מציאת שם לקהילת אנשים שלא רוצים ילדים

trilliane

Well-known member
מנהל
המצאת מילה מהתנ"ך? ../images/Emo6.gif

זה כמו "כתבתי היום שיר של ביאליק"...
זְמוֹרָה [תנ] [ש"ע; נ'; זמורַת-, זמורות, זמורות-, גם זמורים, זמורָתו] <זמר> עָנָף של גֶפֶן שנושֵׂא את אֶשכּולות העֲנָבים, העָלים והקנוקָנות. במדבר פרק יג פסוק כ"ג: וַיָּבֹאוּ עַד-נַחַל אֶשְׁכֹּל וַיִּכְרְתוּ מִשָּׁם זְמוֹרָה וְאֶשְׁכּוֹל עֲנָבִים אֶחָד וַיִּשָּׂאֻהוּ בַמּוֹט בִּשְׁנָיִם וּמִן-הָרִמֹּנִים, וּמִן-הַתְּאֵנִים. (מתוך סיפור המרגלים ששלח משה לארץ ישראל, המילה מופיעה גם בספרי מקרא אחרים)
 

1crazyhorse

New member
אני לורית.אתה לורי.הן לוריות.כולנו לוריים ../images/Emo6.gif

ל ו ר י שדרוג של סתוונית היורה להצעתה של אפרוך מדליק בעיני, מוסיקאלי, מעביר מסר וגם הומאז' לעצמי
 
למה בעצם צריך שם?

הרי, בסה"כ מדובר פה בעניין של בחירה חופשית והגשמה אישית. יש אנשים שהורות פשוט לא מהווה חלק מההגשמה האישית שלהם, והם מספיק מודעים לעצמם, חזקים ואמיצים על-מנת לבחור בצורה עצמאית. מעטים האנשים שבוחרים להיות הורים מתוך איזושהי תחושת יעוד, רובם פשוט "זורמים" עם כל העדר, כי זה יותר קל מלפתח עמוד-שדרה חזק ולשחות באופן עצמאי. אם ממש רוצים שם, לדעתי "הבוחרים החופשיים" (קצת מזכיר את "הבונים החופשיים"
) יכול להתאים. זה מדגיש את העניין המאוד חשוב ועקרוני, אשר משום-מה לא ברור לכולם, שהורות היא עניין של בחירה ולא חובה. אפשרות טובה נוספת שכבר הוזכרה פה, היא "לא הורים" -- פשוט, ענייני ולא בדלני מדי. לדעתי, ההבחנה לא צריכה להיעשות בין הורים ללא הורים, אלא בין אנשים שמסוגלים לחשוב, להרגיש ולהחליט עצמאית וגם לכבד את בחירותיהם של אחרים, לבין אנשים שעדיין לא פיתחו מספיק כוחות-נפש כדי לעשות את זה.
 
שם, כשהוא מוצלח, עוזר בייצוג פוליטי

של תפיסת עולם ושל האנשים שעומדים מאחוריה. הערכים שהזכרת כאן, הם חלק מתפיסת העולם - ואם ניתן יהיה למצוא שם שמתמצת - מה טוב; ואם לא - יישארו ניסוחים ארוכים יותר של הבחירה. אענה בשם עצמי שמה שכתבת במודגש בסוף, לא תואם אחד לאחד את תפיסת עולמי. יש גם הורים שהם אנשים שמסוגלים לחשוב, להרגיש, להחליט עצמאית וגם לכבד בחירות של אחרים.
 
גם הורות זו בחירה לגיטימית, כמובן

כפי שכתבתי, מעטים האנשים שבוחרים להיות הורים מתוך תחושה של יעוד אישי. הם מעטים יחסית, אבל ברור שיש כאלה, ביניהם יש גם אנשים שמסוגלים לכבד בחירות שונות של אנשים אחרים, מעולם לא טענתי אחרת. יחד עם זאת, לפי הרושם שאני מקבלת, רוב ההורים הם כאלה פשוט כי הם מאוד קונפורמיסטים, אולי יותר מדי קונפורמיסטים במקרים מסויימים. זה ניכר היטב באופן שבו הם מתייחסים לילדים שלהם, שהם אלה שנפגעים בצורה הקשה ביותר מהויתור של הוריהם על חופש הבחירה. זה בסדר גמור שדברי אינם תואמים את תפיסת עולמם של אחרים, לזה בדיוק התכוונתי: המאפיין המשותף המהותי ביותר בעניין הזה, לדעתי, הוא חופש המחשבה, חופש ההרגשה וחופש הבחירה -- בעיקר לאור העובדה, שהבחירה להיות הורים והבחירה שלא להיות הורים, לגיטימיות בדיוק באותה מידה -- כל עוד הדבר נעשה מתוך בחירה ולא מתוך כניעה למוסכמות. בעיני, זה הדבר החשוב ביותר שצריך להביא למודעות חברתית. נכון לעכשיו ולמרבה הצער, נשים שלא רוצות ילדים נתפסות ע"י מרבית החברה כקוריוז במקרה הטוב, ובמקרה הרע כאיום של ממש. אני יכולה להעיד על כך מניסיוני האישי.
 
אפשר עוד להציע? ../images/Emo13.gif

בדיוק מישהו דיבר איתי היום על המושב שבו הוא גר ואיך הילדים שלו הם "דור המשך" ואני צחקתי ואמרתי שאצלי בבית יש "דור הפסק". אולי סופדורים או דורסופים ? סתם הרהור מצחיק.
 
אפשר ועוד איך :)

תתגלגלי קצת יותר למטה בהמשך העמוד, פתחתי שרשור בו את יכולה למקם עצמך בין האפשרויות. אחת מהן היא סופדורי/סופדורית...
 
פפפפ... מעניין....

כעמדה אישית/פרטית - אני אוהבת את ההצעה שלך, בדומה לערירצוני. העניין הוא שיש לי תחושה שאני בדעת מיעוט אקסטרה לארג' :). אהבתי!
 
השם הכי מתאים לפורום:

איילה רשף הQווין. ואיך זה קשור לילדים אתן שואלות?? עוד כמה שנים יהיו לה ילדים!!! בהצלחה ותזמינו אותי לחנוכת הפורום החדש!
 
../images/Emo9.gif איזה כבוד!כבר יומיים קידום בשער!!

חלק מהזמן זה היה אתמול הקידום הראשי! חשבתי שזו קובייה ששמורה רק להדחות באחים גדולים, השרדויות ושאר נושאים צהבהבים שמעניינים המון אנשים. מעניין האם יש חוקיות בנשוא הזה של הקידומים, האם יש דברים שנשארים בשער יותר זמן או פחות.
 
ואו! תודה זרבובית!

עכשיו אני אשכרה רואה איך זה נראה בראשי (טוב, מודה שלא טרחתי לבדוק, אבל עכשיו כשאני רואה את זה - שווה!) חוקיות הקידומים היא חידה שפתרונה שמור ליודעי ח"ן
אבל אני שמחה שקיבלנו קידום מוצלח כזה
 
למעלה