אירוח: דיני עבודה בהריון ואחרי לידה

לי אור100

New member
שאלה

שלום, כיום אני עובדת מהשעה 8 עד 18:30 ופעם בשבוע אני יוצאת ב- 16. בע"ה לאחר הלידה ובסיום חופשת הלידה, כמובן, בכוונתי לעבוד עד השעה 15:30 לכל היותר- מאחר והפעוטון עובד עד השעה 16:00.הבוס, שרוצה שאני אחזור אחרי הלידה, יודע כי לא אוכל ליתן את אותן השעות שנתתי עובר ללידה וכי יהיה עליי לרדת בשעות, כמפורט בריישת השאלה. הענין הוא- שהוא מצפה כי בהתאם לכך גם משכורתי תרד, קרי, השכר אותו השתכרתי ערב הלידה לא יהיה זהה לאחריה. מה הם זכויותייי אם כן? האם אני יכולה להתפטר לצורך טיפול בילד? אני יודעת שכיום הפסיקה מדברת על כך שאני יכולה להתפטר בשל שעות עבודה ו/או מרחק והדבר ייחשב להתפטרות לצורך טיפול בילד, השאלה אם אוכל להכניס את הפגיעה בשכרי תחת אותה ההגדרה? אם הוא יכול ב- 45 ימים לאחר החופשה בכלל להוריד את שכרי? אודה לתשובתך ולפיתרון המומלץ על ידך.
 

TinTin10

New member
שאלה לגבי ראיונות עבודה

שלום ותודה מראש על התשובה! האם זה חוקי לשאול מרואיינת בראיון עבודה אם היא בהריון (במידה ועדיין לא רואים)? האם זה חוקי לשאול אם היא מתכננת הריון בקרוב? באם מראיין/ת שואל בראיון אם אני מתכננת הריון ואינני מעוניינת לענות לו על כך, מה עלי לעשות? הרי ברור שאם אומר שכן או שאני בהריון, לא אתקבל לעבודה, ומדובר פה באפליה, לא כן?
 

inbardvir

New member
היי../images/Emo140.gif כמה שאלות......

1. אני עובדת במקום עבודה כבר שנה וחצי, הודעתי להם באמצע חודש 7 שאיני חוזרת לעבודה לאחר חופשת הלידה, שאלתי היא האם אני זכאית לפיצויים? 2. אני היום בשבוע 38, אם אני רוצה לעזוב בטרם ילדתי (בסוף השבוע הזה אני רוצה להפסיק) האם זה יפגע בחישוב דמי הלידה? 3. אם עזבתי מרצוני, האם אני זכאית לקבל דמי אבטלה? מביטוח לאומי נאמר לי שכשיגמרו 12 שבועות של חופשת הלידה אהיה זכאית לקבל דמי אבטלה אפילו שאני התפטרתי, האם זה נכון? תודה
 

shlulit59

New member
פיטורין בעקבות ראיון עבודה+הריון

שלום לורית, בתחילת ההריון, שבוע 8 +/-, הייתי בראיון עבודה בחברה בה הדרכתי טיולים כפרילנס במשך מספר שנים (יצא שהדרכתי בחלק מהחודשים, ומס' ימים משתנה בחודשים שכן). עם תחילת ההריון ביקשתי לעבור לעבודה משרדית אצלהם. מנהלת הסניף+מנהל החברה שמחו מאד וכבר למחרת נקבעה לי שיחה עם המנהלת. השיחה היתה מצויינת. ברגע האחרון נשאלתי אם אני בהריון. מההלם, עניתי שאני לא יודעת ושיש לי תור בקרוב ואז אודיע לה (זו היתה האמת) התשובה שקיבלתי: טוב, זאת בעיה, אחכה שתתקשרי ואז נחליט. מקץ שבוע דיברנו, סיפרתי שאני בחודש 2, והיא אמרה "אז עכשיו אני צריכה לחשוב, כי שיא הפעילות שלנו יוצא בתחילת הקיץ, בדיוק כשלא תהיי פה". ה"חשיבה" לקחה לה כחודשיים (!) ואז התקשרה לתת תשובה שלילית, תוך שהיא אומרת בפירוש שזה בגלל ההריון. באותו זמן לא רציתי לתבוע, בעיקר כי לא היתה לי הקלטה של השיחה, ולא ידעתי איך אוכל להוכיח שהיא אמרה בפירוש "לא נוכל להעסיקך בגלל שאת בהריון". מה החוק אומר לגבי אי-קבלה לעבודה בגלל הריון? יש לי מה לעשות עם זה? איך אוכל להוכיח את דבריה (לא היו עדים לשיחה)? ובעיקר - יש התיישנות בדבר כזה? הראיון היה בספטמבר, התשובה השלילית בתחילת נובמבר. תודה לורית, וחג פסח שמח
שלי.
 

