אירוח בפורום בנושא אנשים רגישים מאוד

efroch99

New member
אירוח בפורום בנושא אנשים רגישים מאוד


בעקבות דיון בפורום (http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1105&MessageId=155850748) שבו התברר שרבים מהפורום מזדהים עם ההגדרה של אנשים רגישים מאוד, פניתי לביאטה שבון, והצעתי לה להתארח בפורום. לשמחתי היא הסכימה, והאירוח יוצא לדרך! אודות ביאטה שבון: מטפלת מוסמכת ביוגה תרפיה רגשית, בעלת תואר בפסיכולוגיה ומדעי המחשב. מלווה ומעצימה אנשים רגישים בעזרת סדנאות, הרצאות וטיפולים פרטניים. מנהלת הקהילה של אנשים רגישים מאוד בישראל. כותבת מאמרים בנושא אנשים רגישים. עורכת מדעית של תרגום הספר "אדם רגיש מאוד" ו"ילד רגיש מאוד" שייצא בקרוב בהוצאת פוקוס. התמחותה הנוספת היא הנושא של כאבים כרוניים הקשורים לבעיות רגשיות. עוד על אנשים רגישים מפי ביאטה שבון בעתונות: http://yogaterapiya.com/2009/09/03/מאמרים/ אתם מוזמנים להתחיל לחשוב ולהעלות שאלות בנושא, זה לא חייב להיות דווקא בהקשר של הפורום, אלא כל שאלה לגבי נושא האירוח. האירוח הרשמי יתחיל ביום שלישי הבא בערב, ואז גם יוזמנו אלינו לפורום אנשים מקהילת אנשים רגישים מאוד. יהיה מעניין!
 

פואם1

New member
מהשאלון עלה מה שחשבתי

שאני בעלת רגישות גבוהה. מעולם לא שמעתי על רגישות יתר... אובר סנסנטיב, רק מעיון השרשור פה. זה קשור לנושא של אי רצון להביא ילדים? :) ושאלה לביאטה בנושא, מפריע לי מאוד בחשיבות עליונה אפילו, רעשים של הסביבה, בעיקר אם זה בא מילדים היפר אקטיבים, ולא משנה מה הם עושים, קאנקים, קליקים, אפילו הקול שלהם צורם לי עד כדי צמרמורת לא נעימה שגורמת לי לעצבנות, פשוט אלרגית לרעשים של הסביבה, יש פתרון לזה? ד"א: השמיעה שלי דווקא ירודה!! . :אשמח לתשובה לרגישות המוזרה הזו בהתחשב בזה שאין לי שמיעה טובה יחסית לאוכלוסיה : )
 

mobyboy

New member
קראתי את הספר ומצאתי המון נקודות השקה לחיי

בשלב מסוים זה אפילו עצבן אותי הדמיון, כאילו כתבו ספר עליי לא אהבתי את העשה / לא תעשה, אבל מעבר לזה כתוב מקצועית ומעניין
 

1crazyhorse

New member
מדליק!הייתי אצל ביאטה שלוש פעמים לפני חצי שנה

ניסיתי אצלה טיפול ביוגה תרפיה, בדגש על עבודה רגשית יידעתי אותה במייל שקרייזי זו "אני", במידה ויהיו לי שאלות אחלה יוזמה! אירוחים ושיתופי פעולה זה יופי של רעיון. תודה!
 
מעניין...

עברתי עכשיו תהליכונצ'יק זריז במודעות עצמית... בפעמיים כשראיתי את הנושא עולה בפורום, פסלתי אותו לקריאה לעצמי (כמו שכל אחד עושה - רואים דיון ומחליטים עם הוא מעניין לכם). מסיבה שלא הפנמתי עד עכשיו פסלתי אותו אפילו קצת בשאט נפש, מן אמירה פנימית ש"אין לי סבלנות לאלו". עכשיו, בפעם השלישית שהנושא עולה, ועוד לקראת אירוח, אמרתי - טוב - נראה מה זה בעצם. קראתי את השרשור הראשון וקצת רפרפתי על כתבות. קראתי את השאלות וסימנתי רק 6 סעיפים, אז אמרתי - טוב, אני לא כזו, אבל בעצם יש פה בפורום בנות שכן, ואני בכל זאת מאד מחבבת. במיוחד - התעכבתי על VillageIdiot שפגשתי בכמה מפגשים ומאד מצאה חן בעיניי, וכשראיתי את תגובתה פתאום הסתדר לי בראש - הרי אני מחבבת אותה כל כך, ובכל זאת עוברת לי מחשבה בראש לעתים - היא רגישה מאד. כן זו היא, החמודה! :) בדיוק. [Village - אני מקווה שלא פוגע בך בשום צורה מה שכתבתי, או את מרגישה איזו חשיפה מוגזמת. אם כן - אני מאשרת שאפרוח תמחק את התגובה הזו]. ומה קשור פה אליי, בעצם? חוץ מזה שלעיתים אני מרגישה חסרת סבלנות לאנשים כאלו? הרי זה די רגיל.. נזכרתי שכילדה אובחנתי כרגישה סנסורית, ואפילו הפנו אותי לריפוי בעיסוק ושאר טיפולים ותרגילים. אני חושבת שכבר כשהייתי בת שנתיים-שלוש ההורים שלי יכלו לענות בחיוב ל-כ-ל השאלות במבחן הילדים. קראתי את המבחן ההוא, סעיף, סעיף, והבנתי - אני מוצאת את עצמי חסרת סבלנות לאנשים רגישים מאד, כי זו בעצם החולשה הגדולה שלי. חולשה שאני פשוט מדחיקה!!! אני מחפשת רעש, והרבה אנשים ומפגשים חברתיים המונים. אני קופצת ממקום למקום, מדבר לדבר, מחליפה מקומות עבודה ועיסוקים ומקצועות, פשוט כי להתמודד עם כל גירוי וגירוי קשה לי מאד. אז אני עוברת למקום הבא................... ואולי אני סתם מקשקשת אחרי שבוע לא כל כך טוב בעבודה. אולי.
 
