ממשק drag ו-drop

LrZt1986

New member
ממשק drag ו-drop

היי חבר'ה, מישהו מוכן להסביר לי למה אפל מתעקשים לא לספק ממשק drag ו-drop נורמלי לאייפוד? זה אחד הדברים המתסכלים!
 

uriler

New member
סליחה?

Drag & Drop לניהול עשרות ג'יגה של קבצים - זה דבר מתסכל... שיטת ניהול בסיס הנתונים שאייטונס מציעה היא פשוט מבריקה, למי שטורח ומנסה להבין מעט... ומשקיע קצת זמן בסידור השירים שלו.
 

Under the GUN

New member
כי אייטונס זה יותר נוח

ברגע שלומדים לעבוד איתו, זה התוכנה הכי נוחה שקיימת במיוחד הסמארט פלייליסטס
 

LinkTree

New member
אני מוכן להסביר לך (אבל זה יהיה ארוך)

לפני שנכנס לבעיות שנגרמות בעיקבות גרירה (drag & drop) חשוב להבין שאפל חושבת אחרת מרוב חברות הטכנולוגיה שקיימות והעובדה הזו (לטוב או לרע) משפיעה בצורה חזקה על כל קו המוצרים של אפל. אפל מאמינה כבר שנים ההמבנה של תיקיות וקבצים אינו נכון ואינו אנושי. אפל מאמינה שהמחשב צריך להקל על המשתמש ולא להכריח אותו ללמוד איך המחשב עובד - כלומר המחשב צריך ללמוד את האדם ולא להפך. על בסיס החשיבה הזו כאשר באו באפל ורצו לעצב את נגן המוסיקה שלהם הם חשבו איך בן אדם ממוצע ממיין את המוסיקה שלו. רוב האנשים היו ממינים את המוסיקה שלהם לפי אמנים / אלבומים. אחרים היו ממינים את המוסיקה שלהם על פי סוגי מוסיקה (genre) מי ששומע הרבה מוסיקה קלאסית ממיין את המוסיקה שלה על פי מלחין אפילו. כל מוזיקה שניקנת היום בצורה חוקית (אם בחנות של אייטיונס / או חנויות אינטרנט אחרות - גם בישראל וגם דיסקים מקוריים) מגיעים עם כל נתוני השיר על קבצי ה mp3 / aac ולכן ברגע שהשירים באייטיונס האייטיונס מקבל את כל הנתונים האילו אוטומטית ודואג לכל המיונים הבסיסיים שהזכרתי למעלה - מיונים שהם אנושיים ולא מחשביים. מעבר לזה חשוב מבחינה טכנית לוודא שכל שיר נימצא רק פעם אחת בתוך הנגן (חבל על המקום) למרות שמבחינת האייפוד אפשר למצוא אותו בכמה וכמה דרכים. למשל אפשר למצוא שיר דרך האמן -> אלבום -> השיר אפשר גם למצוא אותו דרך סוג המוסיקה -> האמן -> האלבום -> השיר אפשר גם למצוא אותו לפי חיפוש שם השיר -> השיר ואפילו אפשר למצוא אותו ברשימת השירים שאני הכי אוהב (באמצעות רשימות השמעה חכמות - יש מאמר על זה בטאגלינס) כל האפשרויות האילו לא היו יכולות להיות קיימות אם האייפוד לא היה מודע לשירים שיש בתוכו ומבין אותם יותר מאשר סתם ערמת קבצים. מכיוון שהרבה אנשים רוצים למיין את השירים שלהם בכל מני מיונים אחרים (תאמת לומר הרבה אנשים זו הגזמה פראית - הייתי אומר כמה אנשים) אפל מאפשרת ליצר גם רשימות רגילות, כאילו שאתה מגדיר מה יהיה בהן. בנוסף לזה התיקיות של הרשימות מאפשרות לנהל הרבה מאוד רשימות בצורה טובה ונוחה. מכיוון שכל השירים נמצאים רק פעם אחת בסיפריה של האייפוד עצמו אם אתה רוצה למחוק שיר אתה פשוט ניגש לסיפריה של המוסיקה (library) ומוחק את השיר - השיר אוטומטית יעלם מכל הרשימות שהוא היה בהם בכל האייפוד. ישנן חברות שמנסות לעשות גם וגם (יגידו המקשים) וזה נכון במידה מסויימת - אבל הבעיה שברגע שאתה נותן גם לגרור ואתה גם בונה מבנה נתוניםהדומה לאייפוד אתה מאבד הרבה מאוד מהיכולות של האייפוד בניהול נתונים דינמיים (רשימות חכמות למשל) בנוסף לעובדה שאפל לא אוהבת להתפשר ואם יש פיתרון שהוא לדעת הטוב ביותר זה הפיתרון שהיא תבחר ואם הלקוח לא מרוצה - הוא לא חייב לקנות אפל (זו הגישה של החברה שהביאה אותה לשלוט בתחום הנגנים ללא עוררין) מיותר להזכיר שהאייפוד זכה (ועדיין זוכה) בפרסים רבים בתחום העיצוב (לא רק החיבוני גם עיצוב מוצר ועיצוב מנשק) והעובדה שאפשר להגיע לכל שיר באייפוד (אפילו אם יש לך מעל 20,000 שירים) ב 3 לחיצות כפתור היא השג שמעט מאוד חברות הצליחו לשחזר. אני מקווה שהסקירה היתה ברורה - אם יש שאלות / הסגות אתם מוזמנים לשרשר לכאן
 
ובנוסף...

האם אפשר לצפות ממכשיר אלקטרוני, שתוכנן ונבנה לעבוד בצורה מסויימת (שאיתה מליונים בעולם הבינו ומסוגלים לעבוד איתה - נחותה ככל שתהייה) ללמוד לעבוד לפי איך שנוח למשתמש? איפה עוד ראית מכשיר כזה שעושה את זה בלי התערבות "אלימה" של שינוי ממשק, שיפורים בחומרה, והתקנת תוכנות חיצוניות? לא המכונית, לא הקונסולה שלך, וגם לא המחשב - בשימוש בכולם אתה צריך ללמוד, להתאמן, ולשנות את הלך המחשבה שלך כדי להיות מסוגל לעבוד ולהתממשק איתה בצורה טובה. אתה צריך לקחת שיעורי נהיגה - ולמרות שזה הרבה יותר הגיוני לנהוג עם שלט ובשילוב עם מחשב (GTA או Need For Speed מישהו?) אנחנו נוהגים באותה צורה כבר מעל 100 שנים במכונית? למה אתה מצפה למשהו מנגן המדיה שלך, שאתה לא מצפה מהמחשב? למה זה הגיוני יותר לעבוד בתיקיות? למה צריך גרור וזרוק, אם הבנו את ההסבר של ידידי המלומד?
 
למעלה