מה זאת הסגברה? דני מסביר. או שמא, מסגביר?

טוב, לקחת מישהי כל כך גרועה ולהתנגח בה זה לא ממש חכמה

בלי קשר למגדר.
אגב, הוא כן מתנשא, וכשנוח לו שוכח שאכן הגבר הלבן קבע הרבה.
 
קודם כל הוא באמת מתנשא

השאלה היא עד כמה מחשבה כמו שלה מייצגת את המשתמשים במונח הזה. במעט המקרים שאני נתקלתי שמשתמשים בו השימוש היה לדעתי מופרך וסקסיסטי בעצמו. למשל הטיחו את המונח הזה רק מפני שלאדם הייתה דעה משלו והוא היה משוכנע שדעתו נכונה או צודקת והשניה טועה או מפני שהיה הסבר שהאישה טענה שהיא ידעה את זה קודם או לא חלקה על ההסבר.
 
אין לי מושג. אני עצמי נתקלתי בו רק לפני כמה ימים

וכיוון שרבים משתמשים במונחים בלי להבין מה הם אומרים - זה ממש לא מפתיע.
אני עורכת לשון, ואתמול ניסיתי להסביר למישהי למה אי אפשר לקרוא לכל שיחה "שיח"... היא לא ידעה מה זה שיח, אבל זה נשמע יותר מתוחכם ומהודר - אז היא כתבה שהילדים (בגן, כן?) ינהלו שיח...
אגב, את המונח לא הכרתי, אבל אני ואחותי צוחקות כבר שנים על גברים שמתעקשים שאני לא מבינה. אני מבינה - אני רק לא מסכימה איתך. לא, את לא מבינה...

נכון שזו הכללה, אבל נתקלתי ביחס הזה מגברים בלבד. (לא שנשים לא מעצבנות אותי לפעמים...). ואני מסופקת אם גבר היה זוכה לאותה תגובה.
 
גם אני נתקלתי במונח לא מזמן

אבל ניסיתי לברר מה אומרים עליו בויקיפדיה.

היות ואני נתקלתי במונח כפי שהוא מבוטא בפי מה שנראה כנשים בעלות תודעה פמיניסטית רדיקלית אז אני לא חושב שזה המקרה שלא יודעות איך להשתמש במונח אלא שהן במודע משתמשות בו באופן שיתאים לאידיאולוגיה שלהן.

אני הרבה פעמים נתקל בכך שאומרים שאני לא מבין כאשר אני בעצם לא מסכים. אני לא אספור כמה פעמים כתבתי לאישה "זה לא שאני לא מבין, אלא אני לא מסכים".

יש לי חשש או חשד שמשתמשים במונח "הסגברה" בצורה רחבה מדי כאשר השימוש הרחב במונח הוא סקסיסטי, מבטא דעה קדומה וסטיראוטיפ והוא כלי התנגחות. כמו כן, משתמשים בו באופן שלא מבטא כבוד לפרט המחויב מגישה ליברלית, אלא מגישה פוליטית-רדיקלית שאינה מחויבת לכבוד האדם ללא תלות במינו או במגדרו.

כל הפעמים שראיתי שימוש במונח או זכורים לי [שתיים בסך הכל, אני אולי לא מסתובב הרבה במקומות בהם נפוץ השימוש במונח] היו מהסוג הזה. זה לא מדגם מייצג אבל כבר מדליק נורה גם בהינתן ניסיון מסוים בסגנון של שיח פמיניסטי ובמיוחד פמיניסטי-רדיקלי לגבי תוכנו הפוליטי והלא-ליברלי ומידת [חוסר] עדינותו.

השימוש במונח שאני ראיתי היה על כך שגבר חלק על אישה [לגיטימי שגבר יחלוק על אישה בדיוק כפי שלגיטימי ההיפך]

השימוש היה כאשר הגבר היה משוכנע שהוא צודק [לגיטימי שגבר יחשוב שהוא צודק ושהאישה טועה בדיוק כפי שלגיטימי ההיפך]

השימוש היה כאשר הגבר טען משהו שהאישה טענה שהיא כבר יודעת או שממילא זאת הדעה שלה [לגיטימי שבדיון יטענו דברים שאחר כך מתברר שהאישה כבר יודעת או שזו ממילא הדעה שלה בדיוק כפי שלגיטימי שהאישה תטען את זה]

השימוש היה כאשר האישה לא מכירה את האיש והיא לא יכולה לדעת אם הוא נוקט בשיח כזה גם כשהוא מתווכח עם גברים להבדיל ממצב שעם גברים הוא מדבר אחרת ועם נשים אחרת.

השימוש היה תוך טיעון רדיקלי-פוליטי ולא ליברלי שמעצם העובדה של שיחה בין אישה לאיש מתקיימים יחסי כוח שמצדיקים יחס קולקטיביסטי לאיש בזכות הקבוצה אליה הוא שייך ולא יחס אינדיבידואלי שרואה ביחיד תכלית לעצמה במנותק מהקבוצה אליה הוא שייך.

אני מקווה שהשתמשתי נכון במונחים שיח ושיחה.
 
למעלה