בענייני אפידורל

סיור בבית חולים "מאיר" ../images/Emo99.gif

אז אחרי ביקורים חוזרים בבית חולים באזור שלי (חדרה), אחרי הסיור אתמול ב"מאיר", יצאו אני ובעלי שבעי רצון ונחושים שאת הלידה הזאת נעבור בבית החולים הזה. קיבלנו הסברים מעמיקים לגבי הנהלים, תהליכים וכל מה שנוגע לתהליך הלידה החל מרגע הקבלה ועד השחרור. התרשמנו מאוד מהיחס, הקבלה, הנכונות, הפתיחות של הצוות בנוגע לבקשותיה של היולדת בכל הקשור לרצונות ולבקשות שאיתם היא מגיעה, החל מ: תוכניות לידה, אפידורל, סוגים שונים של לידות, הטיפול בוולד וליווי בן הזוג בכל אחד מהתהליכים הללו ללא שום בעיה (כולל גמישות בשעות הביקור-הם רואים בו חלק מהחוויה ומאמינים שהוא צריך להיות שם בכל שלב, כולל להיות עם התינוק בבדיקות שאחרי הלידה). בקיצור, אם תרצו, אפרט יותר, ואני מודה לכל הבנות כאן שהאירו את עיניי בנוגע לאפשרות ללדת ב"מאיר" ואני מסכימה עם כל מילה שלכן! מומלץ בחום!
 

ענתש

New member
אינ אשמח אם תפרטי ותכתבי מאמר קצר

על מה שנאמר לכם בסיור (
מיקה - אני עוד מחכה למאמר על הסיור ברמב"ם). כי אנחנו אוספים כאלו... שיהיה לנו בקובץ במאמרים. ואני מסכימה לגבי "מאיר" הם באמת אחלה בית חולים.
 

talitu

New member
אני עוד לא עשיתי שם סיור, אבל הייתי

בכנס שלהם שבוע שעבר וממש התרשמתי!!! מה גם, שזה הבי"ח הקרוב ביותר אליי ולמשפחה שלי. הרבה מכרות שלי ילדו שם והיו מאד מאד מרוצות!
 

ענתש

New member
או, חיפשתי מישהי שהיתה בכנס -

(נאלצתי לפספס למרות שנרשמתי). תגידי - היתה שם הרצאה שנקראה "גישות במתן אפידורל" נדמה לי. מה היה שם ? דיברו אולי על אפשרויות לקל "אפידורל בהליכה" ? תוכלי לספר לי מה היה בהרצאה ?
 

talitu

New member
דיבר שם רופא מרדים (מקסים!) והראה

מצגת לגבי האפידורל (הוא מאד בעד אפידורל...) הוא אמר שלפי בקשת היולדת הם נותנים מינונים שונים כך שאם היא רוצה תנועתיות אז שמים חומר נוסף ש"סותר" את "הרדמות השרירים" ואז יש אפשרות לתנועתיות. שאלו שם אם ממש אפשר ללכת - הם טוענים שכן, אבל לא יודעת עד כמה הם מיישמים את זה. מה שכן בטוח זה שאם אבקש מינון נמוך של אפידורל בהתחלה, אז אוכל לפחות להיות ליד המיטה, על כדור פיזיו וכד' - שזה נשמע אחלה (כמובן עד שאני ארצה תוספת במינון...) הוא גם אמר שהם הבי"ח היחיד שנותן אפידורל גם אחרי הלידה (בעיקר קיסרי) כמשכך כאבים (כי הרי הצינור כבר מחובר) בניגוד לאופטלגין וכד' שעל הרבה לא משפיע מספיק).
 

ענתש

New member
תודה ! שלחתי גם מייל בנושא

למנהלת חדרי הלידה שם, אני אפרסם את התשובה כשאקבל אותה. אני בהחלט מתעניינת הפעם בקבלת אפידורל במינון קצת אחר. בפעם הקודמת קיבלתי בפתיחה של 1 ס"מ והייתי מאד מרוצה (כי נכנסתי לחדר לידה עם ירדת מים) ואיפשרו לי תנועתיות וכל מיני תנוחות אבל הן היו מוגבלות כי היתה לי יכולת להזיז את הרגליים אבל לא להפעיל עליהם כוח ממשי. בעלי עזר לי מאד בנושא התנוחות... היתי מעדיפה יותר תנועתיות הפעם בלי לוותר על האלחוש.
 

marcyg

New member
במאיר יש "duramorph" אחרי ניתוח???

זה להיט בארה"ב וכמה שהבנתי אין אותו בארץ.
 

