האפליקציה "evrit" כבר קיימת בחנות האפליקציות

  • פותח הנושא noa_f
  • פורסם בתאריך

noa_f

New member
האפליקציה "evrit" כבר קיימת בחנות האפליקציות

הורדתי אותה, אבל עוד לא יכולתי לנסות כי האייפד "שלנו" הוא בעצם "של הסבתא". לכשאגיע אליה, אכתוב איך האפליקציה. אם מישהו מוריד ומנסה, אנא כתבו התרשמות. ועוד: הם אומרים שאפשר לקבל רב מכר בחינם, למורידי האפליקציה. איזה? איך? כמה ולמה?
 

BonaFide

New member
טוב, התרשמות ראשונית

רב-המכר המדובר הוא "משחק הציד" של הרלן קובן. ההפעלה פשוטה מאוד - נרשמים לאתר ומורידים את האפליקציה. ולהיפך:). באפליקציה יש כפתור "כניסה" - נכנסים עם אותם פרטי-חשבון. באתר עצמו יש הסבר תחת "רכישה וסנכרון ספרים לאייפד". ולהתרשמות: האפליקציה יפה ונוחה, אבל בסיסית מאוד. יש את "חנות הספרים", שכפי שצויין בפרומו שלה הספרים מתומחרים בדולרים, ובמחירים שאם אני לא טועה גבוהים באופן מובהק מהמחירים באתר. בכללי מתקבל הרושם של הכוונה ברורה לקנייה מהאתר ולא מהאפליקציה, מה שדי מתקבל על הדעת עם התנאים של אפל... פייר אינאף. ויש את "הספריה שלי", שכרגע מופיע בה הספר מתנה הנ"ל. מעבר לכך יש עוד חלק אחד, של "עזרה" - שיש בו כרגע רק הפנייה לשירות הלקוחות שלהם; ובתור אחת שתשבור ת'ראש ותגגל עד מוות לפני שתפנה לעזרה, אני מקווה שבעתיד יהיה גם חלק עזרה אמיתי... לי חסרות מאוד "הגדרות". אפשרות לשנות פונט, הגדרות קריאה בסיסיות, שינוי ברירות-מחדל וכו'. כרגע יש רק אפשרויות של "תוכן עניינים", "ניגודיות" (בהירות המסך) ו"מידע על הספר". ונקודה שאני בטוח במיעוט לגביה - אבל ממש מציק לי שאי-אפשר לשנות את כיוון הדיפדוף. אני יודעת שהרוב מוצאים את ההיפך מעיק - הצורך לדפדף משמאל לימין בקריאת עברית - אבל ההרגל מנצח, וכרגע הכיוון "הנכון" די משגע אותי:). בכלל, מתקבלת התחושה, אצלי לפחות, של נסיון לשמור על המבנה הבסיסי והרגיל של הספר המודפס, על חשבון האפשרות לנצל את מלוא הפוטנציאל של הספרים הדיגיטליים. וחבל... משהו לגבי האתר - בעיקר חסרה לי אפשרות ה "wish list". וסיכום ראשוני - הכל בוטנים, הגדרות שמגדרות, היתפסות לקטנות - מוותרת על הכל תמורת ספרים... נכון לעכשיו אף-אחד מהספרים שניסיתי לרכוש לא מתאים לאייפד, אחרי שעברתי על כל הספרים באתר והצלחתי לדוג בסביבות העשרים (מאחר ואני מתארת לעצמי שהמבחר תלוי בהוצאות הספרים ולא באתר, ושאנשי "עברית" עצמם היו שמחים לכמה שיותר ספרים, אני לא נכנסת לענייני מבחר:). אז קצת התבאסתי. אבל היי, המתנו לאפליקציה הנ"ל כ"כ הרבה זמן, נמתין עוד קצת למבחר שיגדל... אני רק מאוד מקווה שזה יקרה לפני תום מבצעי שבוע-הספר (הספרים באתר מוצעים עד סוף החדש במבצע של 1+1). זהו לבינתים, ויהיה מעניין לקרוא התרשמויות נוספות...
 

