ברית מילה למה?

היי לך

ברור שכולנו שונים אחד מהשני ואין עוד אחד כמונו ואם הילד שלי יהיה שמן או עם אף עקום או כל דבר אחר אז אני אעשה הכל כדי לעזור להתמודד עם לעג ויחס מכוער. אבל אם יש לי את האפשרות למנוע משהו אחד אז למה שלא אעשה זאת. זה נכון שיש דברים שאין לנו שליטה עליהם, והם קורים ואנחנו סופגים בעיקר כי לאנשים אין סובלנות לשונה מהם אבל פה את כן יכולה לשלוט, אז למה לא בעצם? במקומות שהטבע עושה את שלו ולנו אין יכולת לשנות אז אין לנו ברירה אלא להתמודד כאן יש ברירה...
 
נורית כי "השליטה" הזו היא אשלייה

משום שאם מישהו יחליט להיות אכזרי אל הילד שלך זה לא מפני שיש לילד איבר שעבר מילה או לא, זה מפני שחינכו את הילד שמתנהג באכזריות שבהכרח שונה = חריג במקום ששונה = ייחודי. זה בגלל שלא השכילו להעביר לו את המסר שזה בסדר שכל אחד מאיתנו נראה אחרת / מרגיש אחרת / חושב אחרת ואז כשהוא נתקל במשהו לא מוכר הוא לא יודע איך להתייחס לזה אלא בדרך של לפחד ממה שהוא לא מכיר. ואחת הדרכים להתמודד עם הפחד זה להתגונן על-ידי התקפה. כי אם אני מתקיף אותו שהוא חריג (כלומר, שונה ולא נורמלי) ואומר שהוא לא בסדר אז בהכרח זה הופך אותי לכן בסדר ול"נורמאלי". האם את מוכנה לשקול את האפשרות שזאת הסיבה האמיתית להתעללות והתאכזרות של בני-אדם מסוימים באחרים? ולא באמת השוני במראה שהוא רק "סימבול" לקושי שלנו כבני אדם להתמודד עם מה שלא מלמדים אותנו להתמודד עימו? והרי אם במקום להגיד, "לא נעשה דברים בדרך שונה כדי שלא לקבל תגובה לא נעימה מהסביבה" נעשה מה שמתאים לנו וכך גם כל השאר אז משפט כמו "ואנחנו סופגים בעיקר כי לאנשים אין סובלנות לשונה מהם..." ממילא יהיה חסר תוקף כי כולם ישלימו עם ה"שונות" וממילא יהיו סובלניים לכך. במילים אחרות, בעמדתך את בעצם רק תורמת ומחזקת את אותה גישה של חוסר סובלנות וקבלת השונה. ויותר מזה, אם את אומרת "כל עוד זה בשליטתנו, לא ניתן להם סיבה" אז את בעצם מקנה יותר משמעות וחשיבות לדעות של אחרים מאשר לדעותייך שלך, וזו עוד נקודה שבכלל לא ברורה לי. למה שעמדה של מישהו אחר, הרגשות והמחשבות שלו נכונים וחשובים יותר בעינייך מאשר אלו שלך? והרי ה"אחרים" או "החברה" או "כולם" מי הם בסופו של דבר? מיקבץ של בני אדם בדיוק כמוך. למה דעתם תקפה יותר מזו שלך? בכל מקרה, כנראה שעדיין נמשיך לחשוב אחרת אבל תודה על השיתוף.
 

ענתש

New member
תלמ ינואר - את מלחיצה אותי

כל פעם שאת כותבת... בהרבה שירשורים. גם כי אני לא מבינה איך לקחת לי את המילים מהמקלדת
וגם כי ינואר זה עוד מעט... מה נעשה אחרי שתלדי ? נכון שתשארי פה בכל זאת ? דברי טעם
מסכימה עם כל מילה.
 
ענתש יקרה עכשיו את הלחצת אותי

מה ינואר זה עוד מעט?... וולה. צודקת. אתמול אפילו חלמתי בפעם הראשונה חלום על הלידה שלי כנראה בגלל שזה באמת מתקרב..(או כי אני כבר מושפעת יותר מידי מהסיפורים בפורומים..) בכל אופן, אל "תדאגי", לא תיפטרנה ממני כל כך מהר....
 

