אירוח: דיני עבודה בהריון ואחרי לידה

עובדת בזמן הריון

קודם כל למעביד אסור להעביד עובדת בהריון שעות נוספות ובשעות מנוחה, לא נראה לי שזה המקרה שלךאבל אם את מרגישה לא טוב רוב הזמן יש לך אפשרות להיעדר מעבודה עם אישור רפואי הקובע כי לרגל מצבך הדבר מחייב זאת, נכון שעל היום הראשון והשני לא משלמים לך באופן מלא אלא מדרגי אבל עדיין זה שווה אם את מרגישה כל כך לא טוב. אפשרות נוספת זה לקבל אישור על שמירת הריון מרופא ואז משולמת לך משכורת (שוב לא מלאה, יש לבדוק זאת בחוק הביטוח הלאומי)אבל בגדול מה שנשאר זה לספור את הימים ולקבל פינוק טוב ומסג' ברגליים מבן זוגך
 

sexy nine

New member
שלום איטליה!

נשיקות ללורית ולאיטליה מרמת גן
 

דינה35

New member
תודה רבה אוסי!!!!

המון המון מזל טוב לך ולניר ,שמענו שהקטנטונת מהממת,מקווים לראות אותכם ,באים לביקור קצר לארץ עוד מעט!!! ביי ונשיקות!!
 

דפנהאי

New member
שלום לורית

אני לאחר הלידה מתכוונת להתפטר ולצאת לשליחות לחול. האם עלי להתפטר עם הלידה או שאני יכולה להודיע על התפטרותי רק לאחר חופשת הלידה וכך אוכל לצבור בנתיים עוד זכויות, כמו ותק, ביטוח לאומי, פנסיה ימי חופשה, השתתפות בהוצאות רכב וכדומה. מה הוגן ומה החוק. תודה מראש.
 
פיטורין לאחר הלידה

נקודה חשובה שעלייך לדעת היאא שהינך יכולה לזכות בפיצויי פיטורין אם תתפטרי לאחר הלידה וזאת על מנת לטפל בילדה או אפילו לעבור למשרה אחרת שהיא נוחה יותר כאמא, אולם התפטרות במהלך ההריון אינה מזכה אותך בתשלום פיצויי פיטורין, לכן לדעתי כדאי יהיה להמתין לאחר חופשת הלידה.
 

Mנטה

New member
שלום עו"ד גרון גלבוע

אני עצמאית. עד שבוע 15 עבדתי כרגיל, אבל אז עברתי ניתוח ומאז אני לא עובדת. עכשיו מתקרבת חופשת הפסח ובגלל שאני עובדת במע' החינוך - לא אעבוד גם בה. סה"כ זה יוצא כמעט חודשיים ללא עבודה. כשחופשת הפסח תסתיים אני אהיה בשבוע 23 בערך ולאחת העבודות לא אוכל לחזור, הם נאלצו לקחת מישהו שיחליף אותי (בהסכמתי). חוצמיזה, אני אמורה ללדת באמצע אוגוסט והחופש הגדול מתחיל בתחילת יולי, זה מוסיף עוד חודש וחצי שאני לא יכולה לעבוד בהם. השאלה שלי היא איך זה יתבטא בחופשת הלידה שלי, מבחינת הכסף שאקבל מהמדינה (איך קוראים לזה? דמי לידה? חופשת לידה?) והאם יש איזשהי אפשרות למנוע את הנזק. (הממוצע השנתי שלי מאוד יורד, השלושה חודשים האחרונים לפני הלידה בעייתיים מבחינת השכר וכו').
 

חמדת35

New member
לדעתי במקרה כזה מורכב

כדאי לך לפנות לייעוץ בנעמת או בויצ"ו.
 
פגיעה בדמי לידה

שלום לך, המקרה שלך הוא מורכב מידיי בכדי שאענה לך בקצרה בפורום זה, אוכל להצטרף לעצה שקיבלת לפנות לנעמ"ת או ויצו לבחינה מדוקדקת של זכויותייך ועד כמה מצבך הרפואי עשוי לפגוע בדמי הלידה שלך. בהצלחה
 

לולו78

New member
מהן זכויותי?

