אייפד או מקבוק ללימודים?

CPUBOOM2

New member
פסיכולוגיה .

אני חושב שפשוט אתחיל עם האייפד ונראה איך הדברים מתקדמים...
מבחינת מהירות הקלדה , אני פחות או יותר באותו קצב כמו על נייד .
 

CPUBOOM2

New member
אגב , האם אתם מכירים אפליקציית כתיבה פשוטה

אבל שאוכל לייצא קבצים כ-PDF ?
אולי יש לכם משהו מומלץ...
 

noa_f

New member
היתה איזו אפליקצית נוטס שעבדה טוב בעברית

נדמה לי שזה בגלל שהמפתח היה ישראלי. אני אנסה לחפש אותה.
אבל טקסט פשוט אתה יכול גם ליצא כ-txt או rtf. אלו פורמטים אוניברסליים של טקסט, נקראים ע"י כל תוכנה ויהיו יותר נגישים לך אח"כ מאשר pdf. פידיאף נועד יותר ליצוא סופי של מסמך ערוך ומעומד.
 

CPUBOOM2

New member
אני צריך Pdf מכיוון

שאני משתמש ב-goodreader לכתיבת הערות וסימונים
 

אגוזים1

New member
לדעתי

אם זה בשביל הלימודים, לדעתי, שווה להשקיע באפליקצית כתיבה איכותית (הרי מדובר על 5-8 דולרים...).
 

אגוזים1

New member
כתבתי המון פעמים

המלצות על אפליקציות notes. ממליצה לך לעשות חיפוש על השם שלי + notes כי צרפתי דוגמאות שהכנתי וסקירות (כולל יתרונות וחסרונות שתלויים גם בדור של האייפד שבו אתה משתמש).

נכון לעכשיו, אני אישית משתמשת ב- notes plus.
 

אגוזים1

New member


 

CPUBOOM2

New member
אני נכנע !


כנראה שאין לי הרבה ברירות וההמלצה שלך לגבי Note Plus עומדת על הפרק . אני מנסה כבר כמה שעות טובות להיות יצירתי ולמצוא פיתרון שיאפשר לי לכתוב מסמכים , לייצא אותם כ-PDF ולהוסיף הערות ב-GoodReader . אחרי כמה ניסיונות , מצאתי פיתרון אבל הוא מסורבל וקצת מתיש . עם Note Plus אוכל לכתוב , להוסיף אנוטציות , הערות ועוד ( אגב , לא בדיוק הבנתי את עניין כתב היד . רק התוספת של זיהוי כתב היד עולה 2$ או האפשרות לכתוב כתיבה חופשית כמו ציור סוגריים לדוגמא). . קראתי כמה מהפוסטים שפרסמת . קראתי את הסקירה שלך וקראתי גם על Note Taker HD .

אלו הם החסרונות שציינת בסקירה שלך :

״* בכתיבה מהירה בכתב יד חלק מהאותיות מתפקששות ולא נכתבות בצורה מלאה, מה שמעולם לא קרה לי ב- Note Taker. חשוב לציין שאחרי שהתרגלתי לכתיבה באפליקציה כולל לכתיבה באמצעות ההתקדמות האוטומטית הצלחתי לכתוב יחסית מהר בלי שזה קרה לי יותר. כך שאולי זה רק דורש הסתגלות מסויימת.
* מבחר מועט של צורות מובנות מראש שניתן להכניס. באפליקציה הזו קיימות רק מספר צורות בסיסיות שניתן להכניס ואת כל השאר יש לצייר לבד. זאת לעומת "בנק" צורות מרשים מאוד ב- Note Taker (שכולל טבלאות, גרפים, לוח שנה וכו'). חשוב רק להזכיר שבאפליקציה הזו הצורות שמציירים מזוהות אוטומטית כצורות כך שניתן יחסית בקלות לצייר איורים בקווים ישרים. ״

האם נוספו חסרונות נוספים מאז? האם התווספו דברים שלא היו לפני הגרסה האחרונה ? ( מלבד זיהוי כתב היד שאותו בכל מקרה אני לא רוכש כרגע . כתב היד שלי גרוע וכנראה שלא אבין דבר אם לא אשתמש באותיות דפוס רגילות...
. ).

