אייפד או מקבוק ללימודים?

CPUBOOM2

New member
תודה רבה ! בהחלט אפליקציה מרשימה

אצטרך ללמוד אותה . אני עדיין מגשש באפלה...
לילה טוב .
 

CPUBOOM2

New member
קצת התרשמות עד כה

האפליקציה בהחלט מרשימה. עם זאת יש באגים לתקן ופונקציות לשפר :

1.בחלק העליון , היכן שבוחרים את אופציות המחיקה , כתיבה , תיבת טקסט ועוד , לדעתי הפיצ׳רים הללו לא ממומשים בצורה נכונה . הדבר הנכון הוא לשים אותם באופן גלוי בחלק העליון כך שתהיה גישה מידית לאופציות , במקום שנצטרך ללחוץ לחיצה של 2 שניות כדי לקבל תפריט ולבחור ממנו . בעניין הזה GoodReader טובה יותר .

2. פעולת המחיקה על ידי ציור קו על מילה , לא תמיד מוחק אותה . אולי אני עושה משהו לא נכון , אבל כמה מסובך זה כבר יכול להיות ...

3.ניסיתי להעתיק טקסט קיים לדף וזה עבד בסדר גמור , עם יישור לימין ,אבל שבחרתי באופציה ליצור דף חדש , אחרי הדף הראשון ואז חזרתי לדף הראשון , כל הכיתוב הוצמד לשמאל והייתי צריך להחזירו לימין . האם אני צריך להגדיר משהו ? אולי זה באג...

4.האם מישהו יודע , מה גודל קבצי האודיו כשמקליטים ? ( ביחס לגודל ,כמובן , אבל האם מדובר במגות , או מעבר , לגבי הרצאה של 3 שעות?)

5. מהיכן אני ניגש להקלטות ?

תודה.

אני מניח שיהיו עוד שאלות

3.
 

אגוזים1

New member
תשובות...

1. אתה צודק ואתה לא היחיד שמתלונן על זה. הם עובדים באמת על שיפור ה-UI וזה אמור להגיע בגירסה 3.1 (הם אמורים לסיים לעבוד על גירסה 3.0.5 ואחריה הם הבטיחו לעבוד על גירסה 3.1).
בכל אופן, אני חושבת שאחרי שתתחיל לעבוד תראה עם איזה כלים אתה יותר עובד ואז פשוט תוכל לשים אותם גלויים ותצטרך להכנס לתוך ״גלגל הכלים״ רק לעיתים נדירות (ככה אני עובדת). כך שבסופו של דבר, בפועל, זה לא ממש מפריע.

2. אני בדרך כלל משתמשת בפעולת הקישקוש (זיגזג על המילה). לי זה תמיד עובד. שים לב שאם אתה רוצה למחוק ע״י קו אתה צריך לעבור עם הקו הלוך ושוב על מנת שהאפליקציה תדע שאתה רוצה למחוק ולא להעביר קו חדש. אולי בגלל זה זה לא עבד לך טוב?

3. אם הכיתוב (שהקלדת או שהעתקת מבחוץ פנימה) פתאום מוצמד לך לשמאל אל תבהל. זה באג אבל הוא מתקן את עצמו ברגע שתעבור לכלי אחר (תעבור מ- T לכלי של "יד״ או ל״עט״ למשל) זה יחזור לימין.

4. קבצי האודיו גדולים. לכן הם ממליצים כל חצי שעה להפסיק ולהתחיל קובץ חדש (אני לא יודעת כמה גדולים הם יוצאים, לא בדקתי).

5. בשביל לשמוע את מה שהקלטת יש שתי דרכים. הראשונה - כנס למחברת ששם הקלטת תעמוד על הדף שממנו אתה רוצה לשמוע את ההקלטה ותפתח ע״י משיכה שמאלה את האייקון של ההקלטה. שם תוכל ללחוץ על ״פליי״ ולשמוע את ההקלטה. אופציה נוספת - פתח את סייר הקבצים והכנס לאייקון של המיקרופון. שם יהיו לך כל הקבצים שהקלטת מסודרים לפי תאריך.

