|*שרשור אפידורל - לאלה שילדו עם/בלי

../images/Emo41.gif נצל"ש כאבי צירים-כאבי מחזור

האם יש קשר? בנות שסבלו מכאבי צירים חזקים, האם אתן גם סובלות מכאבי מחזור חזקים? 22
 

פלגיה

New member
אני סבלתי מכאבי מחזור חזקים

יום בחודש הייתי משותקת לחלוטין. צירי לידה כאבו לי בטירוף - אבל רק בשלב הלחיצות. לאחר הלידות - גם כאבי המחזור פחתו (חוץ מהמחזור הראשון אחרי הלידה שהיה כואב מאוד)
 

inbalim

New member
תודה על שחלקתן את חוויותיכן!!../images/Emo140.gif

היה חשוב לי לשמוע מכן מה הרגשתן בנוגע לאפידורל, וזה עזר לי לקרוא מה עברתן. אני חושבת שאני עדיין בדעה שכמה שיותר טבעי יותר טוב! מאמינה ביכולת של הגוף שלנו ללדת טבעי. הלוואי ואצליח לעמוד בזה בלידה, ואם לא זה גם בסדר. אי אפשר לדעת מה יהיה! שיהיו לנו רק לידות קלות!!!
 

inbalim

New member
../images/Emo41.gifואם כבר אפידורל - מה עם אפיקל?|*

אני מתכוונת כמובן ל-walking epidoral או ל"אפידורל בהליכה" - שמאפשר ללכת ולנוע יותר. אף אחת כאן לא ניסתה? זה לא הוזכר בכלל, וזה יכול להיות "פשרה" טובה שמאפשרת גם להקל על הכאבים וגם להיות יותר בתנועה.
 

Kesem_

New member
לא בכל בי"ח יש אפיקל

כן - זו בהחלט יכולה להיות "פשרה" טובה באמצע, אבל לא בכל מקום יש את האפיקל... אני, לפני הלידה, החלטתי שאני לא מחליטה אם אני כן לוקחת אפידורל או לא, כי אני לא יכולה לדעת איך אני אגיב לצירים ועד כמה אני אוכל לסבול את הכאב. כל הזמן שמרתי על ראש פתוח ואמרתי שאני אוכל לדעת אם כן או לא - רק כשאני אהיה שם. וכשהייתי בביה"ח, כשהכאב היה חזק מאוד, החלטתי שאני לא רוצה לסבול, שאני רוצה לעבור את הלידה הזו "בכיף" עד כמה שניתן - וכן ביקשתי אפידורל. בפועל, קיבלתי את האפידורל מאוחר מידי, שעה לפני סוף הלידה והרגשתי כל ציר וציר, לא נרדמו לי הרגליים ואני לא יודעת להגיד אם הוא עזר או לא, כי אין לי למה להשוות, אבל מה שבטוח זה שבלידה הבאה אני אבקש ואדאג לקבל את האפידורל הרבה יותר מוקדם. כי את האמת ? למה לסבול ? שמעתי מכל כך הרבה בנות שכן לקחו אפידורל (בזמן) שעם האפידורל חוויית הלידה הרבה יותר רגועה ונינוחה - ואם אפשר - אז למה לא ? לא מקבלים מדליה אם לא לוקחים אפידורל...
 

She Dolphin

New member
פעמיים בלי אפידורל ../images/Emo13.gif../images/Emo13.gif

אחת מהן עם זרוז, ומאחלת לעצמי ומייחלת שגם בפעמים הבאות יהיה כך. עבורי ובהתאם למהלך הלידות שלי (קלות יחסית ודי מהירות) היתרונות עולים על החסרון של הכאב ולטעמי - שווה.
 

דנדונת

New member
קיבלתי אפידורל בפתיחה של 9

אז אפשר לומר שחוויתי קצת משני הדברים. תראי, ללא אפידורל כאב לי אבל זה היה נסבל. אמנם היו רגעים שבהם נשבעתי לבעלי שאחרי הלידה הזאת, אני רק מאמצת אם הוא רוצה עוד ילדים (כמו שאת רואה, לא ממש עמדתי באמירה הזאת ...), אבל , לפחות עבורי זה היה נסבל. כמובן שזה מאוד אינדבדואלי. דרשתי אפידורל בפתיחה כ"כ מתקדמת, כי פשוט הרגשתי שאין לי כח יותר. הייתי צריכה לנוח קצת לפני תחילת שלב הלחיצות, והאפידורל באמת איפשר לי את זה. יש לציין, כי לא באתי מוכנה ללידה טיבעית, ולכן לא למדתי טכניקות מיוחדות למנוחה או להקלה. אם היה לי את הידע הזה, אולי לא הייתי צריכה את האפידורל בשביל לאסוף כוחות. בלידה הקרובה, מתכוונת למשוך כמה שאוכל ללא אפידורל, אך כן לבקש אותו בשלב מתקדם.
 

inbalim

New member
תודה! התל"מ שלנו קרוב! הכנה נכונה..