אני גם מבין שהיא תומכת רק ב-PDF וזה בסדר. עבודות להגשה אכתוב על אופיס . האפליקציה הזו תשמש אותי בכיתה ולסיכום פרקים בבית.

עכשיו , הדבר היחידי שעליו אני מצטער הוא שקניתי את GoodReader בזמן שיכולתי לקנות אפליקציה שעושה את מה ש-Goodreader עושה + אפשרות לכתיבה


היא עולה 8$ ( המחיר שלה רק עולה ) .
אשמח להבהרות .
 

noa_f

New member
למה להצטער, קנה את האפליקציה ההיא.

כמה כבר הפסדת? פחות מארוחה מוגדלת במקדונלדס.
 

CPUBOOM2

New member
, לא הבנת . זה עניין עקרוני

ברור לי שחמישה דולרים או שמונה , זה לא משהו שגרוע יותר ממחיר ארוחה , הוא נסיעות באוטובוס , אבל יש לי ערך לכסף ( לא אומר שלך ולאחרים אין , אלא שאצלי זה מוקצן) . אני לא נוטה לקנות דברים "כך סתם". אני צריך לבדוק שזה מתאים לצרכים שלי וכ'ו והאמת שעם GOODREADER פקששתי , כי לא חשבתי על עניין הכתיבה , שעכשיו חסר לי ...
כנראה שארכוש אותה ,אחרי שאראה עוד קצת ביקורות (או אקרא).

אני מבין שהאפליקציה תומכת בעברית כראוי נכון ?

תודה.
 

אגוזים1

New member
אז ככה...

עם notes plus אין צורך לרכוש את זיהוי כתב היד על מנת לכתוב בכתב יד. זיהוי כתב היד כשמו כן הוא - אחרי שאתה כותב בכתב יד (מובנה באפליקציה) אתה מקיף בעיגול את מה שכתבת והוא יכול להפוך את זה לכתב ״מוקלד״ בהתאם לגופן שאתה בוחר (בעברית כרגע יש רק גופנים של דפוס). את מה שהסבת לכתב ״מוקלד״ ניתן להעתיק למשל לקובץ וורד/למייל וכו׳ (באמצעות copy paste) ואפשר להמשיך ולערוך אותו.

אם אתה שואל לדעתי? זה לא עובד מספיק טוב ואני כמעט אף פעם לא משתמשת בזה. כך שאם כבר לחסוך, עדיף בזה. אבל נחמד לדעת שזה שם ואם בכל זאת רוצים תמיד אפשר לרכוש בנפרד.

לא נוספו חסרונות נוספים. להיפך, הביצועים השתפרו. יחד עם זאת חשוב לי לציין שעדיין אי אפשר לכתוב מאוד מהר (נניח כמו שכותבים על דף) ויש ״דיליי״ מסוים. לדעתי האישית, הייתרונות של מה שכן אפשר לעשות (יחסית לדף רגיל) עולים בהרבה על החסרון של ההאטה המסויימת בכתיבה. מצד שני, אם אתה פשוט לא תספיק לכתוב את כל מה שאתה רוצה ייתכן שעבורך זה לא יתאים. אבל אם לא תנסה - איך תדע?

בנוסף כאמור, תמיד אפשר להקליט תוך כדי השיעור וכך אם מפספסים חלק אפשר להשלים אחר כך. אגב, ייתרון נוסף להקלטה על אפליקציה כזו (יחסית להקלטה סתם) זה שההקלטה משויכת לדף שבו אתה נמצא כאשר אתה מקליט. כך שתמיד אתה יכול לרשום בראשי פרקים על מה מדובר באותו דף ואחר כך ניתן לחזור להקלטה בלי צורך לשמוע את כל השיעור מחדש אלא לבחור את הדף עם הפרק שמעניין אותך.

