ברית מילה למה?

lavendula

New member
למי שזה הכלל שמנחה אותה

זה באמת הכי פשוט. לחילונים שממילא לא מקיימים את כל המצוות, אם בכלל, זה המקום להתלבט, ואפילו יותר מאשר לגבי מצוות אחרות, כי מדובר בתהליך שיש בצדו סיכון, גם אם הולכים למומחה שבמומחים, ותועלתו מסתבר מוטלת בספק. אם אנ צמה ביום כיפור, מדליקה נרות שבת, הולכת למקווה, שומרת על צניעות וכו, אני לא מסכנת את איבר המין של הבן שלי.
 

lavendula

New member
האמת היא שלא ../images/Emo140.gif

ולא תמיד אני זוכרת מה השקפות של כל אחת... בכל אופן, התשובה שלי מופנית לא רק אלייך.
 

אורית ג.

New member
אני הבנתי מיד ../images/Emo6.gif הנה המדליה שלי

 

ענתש

New member
אבל הוא יהודי גם אם לא יעבור את

הטקס הזה. הברית עד כמה שאני מבינה היא מצווה של האבא, לא של הבן.
 

אורית ג.

New member
מבחינה הלכתית אכן היה אפשר לדעתי

(לדעתי! אין לי הסמכה לרבנות
) לפטור בנים לאמהות כאלה משום שאכן המצווה היא על האב. אבל כל "הקלה" בעניין המצוה הזו תתן פתח לאנשים להרהר, הרי בלי אמונה דתית זה דבר מאד מאד קשה לעשות לתינוק. אני, אילו הייתי דתיה, הייתי מחפשת אלף דרכים חוקיות הלכתית להמנע מזה. - אם אפשר לא, אז לא .
 

lavendula

New member
אני תוהה....

לגבי 2 דברים: א. הרבה חילונים נטולי אמונה דתית, כן מבצעים את המילה. ב. לו היית דתיה, יכול להיות שהיית חושבת אחרת לגמרי ולא היה עולה בדעתך לא לעשות את זה. אולי אפילו היית מתקוממת משרשורים כאלה.
 

אורית ג.

New member
יכול להיות...

אבל אילו הייתי דתיה שיש לה הורות מהסוג שאני מקיממת כיום, ככה שטובת הילד בעיני חשובה מריצוי האל בכל מחיר - הייתי מחפשת דרך הלכתית לא למול.
 
נכון מאוד!!!!!!

האב מצווה למול את בנו (ויש אשר אף עושים זאת ממש - את החיתוך
אחרי שהמוהל "מכין הכל"). בהצלחה למתלבטים ולמתלבטות - אכן נושא טעון אבל לא נראה לי שיש לי מה להוסיף על הדברים שנאמרו
 

אורית ג.

New member
../images/Emo13.gif דווקא מעניין אותי מה חושבים על

ברית מילה כשנמצאים באוסטרליה.
 
אם כבר, במידה והאב לא מל

יש רשות לבי"ד למול במקומו - ואפילו אם האב מתנגד. זו ההלכה בשלמותה. על האם לא מוטלת החובה למול, ורק על הניסוח הזה אפשר לשוחח לא מעט.
 
והנה הסיבה שנכנסתי הנה:

מקשרת לכאן ערכים ומאגרי מידע רלוונטים שעשויים לעזור בעתיד להורים ולהיות מעשרים ע"י גולשים מכאן ולעזור אפילו יותר להורים נוספים. מאגר המידע שהתחלנו, מידע על מוהלים ברשת (הכל חוץ ממחמאות נכנס לאחר בדיקת אמינות). אם יש לכם מידע על מוהל או קישור, שילחו לנו ונבדוק אותו, הוא עשוי לעזור לאחרים. ערכים מהמילון הכללי שלנו שעשויים לעזור ולהתריע על מצב חירום. חלקם גם עוזרים להבין ממה כדאי להזהר. הנה למשל ערך המקשר את כל סיבוכי הטווח הקצר, גם הסביוך הטראגי של נמק מופיע שם, אם יש לכם הערות או תקונים אשמח לקבלם במסר אישי על מעל דפי הפורום מוותרים על ברית מילה. ערך שער המילון מסכם את כל המילון הענקי ומסייע להתמצא בו: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/termContent.asp?id=202&t=23768&l=h&chr=א&dicid=196&tdNum=11 נושא אחר שעלה כאן הוא על מי החובה ההלכתית למול ומי נענש על אי מילה. הנה הערך שלנו, אשמח לתוספות, הערות,תיקונים.בצד ההלכתי כאמור יש לנו פחות "כוחות". http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/termContent.asp?id=202&t=14604&l=h&chr=ע&dicid=196&tdNum=11 אשמח לקבל כל הערה, תיקון או עיצה על כל ערך, כולל טעויות תוכן, עריכה, חוסר איזון וכו'... תכלה שנה וקללתיה, והלוואי שהקטנצ'יק יבריא במהרה ובנס לכבוד השנה החדשה לא יזדקק לשום תיקונים
 
