העדכון החדש והבאג שבו

העדכון החדש והבאג שבו

לפני כמה ימים מישהו מכם (לינק טרי?) סיפר פה על העדכון החדש שבגלל באג מונע שימוש ברשימות השמעה חכמות. האם יוכל אותו מישהו בבקשה להדביק כאן את הלינק לדיון בזה באיפוד לאנוג'? לא הצלחתי למצוא ונדמה לי שגם בפורום שלנו החיפוש לא עובד לאחרונה תודה מראש
 

LinkTree

New member
בבקשה

רצית ILOUNGE - קיבלת אגב יש שם קישורים גם ל APPLE ולעוד מקומות שמדוחים על הבאג - אז גם נורא פשוט לראות אותו לבד. אגב מי שלא זקוק לעדכון של רשימות השמעה חכמות ב IPOD עצמו ומסתפק בעדכון שמתבצע ב ITUNES יכול להתקין ללא חשש - מי שזקוק לעידכון ב IPOD (כמוני) עדיף שימנע מהעדכון
 

rock231

New member
מה זה?

רשימות השמעה חכמות? מה זה ואיך יוצרים? הכוונה ל-on the go?
 

LinkTree

New member
smart playlist - רשימות השמעה חכמות

עוד אחד מהדברים היוצאים מהכלל שיש ב IPOD ושהופכים את חווית השמיעה בו לנוחה ומותאמת לצרכים האישים הן הרשימות השמעה החכמות. כולנו יודעים מהי רשימת השמעה - אוסף של שירים שבחרנו ונתנו להם שם על מנת לאפשר לנו לחלק את המוסיקה שלנו לחלוקות נוספות על החלוקה הבסיסית ב IPOD (סוג מוסיקה / אמן / אלבום... וכו') אבל לפעמים (במיוחד בעידן ה IPOD) יש לנו כלכך הרבה שירים שזה הופך להיות נורא נורא קשה לעבור על כל השירים ולבחור כל שיר לרשימה המתאימה לו - לכן הומצא הרשימה החכמה שבשונה מרשימה רגילה שבה אנחנו מגדירים איזה שירים נמצאים ברשימה - ברשימה החכמה אנחנו מגדירים באיזה תנאים השיר צריך לעמוד על מנת להכלל ברשימה החכמה - ואתן דוגמאות. בו נניח שאנחנו אוהבים מאוד את כל האוסף שלנו ואפילו דירגנו אותו בכוכבים לפי השירים שאנחנו אוהבים יותר. באמצעות רשימה חכמה אנחנו יכולים להגדיר רישמת שירים שיש בה את כל השירים שיש להם דרוג של 4 או 5 כוכבים - בעבודה של חצי שנייה יצרנו רשימה של BEST OF THE BEST - מה שיפה ברשימות החכמות הוא שאם פתאום נמאס לנו משיר מסויים שפעם היה עם 5 כוכבים ועכשיו הורדנו לו את הכוכבים ל 3 - הוא מייד יעלם ברשימת BEST OF THE BEST - אוטומטית
כמובן שזו רק ההתחלה - הרציניים שבינכם כבר יכולים לדמיין מה עוד אפשר לעשות עם רשימות חכמות ובאינטרנט ישנו אתר שמוקדש לרשימות חכמות - אפשר למצוא בו רעיונות לרשימות חכמות ושאר ירקות. (קישור למטה - באתר הסברים מפורטים) אז איך עושים את זה?!?! בקלות - נכנסים ב ITUNES ל FILE -> NEW SMART PLAYLIST ומקבלים חלון פשוט שיש בו תנאי (ראו תמונה מצורפת) בכל שורה אפשר להגדיר תנאי אחד (כמו ביטוי שנמצא בשם האלבום - או טווח של מספרים/כוכבים ועוד ועוד) לאחר שיש יותר מתנאי אחד אפשר להגדיר (משמאל למעלה) מה היחס בין התנאים - כלומר האם על השיר לעמוד בכל התנאים או לפחות באחד (מגדיל את הגמישות) בנוסף לתנאים שהשיר צריך לעמוד בהם אפשר לומר ל ITUNES/IPOD לבחור מספר מסויים של שירים (או או זמן השמעה מסויים) כמו גם איך לבחור את השירים שמתאימים (רנדומלית / את אילו עם הדרוג הגבוה ביותר / אילו שלא הושמעו לאחרונה וכו) כמו שתראו בדוגמאות למטה לפעמים יש צורך ביותר מרשימה חכמה אחת על מנת להגיע למבנה המדוייק של הרשימה שאתם רוצים. לסיום אתן דוגמא או שתיים לרשימות חכמות שאני משתמש בהן כדי שזה יתן רעיונות למה אפשר לעשות עם זה: BEST OF LIVE - יש לי ב IPOD כמה וכמה אלבומים שהם הופעות חיות מה גם שתמיד ישנם אלבומים שיש בהם שיר בונוס בהופעה. הרעיון ברשימה הזו הוא לרכז את כל השירים בהופעות חיות שיש לי. התנאים שהגדרתי: 1. המילה LIVE מופיע בשם האלבום 2. המילה LIVE מופיע בשם השיר 3. המילה LIVE מופיע בהערות 4. השיר כלול ברשימה BEST OF THE BEST (כדי לקבל רק את הכי טובים בהופעה חיה)
 

rock231

New member
כל הכבוד!!

