|*שרשור אפידורל - לאלה שילדו עם/בלי

inbalim

New member
|*שרשור אפידורל - לאלה שילדו עם/בלי

טוב, אז אני רוצה להעלות משהו שאני חושבת עליו הרבה לאחרונה, לאור התל"מ המתקרב (למרות שקשה לי לראותו באופק...), וייתכן שיעניין גם נשים אחרות בפורום. אני קוראת כמעט את כל סיפורי הלידה שיולדות מפרסמות כאן, ואני בגישה של ללדת טבעי, ללא אפידורל. כמובן שאני משאירה ראש פתוח למקרה שאשנה את דעתי, כי אי אפשר לדעת מה יקרה ברגע האמת. בחלק מהסיפורים נכתב שמהרגע שהיולדת לקחה אפידורל הכל היה לה קל יותר, ללא כאב והלידה אפילו עברה בנעימים(!!). לאלה שלא לקחו אפידורל, אתן חושבות שבדיעבד זה היה שווה ללדת טבעי ולסבול את הכאב, או שבלידה הבאה לא תתעקשו כל כך "לסבול" ותחליטו ללכת על הנוחות שבהרדמה? אני מודעת לזה שהלידה יכולה להתארך לאחר שלוקחים אפידורל, ויודעת מה היתרונות והחסרונות של לקחת/לא לקחת. רק רוצה לדעת מה תחושתכן בנושא ואם הייתן חוזרות ולוקחות/לא לוקחות שוב.
 

ב1נבונת

New member
אני קלטתי שאי אפשר באמת להחליט

מראש, אם זה לידה ראשונה. כי אני, שילדתי בלי אפידורל כי עד הפתיחה המלאה לא כאב לי ב-כ-ל-ל, התחרטתי כל דקה שלא לקחתי, כי היו לי כאבי תופת, וכבר היה מאוחר מדי. מצד שני - בצירי לחץ יש בתי חולים שגם ככה לא מוסיפים עוד חומר, אז אולי בכל מקרה הייתי סובלת. ואני כבר מכינה אותך שעל כל שתים שיגידו לך שזה מאריך את הלידה - תבוא מישהי ותוכיח שזה שטויות. היתרון העיקרי בלקחת אפידורל בכל מקרה שהוא: זה עוזר במקרים הנדירים שצריך ניתוח חרום. היתרון העיקרי בלא לקחת בכל מקרה: זה מונע את הסיכונים הכרוכים בו (בעיקר עניין כאבי הראש, שהוא סיכון מאד קטן, וסתם כאבי "אחרי" כל השאר - בתחום האפור, אישי לגמרי, וצריך לחכות לרגע הלידה כדי לדעת מה את חושבת. ואפילו אז אולי לא תדעי מה את מעדיפה.
 

inbalim

New member
תודה!!

אני מסכימה שאי אפשר לתכנן את זה. אז זה אומר שבלידה הבאה תעדיפי ללדת עם אפידורל?
 

ב1נבונת

New member
אני ממש בהתלבטויות

אחותי הקטנה אמרה (לה היה את הסיבוך של כאבי הראש), שאם יודעים כמה הלידה כואבת ומתכוננים לזה - זה ממש נסבל... אז אולי שווה לי לנסות. אפידורל עדיין בא בחשבון, ותמיד היה אי שם, אבל אני מנסה לעשות לי מין טבלה של בעד ונגד שאולי ברגע האמת קצת תעזור לי בהחלטות. בינתיים אני מעט יותר נגד מבעד - אבל זה כל כך אישי... תזרמי עם עצמך, ובלידה - מה שיעבור לך בראש תעשי בלי לשמוע ללחץ של משפחה/דולה/מיילדת...
 

פלגיה

New member
את יודעת שיכול להיות שלא תספיקי

לקחת. זה מאחותך הגדולה שהיה לה את ה"סיבוך" של התפתחות לידה מהירה, כך שגם כשהיא כבר רצתה אפידורל - לא הספיקה לקבל.
 

ב1נבונת

New member
כשאני התקשרתי לאחותי הגדולה באמצע

הלידה, ושאלתי אם לקחת אפידורל למרות שלא כואב לי בכלל, היא ענתה לי: תקחי לפני פקיעת המים, כי אז זה יכאב! ומה אמרה המילדת? - אם לא כאב לך עד עכשיו, ילך לך אחלה, אל תקחי. ומי צדק, לדעתך??? בכל מקרה, אני ממש מקווה, שמה שהיא אמרה לי אז יתממש עכשיו (אם אגיע לסוף ההריון): שתי לחיצות והוא בחוץ!
 

פלגיה

New member
את רואה? מי צריך מיילדת בכלל...

