הודעת הנהלה

ענתש

New member
הודעת הנהלה

מנהלות הפורום מבקשות לרענן את הנהלים בכל הנוגע לפרסום בפורום וגם בכלל הודעה זו נכתבה בלשון נקבה אך מתיחסת לשני המינים כמובן:
חל איסור פרסום בפורומים של תפוז מה זה פרסום ? פרסום זה איש מקצוע שמעיד על עצמו, כולל טלפונים ופרטים המאפשרים יצירת קשר. משתתפת בפורום שמעוניינת להמליץ על איש מקצוע רשאית לעשות זאת - זו נקראת המלצה, לא פרסומת. אז איך בכל זאת מפרסמים ? בעל עסק המעוניין לפרסם בפורום יכול לבחור:
לפרסם בלוחות הפורום בחינם.
לשלוח מסר למנהלות עם תיאור הטבה או הנחה קבועה שהוא מוכן לתת לגולשות המגיעות מהפורום ואנו נכניס זאת למאמרי הפורום.
לתאם פרסום בתשלום מול הנהלת הפורומים.
יש מספר מקרים חוזרים בפורום, וגולשים התלוננו בפני ההנהלה, של משתתפים שמפרסמים את עצמן/ העסק שלהן תחת שמות בדויים וכינויים מכינויים שונים. מאד קל לזהות את זה - מדובר במשתתפים שלא עושים דבר מלבד להמליץ על אותו דבר -שוב ושוב ושוב. ולא משתתפים בפורום בשום צורה ודרך אחרת. טכנית, אין מה לעשות נגד התופעה. משתתפות יקרות - אתן נקראות "להתנקם" בהם ע"י הצבעה ברגלים - פשוט אל תקנו מה שהם "מוכרים" לכן. כשאתן מקבלות המלצה מומלץ לעשות חיפוש בפורום ולבדוק האם הממליצה היא משתתפת קבועה או כינוי חולף שמטרתו רק לזייף המלצות.
אין לפרסם בפורום דברים היכולים להתפרש כהוצאת דיבה או לשון הרע האשמת אנשי מקצוע ברשלנות מקצועית, פעולות הגובלות בפלילים או סתם הטחת כינויי גנאי יכולה לחשוף את "תפוז" לתביעת דיבה ועלינו למחוק את ההודעות, גם אם הן אמת. במקרים כאלו תוכלו לפרסם את הסיפור ללא הזכרת שמות. שמות מותר לקבל מכן במסר. מיצוי הדין עם אנשים כאלו - בבית המשפט בבקשה סיפורים על אנשי מקצוע בהן הייתן מעורבות אישית וגרמו לכן צער או אי המלצה על איש מקצוע בגלל משהו שקרה לכן אישית, ללא חשיפת פרטים רבים מדיי הם "הקו האפור הדק" - אנא השכילו ללכת עליו ולא לגלוש. קשים חיי הגולשת... מה לעשות.
אנא זכרו - זה אינטרנט ! יש פה 20 קוראות סמויות על כל אחת גלויה. זכרו לכתוב רק מה שאתן מוכנות שכל העולם (וכל העולם כולל את החמות שלכן למשל
) יקרא. אחרון חביב - אנא רעננו מידי פעם את זכרונכן במדיניות הפורום בנושא שירשורים. סליחה על פעולות השיטור
אבל אנחנו פורום מאד עמוס ואם לא יהיו פה קצת חוקים אז נלך לאיבוד. שתהיה לכן גלישה נפלאה
 

אורית ג.