אני חושבת שבאמת הכנה טובה של הגוף והיכרות עם מה שיכול לעזור לך - טכניקות הרפייה ונשימה נכונה יכולים מאוד לעזור. שמעתי מכמה נשים, כולל אמי, שמה שמאוד עזר להן זה הנשימות והתנועתיות. אם יודעים את הדברים האלה זה גם נותן לך ביטחון שאת יודעת מה את צריכה לעשות וזה יכול לעזור לך. אולי אני תמימה, כי סה"כ קל לומר, אבל בפועל עדיין לא ביצעתי, אבל זה דוחף אותי להאמין שאני יכולה לעשות את זה בלי אפידורל. טוב, נחכה ונראה...
 
ילדתי בלי אפדורל - טבעי לגמרי

התכוננתי ללידה טבעית אם כי לא הכרזתי על כך ושמרתי לעצמי את האופציה להתחרט בכל עת אבל ראיתי כמה הבעל עזר תמך ובאמת הקל וזה כל פעם דירבן אותי להמשיך ולהתמודד עם החוויה. גם בעתיד אנסה שוב ללדת בלי אפידורל.
 
לידה עם ולידה בלי - ועדיף בלי

בתור מי שילדה בלידה הראשונה עם אפידורל ובשנייה בלי אחרי חוויה לא נעימה איתו בראשונה פשוט עדיף בלי נכון כואב אבל לדעתי אין משהו שאנחנו לא יכולות להתמודד איתו הלידה בלי הייתה יותר קלה וקצרה... כמובן שאני חושבת שגם אם מתכוונים ללדת בלי צריך להיות עם ראש פתוח...
 

י ע ל י ם

New member
לידה ראשונה עם

לידה שניה בלי. אין מה להשוות. ההתאוששות כל כך הרבה יותר קלה, הטיפול בתינוק כ"כ הרבה יותר נינוח, הלידה עצמה כ"כ הרבה יותר שלי. עם אפידורל אמנם לא כואב לך אבל את גם לא באמת יולדת. אני נורתי בתחושה שהלידה עברה מעלי ודרכי ואני הייתי הקורבן של התהליך ולא החווה אותו. מה שכן יש לזכור - זה הכל חוכמה שלאחר מעשה. לקחתי אפידורל כי הייתי עם זירוז ובשכיבה על הגב. המון דברים שאני יודעת היום לא ידעתי אז והרגשתי שאני לא מסוגלת להתמודד יותר. היום הייתי עושה הכל אחרת. ככה זה בלידה שניה... יודעים יותר. קשה להחליט מראש מה הולך להיות ואיך נתמודד עם זה וכדאי לא להנעל. ובכל זאת - אם יש תמיכה נכונה, אם אפשר לזוז ולנשום ולנשוך ולנהום- זה עדיף מאפידורל.
 

inbalim

New member
תודה יעלים! מה שלומך ומה עם הילדים?

התאוששת מהלידה? איך אמנון מסתגל לקטנטונת?
 

tovim

New member
רק לגבי תחושת הקרבן...

דווקא בלידה הלא אפידורלית שלי הרגשתי כפי שאת מתארת, שהלידה עברה מעלי והייתי קורבן לגוף של עצמי. הכל היה כל כך מהר שלא הספקתי להבין שאני יולדת ולא התכוננתי נפשית לכלום ולמרות שזו היתה כבר לידה שלישית הייתי ממש בהלם ממה שהגוף שלי עושה בלי שיש לי עליו יכולת שליטה. אני מניחה שלידה טבעית שמתכוננים אליה מראש היא אחרת. אני לא תיכננתי ללדת בלי אפידורל וציפיתי להקלה בעקבות הזריקה האפידורלית ואיזשהו פרק זמן של מנוחה. כשזה לא נהיה ככה הייתי בשוק גדול מאד. אין ספק שבעתיד אתכונן אחרת.
 

famina1

New member
אני אחכה עד שיתחילו הצירים..