אורית ג.

New member
גם אני כתבתי לך איפהשהו בשרשרת

שאת כותבת מאד יפה וחכם. גם כשתלדי, אני מזמינה אותך להכנס להריון שוב כדי להשאר אתנו שוב
או סתם לגלוש פה (כמוני
)
 
תודה אורית על ההזמנה ולגבי כניסה

להריון נוסף אין לי כוונה כזאת. אני חושבת שיש מספיק ילדים שכבר קיימים ומחפשים הורים, אז אם עניין ההורות יעבוד עבורי עם ילדה אחת (ולא שיש ברירה - זה חייב לעבוד כי הבנתי שאי אפשר להחזיר לחנות...), ואם ארצה בכלל עוד אחד/ת, ואם אחשוב שיש לי מה להציע ולתרום לחיים של עוד ילד/ה, אז אני לא רואה שום סיבה (עבורי בלבד כמובן) להמשיך ללדת ילדים אם אוכל לתת בית לילד/ה שכבר נולדו/ה ומחפש/ת הורים. אבל את יודעת מה? זה באמת עוד ממש ממש מוקדם. והקפיצה, אפילו במחשבה, לשני ילדים, לאור העובדה שאמרתי שלעולם לא יהיה לי אפילו ילד אחד (כי אף פעם לא רציתי להיות אמא) ממש מוגזמת, אפילו בשבילי. אז אני ארשה לעצמי לקחת את הזמן (וכרגע אסתפק רק בלידת בית מוצלחת כי קשה לי לראות יותר רחוק מזה) ושוב תודה רבה, על הפידבק התומך. אני גם מנצלת את ההזדמנות לאחל לכולן חג שמח, ושנה טובה של הגשמה, צמיחה והתפתחות אישית.
 
אחד הדברים שמאוד קשה לעשותם

הוא להתווכח לטובת ברית מילה כנגד המתנגדים לה. לכאורה נראה כי עבור כל טענה אין תשובה מספקת - הרי אף אמא לא רוצה באמת להכאיב לתינוקה או לגרום לו נזק. מבחינת שונות, פשטני מידי לדבר על ברית מילה ולהשוותה לסתאם להיות שונה מבחינה חיצונית וזאת מפני שמעורבת כאן אמונה - אמונה ביהדות, במסורת , בהשתייכות רבת שנים שהרבה אנשים לא מוכנים להתנתק ממנה - מפני שהיא אוחזת אותם חזק להיותם שייכים לעם היהודי. מאוד קשה להתווכח איתכן, כמעט אי אפשר לענות מפני שלכאורה או לא לכאורה אתן צודקות.... אך לי אף פעם לא קשה לענות : זו אמונתי, כך אני חושבת שארצה לגדל את ילדי, לא ארצה שיהיו שונים מבחינת ההשתייכות לעם היהודי הנימול ואני רואה בכך ברכה והמשך לחיים יהודים בריאים וטובים תחת השגחתו של האלוהים היהודי - בו אני מאמינה. ולהדגשה - אינני דתייה, אך יותר מכל אני אוהבת להשתייך לדת היהודית ולקיים חלק ממנהגיה וזה המנהג הכמעט הכי חשוב בעיניי. משום שיש כיום דרכים להקל על סבלו של תינוק - אני אבחר בדרכים הללו, אך לא אמנע מברית מילה וכן אני רוצה שבני יתקלח במקלחות ללא בושה עם בולבול גאה יהודי וחתוך למישהי. אין מה לעשות יצא לי לא פעם ולא פעמיים לראות בסרטים שונים (לא כחולים לא להבהל), שחקנים לא נימולים הדבר הראשון שעולה לראש למראית הבולבול שלהם הוא- איזה בולבול של גוי ותסלחנה לי מתנגדות הברית זה פשוט עניין של טעם . אז אני מקבלת את המתנגדים ואת הבעד, יש לי הרבה סובלנות להבין למה לא ולמה כן....ואני בוחרת בכן!
 
