דילמה קשה

WebosHaminados

New member
דילמה קשה

ערב טוב :)

בלי להיכנס לפרטים יותר מידי אישיים, אני לא מחפש האמת פתרונות, יותר דעות של אחרים, אני גם ככה במחנה האל הוריים, מסיבות אידיאולוגיות, מגיל 21 אני עם הדעה הזאת, קרוב לעשר שנים, בכן אופן, יש לי בעיה רפואית מסויימת שפוגעת בי במידה יחסית נמוכה אבל פתירה, הבעיה היא שהפתרונות בא עם סיכון של 10-15% פגיעה בפוריות בגילאים מבוגרים יותר.... לרוב האנשים אני מניח שזה שיקול דיי ברור לא לקחת את הטיפול, אבל אני שואל את עצמי אם באמת אכפת לי, אני תוהה מה הייתם עושים במקומי, יש הבדל בין דעה להחלטה חד משמעית... תודה רבה :)
 

prizman

New member
אני הייתי לוקח את הטיפול,

זאת כאשר תפיסתי לגבי אל הורות הייתה מוצקה לחלוטין.
 
יש גם אופציה שלישית

תקפיא זרע, ואחרי זה תיקח את הטיפול.
10%-15% זה אחוזים נמוכים, כך שרוב הסיכויים שלא תהיה פגיעה. אם בכל זאת יתממש התרחיש הלא-סביר ותהיה פגיעה - תהיה לך אופציה נוספת.

רק בריאות!
 

WebosHaminados

New member
הקפאה לא בוודאות אופציה אפשרית

אינני מעוניין להסביר את הנסיבות, אבל יש סיכוי מאוד קטן שהקפאה זה משהו פרקטי במקרה שלי, אני רוצה יותר להתעסק בנסיבות של מעבר מתיאוריה של לא ממש רוצה ילדים, לפרקטיקה שילדים זה משהו שפיזית לא אוכל להשיג בסיכוי דיי גבוהה.... ההתעסקות בלמה הקפאה לא פרקטית לא תועיל לשיחה פשוט... וגם לא הכי נעים לי להיכנס לפרטים קטנים, יתכן שזו בהחלט אופציה אבל כרגע זה לא ודאי, ואני עומד בפני החלטות לא פשוטות
 

WebosHaminados

New member
טוויסט בעלילה

ולא אחד חיובי לצערי..

האחוזים זרקתי בהודעה הראשונה היו השערה, מסתבר... שאין סטטיסטיקה, פשוט לא יודעים, אצל חלק מהגברים הפגיעה נמוכה, ואצל חלק היא קטסטרופאלית. אין לרפואה המודרנית מושג למה זה קורה (למה הפגיעה לא אחידה ולמה לא יודעים מי יפגע ומי לא וכו' וכו').. אם מרגיש לכם שזה רלוונטי שאסביר מה הטיפול לא ממש אכפת לי לפרט אגב.. סתם אני מנסה להישאר כמה שיותר במיקוד על העובדה שהלכה למעשה, אני הופך החלטה תיאורטית למשהו שאולי הוא בלתי הפיך... ואני מבולבל קצת פשוט
 
כמה מילים

אקדים ואומר שאני אמא לילדים, אבל קוראת באהדה בפורום.
קודם כל נשמע שאתה באמת בתקופה מאוד לא פשוטה, בלי קשר לסוגיית האל הורות, וחלק משינויים במצב הבריאותי זה שדברים שקודם היו ברורים מאוד, בטוחים מאוד - מתערערים פתאום, ואי הוודאות כשלעצמה היא קושי גדול.
גם המעבר מעמדה שהיית משוכנע בה, אבל עדיין לפחות תאורתית הייתה הפיכה, למציאות שבה היא נכפית עליך ובלתי הפיכה - היא לא פשוטה. נניח (להבדיל) שבחרתי לא לאכול מוצרי חלב מטעמים שונים - ואני ממש סבבה עם זה. אם פתאום יתברר שאני אלרגית לחלב ברמה מסכנת ועכשיו אסור לי, עדיין יהיה קושי - כי עכשיו זה כבר לא מבחירה, ואין לי שליטה על כך.
יכולה להעיד מנשים אחרות שידעו בוודאות שכבר לא ילדו ילדים, שהן לא מעוניינות בעוד הריונות וכו' - שכשזה הופך לעובדה גופנית מוגמרת (בגלל בלות, כריתת רחם וכו') - יש קושי, יש פרידה מאפשרות תיאורתית שכבר לא תהיה. גם אם כשהייתה כנראה לא הייתה מתממשת.
&nbsp
לשאלתך האם לעבור את הטיפול - זה כמובן תלוי מאוד בכמה העניין מפריע לך, כמה הוא מסכן אותך או פוגם באיכות חייך, מה ייקרה אם תדחה אותו (האם יחמיר, האם עשוי להשתפר?), האם חוץ מעניין הפוריות יש סכנות אחרות בהליך וכו' וכו'.
על פניו, כיוון שהיית שלם קודם עם הבחירה האל הורית - נראה שזה יתרון (בהשוואה לגבר שתמיד חלם על הורות), ויכול לעבור את ההליך. אם יום אחד תשנה את עמדתך ותבחר כן להוליד תוכל לעשות זאת עם תרומת זרע (מכירה לפחות שני מקרים של גברים שנולדו להם ילדים מתרומת זרע מסיבות רפואיות).
חושבת שזה שלב מבלבל ומעצבן שחייבים לעבור אותו, ומאחלת לך בהצלחה במה שתבחר, ובעיקר - הרבה בריאות

