הודעת הנהלה

כרמית מ.

New member
ובעיני, הכי מטרידות הן

שאלות, כאילו תמימות ורק מחפשות מידע, שבעצם מסתתר מאחריהן מפרסם, ולא תמיד אדם פרטי שמקדם את העסק הקטן שלו, אלא לפעמים גם חברות-ענק, שיש להן די כסף לפרסום, אבל מעדיפות להשתמש בשיטת הפרסום העקיף, כי הוא לא מתויג כפרסומת ולכן בעל יעילות גבוהה. רק לאחרונה הסתבר לי (בסבירות גבוהה, למרות שלא מוכחת) על עוד גוף כזה, שמנצל את הפורום. מסתבר, שריבוי שאלות באותו נושא לא-ממש-טריוויאלי, הוא לפעמים סימן לחוסר תמימות.... (אגב - הבהרה: כתבתי פה לא פעם את דעתי החיובית מאד על העזרות בדולה. אני אמנם משמשת לפעמים כתומכת לידה, אך עושה את זה כתחביב, ללא הכשרה פורמלית, במינון נמוך מאד ולפחות כיום, בחינם, כך שאין לי שום רווח אישי מקידום הדעה הזו, למרות שאולי יכול להשתמע אחרת).
 

ציפי ג

New member
את צוחקת

אני חושבת שיש רופאים שהרוויחו מהפורומים האלה לא מעט כסף. יצרני עגלות. קרמים למיניהם לבעיות עור גנטיות וכו' וכו'. אדם שבוי שלא מפעיל שיקול דעת יפול בקלות. צריך להיות חשדן מאוד באינטרנט.
 

אורora

New member
2 דברים

1. מנושאים הללו קשה מאוד להתגונן. איך יכול תפוז לדעת מתי דיון על עגלה X הינו תמים ומתי ניק שנותן ביקורת חיובית הוא בעצם היצרן/היבואן. 2. לפחות אותם מפרסמים במסווה לא מתהדרים במומחיות ולצבע אדום...
 

כרמית מ.

New member
אכן, קשה להתגונן

ולכן גם לא ראיתי טעם בפניה לתפוז. הבעיה היא פחות בתגובה חיובית על המוצר שלך (לא שמעו על "אין הנחתום...") אלא יותר בפתיחת שאלות, כאילו תמימות על תחום מסוים, שמכוון בצורה מאד ברורה לכיוון המוצר שלהם, מודעות אליו ונוכחות שלו. לפעמים גם יותר מהודעה אחת בשרשור, ע"י ניקים שונים - כלומר שאלה, ותגובות אליה. 2. חשוב לי להדגיש שלצד "אדומים" שמפרסמים את עצמם, יש כאן גם "אדומים" שעוזרים ללא כל תמורה ולחלוטין ללא פרסום עצמי, ועצתם לא תסולא בפז. ולדעתי זה הרוב דווקא, כך שלא הייתי נטפלת דווקא לאדומים(אדומות יותר מאדומים, אבל לשם ההכללה...). יש כאן גם בעיה מסוימת. כי ברור שאם יש שאלה על הנקה, אחת מאדומות הההנקה תענה, ולפעמים התשובה שלה תכלול הפנייה ליועצת הנקה - כי לעתים קרובות זו העזרה הנדרשת, ולא עזרה וירטואלית (מילא ללמוד שחייה בהתכתבות, אבל לתקן סגנון ולגלות למה את בולעת מים, זה כמעט בלתי אפשרי). זה חלק ממה שהן צריכות לעשות. זה לא פרסום עצמי. כל "מומחה" מכיר את התחום שלו הכי טוב, ותומך בו. אם תשאלי דולה, מה דעתה על הצורך בדולות, ברור שהיא תתמוך, גם ללא מניעים פרסומיים (למשל, אם היא בכלל לא בארץ). אם היא לא היתה חושבת שזה טוב, היא לא היתה לומדת את התחום ועוסקת בו.
 

אורora

New member
אין לי מחלוקת איתך

ומסכימה שיש פה ( ובפורומים אחרים ) "אדומות" נטולות אינטרסים שעוזרות ללא תמורה או פרסום עצמי. דברי כמובן לא מכוונים אליהן אלא לסוג השני, ובעיקר למנהלות הפורום שמאפשרות את הדבר.
 

ענתש

New member
בשם ההנהלה -

אנחנו כבר לא מאפשרות את הדבר. אנחנו מעריכות עד אין קץ את כל מומחיות ומומחי הפורום שמשקיעים מזמנם ומהידע המקצועי שלהם ללא כל תמורה על מנת לסייע ולעזור. אנחנו איפשרנו בעבר למי שצבוע/ה בצבע אדום לפרסם בצורה מרוכזת (בשירשורי פרסום) - זה אכן היה באישורינו וכסוג של עסקת חליפין ותשלום מועט מאד עבור השקעת הזמן בפורום (ואל תשלו את עצמכן, אף אחד לא מתפרנס מהפורום הזה... מבדיקה שערכתי בעצמי - מגיעות פניות, אבל הן מועטות יחסית לנפח העסקים ה"רגיל" של אנשי המקצוע שגולשים פה, מכל סוג). היות ויש הרבה מומחים בפורום הזה והיות ויש הרבה גולשות וגולשים שאינם אדומים שעוסקים בתחום נוצרה פה הצפה בלתי נסבלת של פרסומים סמויים וגלויים. חשוב לי לציין שבמשך כל הזמן הזה התנהגות מומחי הפורום היתה מופתית והפרסום, כשהיה, נעשה באישורינו ובתאום מוקדם איתנו ואנו נותנות לכך גיבוי מלא. החל מחודש ינואר בערך אסרנו על הפרסום בכל הפורום ובכל צורה שהיא. אני מדגישה שאין באפשרותינו כמנהלות להיות נוכחות בפורום 24 שעות ביממה 24 שעות בשבוע ולכן אנחנו אוכפות את זה כמיטב יכולתינו. הגולשות נקראות לשלוח לנו מסר ולהפנות את תשומת ליבנו להודעות פרסום שלא ראינו ולא מחקנו והן יטופלו. לעניין המפרסמים הסמויים - כתבתי בהודעה הראשית ואני כותבת שוב אנא בדקו כל המלצה שאתן מקבלות בפורום. וזה אמור גם בהמלצות רופאים, מכוני אולטרסאונד וכל דבר אחר... עשו חיפוש, כל כך בסיסי, על מי שהמליץ לכם ובדקו מה האינטרס שלו, מה נפח גלישתו בפורום והאם עולה מ"דמותו הוירטואלית" שהוא אדם אמיתי שממליץ מנסיונו או אדם שיש אינטרסים כלכליים מול עיניו. כשאין באפשרותינו להוכיח קשר בין הכותב ובין בעל השירות המפורסם - אין באפשרותינו למחוק או לצנזר. דבר אחרון בעקבות מסרים שקיבלתי - כל אדם רשאי לכתוב בחתימתו כל מה שמתחשק לו. כל זמן שאין זה כולל מספרי טלפון ומחירים אין זו פרסומת ואין למנהלות הפורום כל סמכות לבקש למחוק, לתקן או לשנות את החתימה. מקווה שזה מבהיר את העניינים.
 
למעלה