האפליקציה "evrit" כבר קיימת בחנות האפליקציות

  • פותח הנושא noa_f
  • פורסם בתאריך

noa_f

New member
לא, לא. לא הסברתי נכון:

לא נכנסתי לחנות שלהם דרך הדפדפן באייפד. רק מהמחשב. יש שתי חנויות: - חנות אחת, באתר שלהם: כניסה עם הדפדפן (אני עשיתי את זה מהמחשב, מן הסתם אפשר גם מהאייפד). מחירים בשקלים, יש מבצעים, בהתחלה הוא דורש ID של מכשיר ה"עברית" שהם מוכרים, למרות שאתה לוחץ על קישור שכתוב עליו משהו כמו "קנייה לאייפד". - חנות שנייה, מתוך האפליקציה: שם זה In-App purchasing. מחירים בדולרים, אין מבצעים. כשנכנסים לחנות שבתוך האפליקציה, הוא מבקש את פרטי המשתמש שיצרת בחנות האינטרנטית הרגילה שלהם. מה שהפריע לי היה שזה הכל היה במקרה: במקרה החלטתי לנסות שוב דרך המכשיר, במקרה ניסיתי לקנות דרך המכשיר ורק אז הוא ביקש את הפרטים. אין בשום מקום הסבר שאתה חייב לפתוח חשבון בחנות האינטרנטית. אין כפתור "קשר את האייפד שלך לחשבון". אין הסבר שצריך את זה. אם אתה מנסה לקנות מהאתר שלהם, הם אומרים: 1. הורד את האפליקציה 2. קנה ספרים 3. לחץ על כפתור "סנכרון" באפליקציה והספרים יגיעו. (נדמה לי שאפילו לא כתוב שהכפתור הזה הוא באפליקציה. רק השם שלו והאייקון) וזה כמובן נכשל בשלב 2 אם לא קישרת בין המכשירים, כי אין לך מכשיר "רשום" הקישור בין המכשירים יקרה רק אם תנסה לקנות מהחנות שבמכשיר. (אם אני לא טועה. לחצתי על כ"כ הרבה דברים שם מרוב יאוש. אסור לנסות כאלו דברים בשבת) אם אתה מנסה לקנות מהמכשיר, הם מבקשים את המשתמש שפתחת באתר שלהם ואז (אולי) אתה מבין שאתה צריך גם להגיע לשם ולפתוח אחד כזה... אין אפשרות לפתוח יוזר שלהם מתוך האפליקציה ואין הסבר שצריך. יתכן שזה בגלל שאפל אוסרת שיהיה כתוב באפליקציה, אבל זה לא מסביר למה אין מדריך מסודר באתר. בשורה התחתונה: חייבים גם להגיע לאתר שלהם ולפתוח בו חשבון. אי אפשר להשתמש במכשיר בלבד, גם אם אתה מתכוון תמיד לקנות רק מהחנות שבתוכו ובעזרת חשבון האייטיונז שלך.
 

noa_f

New member
וכמובן ששכחתי עוד משהו

צ"ל: בשורה התחתונה: חייבים גם להגיע לאתר שלהם ולפתוח בו חשבון. אי אפשר להשתמש במכשיר בלבד, גם אם אתה מתכוון תמיד לקנות רק מהחנות שבתוכו ובעזרת חשבון האייטיונז שלך. וחייבים להפעיל משהו דרך המכשיר, כדי שהחנות שלהם באינטרנט תתן לך לקנות. יש פה איזה "צומת מזלג" כזה: חייבים לעשות "שתי התחלות" משני כיוונים שונים ואז הכל יכול להמשיך הלאה... אי אפשר להתחיל ולגמור תהליך של חנות-קניה-קריאה רק בצד אחד.
 

Bootrom Bob

New member
אז זהו שלפי הכללים של אפל זה חייב להיות במקרה

אפל "הגמישו" לפני כמה ימים את הכללים והם מאפשרים להוריד למכשירים תוכן גם אם לא נקנה בחנות היישומים, אבל גם בכללים ה"גמישים" של היום - אסור שיהיה קישור מתוך האפליקציה לאפשרות לקנות את התוכן במקום אחר. אם את יודעת את זה מה שנקרא מידיעה אישית - אדרבא. אם לא, תתכבדי ותקני דרך אייטיונס. ה"הגמשה" של הכללים מתבטאת בכך שבעבר מותר היה למכור תוכן מחוץ לחנות היישומים רק אם הוא נמכר גם בחנות היישומים במחיר זהה או נמוך יותר. היום הדרישה הזו בוטלה - אפשר להוריד תוכן גם אם לא נמכר בחנות היישומים, או אם נמכר בחנות במחיר גבוה יותר מאשר בחוץ - אבל עדיין אסור להוציא מהאפליקציה קישור לקנייה האלטרנטיבית. בכל מקרה, אני מניח שמי שכתבו את עברית עשו את זה לפני "הגמשת" הכללים.
 

noa_f

New member
ההגמשה של אפל שונה

הם תמיד התירו לקנות מחוץ לחנות, אבל הם לא הרשו שהמחיר "בחוץ" יהיה שונה מהמחיר "דרכם" - למרות שהמחיר "דרכם" צריך לשקף את הפרמיה שהם יגבו (כדי להיות תואם) את זה ידעתי קודם. אבל מה שקורה פה הוא שאתה חייב לפתוח חשבון "בחוץ" כדי שה"בפנים" יעבוד. אי אפשר להתכבד ולקנות דרך אייטיונז! חייבים קודם להכניס את החשבון שלך "מבחוץ". וכנ"ל להפך. (הניחוש שלי: משיקולי DRM). הטרוניה שלי היא שההסבר בחנות "בחוץ" (באתר הרגיל שלהם) - לא מלא ולא לגמרי מדויק גם כשמדובר בקניה מחוץ לאייטיונז. אני בטוחה שהם סגרו את הגרסה של "עברית" לפני ההגמשה ולדעתי אנחנו נראה בקרוב עלייה של המחירים של הספרים שלהם באייטיונז. כרגע המחירים די זהים (פלוס-מינוס מע"מ). כי הרי אם אפשר - למה לא? זה לא שיש להם מתחרים...
 