בהצלחה
 

אגוזים1

New member
אופס התבלבלתי

בסעיף 5 כאשר אתה בתוך המחברת ששם יש לך הקלטה אתה אמור למשוך את האיקון של ההקלטה (המיקרופון) ימינה (ולא שמאלה כפי שכתבתי).
 

CPUBOOM2

New member
תודה רבה ! עוד מספר דברים

יש מספר באגים נורא מעצבנים שגורמים לי לחשוב האם זה בסדר ״להפקיד״ את החומר הלימודי שלי שם . אסביר:
כתבתי מסמך בהקלדה רגילה ולאחר שסיימתי אותו התחלתי להדגיש חלק מהכותרות . לאחר שסיימתי , פתחתי דף חדש . בשלב מסויים חזרתי לדף הראשון והמצב היה כזה :
1.כל הטקסט מיושר לשמאל ( כבר ענית לי על זה).
2. מיקום הטקסט השתנה ברמה שהמרקור היה במיקום המקורי והטקסט במקום אחר .


מעבר לזה , כשמשנים למצב כתיבה חופשית ולאחר מכן חוזרים לטקסט , הטקסט חתוך , כלומר שורות טקסט מופיעות , אבל מעל אלה שמופיעות , חסר טקסט. אם אני עובר למצב מחיקה , פתאום רואים את כל הטקסט ( והרי מצב המחיקה הוא לא מה שאני צריך...) .

בנוסף , כאשר מציירים מעגל , יש זיהוי אוטומטי , שזה בסדר , אבל אם אני מנסה לצייר אחד נוסף , בתוך המעגל שכבר ציירתי , המעגל הנוסף נעלם לאחר שאני יוצא מסימון האובייקט . כתוצאה מכך , נאלצתי להשתמש בצורות המובנות , שכן , איתן לא הייתה בעיה להוסיף נעגל בתוך מעגל ( טוב שיש אלטרנטיבה , אבל כל היתרון בציור החופשי שאפשר לעשות אותו מהר וןא לגשת לתפריטים בשביל זה .

שמחתי לגלות שהצלחתי לעבוד כראוי עם חצים וכיתוב בתוך רובליקת טקסט .
נתחיל בזה , שאמשיך להשתמש באפליקציה , אם כי אצטרך למצוא פיתרונות עוקפים לבאגים , לעת עתה .
שנית , אל תרגישי אחראית
אני עדיין מרוצה ממנה , פשוט חשבתי שאפליקציה שקוצרת שבחים וכבר עברה לא מעט גרסאות , תהיה יותר יציבה .
. עם זאת ההקלטה עובדת די טוב . הקלטתי את כל השיעור . הקלטה ראשונה שעה וגם השנייה .

עד שהדברים הללו יתוקנו , פשוט אכתוב את המסמך כרגיל ואז אייצא אותו ל-Goodreader . שם הוסיף מרקורים וכ׳ו .

תודה רבה !
 

CPUBOOM2

New member
אגב , לגבי סטיילוס

האם כתיבה עם סטיילוס יותר נוחה , משמעותית מכתיבה עם היד ? אני מדבר על כתיבה חופשית ולא בעזרת המקלדת .
אני חושב לרכוש סטיילוס , כך אופציית הכתיבה החופשית תשמש אותי יותר.
תודה.
 

אגוזים1

New member
לדעתי כן

זה משמעותית יותר נוח אבל זה מאוד תלוי בסוג הסטיילוס ובאיכות שלו.

אני מאוד מאוד אוהבת לעבוד עם הסטיילוס של Aponyo. אבל לצערי הרב אני לא בטוחה שאפשר להזמין אותו מהארץ
 

CPUBOOM2

New member
תודה . לגבי הסטיילוס

בדקתי באיביי . ראיתי אחד ב-3 דול( משלוח 10 דולר ) , 9 דולר(משלוח 10 דולר ) ועוד ארבעה ב-18 דולר( די יקר) .
 

אגוזים1

New member
אבל זה מגיע לארץ???

אתה בטוח שזה Aponyo?