שאלה קטנה: למוהל קראו "דב לוין"?

עכשיו קראתי בnrg, על מוהל שהרשיון שלו פג לפני 5 שנים ולמרות זאת הוא המשיך לעשות בריתות, ובכך הסב נזקים חמורים להרבה ילדים. איך הוא נתפש? המשטרה אירגנה עבורו ברית באולם בראשל"צ ו"מוהלינו היקר" קפץ על הפיתיון..
 

lavendula

New member
האחיין שלי נאלץ לעבור תיקון

בעקבות ברית כושלת שהוא ביצע.
 

tali b

New member
עדכון

אחרי סבב אצל טובי הרופאים נקבע שיש נמק. ועכשיו צריך להתחיל לחשוב על נתוחים לשחזור (רק מגיל ההתבגרות) ודרכים לעזור לילד להתמודד בעתיד. כמובן שתביעה תוגש נגד המעורבים. המשפחה מתחילה להתרגל לרעיון ולא להתיחס בכלל כדי לשדר לילד בטחון עצמי. יש רגישות כרגע למסירת פרטים על המוהל בפומבי (פורום) בגלל המשפט ולכן מי שתרצה יכולה פרטים במסר לצפוניות שבפורום (והמבין יבין). תודה על התגובות זה באמת עוזר ואני כבר בדיונים עם בעלי על הפתרון שהכי מתאים לנו ליעזור לנו לעבור את המצב בקלות רבה יותר.
 

אורית ג.

New member
יש מוהל רופא צפוני שהוא רופא עור

וקוראים לו ולדמן. אני לא אומרת שזה המוהל שלך אבל אני אומרת שהיו עליו הרבה הרבה דעות רעות בפורום הורים לתינוקות ובפורומים אחרים והיו לו פאשלות רציניות וחבל שאנשים לא פותחים קצת את האינרנט לפ]ני שהם הולכים לחתוך לתינוק את הבולבול. מאחלת החלמה מהירה לתינוק של משפחתך. הסיפור הזה פשוט נורא. נורא. ולא יקחו לו את הרשיון לעסוק במילה ךלמי שחושב שזה הפיתרון.... כי לא צריך שום רישיון. לגבי הדברים המאד מאד משונים של שרה : למוהלים חרדיים יש סטטיסטית יותר סיבוכים כי הם גם מוצצים (כן, עם הפה, עם החחיידקים בזקן, עם ההרפס, אלוהים הרי שומר על כולנו) את הדם של התינוק מהפין הפצוע אחרי המילה. ככה זה המצווה וגם אין להם הכשרה מקצועית מסודרת. ועוד הבדלים: לרופאים מוהלים יש עוד כמה עקרונות (הגיינה, סטריליזציה) ולא רק שזה מצוה. רופאים לומדים איזה כמה שנים וחותכים כמה גופות עד שהם מתחילים למול ומוהלים מתאמנים ומתאמנים בלי פיקוח בלי הכשרה טובה (הם עצמם מודים בזה, קקראתי ראיון עם הרב בביוף ולא פעם ולא פעמיים הוא אמר שראוי לבחות את העניין מחדש, אבל כמובן לא עשה כלום. הוא ראש הועדה להכשרת מוהלים של הרבנות. ויש עוד המון כאלה שלא בפיקוח הרבנות. סתם עושים "מצווה" למי שרוצה). יש עוד הרבה הבדלים אבל לומר שרופאים מסוכנים... ורק חרדים טובים... מה אני אגיד לך בגרמנית - זה נשמע יותר טוב.
 
למעלה