Bootrom Bob

New member
לא מדוייק (בעניין ההגמשה)

נכון שהם תמיד התירו לקנות מחוץ לחנות, אבל עד לפני כמה ימים הם איפשרו לעשות את זה רק בתנאי שאותו מוצר נמכר גם בחנות ובתנאי שהמחיר בחנות לא גבוה מהמחיר בחוץ. היום הם הורידו לא רק את הדרישה למחירים (המחיר בחנות יכול להיות גבוה מהמחיר בחוץ) אלא גם את עצם הדרישה למכור דרך החנות. הניסוח הקודם שלהם היה:
Apps can read or play approved content... that is sold outside of the app... provided that the same content is also offered in the app using IAP at the same price or less than it is offered outside the app.​
והניסוח החדש:
Apps can read or play approved content... that is subscribed to or purchased outside of the app, as long as there is no button or external link in the app to purchase the approved content.​
(קיצרתי קצת למען הבהירות אבל לא השמטתי שום פרט למעט ההגדרה מה זה תוכן).
 

AYELET1

New member
גם בעניין התחרות זה לא מדוייק

יש את "מנדלי מוכר ספרים" הבעיה היא שהמבחר שלהם עוד יותר דל מזה של "עברית"
 

noa_f

New member
זו תחרות? הם אוכלים את מנדלי בלי מלח

ע-ברית הוא אתר של מו"לים.
 

AYELET1

New member
קראת כל מה כתבתי? כנראה שלא ../images/Emo3.gif

הבעיה עם "עברית" שזה אתר מולי"ם ספורים, ןעם כל הכבוד יש עוד ספרים רבים שאינם נכנסים להיצע שלהם גם אתה המולי"ם הזה, למכשיר העברית (כלומר מעבר ל-500 לאייפד) מציע היצע דל של אותם מולי"ם. לכן יש תחרות אבל היא דלה עוד יותר ובסיכומו של יום- שני הגופים לא ממש מספקים את הסחורה לצערי.
 

AYELET1

New member
כתבתי: הבעיה היא שהמבחר שלהם עוד יותר דל...

"הבעיה היא שהמבחר שלהם עוד יותר דל מזה של "עברית"
 
דל או לא דל יותר, מנדלי די מתקדמים

ומאוד נוח לעבוד איתם, עכשיו ספר אחד נמצא לי ב3 מכשירים אייפון/אנדרואיד/מק, האם אפשרי לבצע זאת ב"עברית" לא עד כמה שראיתי...
 

noa_f

New member
מנדלי מתקדמים בתפיסה שלהם, לא בהיצע

והסיבה ברורה: הוצאות הספרים מנסות לאכול את העוגה ולשמור אותה שלמה. גם להראות כאילו הן מתקדמות עם הטכנולוגיה (ובדרך לחסוך כספים על הדפסה, בלי להעביר ללקוח את ההפרש, כמובן) וגם לא בדיוק לתת ללקוח את כל מה שהטכנולוגיה מאפשרת ולנעול את הספר הרבה מעבר למה שספר פיזי יכול להיות נעול. ספר פיזי אפשר להשאיל לאחר, אפשר למכור, אפשר לקרוא במקומות שונים.
 

אגוזים1

New member
בדיוק מה שעשיתי../images/Emo3.gif...

רק שעכשיו אני חסומה באתר (בחוץ) כי הוא לא "זוכר" את הרישום שעשיתי ואני חוששת שאם אני אעשה רישום מחדש לא תהיה לי דרך לרשום ולקשר את האייפד שלי לאתר (כי כאמור הכפתור "כניסה" כבר נעלם מהאפליקציה).
 

אגוזים1

New member
ועוד משהו,

כניסה כזו התאפשרה בפתיחה הראשונה של האתר... ועוד משהו 2. ניסיתי להכנס לאתר דרך הדפדפן ולא דרך האפליקציה אבל משום מה הוא לא מזהה יותר את שם המשתמש שלי (שהוכנס ברישום הראשוני ושאיתו נכנסתי דרך האפליקציה בפעם הראשונה).
 

AYELET1

New member
באתר דרך ה-PC מזהה?

אולי יש לך (או היתה בעת הרישום) טעות באיזו אות/אות גדולה? יש אפשרות לשחזר סיסמה? בנוסף, כבר ניתקלתי במקרים כאלו. אחרי יום יומיים (כל השרתים סונכרנו...) זה הסתדר (לא עם "עברית " אלא עם אתרים אחרים).
 

אגוזים1

New member
PC?

תזכירי לי מה זה?
הבעיה לא בסיסמה (ניסיתי לכתוב לו ששכחתי סיסמה) אלא הבעיה שהוא אפילו לא מזהה את המייל שהוכנס לו כ״יוזר״ רשום.
 
למעלה