אם כן זה שווה כל גרוש (לדעתי! רק לדעתי! אחרי השרשור הזה, ועם כל הבאגים של Notes Plus שפתאום שמתי לב שבעצם יכולים להפריע ובכלל לא הפריעו לי, אז אני כבר לא כל כך בטוחה שאתה צריך לסמוך רק על הנסיון האישי שלי
)
 

אגוזים1

New member
ותבדוק היטב

שאתה לא בטעות מסתכל על הסטיילוס של ponyo. זה סטיילוס מסוג לגמרי אחר והבנתי שהוא לא מוצלח (אין לי נסיון אישי...).
 

CPUBOOM2

New member
תשובות

ראשית , אל תדאגי . יש באגים , אבל אין מה לעשות , שהרי את לא היחידה שמשתמשת באפליקצייה וכל אחד נחשף לבעיות , או שלא , לפי השימוש שלו . עצם העובדה שאת משתמשת בסטיילוס , פשוט ״העלים״ את הבאגים , אבל , כל עוד יש דרך עוקפת שבסוף נותנת את התוצאה הרצויה מבלי יותר מידי כאב ראש , אז אין בעיה ( בתקווה שבכל מקרה זה יטופל) .
לגבי הטקסט החתוך. רשמתי טקסט על גבי דף שלם ועברתי למוד אחר ( לא כתיבה ) , הכל היה בסדר . ברגע שחזרתי למוד כתיבה , 50% מתוכן הדף פשוט נעלם .
אגב , הסתמכתי גם על ביקורות ביוטיוב , PC Magazine וביקורות בחנות האפליקציות . חלק מהביקורות בחנות טוענות שמאז העדכון האחרון יש להם בעיות . אוולי זה העניין . ב-PC Magazine האפליקציה קיבלה 3 מתוך 5 לעומת Note Taker HD שקיבלה 4.5 . לקחתי בחשבון שהסקירה שהמגזין הזה עשה , התפרסמה לפני שנה , כך שבכל זאת יצאו כמה גרסאות מאז...
אם דברים יתוקנו , אז הרכישה תהיה שווה יותר . לגבי הסטיילוס , שולחים לארץ , אבל בדקתי אופציות גם בבאג ובאידיגיטל . יש באידיגיטל סטיילוס של גריפין שעולה 80 ש״ח . באג מוכרים סטיילוס של Wicom (?) במחיר של 150 ש״ח ( יקר לא?) .

בכל אופן , חבר ביא לי מחר את הסטיילוס שלו כדי שאבדוק איך אני עובד אותי . יהיה לי יותר קל להחליט.

תודה!
 

אגוזים1

New member
תודה על ההרגעה


בכל זאת אני מרגישה אחראית אחרי כל התשבחות שלי


מקווה שבקרוב יצא לך להתנסות בכל הפונקציות המיוחדות שהופכות את האפליקציה הזו לשווה במיוחד (לטעמי). חבל לנצל אותה רק להקלדה והדגשה. בשביל זה יש אפליקציות אחרות זולות יותר...

לגבי הטקסט החתוך. יכול להיות שהקלדת טקסט מעבר לסוף הדף? כי כרגע אם יש יותר טקסט מגודל הדף הוא לא עובר לדף הבא ואז באמת הוא יראה חתוך. אם אני לא טועה הם עובדים על מנת לשנות את זה, אבל בנתיים פשוט נסה לשים לב אם נגמר לך הדף ועבור לדף הבא (או פתח דף חדש).

לגבי סטיילוס. יופי שתוכל להתנסות בעצמך! זה הכי טוב. למרות שאם אני לא טועה הסטיילוסים שציינת הם עם ראש גומי. אני אישית פחות אוהבת את זה, אבל אולי לך זה יתאים.
 

אגוזים1

New member
לפני שאני עונה

יש לי שאלה. האם לאחר שחזרת לעמוד הראשון (שבו כתבת את הטקסט עם ההדגשה) והטקסט היה מיושר לשמאל וההדגשה לא במקומה, האם לאחר שלחצת על כלי אחר האם הההדגשה לא חזרה למקומה (כמו היישור לימין)?