New member
../images/Emo45.gif ובנוסף מאד צורם לי שמפרסמות

גם גולשות מאד קבועות בפורום שבטח מכירות את החוקים - אבל מצפצפות (ולא מוחקים להן גם... משום מה. חבל ). גם אם כותבים "פרטים במסר" - זו פרסומת. יש כאן הרבה בעלות ובעלי עסקים ולא נכון שתהיה כאן יד חופשית בפרסום אפילו אם מדובר במשתתפות מהפורום. אני לא מתכוונת לשרשורי ה"אני רוצה להתחיל לתפור בובות, מה דעתכם?" או לשרשורים שבהן בפירוש מחליפים מידע מה עושה כל אחד בחיים (באופן חד פעמי, שמאפשר למי שרוצה להעדיף חברי פורום בתור ספקין - לעשות זאת - וזה מצויין) אלא בפירוש לאנשים שכבר המון פעמים ובכגל הזדמנות מכניסים הודעות על מקצועם והאינטרסים שלהם כאן כבר הגיעו עד נפש, חבל לראות שהפורום מלא ב"יש מקום פנוי בסדנא של יום שישי הקרוב". הרי קהל הפורום הוא קהל מפולח ושבוי ומאד מפתה לפרסם כאן. מצד שני כבר באמת אין כאן כמעט תוכן ולפעמים אחוז ניכר מההודעות מפרסמות.
 

ציפי ג

New member
מה הכוונה לאין תוכן?

איזה תוכן את מצפה שיהיה בפורום הריון ולידה?
 

ענתש

New member
קודם כל - תשמעי, יש פה אלפי הודעות

בשבוע וקצת קשה לנו להיות פה 24/7. כל הודעה שהתקבלה עד היום מגולשות במסר לגבי פרסום בפורום שלא ראינו ולכן לא מחקנו - טופלה מיידית. אני בטוחה שמי ששלחו הודעות כאלו יעידו שזה נכון. לעניין האין תוכן... טוב, עניין של טעם כנראה. קצת מעליב אבל נתגבר
 

אורית ג.

New member
תשובה לשתי הנעלבות ../images/Emo6.gif

ראשית - לא להעלב (וסליחה אם זה היה מעליב, ולא היו שום רמיזות נסתרות על מי מכן) לא התכוונתי שלפורום אין תוכן ולא התכוונתי (אם זה השתמע איכשהו) לציפי שאין לי מושג אפילו איך היא קשורה למה שאמרתי (יש לך סדנאות ?) ולמה נעלבת. אני לא רוצה לומר למי התכווונתי, אלא מוטב לומר שזה היה כללי. זה לא היה מקרה אחד. ענתש, התכוונתי שאין הרבה תוכן בפורום אחרי שמורידים את הפרסומות. טוב, קצת הגזמתי - אבל מה שרציתי לומר שיש כל כך הרבה פרסומות שדי הרבה פעמים צריך לדלג על המון הודעות וזה גם מעצבן לגלות שהמפרסמים אורבים למשתתפות הפורום כדי לומר להן לקנות את הדיסק החדש להכנה למוצקים של מועדון היונקות של בלינסון. מה הייתי מצפה מ"תוןכן" בפורום? זה פשוט : שיחות, קישקושים, תלונות על בחילות או על טחורים או על צרבת או שרשורי שמות של תינוקות, שאלות על עגלות , על אולמות או מוהלים, על חיתולים או מה עדיף לקנות ואיפה. שיחות וקיטורים על בני הזוג, או על החמות על השכמה או על הבוסים. ויחוחים , השקפות עולם, שיני נידה או שיקולים על נסיעה לחו"ל. בקיצור - הכל. כל תוכן ראוי בעיני. רק לא תוכן עם אינטרסים מסחריים. מה לא מתאים? שמישהי שמרויחה מזה מודיעה ש"יש מקום פנוי בסדנא" שהיא מעבירה או שהיא משווקת (ומקבלת על זה תמורה כלשהי ) שמישהי ממליצה על עצמה כמטפלת ספציפית בפני מישהי כאן (אפילו אם היא אומרת פני אלי במסר) ששואלת על איזה דבר. שמישהי שהיא (למשל, אין כוונתי למישהי ספציפית) דולה ממליצה בחום לקחת דולה ללידה. הרי אפשר לעבור לידה מצויין גם בלי דולה ואת הדיונים עם או בלי מוטב להשאיר נקיים מאינטרסים. מובן שטוב שיש בפורום דולות (שוב, זו רק דוגמא) וטוב שיש מי שעונה על שאלות כמו מהו תפקיד הדולה, האם לתל השומר מותר להכנס עם דולה וכו' אבל ..... טוב זה נראה לי מספיק ברור. וענת - אני יודעת שהמנהלות לא בפורום כל היום ובמיוחד בפורום כזה פעיל אפילו אם הן היו זה לא היה מונע פרסומות. אז למרות שאני מבינה את המצב בהחלט וגם חושבת שאתן עושות עבודה טובה מאד כאן - מותר לי להתבאס מההודעות שכן נשארות... הודעות כאלה (ושוב זו באמת לא תלונה על המנהלות) רק בסופו של דבר עושות לכן יותר עבודה כי כשמישהי אחת מפרסמת אז כל אלה שהתאפקו עד עכשיו ורואות שהיא הצליחה להשחיל הודעה כבר לא יתאפק בפעם הבאה ו.... חוזר חלילה. בוודאי תסכימו אתי שמוטב שזה יהיה פורום תמיכה וחברות להחלפת מידע ולא אוסף של הזמנות לסדנאות, לא? כל זה לא מונע ממי שמתעניינת באופציות לשמוע המלצות מחברות שעברו : קורס הכנה ללידה, לידה עם דולה, לידה עם המיילדת פרטית, סדנת הכנה להנקה, לידה עם רופא פרטי, מעקב הריון עם רופא פרטי, אולטראסאונד ב-10 מימדים עם מוסיקת רקע חסידית, סדנת מוצקים, קורס הורות של אדלר, סדנת הרזיה בהנקה, שיטת הסימנים לילדים ובבונים, מעקב הפרשות למניעת הריון, סדנת הכנה לתאומים , טקס מילה חילוני עם או בלי אלחוש, סדנת התאוששות מקיסרי או וכו' - להסתכל בלוח נותני השירותים שבטח יש לפורום ולבחור משם.
 