אגב, האפליקציה הייתה בהנחה לפני כמה זמן (ציינתי את זה כאן בפורום כשזה קרה) והיא עלתה אם אני לא טועה 4-5 דולר. אולי, אם זה לא דחוף לך כרגע, אתה יכול לחכות להנחה חוזרת. מה שכן, אני ממליצה לרכוש אותה קצת זמן לפני תחילת הלימודים. שווה ללמוד ולהתנסות איתה קצת לפני שקופצים למים העמוקים. מה גם, שאם יהיו לך שאלות לגביה אני אוכל אולי לעזור לך (כאן בפורום או במסר).
 

CPUBOOM2

New member
תשובה

ראשית , תודה רבה על התגובה .
שנית , אין לי כל כוונה להשתמש בזיהוי כתב היד . ההפך הוא הנכון . אני מעדיף לכתוב באותיות דפוס ,כדי שלא יווצר מצב שלא אבין משהו , בדיעבד .
לגבי הדיליי, האם מדובר בהקלדה עם המקלדת של האייפד , או בכתב יד? ( או בשניהם?)
האם האפליקציה תומכת כראוי ב-RTL ?
האם ניתן להעביר קו על מילים/משפטים לא רלוונטיים ב-PDF, כמו ב-Good Reader. מה לגבי קו תחתון ומירקור ? ( אני בטוח שאפשר , השאלה היא ,האם אהיה חייב להשתמש בסימון חופשי ,כלומר ,לא על ידי סימון הקטע הרצוי ובחירה במירקור מהתפריט ,כמו ב- GOODREADER ).
למעשה , הלימודים מתחילים מחר ( סימסטר קיץ)
כך שלהנחה לא אחכה , כנראה ,ואעדיף לרכוש אותה עוד היום כדי להתנסות בה .

אשמח לדעת כמה שיותר , מכיוון שבד"כ , לפני שאני קונה אפליקציה , אני נוהג לקרוא ולראות לא מעט ביקורות ורק אז מחליט . כאן אין לי הרבה זמן ולכן , ככל שיהיו לי יותר פרטים , כך טוב יותר .


תודה רבה לך
 

אגוזים1

New member
תשובות...

הדליי הוא רק בכתב יד, לא בהקלדה.
האפליקציה תומכת כראוי ב-RTL.

לגבי השאלות האחרות...
חשוב לי להבהיר ששתי האפליקציות מאוד שונות ופועלות באופן שונה. כך שאני בכלל לא בטוחה שכדאי לך להצטער שקנית את ה- GoodReader כי בהחלט יש סיכוי שתשתמש בהן לפונקציות שונות.

ונחזור לשאלות. ב- Notes Plus קובץ ה- PDF הוא בעצם כמו רקע. אתה לא יכול לבחור מילה, לחפש מילה וכדומה (דברים שאתה למשל יכול לעשות לפעמים ב- GoodReader תלוי איך הוא מצליח ״לקרא״ את הקובץ). זאת גם בעצם הסיבה שאין שום בעיה ליבא קובץ PDF בעברית (או בסינית). על הרקע הזה אתה יכול לסמן מה שאתה רוצה אבל רק בכתיבה חופשית.

יש עוד המון המון אופציות עם האפליקציה הזו. מציעה לך להכנס לאתר שלהם ולראות את קטעי הוידאו שבהם הם מסבירים איך לעבוד איתה. וכמובן, אשמח לענות על שאלות נוספות
.
 