ועוד הארה/הערה קטנה

לכשיגיע הבחור היהודי הלא נימול לבגרות וירצה לשאת לו בחורה יהודיה (אם זה חשוב לו) יעמוד הבחור בפני מספר בעיות....או שיהיה חייב לבחור לו את אהבת נפשו - כזאת שלא איכפת לה גם....וזה עדיין די קשה למצוא.... אני לדוגמא הייתי נרתעת מאיבר לא נימול...כך גם רוב מכריי, כמובן שיש אנשים שאינם נרתעים אך מספרם עדיין קטן לעומת אלו שמבחינתם זה מאסט. בכל אופן לא הייתי רוצה לספוג האשמות מבני לכשיגדל - מדוע רק הוא (עדיין יש מעט) נתקל בכאלו קשיים.
 

אם פי 3

New member
אם הוא ירצה

לעבור מילה עבור זו שאהבה נפשו, בגיל בוגר - לא אעמוד בדרכו, אם כי אני מודה שזה יעלה בפני, ובפניו שאלות מהותיות על אהבה, קבלה ועוד - אבל זה דווקא חיובי בעיני. בינתיים, השלמים שגדלים, לא רק לא מאשימים את הוריהם על אי-המילה, אלא גאים בהם. בנוסף - אני בטוחה, שלא משנה מה אעשה, לילדיי יהיו טענות והאשמות כלפי. אנחנו כבר חוסכים לפסיכולוג
אגב, גם אני אוהבת להשתייך לעם היהודי ולקיים חלק ממנהגיו (אם כי איני מקיימת מצוות שבין אדם לאלוהים, כי אני לא מאמינה באלוהים). אבל אני לא רואה בכריתת חלק מאיבר מינו של בני, מנהג ש*אני* יכולה לבחור בו, כיוון שזה לא הגוף שלי. זו אולי מצווה שבין אדם לאלוהיו (אחת הבסיסיות שבהן - כריתת הברית), אבל כבר ציינתי, שאני לא מקיימת מצוות שבין אדם למקום. זה לא הופך אותי או את בני לפחות יהודים.
 
מקובל עליי...אמרתי

יש לי סובלנות לכולם ואני מבינה גם את ההחלטות שמנגד... מי שאינו מאמין באלוהים היהודי- לא מרגיש שום מחוייבות כמובן ועושה כרצונו....מכירה גם כאלה שחוגגים כריסמס...(יהודים או לא?? לא יודעת בתעודת הזהות כתוב שכן...
)
 
