מסוקרן לגביי אל הורות

Sandro

New member
מסוקרן לגביי אל הורות

היי, שמי תום, בן 29, היום נכנסתי לפורום בפעם הראשונה :)

לפניי כשבועיים ישבתי עם ידידה בבית קפה והיא הסבירה לי שיש קהילה שלמה של אנשים שמגדירים את עצמם כ-"אל-הורים". אז מה זה בעצם אומר? שאלתי אותה.
היא אמרה לי שאל-הורים הם אנשים שלא רוצים ילדים. ואז חשבתי על זה ואני מתקשה להגדיר את עצמי ככזה. שאני שומע את ההגדרה "אל הורות" זה כאילו אומר מבחינתי "לא רוצה להיות הורה או לא רואה את עצמו כהורה" (וגם היא הגדירה את זה ככה). וקצת קשה להסביר, אבל אצלי זה יותר לא מעוניין בילדים או לא מרגיש שזה ייעוד או הגשמה שאני חייב לעשות מאשר לא רוצה להיות הורה. מבחינת זוגיות אני לא רואה את עצמי מוצא בחורה מתאימה שמעוניינת בי בחזרה, מבחינה גנטית אני מרגיש שזה לא הוגן כלפיי הילד שיירש את התכונות שלי ויתמודד עם הקשיים שעברתי ועם העולם שבחוץ, מבחינת החופש שלי אני נהנה להשקיע בקריירה ולהתקדם בזמן שאני רואה אנשים אחרים בעבודה בורחים ב-15:00 עם רגשי אשמה בלי שאף אחד ירגיש ויש לי כמובן את הגמישות לצאת לאן שבא לי, לא לוותר ולהגשים חלומות. אני נורא סובל מחתונות, עד כדי כך שאני נוטה לא ללכת לחתונות של בני משפחה כדי לא לשמוע את ה"בקרוב אצלך" כי אני כן מרגיש רע לפעמים שמזכירים לי שאין לי הרבה סיכוי בכל הנוגע למערכות יחסים, אבל לא מתרגש בכלל מלראות תינוק או ילד של מישהו. הורה בעיניי נתפס כמדריך לחיים, ולכן אני מניח שלהגדיר את עצמי חד משמעית כאל-הורה זה פוגע לי קצת באגו. האם אתם יכולים להתחבר לכך? :)
 

WebosHaminados

New member
הגדרה לא מחייבת

אתה בסה"כ מייצג את המגוון המאוד מאוד רחב של ההגדרה האל הורית, שללא ספק נטועה בך לפי מה שכתבת. אתה מאוד דומה לי לפי מה שאתה כותב, אין לך התנגדות עקרונית או סלידה קשה מהקונספט של להביא ילד, אבל אתה גם לא ממש מרגיש שזו מטרתך העיקרית, או למעשה אפילו לא מטרה כלל וכלל..... יש המון סיבות לבחור באל הוריות, אתה מייצג סיבה ייחודית יותר פשוט
 
למה זה חשוב איך קוראים לזה?

האם השאלה הלשונית או הסמנטית היא החשובה? העיקר שתעשה מה שאתה חושב שנכון לך
 

alice1803

New member
בדיוק מה שאני מרגישה, חוץ מהקטע של האגו

היי
אני ממש מתחברת לכמה דברים שכתבת, למשל, זה שאתה אוהב את החופש שלך, ושאף פעם לא הרגשת שאתה חייב להיות אבא.
ושאתה לא רואה את עצמך בזוגיות יציבה, שזו גם אחת הסיבות העיקריות שאין לי ילדים, כי הצורך אצלי לא ממש קיים, ואם הייתי עושה ילדים, זה בגלל שעוד מישהו מלבדי, נורא מצפה ממני להמשיך משהו, להרחיב משפחה זה רעיון נחמד מאוד בסך הכל, פשוט לא כל אחד מרגיש את הצורך הזה, כמו כולם.
&nbsp
וגם אני בתור אישה לא רואה את עצמי מביאה לבד ילד לעולם, כי זה לא משהו שבוער בי כל כך, ולא מסתדר לי בראש לגדל ילד לבד, וכמוך גם אני מתכווצת כשההורים שלי מסתכלים עליי קצת עצובים כאילו למה פיספסתי את כל זה??? כי אני בסדר גמור בסך הכל, לא מכוערת, לא טיפשה, די חדה, אבל לא ממוקדת, ולא מפוקסת על הרצונות לשלי, וכמובן סובלת מחרדות, פחד מלהיכנס להריון וללדת, ללכת לרופא עושה לי רע.
בקיצור, אתה לא לבד
אבל אני לא מחשיבה את עצמי כאל הורית, כי לא עמדתי במצב שבו אני אמורה להרגיש בנוח לקונן, כי אין לי בן זוג שיתמוך בי, וככה רציתי, אז הכל בסדר, רק צריך לסדר קצת את הקן
&nbsp
 
למעלה