&nbsp
&nbsp
 

KallaGLP

New member
רק בקשר "סכנות אחרות בהליך" - אין פעולה רפואית פולשנית

או ניתוחית שאין בה שום סכנה. אפילו בברית מילה יש סכנה, ואף ידועים מקרי מוות. ברור שיש פעולות מסוכנות יותר ויש פחות, אך אין כאלה שאין בהן שום סיכון. אין לי דעה בנושא, רק רציתי לציין עובדה.
 

WebosHaminados

New member
טעות שלי. אין סכנות נוספות

הייתי בטוח שהציטוט שציינת לא נכתב קודם, מסתבר שכן, אבל זו היתה הערה מאוד שולית בהודעה שלה.. למה התייחסת לזה באופן כל כך ספציפי?

אם כי אני רוצה להיות יותר ספציפי, מדובר בסה"כ בטיפול הורמונאלי, שמשפר מאוד את המצב הפיזיולוגי של הגוף אך פוגע (לעיתים מעט, לעיתים באופן אקוטי) בפוריות. זה לא ניתוח. אין תופעות לוואי נוספות.

לגבי אם אני אדחה את זה, כן... אני אמשיך להרגיש זוועה ואולי אפילו יותר גרוע, אבל שוב לא מדובר פה בנזק בלתי הפיך, אלא במצב קיים שאנו מנסים לשפר פשוט
 

KallaGLP

New member
הציטוט מופיע בתגובה שמעליי ואליו הגבתי. מציעה שתקרא שוב.

לא עברתי נושא, הגבתי למה שנכתב. אגב, לשינוי של מאזן הורמונלי בגוף בהחלט עלולות להיות השפעות שונות ומשונות על הגוף מעבר לעניין הספציפי, שאולי אפילו איש לא בדיוק יודע להגדיר.
 

WebosHaminados

New member
כן, תיקנתי

אכן קראתי שוב ובהתאם לכך ערכתי.
לטיפול בו אנו עוסקים, יש תיעוד של אלפי ניסויים, כולם מסתכתמים בתופעת לוואי עיקרית אחת, והיא כמובן, עיקר השרשור הנל.. אין צורך לסבך את זה יותר מכפי שזה מסובך גם ככה, נכון? חח.. אני צריך עוד לקבל הבהרה מהרופאים (יותר מאחד במקרה שלי) שעוסקים בתיק שלי לגבי אופציית ההקפאה, נכון לבינתיים היא נשארת כמשהו שלא סביר שיהיה פרקטי לצערי... למען האמת ככל שאני מתרחק יותר מהיום בו נחתה עליי ההפתעה הזאת, ככה אני משלים עם זה יותר, ונהיה לי פתאום אכפת פחות
 

KallaGLP

New member
כי לדעתי זה עניין שיש לבדוק אותו היטב.

אני לא מכירה אותך ולא ידעתי באיזה הליך מדובר, אז ליתר ביטחון ציינתי את זה כי זה שווה בדיקה (אם בדקת והגעת למסקנה שזה בטוח, אז אתה יכול להתעלם, אך לי לא היה ברשותי המידע הזה). זה טבעי שכל אחד מתמקד בשרשור בעניין שמאיזושהי סיבה נראה לו מהותי או שחשיבותו אינה מודגשת מספיק לדעתו. שוב, אל תשכח שלא היה לי משוג באיזו פרוצדורה מדובר ומה והאם בדקת, ולכן ליתר ביטחון הערתי את מה שהערתי כי מדובר כאן בבריאות, שזה, לפחות לדעתי, עניין די חשוב.
 
למעלה