הצהובה הטובה בכוונה הפרדתי בין

הטיעונים של "אמונה דתית" לבין ה"חשש שהילד יהיה שונה ויספוג בשל כך תגובות חברתיות לא אוהדות". כל עוד מדובר באמונה דתית, אז איש באמונתו יחיה. לעומת זאת כאשר מדובר ב"דאגה חברתית" אני מציעה את האפשרות שזה תירוץ מאוד נוח שמכסה על הקושי שלנו לקחת אחריות על המחשבות והעמדות האישיות שלנו מול עמדות ודעות אחרות. היו כאן מספר תגובות שאמרו בפשטות "לא אוכל לעמוד מול תגובות המשפחה, החברים וכד'". אלו תגובות של בנות אדם שמאוד ברור להן מה הן יכולות ומה הן לא יכולות, באיזו "חזית" בא להן להילחם ובאיזו לא. והן עומדות באומץ ותוך אחריות מלאה מאחורי הרגשות שלהן וגם לא מפחדות לדבר על כך בקול. וזה יותר מלגיטימי בעיני. אני מודה שיותר קשה לי עם "זריקת" העמדה המעורפלת של "לא הייתי רוצה שיפגעו בילד והוא יאשים אותי". כי בעיני יש כאן חוסר כנות של מי שאומר אותה. והרי כל "ניחוש" לגבי העתיד יהיה טוב באותה המידה. כי אף אחד מאיתנו לא יודע מה יילד יום. ואולי יבוא הילד השלם ויאמר להוריו "אמא ואבא תודה שבזכותם אני מרגיש עוד יותר ייחודי ממה שאני וזה נותן לי הרגשה מעולה"? כמו ילדים שבתחילה היה להם קשה עם שמם הפרטי אך בהמשך חייהם הרגישו גאווה גדולה בגלל הייחודיות שלהם כפי שהם תפסו אותה? כלומר, כל מה שנאמר היום לגבי איך הילדים שלנו יגיבו או לא זה חסר כל טעם, כי לא עומד מאחורי זה כלום חוץ מעמדותינו שלנו, הדעות הקדומות והחששות שלנו ולכל אלו אין ולו דבר אחד עם הילד העתידי שאנו כה דואגות לו כרגע. אז אני בעיקר הצעתי כאן שבמקום לדבר בשמו של ילד שאיננו יודעים בכלל מה יגיד או לא יגיד (שלא לומר שאיננו מכירים אותו אפילו, בטח שבגיל מספר ימים) יבדוק מי שמשתמש בטיעון הנ"ל בתוך ליבו ממה הוא באמת מפחד, היכן הוא מתקשה לעמוד בעימות ויכיר בכך שהחלטה זו קשורה רק אליו ואין לה דבר וחצי דבר עם הילד ומה זה ירגיש או לא ירגיש בעתיד. ואגב, אפילו ההחלטה ליצור את הילד קשורה רק אלינו ואל הצרכים שלנו, ואין לה דבר עם הילד שלא בחר להיוולד ולא נשאל לדעתו בעניין זה. אני פשוט מרגישה שלא פעם נוח לנו להיתלות "על גב" הילדים ("אם הם לא היו כבר מזמן הייתי יוצאת מהזוגיות הבעייתית שלי אני נשארת בה רק מתוך דאגה לשלומם", "אלמלא הילדים הייתי מגשימה את החלומות שלי מזמן", "אם לא הייתי נכנסת להריון אז ברור שהיה לי היום תואר" וכך הלאה..) בשביל לכסות על העובדה הפשוטה והיא, שהחלטות רבות שלנו (היכן לגור? איזה הורה שותף בחרנו שיהיה לילד שלנו? באיזו רמת חיים הוא יחיה? וכך הלאה...) קשורות אלינו בלבד, לצרכים שלנו ולמי שאנחנו וממש לא לצרכים של הילד ולמי שהוא, ולא משנה באילו מילים יפות או נימוקים אנו משתמשים. ואגב, זה בסדר גמור בעיני, כי הרי אני בעצמי, כבת אדם אנושית מתנהגת בדיוק כך. אני רק קוראת לבחינה עצמית מעמיקה קצת יותר ומודעות למה אנחנו באמת בוחרים את מה שאנחנו בוחרים לעשות.
 

אורית ג.

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifהדברים שכתבת מאד יפים בעיני

כדאי לכל הורה לקרוא. ולחשוב.
 

אם פי 3

New member
הסברה שזה בריא היא שמועה בלבד

ארגוני רופאי הילדים ברוב העולם המודרני (ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, אירופה) מצהירים, לאחר בחינת המחקרים השונים בנושא, שאין הצדקה רפואית למילה. גם אם ישנם פה ושם יתרונות רפואיים, הם מינורים, ואינם מטים את הכף. לגבי החריגות - מסכימה בהחלט עם תלמ ינואר. בנוסף - זו אינה שונות שמתבטאת ביומיום. אמנם בני עדיין צעיר למדי (3.5), אבל קיומה של העורלה לא משפיע כלל על חייו ועל התנהגותו בציבור או יחס הסביבה אליו (במישור הפרטי יש כמה הבדלים קטנים, אבל לא דברים שהייתי מגדירה כ"שונות" או "חריגות"). ואגב - לא כולם, במדינה שלנו, עוברים מילה. זה כבר לא מובן מאליו.
 

shapir1

New member
../images/Emo45.gif והנה הקישור לניירות העמדה

של אירגוני הרופאים בעולם
כאן. ותקציר בעברית
פה.
 