הנני עובדת במשרד החינוך,בתפקיד גננת- שנה 1. כרגע חתומה על חוזה העסקה עד אוגוסט 2007. תל"מ סוף אוקטבר. אני בטוחה שלא ישבצו אותי לשנת הלימודים הבאה כי אהיה 3 חודשים לפני לידה. כלומר לא אוכל לעבוד מהחודש השביעי להריוני. 1. מה עלי לעשות כדי לקבל שכר בחופשת לידה? 2. אם לא עבדתי בחודשי ההריון האחרונים אני זכאית לחתום אבטלה ? 3. המעסיק רשאי לא להעסיק אותי בשנה הבאה בגלל שאני בהריון? תודה רבה!!!!
 
עובדת משרד החינוך

לולו 78 שלום, השאלה שלך לא מנוסחת כל כך ברור אבל אם הבנתי את כוונתך אז חשוב שתדעי (אולי את כב יודעת) שבמשרד החינוך יש הסכם קיבוצי שקובע שאסור לפטר מורים עד 31.5 לכל שנה , אם חוזה בעסקה שלך הוא עד אוגוסט אז נראה לי שאסור להם לפטר אותך ואם ירצו לעשות כן הם חייבים לקבל היתר מהממונה במשרד העבודה והרווחה כי משמעות הדבר היא פיטורין של עובדת בתקופת הריון, לכן אני לא כ"כ משוכנעת שהם לא ישבצו אותך לשנה הבאה כי הם חייבים לשלם לך שכר עד לקבלת ההיתר כך שלא בטוח בכלל שתגיעי למועד הלידה ללא הכנסה ממנה ניתן לגזור את גובה דמי הלידה שלך. בכל מקרה כדאי שתדעי שכדי להיות זכאית לדמי לידה אין חובה לעבוד באופן רציף או עד ללידה עצמה אלא ביטוח לאומי מבצע חישוב ממוצע במצבם מסויימים, את יכולה לפנות לאתר של ביטוח לאומי אולי תוכלי לקבל מענה נוסף בהצלחה.
 
הארכת חופשת לידה עקב אשפוז

שלום ו
מראש. אשמח לחוות דעתך. הייתי מאושפזת 15 יום במחלקה להריון בסיכון גבוה. ביום ה-14 ילדתי, בשבוע 27 פלוס 4 יילוד מת (נפטר טרם הלידה). אני יודעת שאני זכאית לחופשת לידה בת 12 שבועות. קראתי גם, כי במידה שהאם או היילוד היו מאושפזים למשך שבועיים או יותר, ישנה הארכה של חופשת הלידה. בשל משך האשפוז, איני זכאית, כמובן, לגמלה לשמירת הריון (לא צברתי 30 יום). מאידך, גם לא קיבלתי שכר בתקופת האשפוז (אני מלמדת באקדמיה. השיעור האחרון היה מספר ימים לפני האשפוז, כך שלא הפסדתי עבודה בפועל וממילא, אין לי ימי מחלה). האם ניתן, לדעתך, לקבל הארכה לחופשת הלידה (הנספרת מים האשפוז, שבועיים טרם הלידה) בגין האשפוז? במידה שכן, מה אורך ההארכה? מה הפרוצדורה בה מבקשים את ההארכה? תודה רבה על תשומת ה
 
הארכת חופשת לידה עקב אישפוז

שלום אמא של פלפילון, אם הבנתי נכון את שאלתך אז בד"כ על פי החוק היבש במידה ורוצים שחופשת לידה תוכר ככזאת לצורך קבלת זכויות טרם הלידה עצמה, יש צורך להודיע על כך ולא ניתן לבקש זאת רטקואקטיבית , אבל ישנם מקרים חריגים ובמקרה שלך שווה לבדוק עניין זה ישירות מול ביטוח לאומי במחלקת דמי לידה.
 
למעלה