וואו

הודעה מרתקת. מפגישותינו בחלל המוחשי לא חשבתי שאת בעלת רגישות יתר, אבל בהחלט יתכן שאת פשוט מפצה על זה (בצורה מאד משכנעת!). תודה שחלקת.
 

cargo66

New member
על זה נאמר: כל הפוסל במומו פוסל.

מדהים, איך פתאום אנחנו מבינים דברים שבכלל לא ראינו קודם. הודעתך מרתקת, וכמו לא סמויה, גם אני לא חשתי שאת "כזו" והמחשבה הראשונה שלי הייתה שאת ממש יודעת להסתיר את זה מצוין (כנראה אפילו מעצמך).
 
עוד תובנה

במשפחה הגרעינית (אבא, אמא, אחים), עד היום, עדיין רואים בי רגישה מדי.. יש לי אחות בת 16 שנחשבת דומה לי מאד. אני גם מצליחה פעמים רבות להבין ולהסביר את מה שעובר לה בראש, אפילו לה :) ניסיתי לענות על השאלות בשבילה. על שני סעיפים עניתי "לא" מוחלט, על שניים התלבטתי, וכל השאר - כן!!! :)
 

batkola

New member
כל הזמן כל החיים מכל הכיוונים מאשימים אותי ש

"את רגישה מידי !!" אז כנראה שאני נמנית על קבוצת האנשים הרגישים מאד. אני יודעת, מגיל צעיר. איפה השאלון? לא הצלחתי למצוא. אשמח ללינק. העניין הוא שכילדה הייתי ביישנית באופן קיצוני אפילו, מאלו ש"הולכים עם הקירות" בבית ספר מרוב בושה, הייתי בוכה המוןן, חצי מהזמן בכיתה ראשי היה על השולחן והשולחן רטוב מדמעותיי.. מאז ומתמיד הוקיעו אצלי את התכונה הזו, כך שמשלב מסוים נאלצתי להסוות אותה, בסביבות התיכון ההסוואה התחילה להצליח ופיתחתי תכונות אחרות. היום אני שונה, עדין רגישה מאד מאד, נפגעת מהר מאד, מרגישה כל ניואנס וכל תו, זקוקה לשקט, רעש מפריע לי וכולי, אבל: בגלל שאני חברותית ושרה ורוקדת ובעיקר - בעלת חוש הומור בולט (גם הוצאתי ספר מאמרי הומור), יכול להיות שבמבט ראשון לא יראו את זה. איזה יופי על האירוח הזה !!! הנושא חשוב מדרגה ראשונה, כי השיפוטיות של החברה והמסר שאתה רגיש "מידי" מאד מכופף את ספקטרום האנשים האלו, שלא יכולים פשוט לחיות את היופי שלהם עצמם כמו שנולדו איתו וכל הזמן נדרשים על ידי החברה לחספס את עצמם כדי להתאים. פיכסה ! עד היום אני חשה טרוניה כלפי כל מיני אנשים שהופיעו בחיי והביעו מורת רוח ופשוט לא הבינו את הרגישות הזו, דרשו בכוחניות שאשתנה. כמה לא מקבל, כמה לא אוהב.
 

MOBY6

New member
עד שהסתכלתי על השאלון חשבתי ש

אני לא קשורה בכלל להגדרה הזאת... אבל ברגע שהסתכלתי על השאלות מסקרנות, ומצאתי את עצמי מהנהנת בקול לגבי כמעט כל השאלות. אז הבנתי שאולי אני כן קשורה לנישה הזאת.... אשמח לאירוח, גם אם לקרוא באופן פסיבי.
 
רגישות יתר ויוגה

ביאטה שלום, אני שמחה לקרוא על האירוח, שנראה שנועד בדיוק בשבילי
מאז ומתמיד הייתי רגישה ופגיעה מאוד, לצערי אני נפגעת בקלות מביקורת של אנשים כלפיי, פוחדת מביקורת ומשום כך גם פוחדת לא אחת מלהביע את דעותיי ומחשבותיי במקומות שונים. אבל הרגישות היא לא רק לגבי מקרים שקשורים אליי ישירות אלא אפילו כשאני נמצאת במקומות שיש בהם אלימות, ריבים וויכוחים בין אנשים, זה גורם לי לתחושות של מתח ופחד ורצון לברוח. אציין שאני גם מתרגלת יוגה כבר כמה שנים ואפילו בוגרת קורס מורים ליוגה, אם כי לצערי לא מצליחה להתמיד בכך באופן רצוף. אבל לאחרונה חזרתי לתרגל מדיטציה בכל בוקר. לכן אשמח לדעת איך באמצעות היוגה/מדיטציה אני יכולה לעבוד על העניין של הרגישות, פחות לקחת ללב דברים ולפתח יותר חוסן רגשי? תודה מראש.
 
למעלה