עם פקיעת המים הכאבים מתגברים ושמים בכיס הקטן את כל מה שהיה לפניהם. אבל מה שנכון הוא שיש כאלה שהאפידורל לא עוזר להן בצירי הלחץ. (ואני הודעתי למיילדת בקבלה שיש לי כאבים כמו בפתיחה מלאה, והיא אמרה אז מה, יש לך פתיחה של 5 ס"מ אז יש לך עוד זמן. בטח זמן. שעתים וחצי)
 

ב1נבונת

New member
כל התגובות הסותרות האלה

ממש לא מקילות על ההחלטה. כמו שאמרתי בעצמי: נזרום... קודם נעבור משוכות אחרות ותודה אם את כתבת בשמי לאמא של פילפילון כי היא מאד עזרה לי
 

lavendula

New member
אני הגעתי למסקנה שעבדו עליי ../images/Emo163.gif

ב-2 הלידות קיבלתי אפידורל, אבל הרגשתי את צירי הלחץ. אף אחד לא טרח להגיד לי אם פשוט הפסיקו לי את האפידורל או מה קרה שם בדיוק. בלידה השניה אפילו אמרתי למיילדת: "למה כולן מספרות שהן לא מרגישות כלום עם האפידורל?". והיא ענתה לי: "אז תספרי גם!..." חשבתי שאם זה קרה פעמיים, אז כנראה שהאפידורל לא משפיע לי על צירי הלחץ. אבל אחרי שחשבתי על זה שוב, זה תמוה בעיני, מכיוון שב-2 הפעמים, כשהודיעו לי שאני בפתיחה מלאה, לא הרגשתי שום כאב, ואז באופן פתאומי התחיל הכאב של צירי הלחץ, במלוא עוצמתו.
 

ענתש

New member
גם לי. אבל אצלי בפירוש לא

הפסיקו את האפידורל ובלידה של ליאור גם נתנו 3 תוספות שלמות. זו בעיה פסיולוגית פרטנית של חלק מהנשים... כך הסביר המרדים אחרי שבדק שהכל במקום ובכל זאת אני מרגישה כל ציר וציר מצירי הלחץ (בפעם השניה).
 

tovim

New member
גם אני מרגישה את צירי הלחץ לחלוטין

ולכן הלידות שלי עם ובלי אפידורל הרגישו בדיוק אותו דבר כי הכאב הגדול אצלי הוא בצירי הלחץ ולא כ"כ קודם. זה לא שעברתי 20 שעות עם צירים מתישים שהאפידורל יכול היה להקל. הלידה הכי ארוכה שלי היתה 4 שעות והכי קצרה, שעה. בגלל זה אני לא מתכוונת לקחת בעתיד אפידורל, אלא אם כן משהו בדפוס הלידות ישתנה וכן אהיה במצב של צירים מתמשכים או צורך בפיטוצין, נגיד אחרי ירידת מים וכו'. קשה לי להאמין שכך יהיה כי שלוש לידות מייצרות איזשהו דפוס שאולי אפשר לסמוך עליו. ואם ירידת מים, תוך 5 דקות העסק נגמר...
 

lavendula

New member
אם הלידה קצרה זה עוד נסבל

אבל אם היא מאוד ארוכה, הכאבים מתישים, ואז באים הצירי לחץ...
 

ענתש

New member
אז אצלי האפידורל חוסך לי הרבה שעות

של כאבים (אצל נגה 10 שעות, אצל ליאור "רק" בערך 4) ואני מגיעה לצירי הלחץ מוכנה להתמודד.
 

mid night 30

New member
לא מתכוונת לקחת!!!

בשום פנים ואופן!! בלידה ראשונה לא הציעו לי (לפני 10 שנים בבי"ח יוספטל באילת) (לידה שניה קיסרי עם אפידורל) בלידה שלישית לא ביקשתי וגם לא אבקש הפעם!! הכאבים עדיפים על ההרגשה האיכסית של החוסר תחושה ברגליים וגם מהסיבה שככל שהלידה עם פחות התערבויות - כך ההחלמה מהירה וטובה יותר! אני יודעת שהולך להיות נוראאאאאאא כואב אבל אני נגד האפידורל.. עד היום אני סובלת מכאבי גב בדיוק במקום הדקירה.. אני - נגד!
 

ב1נבונת

New member
אני כל כך מקווה שגם אני אוכל לומר

את זה בכזאת החלטיות. השלושת רבעי שעה בלידה היו לי הדקות הכי ארוכות בחיים שלי, והסתיימו בנס עם וואקום. מה את אומר, נכון שיש סיכוי בלידה שניה שזה יהיה קצר יותר?
 

inbalim

New member
הוואקום - לא מפחיד אתכן??

זה אחד הפחדים הכי גדולים שלי - שירצו לבצע לידה מכשירנית! נראה לי שאעדיף ניתוח קיסרי! פוחדת שזה יפגע בתינוק!
 

ב1נבונת

New member
כמה חיכיתי לוואקום! זה היה נראה לי

הצלה גואלת, לא היה אכפת לי מהחיתוך! תאמנינ לי, ואקום זה צרה קטנה, אז נחתכת קצת, אבל זה לא קיסרי... ההשלכות שלו פחות מרחיקות לכת
 

ב1נבונת

New member
ובקשר לתינוק: אני מעולם לא שמעתי

שזה פוגע בו - את שמעת משהו? ואני מכירה לא מעט לידות וואקום
 

ענתש

New member
בוודאי. שני מקרי המוות של תינוקות

אחרי לידה בשנה האחרונה נגרמו בגלל שימוש לא נכון בואקום. יש בשנה הרבה מאד תינוקות שנפגעים ממנו עד כדי שטפי דם במוח ואת לא שומעת על זה כי זה מסתדר אחרי אישפוז. ה-FDA האמריקאי אסר על שימוש במכשיר אלא במקרי חירום מוחלט. אני לא אתן שיגעו בי בקצה הואקום, בחיים. מעדיפה קיסרי - שיחתכו אותי אבל שלא יזיקו לתינוק. (אם תרצי קישורים אני יכולה להביא אבל כשיהיה לי יותר זמן...)
 
למעלה