shno

New member
תוכן יש לנו והרבה

אני מצטט: "שיחות, קישקושים, תלונות על בחילות או על טחורים או על צרבת או שרשורי שמות של תינוקות, שאלות על עגלות , על אולמות או מוהלים, על חיתולים או מה עדיף לקנות ואיפה. שיחות וקיטורים על בני הזוג, או על החמות על השכמה או על הבוסים. ויחוחים , השקפות עולם, שיני נידה או שיקולים על נסיעה לחו"". זה מה שכתבת שאת מצפה לראות בפורום. אני רק לא מבין- זה בדיוק מה שיש בפורום. כמות המפרסמות לא גדולה במיוחד, וכשזה חריג המנהלות מורידות. כל השאר מספיק בוגרים בשביל להפעיל שיקול דעת, ולא להתפתות למפרסמים אלו או אחרים, בוודאי אחרי שמנהלים בעניין שרשורים ארוכים- כולם מקבלים את כל הצדדים ויכולים לקבל החלטה רציונאלית. לא צריך להגזים..
 

אורית ג.

New member
הפרדסום אינו חביב עלי לא כי הוא

משפיע על שיקול הדעת של מישהו. זה באמת לא ענייני מה בוחר כל אחד. לי מפריע הפרסום כי לא מתאים לי לקרוא כל כך הרבה פרסומות בנוסף על אלה החוקיות שיש בבאנרים של תפוז וכו' וגם לא נראה לי הגון והוגן להשמיע פרסומות במסוה של הצעות לעזרה או של עצות כאילו אובייקטיביות - אפילו אם זה לא מפתה אותי. ואם אתה מספיק בוגר להפעיל שיקול דעת - טוב ויפה, אתה בטח יכול להבין שמה שעובר אצלך כדבר לגיטימי (הרבה פרסומות, בלבול בין פרסומות ל"המלצות" ) יכול להפריע למישהו אחר , אז אני מסבירה מה מפריע לי. בנוסף זה יוצא לא הוגן כשמישהו מפרסם את שרותיו כאןם הוא מקבל יתרון מסחרי דווקא על זה שהיה בסדר ולא פרסם. לגבי זה שיש גם הרבה תוכן - כבר עניתי לענת. אכן יש וככונתי היתה שיש גם הרבה פרסומות. הרבה מדי. לא שאין תוכן וזה אכן נאמר בהגזמה - זאת כתבתי לעיל.
 

ציפי ג

New member
אני עוד לא מעבירה סדנאות

וד"א התייעצתי עם יועץ שיווקי שהמליץ לי להתחיל לגלוש בפורומים ולפרסם את עצמי תוך כדי גלישה. הצחיק אותי לגמרי, הלוואי ורק היייתי מתחילה כעת. אני פשוט לא הבנתי למה רימזת. לטעמי יש כאן ים של תוכן שמתאים לפורום הריון ולידה. אחת לכמה זמן מישהי מפרסמת את עצמה, ביג דיל. זה לא כל כך קריטי.
 