מאחר וזאת באמת פעם ראשונה.. קשה לי מאוד לומר איך אתמודד עם הכאב.. נראה לי שכל אחת ואחת יכולה לחוות את הכאבים האילו בדרגות שונות ואישיות ומה שאחת מסוגלת לסבול..השניה לא.. אני גם חושבת שהשוני בגוף של כל אחת מאיתנו.. וגם אולי נסיון חיים עם כאבים אחרים..יכול להשפיע על ההתמודדות עם כאבי הלידה.. בנוסף..ההריון שלי היה יחסית קל לעומת כל הסימפטומים ששמעתי למרות היותי מוגדרת בסיכון..בגלל מחלה ברקע.. למרות הסוכרת ההריונית..שבעיקר מקשה בגלל אהבתי למתוקים.. למרות שבאמת נהיה לי יותר כבד עכשיו לקראת סוף החודש השמיני.. אומרים גם שהכאבים דלים יותר אצל מלאות/שמנות..ואני בהחלט אחת כזאת.. אז אני מחכה לתחילת הצירים..ומניחה שאוכל להחליט עד שאגיע לבית החולים כשהצירים יהיו סדירים..
 
את זה פעם ראשונה אני שומעת

אולי בגלל זה אמא שלי עברה 4 לידות בלי שום משכח כאבים? לידה אחת הייתי מלקחיים עוד אחת הייתה תינוק במשקל 3850 גרם (ואפילו בלי חתך). אולי זה יעזור לי, למרות שאני לא מלאה כמו אמא שלי אבל אולי יש סיכוי...
 

ק י א ר ה

New member
פעם עם ופעם בלי

והפעם בלי האפידורל רק גרמה לי להתחרט על הלידה הראשונה, כי הבנתי כמה זה אפשרי, כמה זה מדהים, וכמה זה מקל את ההתאוששות לידה ללא אפידורל הכאבים מטורפים, אבל נסבלים (לי בכל אופן) הקסם בלהרגיש אותו ממש יוצא מתוך גופך הוא חוויה בלתי ניתנת לתיאור במילים, חוויה מיסטית ממש. שעה אחרי הלידה כבר התרחצתי והלכתי לראות את הילד. הכל תלוי במהלך הלידה וביולדת עצמה, תהיי פתוחה להכל. בהצלחה.
 

א R נ ב ת

New member
חוזרת ולוקחת ללא שום היסוס.

אני מאלה שהאפידורל השפיע עליהן כמו קסם. עד שקיבלתי אותו סבלתי כאבים איומים ולא יכולתי לתפקד. מרגע שההרדמה התחילה להשפיע זה היה פשוט גן עדן. אמנם זה עיכב את הלידה, אמנם ילדתי בואקום, אמנם התפרים היו סיוט מתמשך אבל בזמן הלידה ועד כ-8 שעות לאחריה לא הרגשתי דבר ויכולתי ללדת בכיף ולהתבדח עם רופאיי... בשבילי זה היה שווה, סף הכאב שלי נמוך ביותר ואני ממש סבלתי קשות לפני זה.
 

polinomialy

New member
אני בפירוש לא הייתי לוקחת!

ילדתי ללא אפידורל, ואין לי ספק שבלידות הבאות אני אעשה הכל בשביל ללדת שוב בלי אפידורל. אני בתקווה לא להשתמש במשככי כאבים כימיים בכלל (בלידה הקודמת השתמשתי בגז צחוק. אני מקווה הפעם להימנע מזה). אני לא חושבת שהלידה כל כך נוראית. כואב, נכון, אבל בהחלט נסבל. היה לי טוב מאוד עם זה שלא לקחתי אפידורל. אני ממש ממש לא מתחרטת. ואני ממליצה לכל מי שמסוגלת - לשקול בחיוב ללדת בלי זה. זה חוויה אחרת לגמרי (אע"פ שלא ילדתי עם אפידורל, אני נוטה להאמין שכשמרגישים את הכל זה אחרת). ענבל - אשמח לשוחח איתך באופן ישיר על דעותי בנושא עם את מעוניינת... אגב, איפה את מתכוונת ללדת?
 

ב1נבונת

New member
בהר הצופים ילדתי עם מישהי מדהימה

שכל הזמן ניסתה לשנות איתי תנוחות, והיא זו שגם שכנעה אותי ללדת בלי אפידורל (אני זו שסבלתי מכאבי תופת, לא היא). תבקשי שם את הסוויטה אם את יולדת ביום...
 
למעלה