ל124

New member
שלום לעו"ד לירון

ותודה על זמנך. השאלות שלי הן: 1)חופשת לידה - האם מחושבת לפי 3 משכורות אחרונות בלבד? פשוט אני כבר בחודש שביעי ומיום ליום נהיה לי יותר קשה לעבוד שעות וימים מלאים וגם אם אני חולה אני מגיעה כדי שתשלום הלידה שלי לא יפגם, השאלה האם החישוב הוא בהכרח רק על פי 3 משכורות אחרונות? 2) אם יש לי טלפון נייד מהעבודה האם עליי להחזירו במהלך חופשת הלידה? 3) עד מתי "מותר" להאריך את חופשת הלידה, ז"א כמה זמן אני יכולה להמשיך להשאר בבית מבלי שיחייבו אותי לחזור לעבודה. 4) לאחר כמה זמן ניתן לפטר עובדת שחזרה מחופשת לידה ואם הארכתי את חופשת הלידה האם זמן זה נחשב כזמן איסור הפיטורין. (לדוגמא אם אסור לפטר חודש לאחר החזרה אם הארכתי את החופשה בחודש ניתן כבר לפטר אותי אפילו שלא חזרתי) תודה רבה על תשומת הלב.
 
זכויות היולדת בבית

אני מתכוונת במידה והכל ילך חלק בהריון
, ללדת בבית. הבנתי שאם אני לא יולדת בבית חולים אין אפשרות לקבל מענק לידה, האם זה נכון? האם יש דרך כן לקבל אותו? ובאיזה סכום מדובר?
 
עבודות שונות וחישוב דמי הלידה

אני עובדת חלק מהזמן כשכירה וחלק כסוג של עצמאית. איך יחושבו דמי הלידה? ומה עלי להגיש לצורך כך.
 

shlulit59

New member
מזכרון שלי -

לוקחים את כל הטפסים מ-2 סוגי המקומות ואת הכל ביחד שולחים לביטוח לאומי, בעצמך. מצרפים טופס שאפשר להוריד מהאתר שלהם, בו יש גם הסברים בנושא.
 

שובבה29

New member
שאלה על שמירת היריון

עו"ד גרון-גלבוע שלום רב, רציתי לדעת כיצד ניתנת הגמלה לשמירת היריון מהביטוח הלאומי. הבנתי כאילו אפשר להגיש את הבקשה רק לאחר 30 יום מתחילת שמירת ההיריון + סיום ימי המחלה שנותרו במקום העבודה. קודם כל רציתי לדעת אם הבנתי נכון, ושנית - האם מדובר ב-30 ימי עבודה? כי כתוב בטופס 30 יום, ללא ציון שאלה 30 ימי עבודה... וגם - את ימי המחלה אני אמורה לקבל כתשלום ממקום העבודה? אשמח לתשובות.. תודה!
 

נברי

New member
הארכת חופשת לידה

שלום לך, אני מתעניינת בהארכת חופשת הלידה ללא תשלום לאחר ה 3 חודשים. אני אהיה מועסקת במקום העבודה שנה ו 11 חודשים בזמן הלידה (מתוכם למעלה משנה עבדתי בהיקף משרה של יום בשבוע). האם הארכת חופשת לידה היא זכות או שעלי לבקש אותה מהמעביד? האם הוא יכול לסרב ואם לא, לכמה זמן אני יכולה להאריך במסגרת החוק? תודה רבה על העזרה!
 

sharon2020

New member
מצטרפת לשאלה

ומה קורה כאשר עובדים במקום העבודה כ - 5 שנים במשרה מלאה?
 