תשמע, אתה מפתיע אותי כל פעם מחדש בסבלנות שיש לך לענות ולהסביר לאנשים - הרבה פעמים דברים פשוטים שאפשר לקרוא במדריך ו/או להבין לבד, וגם נושאים מסובכים וכבדים יותר. כשכתבתי את השאלה ידעתי בדיוק מי יענה לי עליה. תודה רבה על ההסבר המפורט.
 

LinkTree

New member
אין בעד מה ../images/Emo13.gif

תראה אני אומר לך למה יש לי סבלנות. אני בגדול כבר המון שנים באינטרנט ומסתובב בהמון פורומים במלא נושאים ואני חושב ששאלתי כבר מאות אם לא אלפי שאלות בכל מיני מקומות ונושאים ותמיד כשהיה מישהו שידע את התשובה הוא עצר לכתוב תשובה מפורטת והסביר שוב בכל פעם שאני או מישהו אחר לא הבין משהו. אני נוקט באותה דרך בדברים שאני יודע. אם כל אחד מאיתנו יתן את הידע שלו לאחרים בדברים שבהם הוא מבין(זה די קורה ככה באינטרנט) נצא כולנו יודעים יותר. לטעמי זו בדיוק כל העניין.
 

prue3

New member
וואו!

בהחלט חתיכת השקעה! צל''ש! עכשיו יש לי בעיה, כשרק התקנתי את האייטונז היו איתו 4 או 5 רשימות השמעה חכמות... אני מחקתי את כולם חוץ מה-25 שירים הכי מושמעים... ואני צריך את ה-25 שירים האחרונים שהוספתי... יש אותם להורדה באתר הזה? אפשר קישור? איך אני יכול לשחזר את זה? (התקנתי גרסאות חדשות של אייטונז, אבל זה לא עזר)
 

LinkTree

New member
תעשה לבד!

כנס ל FILE -> ADD NEW SMART PLAYLIST תעשה V ב LIMIT TO (בחלק התחתון של המסך) ותרשום 25. (אל תשכח לסמן שאילו יהיו שירים) אחרי ה SELECTED BY (בדרכ מסומן של RANDOM) תשנה את הRANDOM ל MOST RECENTLY ADDED.
 

prue3

New member
אוקיי תודה

פשוט ניסיתי לעשות לבד אבל הסתבכתי... יש הרבה פרמטרים שם... עכשיו אחרי שהסברת הסתדרתי... שוב תודה. ורק תזכירו לי, איזה עוד רשימות חכמות באות כברירת מחדל עם האייטונז? (אני דפוק שמחקתי אותם!)
 

prue3

New member
אה ועוד שאלה...

נראה לי ש"דפנהדפנה" שאלה למטה אבל אל ענו לה... העדכון של הפוד מיני (גירסא 1.4) מה הבעיות שהוא עושה עם הרשימות האלה?
 
תודה ושאלות...

הבאג מונע למעשה את השימוש ברשימות חכמות על הפוד? אני מעדכנת את הפוד ידנית ולא בסנכרון אוטומטי, אבל הגדרתי כמה וכמה רשימות חכמות כך שכשאני מוסיפה שירים לספרייה הראשית, אני יכולה למצוא אותם אחר כך מאוד בקלות כל אחד ברשימתו הוא. האם זה יעלם ברגע שאעדכן? ושאלה נוספת - האם אפשר להגדיר ברשימות החכמות קריטריון אחד "או" קריטריון אחר... ככל שראיתי אפשר להגדיר רק צרוף קריטריונים, אבל אם אני רוצה שלרשימה ייכנסו כל השירים של אמן אחד - או - אמן שני האיטונז מתעלמת ממני לגמרי, ומכניסה לשם רק שירים של שני האמנים יחד... מה עושות?
 

LinkTree

New member
נכון מאוד

הרשימות לא יתעדכו ב IPOD עצמו (אבל בסינכרון מול ה ITUNES הם יתעדכנו - ככה שאני לא בטוח לגבי סינכרון ידני - אבל באוטומטי זה מעדכן את הרשימה ברגע שמסנכרנים את ה IPOD אבל אם את משנה ב IPOD עצמו משהו אז אחרכך כשתכנסי לרשימה חכמה אחרת (שאמורה להיות מושפעת מהשינוי) היא לא תשתנה עד לסינכרון מול ה ITUNES. לגבי הקריטריונים - את יכולה לעשות בין התנאים או "או" או "וגם" את פשוט בוחרת ב DROPDOWN בצד שמאל למעלה (סתכלי בתמונה שצרפתי שם זה מסומן ALL)
 
למעלה