ענתש

New member
כאן נמחקה הודעה....

אין לי בעיה עם הדיון, יש לי בעיה אם תהפכו אותו לאישי. אנא המנעו מדוגמאות כי אחרת זה יהפוך לריב מעל לפי הפורום. תלונות על גולשות ספציפיות אפשר להעביר במסרים למנהלות, מבטיחה שהתלונה תטופל בשיא הרצינות הראויה.
 

אורית ג.

New member
קריטי או לא.. זה עניין של טעם

את העצה השיווקית שקיבלת
מקבלים עוד אלפי אנשים. אם רוצים פה תוכן , חייבים לנקות את הפרסומות כי זה לא הוגן לאלה שלא מפרסמים וגם לא פותח פתח לבלאגן מיותר.
 

nubi

New member
מנסיון שלי ושל חברים

שלי, הפורומים הם ממש לא קרקע טובה פירסום. כמות האנשים שמגיעים אלייך דרך האינטרנט היא אפסית (מנסיון).
 
אני לא חושבת שיש בזה רע../images/Emo70.gif

כשיש פה מומחיות שעוזרות, נותנות עיצות, מכינות קבצים עם רשימות, ממליצות, מסבירות, מעודדות וכו'... לא יקרה כלום אם הן זקוקות למשהו מידי פעם ויעזו להעזר בפורום פעם ב... לי זה לא מפריע. ההיפך, כך אפשר למצוא בעלות מקצוע מומלצות יותר בקלות. אם הן הופכות את הפורום לתומך ומקצועי יותר, למה שלא יעשו גם הן שימוש בו פעם ב...?
 

אורית ג.

New member
אני אסביר לך מה רע:

כן יש בפורום המון פרסומות סמויות וגלויות. אולי לא כולם שמים לב לזה ואולי זה לא מפריע לכולם כמו שזה מפריע לי. לי זה מאד מפריע כי , מעבר לזה שאני כאן כדי לקרוא תוכן (כלשהו, כפי שכאן אמרתי) ולפעמים לכתוב תוכן, אני כאן כדי לאסוף מידע שמעניין אותי, לדון עם אנשים, להכיר אנשים והפרסומות בהחלט שוברות את רצף הקריאה שלי ומטרידות. הן מחייבות תשומת לב אחרת , של "התעלמות" . בפורום גולשים מאות אנשים . להרבה מהם יש עסקים פרטיים או עניינים מסחריים אחרים שהם רוצים לקדם. אם מישהו קונה פה באנר בצד - זה ידוע שזו פרסומת ונח להחליט שמתעלמים מזה או קוראים את זה לפי בחירה. אם יש פה פרסומות שמתחזות ל"המלצה" הן מעצבנות כי זה בעצם לרמות. בנוסף : אם המנהלות נניח יאפשרו ל-5 גולשות לפרסם מיד יהיו פה עוד 2000 כי , במיוחד נשים בהריון,זה שוק מאד מפתה. אז יוצא שמי שמתאפק ולא מפרסם "נדפק". אני , רק שיהיה ברור, לא אומרת זאת דווקא מנקודה אישית. אין לי עסק הריוני לפרסם ואני פשוט מתנגדת לאי ההגינות שבזה. על מה שאמרת לגבי "מומחיות הפורום". מומחים בפורום הן (בלי להעליב, גם אני "מומחית" באיזה פורום) אנשים שהנהלת הפורום או הנהלת תפוז החליטה , מכל מיני סיבות , לצבוע אותן באדום. הסיבות הללו שונות מפורום לפורום . יש פורום שבו רק מי שחבר של המנהלת יהיה אדום, יש פורום שהשרביט האדום עובר בו מיד למיד כל חודש, יש פורום שבו המנהלת "מצ'פרת" את "מי שמתנהג יפה" ונותנת לו את התואר ויש פורומים שהמומחה הזה הוא באמת מומחה. גם אז לא תמיד נבדקת המומחיות המקצועית שלו (ובצדק) על ידי ההנהלה. נשאלת גם השאלה למה למומחית כן מותר לפרסם את עצמה? עצם זה שהיא כותבת כאן נותן לה חשיפה וזה בסדר. אבל לא יותר (לדעתי). שוב, אין כוונתי לפורום זה דוקא. בקיצור ולסיכום אם יתאפשר לכל מי ש"זקוק מדי פעם למשהו" כדבריך, לפרסם כאן - הכל יראה כמו לוח מודעות אחד גדול שבו אי אפשר יהיה אפילו לדלות מידע אמין (עד כמה שהאינטרנט יכול להיות אמין). וגם עצה : אל תקחי בתור "נשות מקצוע" דווקא מהפורום או ממי שאדום בפורום. בררי, שאלי המלצות אישיות. אל תסתמכי על הצבע בפורום. יש עוד המון אנשים טובים שלא כותבים פה, או שכותבים פה ולא מפרסמים את עצמם באגרסיביות בפורום - גם אם יש להן צבע אדום. בשביל לכתוב בפורום לא צריך ידע במקצוע, מספיקה מקלדת .
 
