יום הולדת 9 - ריאיון עם סגול 59

יום הולדת 9 - ריאיון עם סגול 59

-------------------------------------------------------------------- חן רותם - סגול 59, (36) הוא ראפר ירושלמי וותיק. מקור כינויו הוא בקוד כביסה קיבוצי (עין החורש). סגול הוציא 3 אלבומים עד כה, האחרון שבהם יצא בלייבל גדול ומסודר, NMC. בזמן האחרון הוא החל לעבוד על אלבום רביעי. באלבומו השני מתארח שאנן לשני שירים, וסגול התארח וחימם בעבר במספר הופעות של הדג בירושלים. -------------------------------------------------------------------- -איך שמעת על הדג נחש? אני זוכר שיצא לי לראות את הסינגל של "שלום סלאם פיס" בכל מיני חנויות בעיר, אבל לא ממש התייחסתי. אחר כך הלכתי עם חבר להופעה בצוללת והתרשמתי עמוקות. ידעתי שמישהו חייב לקחת אותם ולעשות איתם משהו, מכיוון שכבר אז הם היו פיצוץ על הבמה. לשמחתי כמה חודשים אחרי זה התבשרנו שקובי אוז "גילה" אותם וההמשך ידוע. עם השנים הכרתי אישית את שאנן, דרך ההקלטות, ההופעות והמקומות המשותפים ששנינו פוקדים בעיר וגם דרך יוזמות כמו פסטיבל בשקל, סדנת היפ הופ והאלבום לזכר בני דה בי. גם עם שאר חברי הלהקה יש יחסים מצויינים. -איך נוצר ביניכם החיבור ושיתוף הפעולה? כשהייתי במהלך הקלטות לאלבום מס´ 2 ("איפה טעינו") פשוט יצרתי קשר עם שאנן והצגתי בפניו את שני השירים בהם רציתי שישתתף. לשיר אחד זימנתי גם את תאמר ("ועידת פיסגה") ואת התוצאות אפשר לשמוע באלבום. אני לומד הרבה מלעבוד עם ראפרים אחרים, מקווה שגם אחרים לומדים משהו ממני, בכל אופן זה היה כיף גדול. אח"כ גם שיתפנו פעולה בשיר "איפה טעינו" של אמני ירושלים, שיצא בשנה שעברה, עוד מיזם מבורך ששאנן היה שותף לו. -מה אתה מוצא בהם, ז"א מה אתה אוהב במוזיקה שהם יוצרים ובדג כהרכב מוזיקלי בפרט? הגרוב, הטקסטים, החיבור בין שניהם והחיבור בין האנשים בלהקה, הסולידריות הכמעט-משפחתית, הפתיחות המוסיקלית, ההתמדה ומעל לכל - העובדה שהחברים נשארו בני אדם וששום שתן דגים לא עלה להם לראש. -מה אתה רוצה לאחל להם לשנים הבאות? הרבה שירים מצויינים ושניפגש רק בשמחות. -יש אלבום או שיר מסויים שאהבת במיוחד? אמממ....קוסאמאמק, גן התות, מה נעשה. אבל זה נתון לשינויים מדי יום. -מתי נזכה לראות חומר חדש שלך בחנויות? על מה אתה עובד עכשיו? באיזה מסגרת הוא ייצא? כרגע אני נמצא בהקלטות לאלבום מס´ 4 (ארבע!), יש כבר 4-5 קטעים מוקלטים והשאר בעבודה. בניגוד לקודמים, באלבום תהיה גלריה רחבה של מפיקים. האלבום אמור לצאת באנ.אמ.סי. מתי? כשאגמור. אחרי הכל, בין 2000 ל-2003 שיחררתי שלושה דיסקים. אפשר קצת לקחת את הזמן, לא? -------------------------------------------------------------------- לכבוד היום הולדת, חן גם נתן לנו מתנה לכבוד הפורום, את השיר "ירושלים 2 - תל אביב 0" בהתארחותו של שאנן סטריט (מתוך אלבומו השני, "איפה טעינו" שיצא ב2002, למכירה בחנויות האוזן למיניהן) להורדה בצורה חוקית, לחצו כאן. להורדת שירים נוספים של סגול59 בsongs
 

ק ר ח

New member
אני מעריך את סגול מאד

אבל שיר שהשם שלו ירושלים-2,תל-אביב-0,זה קצת מטומטם לא?... מה הוא רוצה שירביצו לו בכח? אני לא מבין,למה להתגרות?
 

moshe alfasi

New member
אחלה של ראיון...

שאלה, בתור אחד שעוקב אחרי סגול (למרות שהוא לא מעריך את זה ויורד עליי בפומבי =] ) רציתי לדעת אלו מפיקים עובדים על הדיסק הבא? האלבומים שיצאו לא היו מגוונים כל כך, והרבה מפיקים מראה על גיוון רב, מי אלו? תודה רבה!
 

chen2408

New member
בנאדם נדיר...

אני אוהבת את הירים שלא למרות שאף פעם לא הייתי בהופעה...
 

Dana Gerrard

New member
חחחחח..

מעכשיו אני ירוק 125 !..
 

truth hurts

New member
תשובה להודעה של קרח

כמו שציין פאנקי ג'ירף, השיר הזה הוקלט בשנת 2001, הרבה לפני כל הבולשיט של המריבות - ונשמע ממש ברוח טובה בלי ממש כוונה להעליב אף אחד. וחוץ מזה סבבה של שיר. אני מבטיחה לקנות את האלבום הזה "איפה טעינו". שמעתי שהוא ענק.
 
למעלה