מה ההיגיון בלקנות אייפון 5?

מה ההיגיון בלקנות אייפון 5?

היי, אני לפני קניית סמארטפון ראשון ואני חייב לשאול, האם יש היגיון בלקנות אייפון 5 שעולה בארה"ב 650 דולר, כשיש מכשיר כמו נקסוס 4 שעולה 350 דולר.
מה דעתכם? האם אייפון 5 יותר טוב מהנקסוס 4? ואם כן, האם עד כדי כך?
תודה רבה
 

amitp

New member
עניין של טעם

1. יש כאלה שמעדיפים את מערכת ההפעלה של אייפון (iOS) כי היא נראית להם נוחה, פשוטה ויציבה יותר. לטעמי הדבר היחידי שנכון הוא שהיא פשוטה יותר, מה שבא על חשבון השימושיות שלה, אבל זה בהחלט עניין של טעם אישי. אני מעדיף את הגמישות של אנדרואיד והאפשרות להעביר אליה תכנים ללא הגבלה מלאכותית.

2. אקו סיסטם שונה - עם האייפון מגיע מאגר האפלקיצייות שלו (בדמות האפליקציות בAPPSTORE או בCYDIA, אם המכשיר פרוץ) ולמכשירי אנדרואיד יש מאגר שונה של אפליקציות בGOOGLE PLAY וכן במקומות נוספים. היתרון באנדרואיד הוא שלא צריך לפרוץ את המכשיר כדי לקבל אפליקציות ונתונים שלא דרך אפל. החסרון הוא שלפעמים אפליקציות מסויימות לא קיימות לאנדרואיד (נדיר יחסית היום) או שלא תומכות בטלפון הספציפי שלך (שגם זה לא שכיח אם קונים מכשיר נפוץ, והופך לשכיח פחות ופחות ככל שמערכת ההפעלה מתבגרת, אבל זה עדיין יכול להיות מציק לפעמים).

3. אייפון מגיע כשהוא "תפור" לאפל, ולמרות שכרוכים בזה די הרבה חסרונות, יש גם יתרונות - יש שידרוגים מסודרים ותכופים למערכת ההפעלה, תוכנות שנמצאות בחנות היישומים עובדות על המכשיר ללא בעיות תאימות וכו'. (דיסקליימר - בשימוש המוגבל שלי עם SGS II לא נתקלתי בבעיות תאימות כלשהן של תוכנות, אבל זה כאמור מכשיר נפוץ ושימוש קצר).

4. יש גם כמה חסרונות אובייקטיביים, כמו העדר LTE מהנקסוס, שתומך במקום בHSPA+. למרות שמבחינת מהירות מדובר על מהירות די דומה, זה יכול להיות חסרון אם אתה ברשת שתומכת בLTE דווקא (בעיקר בארה"ב וחלק קטן מאירופה).
 
למעלה