noa_f

New member
נו, אז אני חושבת שהטענה שלי אליהם מלפני שבוע

עדיין עומדת: בשביל מה טרחתם והחזקתם אותנו "שבויים" כל כך הרבה זמן? הייתם מכניסים את הספרים שלכם לחנות של אפל/אמזון/שתיהן, מרוויחים אותו הדבר ונותנים לנו הרבה יותר והרבה יותר מהר. עוד יומרה ישראלית בלתי מבוססת. לגבי ההכוונה לקניה מהאתר שלהם: בנוסף לכך שהם לא יצטרכו לתת לאפל את הנתח שלה, ההתקנה הזו מגבילה את הספר למכשיר בודד. בעיני - זה נוגד את מהות ה"ספר". ספרים נוצרו כדי שתשאיל אותם הלאה ותרחיב את מעגל הקוראים שלהם (או שהם צריכים להיות ממש זולים ופה הם לא).
 

sagi a

New member
לפחות יש אפשרות לשנות גודל גופן

אמנם אין אפשרות ברורה בממשק, אבל אפשר להגדיל ולהקטין גופן באמצעות ״צביטה״ עם האצבעות.
 

אגוזים1

New member
נכון וזה נחמד

יחסית לבחירה של גופן גדול יותר. מה שכן (לצערי) אין את חווית הדיפדוף (הדף המתקפל) שיש ב-iBook. עד כמה שזה אולי נשמע אידיוטי לי זה ״עשה את זה״.
 

noa_f

New member
אוקי, הגעתי אל האייפד ויש התרשמות ראשונית

1. הספר של הרלן קובן מתקבל עם האפליקציה (לפחות כרגע). לא בדיוק חומר קריאה לסבתא שלנו, אבל מילא. 2. הסבתא (למי שזוכר, עם בעיית ראיה מתגברת) שמחה לגלות את האפשרות הנוספת באייפד שלה. הגדלת הטקסט למקסימום באמת מגדילה לגודל מצוין. אחרי כל שינוי גודל של הטקסט, הספר מסדר מחדש את העמודים. יש גם שליטה על הבהירות. 3. חנות הספרים מתוך המכשיר מתומחרת בדולרים, כאמור, שזה די ברור ומובן, מה שחבל הוא שהם לא מציעים שום מבצעי שבוע הספר/השקה בחנות. ספרים שנקנים בחנות "שלהם" (כלומר, ישירות מהאינטרנט) - לא עולים הרבה פחות למרות שהם כנראה מוגבלים למכשיר בודד. ובכלל הם מתומחרים יקר מדי, לדעתי. 4. באפליקציה עצמה יש קישור לתוכן העניינים וחיפוש (בד"כ לא רלוונטי כ"כ לספרי קריאה), בנוסף יש זכרון של הדף האחרון בו שהית. זה שאין סימניות מאוד מאוד מגביל ומעצבן, כי אם חזרת אחורה או קפצת קדימה מסיבה כלשהי - הוא כבר לא יודע מה הדף האחרון שבאמת קראת... 5. הדפדוף הוא ב"שוונג" ימינה ושמאלה. עובד לא רע, מהיר גם על אייפד1. כמובן שמדובר בקובץ טקסט פשוט, אז זה אמור להיות מובן מאליו. 6. לא הצלחתי לקנות ספרים מהאתר שלהם (רציתי לנצל את מבצע 1+1 של שבוע הספר, במיוחד עם המחירים המטורפים שלהם). הרישום דורש ID של הקורא, שכמובן מחפש את קורא ה"עברית" ולא את האייפד. אז צריך לצלצל אליהם מחר...
 