בעקרון הכל אמור לחזור לקדמותו ברגע שיוצאים מכלי הטקסט. אגב, אם צריך להמשיך ולערוך את הכיתוב ורוצים להמשיך ולהקליד אין בעיה לעשות את זה (מלבד העובדה שזה מאוד מעצבן בעיניים
). מה שחשוב הוא שבסיום ההקלדה יש לחזור לכלי שאינו כלי הטקסט ואז כל הכיתוב חוזר למקומו כולל ההדגשה.

בכל מקרה, הבאג הזה אכן מעצבן ובאמת צריך לפנות אליהם ולהגיד להם על כך!!! אני אנסה לשלוח להם שאילתה לגבי זה.
 

CPUBOOM2

New member
חוזר לקדמותו . אבל

כשאני לערוך זה מתפקשש שוב ולמען האמת , קשה לי לערוך ככה .
שנית , שמתי לב עכשיו שאם אני ממרקר ואז משנה גודל גופן , המרקור משנה מיקום . הייתי צריך למרקר שוב .
תודה.
 

אגוזים1

New member
נכון זה מאוד קשה

להמשיך לכתוב כך! שלחתי עכשיו הודעה על הבאג הזה. מאוד מקווה שימצא לזה פתרון


מצטערת שלא כתבתי לך על זה קודם
. אמנם ידעתי שזה קורה אבל אני משתמשת בעיקר בכתיבה בכתב יד עם האפליקציה הזו ומעט מאוד עם ההקלדה כך שאני כמעט ולא נתקלת בזה.
 

אגוזים1

New member
אגב, עוד הצעה

שאולי לא ממש תפתור את הבעיה אבל לפחות תעזור חלקית...

אחרי שאתה חוזר לכלי של הטקסט וכל מה שכתבת מיושר לשמאל אתה יכול לבחור את כל מה שכתבת (select all) וליישר לימין באמצעות החיצים.

אמנם הכיתוב יהיה קצת באוף-סט (סטייה קטנה) יחסית להדגשות שעשית, אבל אל תדאג ואל תנסה לשנות את זה. ברגע שתצא מהכלי של הטקסט, כמו קודם, הכל יחזור למקום. זה פשוט יקל עליך להמשיך ולערוך את מה שאתה כותב בלי שזה יעצבן בעין שיש שורות למעלה שמיושרות לשמאל...
 

אגוזים1

New member
רק לגבי גודל הגופן

לדעתי זה דווקא לא ממש באג. אלא זה די הגיוני. כי ברור שכשאתה משנה את גודל הגופן המיקום של ההדגשה (שהוא בעצם סתם ״ציור״ על הדף) לא יתאים יותר.
 

אגוזים1

New member
ושכחתי לענות לגבי העיגולים

כשאתה רוצה לצייר צורה בתוך צורה למשל עיגול בתוך עיגול פשוט צייר את העיגול השני ליד הראשון ואז ״תתפוס״ אותו ותזיז פנימה לתוך העיגול הראשון. (אגב, הבעיה הזו כמובן לא קיימת עם עיגולים שנשארים עיגולים של ״ציור חופשי״ אלא רק כאשר אתה בוחר שהעיגול שציירת יהפוך לעיגול מושלם כלומר ל״צורה״ אוטומטית).

ועוד משהו שאולי חשוב שתדע לגבי הציורים. לפעמים רוצים לצייר ציור קטן מאוד וזה קצת קשה לצייר כל כך קטן. אתה יכול לצייר את הציור בגדול, אחר כך להקיף את כולו בעיגול ואז לבחור group. עכשיו תוכל להקטין או להגדיל אותו, להעתיק אותו או להזיז אותו. אגב, לפעמים רוצים להקטין את הציור מאוד (מעבר למה שהאפליקציה מצליחה). במקרה כזה צייר במרחק מסוים מהציור שלך נקודה קטנה. הקף בעיגול את הציור שלך עם הנקודה הקטנה ועכשיו תוכל להקטין עוד את הציור (אחר כך, אם ממש רוצים אפשר למחוק את הנקודה הקטנה).

אגב, לגבי הטקסט החתוך לא הבנתי... תוכל להסביר?
 

אגוזים1

New member
נכון!!!

גם אני חושבת כך


אתה לא יודע כמה אנשים כבר קנו את האפליקציה הזו בגללי... במיוחד אחרי שרואים אותי עובדת איתה
 
למעלה