מי אמר שאי אפשר לשדרג לאייפון את הזכרון ? :)

amitp

New member
אחד סיני קטן עם מלחם גדול יושב בשנזן ומחליף צ'יפים של פלאש

באייפון (תמורת 60$).
 

BravoMan

Active member
בתחלס, אין שום סיבה שבעולם שלא יהיה שירות

לגיטימי כזה בכל פינה בעולם.
&nbsp
כלומר, שום סיבה חוץ מקפיטליזם חזירי.
&nbsp
הרחבת אחסון או זיכרון במחשבים נייחים היא דבר שבשגרה. נכון, מפאת חוסר מקום יש בעיה ליצור טלפון עם רכיבים שמתחלפים בשלוף.
יש כרגע שני פרויקטים שמנסים אבל הם עדיין לא יצאו מסחרית.
&nbsp
הסרה והלחמה מחדש של שבבי Flash היא לא פעולה נדירה. הרבה מעבדות זיהוי פלילי עושות זאת כדי לשלוף נתונים מטלפונים של חשודים שנתפסו, הרבה חוקרי אבטחה עושים זאת כדי לנתח כל מיני מערכות ועוד.
&nbsp
אז למה לא שירות שדרוגים לצרכן?
&nbsp
באמת כל הכבוד לסינים!
 

amitp

New member
מה שאותי עיצבן, הוא

שזאת גם הגישה שלהם למחשבים שלהם. כשקניתי את המקבוק שלי (כן, מודה, יש לי מק...), הופיע בשלב בחירת הזיכרון הסבר שציין שחשוב לוודא שמזמינים מראש עם כמות הRAM שנצטרך גם בעתיד, כי הזיכרון מולחם ללוח ולא ניתן לשדרג אותו לאחר מכן. נניח.
&nbsp
מכיוון שלא צויין שום דבר כזה לגבי הSSD, הנחתי לתומי שהוא כן ניתן לשידרוג. הנחתי שתמורת ריבית קצוצה, כרגיל אצל אפל, אבל שזה ניתן. עד שרציתי לעשות את זה, וגיליתי שלא. בכלל. (בעיקרון ניתן כנראה טכנית להחליף את כל הלוח כולל הSSD, שזה מה שהם מצהירים שהם עושים אם יש תקלה במסגרת האחריות, אבל מבחינה כלכלית אין בזה שום הגיון כשהלקוח הוא זה שצריך לשלם על זה).
&nbsp
החלק שהכי הרגיז אותי הייתה התגובה של ה"GENIUS" בAPPLE STORE, כשציינתי שזה לא בסדר שהם לא מציינים את העובדה הזאת במעמד הקנייה, כי לקוח ממוצע יניח שכמו ברוב הניידים של לנובו, דל, סוני, HP וכו' ניתן לשדרג את התקן האיחסון לאחר הקנייה - "אבל להם אין SSD"...

(כשניסיתי להסביר שכל ULTRABOOK נורמאלי מהשנים האחרונות מגיע עם SSD, חלקם אפילו מהסוג המשולב שאפל משתמשת בו, כל מה שקיבלתי היה פרצוף מתנשא של "אדוני, אני GENIUS ואני יודעת על מה אני מדברת..."
)
 

se7en77

New member
איזה סוג מק יש לך

לא אמור להיות בעיה ( לא מולחם אלא מלא ברגים ).
 

BravoMan

Active member
מגרד לי לכתובת "מגיע לך!" אבל תחלס באמת מצער ומעצבן.

האמת שהמקבוקים לא רעים. אני יכול להבין את הבחירה.
במערכת הפעלה הרגילה שלה Apple עדיין לא עשה את השטויות המנובלות שהיא עשתה במערכת הניידת, אז באופן אישי אם הבחירה היחידה שלי היית בין Windows ל-Mac OS בהחלט הייתי הולך על Mac OS.
&nbsp
כנראה שתצטרך להמתין עד שתפוג האחריות, אבל רוב הסיכויים שה-SSD עצמו אינו מולחם לשום מקום.
אם הצלחתי למצוא כונן SSD זעיר עם חיבור סרט שתואם למיני נייד מחברה טייוונית עלומה שלפני 5 שנים רכשתי ב-700 ש"ח באופיס דיפו, אני בטוח שתוכל למצוא אחד למקבוק שלך.
&nbsp
מקסימום, תזדקק לעזרת מעבדה או חבר עם קצת יותר כלים מהרגיל כדי להחליף.
 
למעלה