פולספגן

New member
חופשת לידה באקדמיה לסגל זוטר

הרי באקדמיה, בתפקיד סגל זוטר, אנחנו נקראים עובדים זמניים מסמסטר לסמסטר. המשכורת שלנו הינה מילגה + שע' תרגול שבהן אנחנו מתרגלים. מה זכויותינו
מה קורה במצב שהיינו אמורים להתחיל ללמד בתחילת סמסטר, אבל ילדנו ולא הספקנו ללמד אף לא פעם אחת (כמובן שסמסטרים קודמים, כן לימדנו). מה זכויותינו
 

Rplus2

New member
על המלגה אינך זכאית לתשלום

דמי לידה (כי לא מופרשים ממנה דמי ביטוח לאומי). על השכר בשעות תרגול את זכאית לחופשת לידה. באיזו אוניברסיטה את עובדת? לי לא עשו בעיות בכלל.
 

יעלי9

New member
כמה זמן לאחר הלידה אין לפטר עובדת?

ילדתי בדצמבר 2006 קראתי בעיתון שהתקופה בה אסור לפטר יולדת לאחר תום חופשת הלידה הוארכה מ45 יום ל60 יום. האם תקנה זו כבר בתוקף? האם היא רלוונטית גם לגבי (בהתחשב בתאריך הלידה)? תודה
 

חיה34

New member
אני עצמאית

כמובן משלמת ביטוח לאומי וכ"ו , אך ללא תלוש משכורת[אמרנו-עצמאית] 1] אם קיבלתי שמירת הריון , האם אני זכאית להחזרים? 2] מה עם דמי לידה לאחר הלידה?
 

טאקית24

New member
../images/Emo187.gifהיום פוטרתי בגין הריון!!../images/Emo46.gif

אז ככה... הסיפור הוא כזה.קצת ארוך, אבל חשוב לי לשתף. אני עובדת כבר 7 חודשים בחברה, במוקד של מכירות, עבדתי לפני שנה וחצי כבר 7 חודשים, עזבתי לחברה אחרת לחצי שנה ובספטמבר האחרון חזרתי עד להיום. אני אחת מהיותר חזקים אצלנו במכירות ואני עוסקת בתחום שיותר חלש בתקופת החורף ובקיץ יש המון עבודה, וגם יש הרבה יותר מכירות.אני בחורה אחראית ורצינית, והמנהלים שלי די תופסים ממני כאחת שבאה לעבוד, ויודעת לעבוד, ומאוד מעריכים אותי. לפני שבוע גיליתי שאני בהריון, כרגע בשבוע 5, ובעבודה סיפרתי רק לאחת האחראיות שלי שהיא גם חברה מאוד קרובה ואשת סוד. היום בבוקר המנהלת שלי קוראת לי לשיחה, ואומרת לי שהמכירות שלי ממש גרועות בחודשיים האחרונים ושהיא נאלצת לפטר אותי באופן מיידי, ושאני ממש ממש גרועה, אמרתי לה שזו תקופה קשה ושרוב החבר'ה גם לא מוכרים מי יודע מה, ושבסך הכל אני עובדת חצי משרה לעומת אנשים אחרים ושלא תשווה את מחזור המכירות שלי לאדם שעובד משרה מלאה, היא המשיכה בתירוצים וסיפורים ולא עזר מה שאמרתי. בסדר. מקבלת. שאלתי אם תוכל במקום להעביר אותי לאחת המחלקות האחרות אצלנו של הבק אופיס או שירות לקוחות שאני יודעת שכרגע קולטות מלא אנשים , והיא אמרה שלא , וכרגע אין לה שום דבר על הפרק, ואני יודעת שהם קולטים מלא אנשים בחברה כרגע לכל המחלקות. אמרתי לה שיש לי קצת בעיה כי גיליתי לפני שבוע שאני בהריון , וכרגע יהיה לי קצת קשה במצב כזה למצוא עבודה, ושזה מכניס אותי למצב בעייתי. היא אמרה שאין לה מה לעשות כרגע (סליחה על הביטוי אבל זונע כבר אמרתי?), ואמרה לי שכל דקה שאני נשארת במוקד זה נזק חמור, וזה בזמן שאני בתהליך של חניכה בכלל שאני מעבירה למישהי חדשה ולפני שבוע דיברו איתי על להחליף את אחת המנהלות שיוצאת לחופשה לרגל חתונה. למלא את המקום שלה למשך שבועיים, תפקיד שדורש המון אחריות ופתאום מודיעים לי על הפסקת עבודה במיידי. דיברתי עם חברה שלי שהיא אחת האחראיות שלי ואשת סודי (בוודאות!!) וסיפרתי לה שפוטרתי, אפילו לא עדכנו אותה, היום היא היתה בחופש, היא היתה בהלם, ושאלתי אותה אם היא סיפרה, והיא אמרה שלא, אבל שאחת המנהלות אצלנו שיש לה פה גדול ועיניים צרות, כל הזמן היתה אומרת בין המנהלות ובישיבות עם מנהלת המוקד שנראה לה שאני בהריון ומסתירה כי יש לי בטן והיתה גם לפני ההריון, וחברה שלי תמיד באה להגנתי, והיא ידעה שאני לא .. השבוע כשהתבשרתי על ההריון סיפרתי לחברה והיא באה וחיבקה אותי.. כנראה שהשניה ראתה, ומהר מאוד התחילה לדבר.. לא יכלה לסתום תפה, ובעקבות זה פיטרו אותי. אני יודעת שאנשים אחרים אצלנו במוקד שלא עמדו ביעדי מכירות עברו למחלקות אחרות במשרד, וסה"כ אני בין האנשים היותר מקצועיים שיש בחברה.וכרגע לא פיטרו אף אחד אחר. בצהריים כבר הלכתי ובדקתי מקומות אחרים, והספקתי ללכת לראיון, וכנראה שגם עברתי בהצלחה, למרות שיידעתי על העובדה שאני בהריון, ולא היתה להם בעיה עם זה כי יש לי נסיון רב שרלוונטי לעבודה. בקיצור, האם יש משהו שאני יכולה לעשות בנידון, כי אין לי שום דרך להוכיח שהם ידעו בהנהלה של החברה שלי בהריון, למרות שאני יודעת את זה בוודאות. כל כך מעצבן לפעמים הצרות עין של אנשים, גם אם אתם חושדים? קשה לסתום תפה?? וגם אם אני בהריון, אני סה"כ יוצאת ל3 חודשים וחוזרת אחכ , זה כל כך פגע והעליב שמקום שנתתי בו את הנשמה שלי ככה תקע לי סכין בגב, ועוד מתי שאני הכי זקוקה לזה. אבל לא נורא, מאמינה שהכל לטובה, ושההוא למעלה רואה ושומע הכל.. הרגשתי צורך לשתף.. תודה אם הגעתן עד הלום.
 