AYELET1

New member
טיגלנתי את ההודעה. אנא ספרי מה התוצאות מהשיחה

עמם
 

noa_f

New member
**עדכון: הצלחתי לקנות ספר(ים)

מסתבר שצריך לנסות להכנס לחנות דרך המכשיר ואז הוא מבקש את השם והסיסמא של היוזר שפתחת באתר. אחרי שעושים את זה, הוא מקשר את המכשיר לחשבון באתר ואז אפשר לקנות ספרים. אין ספק, שמישות במיטבה*... אחרי שקנית ספרים באתר, אתה שוב חוזר למכשיר ולוחץ שם על כפתור sync באפליקציה (לזכותם יאמר שהם מראים באתר אייקון של הכפתור) ואז הספרים יורדים אל המכשיר. יש שם גם כפתור של Delete. אני קצת חוששת ללחוץ עליו, כדי שהספרים לא ימחקו בלי יכולת להחזיר אותם למכשיר... יש הרגשה רעה בנושא
אבל אולי אני סתם פסימית, אולי אם מוחקים ספר ממכשיר אחד, אפשר לצרף אותו למכשיר אחר. המממ... מעניין. בכל מקרה, כנראה שאין מנוס מלהתקשר אליהם כי אין שום מדריך כתוב עם תשובות לשאלות, רק קישור למוקד טלפוני (או אימייל). (*למי שלא ברור, אני צינית פה)
 

אגוזים1

New member
שאלה...

נכנסתי בפעם הראשונה לאתר שלהם דרך האפליקציה. אבל עכשיו נעלם לי הכפתור ״כניסה״ שדרכו נכנסתי לאתר ואני לא יכולה להכנס שוב לאתר דרך האפליקציה... קרה למישהו?
 

Bootrom Bob

New member
לחצן כזה מנוגד לכללים של אפל

לפי הכללים של אפל, אסור ליישום לבצע הפנייה לרכישת תוכן דרך אתר חיצוני. רכישת תוכן מתוך יישום חייבת להתבצע רק דרך חנות היישומים של אפל. מותר עדיין לטעון תוכן שנרכש דרך אתר חיצוני, אבל הרכישה במקרה זה חייבת להתבצע מחוץ ליישום (גלישה ישירה בדפדפן).
 

אגוזים1

New member
אבל נועה

כתבה שבשביל לרכוש את הספרים באתר היה צריך להכנס דרך האפליקציה...
 

אגוזים1

New member
קראתי שוב.

ועדיין אני לא מבינה
. בהודעה הראשונה היא כתבה ש״לא הצלחתי לקנות ספרים מהאתר שלהם״ בהודעה השניה היא כתבה שהיא הצליחה כאשר הדרך לעשות את זה היא: ״מסתבר שצריך לנסות להכנס לחנות דרך המכשיר ואז הוא מבקש את השם והסיסמא של היוזר שפתחת באתר. אחרי שעושים את זה, הוא מקשר את המכשיר לחשבון באתר ואז אפשר לקנות ספרים״. את השלב הזה, קרי כניסה לאתר דרך האפליקציה תוך נתינת שם וסיסמה (שפתחתי באתר) *עשיתי*, ואכן קושרתי לאתר. אלא שעכשיו אני לא יכולה לעשות זאת *שוב*. וכשאני מנסה להכנס ישירות לאתר (דרך דפדפן) האתר לא מזהה את היוזר שלי.
 

Bootrom Bob

New member
"הֿמכשיר" זה לא "האפליקציה"

המכשיר כשמו כן הוא - האייפאד (דרך הדפדפן שלו). למה הוא לא מזהה את היוזר שלך - לא ברור.
 

אגוזים1

New member
אבל כך *אני*

נכנסתי. כלומר הייתה אופציה להכנס לאתר דרך האפליקציה... ואני הבנתי את המילה ״המכשיר״ כטעות. כי ברור שבשני המקרים אתה נכנס דרך האייפד, לא?
 

Bootrom Bob

New member
ייתכן שזה אפשרי בכניסה הראשונה לצורך רישום

בכל מקרה, הכללים של אפל ברורים וחד-משמעיים. אסור בתכלית האיסור לקשר מתוך אפליקציה לקנייה של מוצר תוכן שלא דרך חנות היישומים של אפל. אין יוצאים מן הכלל, אין חריגים, אלה הכללים, נקודה.
 

אגוזים1

New member
אז כנראה

שזה היה לצורך הרישום... אלא שעכשיו אני די תקועה כי האתר לא ״זוכר״ את הרישום שעשיתי
 
למעלה