-מדעית וחוויה אישית-פנימית. אורנה היא אלהורית ומאשה היא פוליאמורית בעצמה.

מאשה גם כותבת הרבה על מונוגמיה ועל זוגיות מונוגמית ועל סקס במונוגמיה ולא רק על אלטרנטיביות למונוגמיה.
 

DAHUJI

New member
תודה אוניברסאליסט


שתיהן נשים משכמן ומעלה שאני שמח נורא שקיימות ועושות את מה שעושות.
את הספר של אורנה דונת קראתי והוא היה מצויין ומעניק הרבה מאוד תובנות.
 

alice1803

New member
אבל לא בייצוג עסקינן, התכוונתי לאינפורמציה כללית על הנושא

אם יש נושא שמעניין אותי, כנראה שיש לזה סיבה וגם צורך מבחינתי, כי זה נושא שמעניין אותי באופן אישי.
אם אתה שואל אותי, אז אף אחד באמת לא יכול לקבוע מה נחוץ ומה לא, כי כולנו שונים כמעט בכל תחום אפשרי, אבל אני לא מחפשת ייצוג או מישהי שתדבר בשמי או בשם כל האל הוריים, אלא התכוונתי לאינפורמציה כמו תגובות או דעות של אנשים על מאמרים שהם קראו בנושא, ואלו מסקנות הם הגיעו, ואולי זה היה יכול לעזור לי להחליט משהו לגבי עצמי, ולהקל עליי.
הרי לא כולנו סגורים על עצמינו כמוך, ויש כאלה שעדיין נמצאים בין לבין, כלומר, כאלה שבאיזשהו שלב הבינו שכנראה זה לא בשבילם, כי לא היה צורך חזק, ולא חיפשו זוגיות רצינית בחייהם, אבל לא ימנעו מעצמם מראש, משהו שאמור לקרות, ויצא וקרה, מי אני שאמנע מזה לקרות!!! אבל זו אני, והתהליך זה שאני עוברת עם עצמי.
&nbsp
בכל אופן, הבנתי את הנקודה שלך לגבי ד"ר דונת, ולגבי זה שהיא אחת משתי שגרירות שמובילות את חקר הנושא הזה בארץ, כי זה נושא זניח ולא נחוץ, שאין בו הרבה עיניין לציבור, אז לא מתעסקים עם זה יותר מידי.
אה וגם כמובן לגבי הטאבו, מסכימה איתך לגמרי!
לילה טוב ושבוע מוצלח
 

KallaGLP

New member
סתם מתוך סקרנות הצצתי בוויקיפדיה בערך "אל הורות"

וראיתי כמה וכמה קישורים לחומר כתוב או מוקלט בנושא שרק אחד מהם מוביל לאורנה דונת וכל היתר לשמות אחרים לגמרי. לא נכנסתי לקישורים עצמם כי לי אישית אין עניין מיוחד לקרוא חומר בנושא ילדים כן או לא, אז לא אוכל להעיד על טיבם, אבל הם בהחלט קיימים.
 

alice1803

New member
ממש מעט, ואלו גם כתבות שכבר קראתי, הרוב זה דונת

אבל באמת שהתכוונתי למשהו בהרבה יותר מזה.
 

alice1803

New member
כמובן שהתכוונתי למידע בעיברית, חבל שאין תכנית טלוויזיה חחח

 
לא לגמרי מדויק שרק אורנה כותבת

אני לא קראתי את זה אבל מישהו אמר לי שבמוסף הארץ לאחרונה כתבה אחת על הנושא שאקטואלי עכשיו לגבי להט"ב ופונדקאות והיא כתבה שלא מדברים על שאלה בסיסית יותר, שאלה שנעדרת מהשיח, למה בכלל צריך ילדים? למה חייבים ילדים? (אני מצטט דווח, אני לא קראתי את זה)

אבל באופן כללי בישראל יש פחות חוקרות/ים כנראה בהשפעה תרבותית. ישראל היא חברה פרו וולדנית ויש נורמה של וולדנות וכאשר חוקרים בוחרים מה לחקור, אז יש רתיעה מלחקור נושא קונטרוברסלי שמנוגד לנורמה. מילא הנושא קונטרוברסלי אבל הרבה חוקרים הם בעצמם או שהם כבר הורים או שהם רוצים להיות הורים ולכן אין להם הזדהות אישית עם האלהורות. אורנה היא בעצמה אלהורית. אז גם לחקור נושא קונטרוברסלי וגם החוקרת מזדהה עם קבוצת הרוב שאינה אלהורית זה מרתיע מפני בחירה לחקור את הנושא. אולי אם החוקרת היא אמא או רוצה אימהות אז לחקור אלהורות יכול להציף פחדים ולעורר שדים שהיא לא רוצה להתמודד איתם? אולי הנושא לא מדבר אליה כי היא עמוק באימהות? יש חוקרים שבורחים מנושא טעון כי הם חוששים שזה עלול לסבך אותם ולחשוף אותם להתנגדויות ואפילו ממש לגילויי שנאה (בטוקבקים למשל) והם רוצים שקט. זה אולי מסביר את המספר הנמוך של החוקרות והחוקרים בישראל.
 
למעלה