l o l i l o

New member
טאקית../images/Emo70.gif מזל טוב יקירה../images/Emo24.gif

איזה יופי שהצטרפת לכאן!!!! אני בשוק מזה שפוטרת. אבל לא נראה לי שיש לך מה לעשות, האם שווה לך להלחם על זה? את יודעת. טוב שכבר התחלת לחפש עבודה ומקווה מאוד שמצאי במהרה!!!
 

טאש

New member
מזל טוב על ההריון ו-../images/Emo46.gifלמנהלת הזו

אבל אם את כזו טובה, אני בטוחה שתמצאי את עצמך מככבת שוב, אם לא שם אז במקום טוב יותר
בהצלחה
 
welcome to the club

גם אותי פיטרו בגלל ההריון. עבדתי 4 חודשים בחברה, ובחודש שני סיפרתי למנהלת הפרויקטים שלי כדי שתבין למה אני לא נותנת שעות נוספות ואני עייפה כל הזמן. אחרי שעה המנכ"ל פיטר אותי. אינ מציעה לך להתייעץ עם עו"ד. בעקרון אסור לפטר אישה בהריון אם היא עבדה במקום העבודה יותר מחצי שנה, למרות שיכול להיות שזה אכן יהיה בעייתי להוכיח שהם ידעו. אני מקווה שתצליחי ו"תנקמי" גם את ניקמתי
 

Mנטה

New member
לא להאמין איזה זונה

אני לא יודעת מה הזכויות שלך, אבל אני יודעת שאפשר להילחם. חברה שלי לקחה עו"ד מנעמת וקיבלה המון פיצויים על פיטורין בזמן הריון, זה לקח קצת זמן אבל הכסף הגיע ביחד עם הילדה. ועוד אחת שלא יכלה להילחם ככה, בגלל שזה היה פחות ברור בחוק, הוציאה ממקום העבודה ארכה של כמה חודשים כדי שתוכל להתארגן על עבודה חדשה. זה לא ייאמן באיזה משק שובניסטי אנחנו חיים.
 
למעלה