לתת ולתת מבלי לקבל דבר?

קודם כל, כל האדומות פה מומחיות ומומלצות מאוד. דבר שני, למה לצפות מהן להיות כאן ולתת עזרה ותמיכה ללא תמורה, ולא להפיק מכך שום תועלת אישית? הן נותנות מעצמן לכל הדורשת, אבל לא כופות אף אחת להצטרף לסדנאות. מפרסמות מדי פעם כשלחוץ, ומי שמעוניינת פונה, מי שלא מעוניינת לא מתייחסת, והפורום הזה מספיק פעיל כדי לדחוק לדפים אחוריים הודעות שלא מעניינות, ותוך כמה רגעים ההודעות הללו צוללות הלאה אל נבכי הארכיון. אני עדיין לא מבינה למה זה כל כך מפריע לכן.
 

אורora

New member
כי

מצב בו אדם נימצא על תקן של מומחה ונותן עיצות חינם לטובת הכלל, ובו זמנית פועל לטובת עסקיו באותו המקום ובקרב אותם אנשים להם הוא מייעץ ובאותם הנושאים בדיוק , הוא מצב של ניגוד עניינים. יכול להיות פה פתח ( שאולי קורה ואולי לא ) שחלק מהעיצות שינתנו יכוונו לגרום לכך שעסקיה של נותנת העיצה ( שגם מפרסמת אותם באותו המקום ובגלוי ) יקודמו, ולאו דווקא עיצות שמטרתן היחידה היא טובת זו שלה ניתנה העיצה. אף אדם אינו קדוש ושנוצרת סיטואציה כזו גם אנשים טובים מתחלקים. ולכן עדיף לעשות הפרדה מוחלטת בין נתינת עיצות וקידום אינטרסים כלכליים. במקומות רבים כדי שלא יווצרו ניגודי אינטרסים כאלה אוסרים על בעלי המקצוע לתת שרותים פרטיים לאנשים שנעזרים בהם ( לדוגמא למורים אסור לתת שיעורים פרטיים לתלמידים שלהם ). המצב שהאידאלי היה שבעלות המקצוע כאן היו נימנעות לתת שרותים למשתתפות הפורום, אבל אני לא נאיבית , חוסר פרסומת ( לפחות גלויה ) היה גם הוא שיפור. אני אתן לך דןגמא שלא קרתה. התארח פה אתמול הכירופרקט יובל געש ונישאל שאלות רבות על כאבי גב בהריון. העצות שלו היו מצוינות ולא נגועות בקידום עסקים אישיים, הוא נתן בעיקר רעיונות לתרגילים לחזיוק שרירי הגב לפי מהות התלונה. אבל תארי לעצמך שבכל תשובה שניה הוא היה אומר : את צריכה כירופרקט, זה הפתרון לכל צרותייך. זה מה שיעזור, זה מה שיכין אותך ללידה נכונה נהדרת ומעצימה וחסרת כאבים. ומיד אח"כ בהודעה אחרת הוא היה מוסר את מספר הטלפון שלו וכתובת המרפאה שלו וקורה למי שצריכה לבוא לטיפול. זה היה חשוד ולא הגון.....
 
למעלה