עכשיו לא

אבל אני חושבת על העתיד הרחוק, למשל הצבא שכולם מתקלחים ביחד או בטיולים ובעוד הרבה הזדמנויות שהילד יחשף עם האיבר שלו מול בנים אחרים ואז הם והוא יראו את ההבדל. שוב גם לי קשה נורא עם הטקס הברברי הזה. אני אמות כשיחתכו לבן שלי (במידה וזה בן) אבל לא יודעת אם זה נכון לא לעשות את זה. לגבי בריאות הבנתי שזה יותר היגייני לגבר שעבר מילה.
 

shapir1

New member
רק לגבי ההיגיינה

מתוך נייר העמדה של ארגון רופאי הילדים האמריקני: THE ROLE OF HYGIENE Circumcision has been suggested as an effective method of maintaining penile hygiene since the time of the Egyptian dynasties, but there is little evidence to affirm the association between circumcision status and optimum penile hygiene. In one study, appropriate hygiene decreased significantly the incidence of phimosis, adhesions, and inflammation, but did not eliminate all problems.29 In this study, 60% of parents remembered, receiving instructions on the care of the uncircumcised penis, and most followed the advice they were given. Various studies suggest that genital hygiene needs to be emphasized as a preventive health topic throughout a patient's lifetime.16,21,29,30 שורה תחתונה - אין ממש הוכחות לקיום קשר בין מצב נימול של הפין לבין ההיגיינה שלו. בשביל זה אני חושבת המציאו את המים והסבון
 

אום נטע

New member
Then why shouldn he do it then? x

And by the time your son is 18 years old he can decide for himself if it bothers him enough to do the Brith. x
 

אם פי 3

New member
אז יראו

קודם כל - לרוב לא נועצים עיניים בפינים של אחרים, ומאד יתכן שבכלל לא ישימו לב (כבר היו דברים מעולם). וגם אם ישימו לב - האם באמת נראה לך, שמישהו יהפוך את עורו בגלל העורלה? שרק בגללה הוא יהפוך מחבר לאויב? אם יהיו כאלה, הם כנראה בודדים. רוב האנשים, גם אם יחשבו שזה מוזר, או טעות, יבינו, שזה עדיין אותו אדם, ולא ישנו את יחסם. אני חושבת שהסיפורים בנושא, גם נובעים ממיתוסים (כולנו זוכרים את הפרק בסדרה "טירונות", אבל זה בסך הכל סיפור, לא אמת תיעודית), וגם ממצבים של פחד מראש. מי שחושש, ועושה סביב העניין ISSUE סודי ומסתורי, ומראה פחד, יגרום לתגובה מוגזמת. מי שמקבל את עצמו כפי שהוא, בלי הסתרה מיוחדת - גם אחרים יקבלו אותו כפי שהוא. אני מקשרת תשובות לשאלון בנושא, על ידי בני נוער מתבגרים, צברים (לעולים חדשים יש קשיים אחרים, בגלל ההגירה), שלא נימולו - ומדובר על תקופה בה זה היה הרבה פחות נפוץ מהיום, כך שכשילדינו יגיעו לגיל הזה, הם לא יהיו כל כך מיוחדים... זה כמובן לא מחקר, אלא אנקדוטלי, כי הכמות לא מספיקה, אבל כן נותן מושג. http://www.tau.ac.il/humanities/philosophy/segel/hanoch/faqn.doc
 

kseniali

New member
מניסיון של רוב החברים שלי

שעברו כאן צבא ולימודים בבי"ס, אין בעיות כאלה. יש המון עולים מכל מיני מדינות, הם לא נימולים וכבר רגילים לתופעה. משום מה, כולם "חיים בסרט", במיוחד אחרי הסידרה "טירונות", המיתוס הזה מתקבל כמציאות. אנשים בוגרים, גברים בוגרים, לא יסכלו על ה"ז" של אחר. זה לא קורה ואם כן - זה לא נושא לדיבורים יום-יומיים.
 
מה השאלה בכלל../images/Emo35.gif

הילד הזה יהודי והוא צריך לעבור את הטקס הזה כמו כל יהודי!!
 
למעלה