CPUBOOM2

New member
אני מבין

אם יהיו לי קבצי PDF מוכנים מראש , אשתמש ב-goodreader בכדי להוסיף הערות בצורה נוחה . ב-note plus אוכל להשתמש לכתיבת מסמכים . את המסמכים אני יכול לשמור ב-PDF ולייצא ל-goodreader . יכול להיות שהיא תתמודד איתם באופן תקין ויכול להיות שלא ( קרה שעל מסמכים מסויימים הוספתי בצורה נוחה את מה שצריך , אבל עם מסמכי PDF אחרים עדיין הייתה בעיה . בכל אופן , אם אני לא יכול לסמן מילים וכ׳ו , אז לא עדיף כבר לקנות את note taker HD ? הרי היא עושה כמעט אותו הדבר ועולה 3 דולר פחות . הדבר המשמעותי שיהיה חסר לי הוא הקלטה קולית שדי יכול לעזור .

אם לא היה לי goodreader , אז לא הייתה התלבטות ...
מה דעתך?
 

אגוזים1

New member
אני אישית

מעדיפה את Notes Plus (למרות שגם ה-Note taker HD טובה).

ראשית ה- Note Taker HD לא תומכת בהתקדמות אוטומטית מימין לשמאל. לדעתי זה מינוס גדול, במיוחד אם כן תרצה לכתוב בכתב יד סיכומים/הערות (ולא רק לסמן הדגשות או להקליד).

שנית היא עושה הרבה יותר. האפשרות לגלוש בצד אחד, או לפתוח קובץ PDF בצד אחד ולעבוד על הצד השני. האפשרות להעתיק תמונות או קטעים מתוך העמוד שבו אתה גולש ו״להעיף״ אותם לצד השני (למחברת העבודה) מאוד מאוד שימושי.

למשל. נניח יש לך מאמר לקרא. יש קטע במאמר שמאוד חשוב לך. אתה פותח אותו בצד שמאל, מסמן את הקטע הרלוונטי, מעיף אותו למחברת העבודה שלך ועכשיו אתה יכול לכתוב סיכום/הערות/חישובים שקשורים לקטע הזה. זה כמובן יכול להיות איור שלא בא לך לטרוח ולצייר מחדש או גרף שמופיע במאמר וכו׳. בקיצור, מאוד מאוד נוח!.

בכלל, אחד הייתרונות של האפליקציה הזו (אחרי שלומדים לעבוד איתה) זה העובדה שהעבודה איתה פשוט כיפית. זוכר שכתבתי כאן שאני לא אוהבת יישום מסויים בגלל שהוא לא מותאם למסך מגע? אז האפליקציה הזו זה בדיוק ההיפך. היא בנויה לאייפד. בנויה לנצל את מסך המגע. ולכן כיף לעבוד איתה.

סתם לדוגמא: נניח אתה כותב על דף נייר עם עט. טעית, ואתה רוצה למחוק. מכיוון שכתבת בעט מה תעשה? תקשקש על המילה או תעביר עליה קו, נכון? ברוב האפליקציות של NOTES אתה חייב לבחור מחק ולמחוק את מה שרצית למחוק. ב- Notes Plus אתה עושה מה שהיית עושה על נייר - מקשקש על המילה - והיא נמחקת!

אלו אולי דברים קטנים, אבל לדעתי, הם עושים את ההבדל...

אגב, הערה חשובה! לדעתי הרבה, הרבה יותר נוח לעבוד על האפליקציה עם סטיילוס. זה לא חובה, אבל אם רוצים לכתוב בכתב יד (ולכתוב הרבה) זה מאוד מומלץ.
 

CPUBOOM2

New member
השתכנעתי
אני ניגש לקנות.

אני מאוד מודה לך. מאוד עזרת לי !!!
 

אגוזים1

New member
טוב, עכשיו אני בלחץ

שלא תהנה מהאפליקציה ואני ארגיש אחראית
...
(במיוחד על רקע העקרונות הקשוחים שלך
).

הכי חשוב, שיהיה לך
בלימודים

(ושוב, אם אתה נתקל בקושי עם האפליקציה וזה משהו שאני יכולה לעזור, אני אשמח!).
 
למעלה