ענתש

New member
שיכוח כאבים אפידורלי אחרי ניתוח

קיסרי - כלומר במקום להפסיק את ההרדמה אחרי הניתוח ממשיכים אותה כדי להקל על הכאבים שאחרי. אם זה קיים ? אני עוד לא יודעת... שאלתי, נחכה לתשובה משם.
 

ר י קי 4

New member
פתדין אחרי קיסרי

לאחר הניתוחים הקיסריים שלי (3) , אשר היו בהרדמה מלאה (מסיבות רפואיות איני יכולה לקבל הרדמה מקומית )נשאר לי בוריד בערוי מזרק ממולא בפטדין וכל פעם שכואב נותנים לחצה על המכשיר אשר מכניס לגוף כמות מדודה של פטדין , העירוי נשאר בוריד כ-12 שעות כך שהקימה והמקלחת הראשונה אחרי הניתוח לא כל -כך כואבת . ישר-כוח לממציא הרעיון .
 

כרמיון

New member
תגידי...

המרדים שדיבר איתכם היה גבר גדול, עם זקנקן ומבטא רוסי קל? כי אם כן, אז הוא כנראה היה המרדים בלידה שלי, והוא באמת מקסים!! האיש הכי נחמד ועדין שפגשתי מכל הצוות בחדר הלידה (-:
 

talitu

New member
היה עם מבטא רוסי, אבל בלי זקן, וגם

לא הכי גדול... זה גורם לי עוד יותר להתרשם כי זה מראה שיש כמה נחמדים....
 

marcyg

New member
אני נורא שמחה לשמוע שמצאתי מקום

שבו מכבדים את היולדת הילוד ובן הזוג ושבו תרגישו טוב! לצערי הילל יפה עוד לא הגיע למצב הזה.
 

talitu

New member
כמה מלווים יכולים להיות איתך בחדר?

אחד או שניים?
 
יכולים להיות איתך

מלווה אחד ובמקרים מסוימים (אם מבקשים "יפה") גם עוד אחד. לגבי דולה, קודם כל יש להם בבית החולים דולות שעובדות איתם וחוץ מזה הם נותנים להכניס בצורה "לא פורמלית". הם לא ממליצים למשפחות להגיע, גם מבחינת פרטיות ו"כאב ראש" וגם בגלל שלידה ראשונה (במיוחד) יכולה להתארך הרבה זמן אלא לחכות אחרי הלידה. נכון, גם לצערי הלל יפה הוא בית חולים של "יולדים-הולכים" כמו take away בלי הרבה מעבר. נ.ב- קיבלנו גם פרוספקט למלא לגבי תוכנית הלידה שלנו, קווים מנחים כדי שהם ידעו כיצד לנהוג בנו בזמן הלידה ולקבל קצת פרטים ורקע.
 

כרמיון

New member
נכון שהתינוקיה חמודה לאללה?

כשאני הייתי בסיור במאיר, מה ששיכנע אותי יותר מהכל ללדת שם היה ההצצה שהם נתנו לנו על התינוקייה. מאוד התרשמתי ממנה. ובאמת לא התחרטתי - הצוות של התינוקייה מקסים!
 

ענתש

New member
../images/Emo41.gif בית חולים מאיר ומדיניות אפידורל

שלחתי מייל לאורנה זינגר, מנהלת חדר לידה בנוגע למתן אפידורל בהליכה. להלן התשובה (שאני מאד מאושרת ממנה) ומציינת שאם קודם הייתי בטוחה שאני יולדת במאיר, עכשיו אני כבר ממש סגורה על זה
. שלום ענת אני שמחה שאת שוקלת לחזור וללדת אצלנו זהו הסימן הטוב ביותר לכך שהלידה הקודמת הייתה חוויה טובה. לגבי שאלתך בנושא האפידורל. אנחנו לא מתנים את בצוע ההרדמה האפידורלית במידת הפתיחה. אנחנו מבצעים אפידורל גם במצבים של פתיחה קטנה וגם בפתיחה גדולה ואפילו מלאה אם אנחנו מעריכים שהלידה תמשך עוד מספיק זמן כך שהיולדת תוכל ליהנות מיתרונות האפידורל. אנחנו משתמשים גם במסכת "גז צחוק" , בין היחידים בארץ, במצבים בהם לא ניתן לבצע אפידורל או לא כדאי לבצע אפידורל כי הלידה עומדת להתרחש בהקדם. לגבי "אפידורל בהליכה". זוהי פרוצדורה מוכרת וההבדל הוא במינון החומר המאלחש , בהחלט ניתן לבצע זאת . השם עלול מעט להטעות מאחר ולאחר בצוע האפידורל אין הכוונה שהיולדת תלך להסתובב ברחבי בית החולים או לשתות קפה בקפיטריה. בכל מקרה היולדת נשארת מנוטרת אבל יכולה לרדת מהמיטה , להסתובב בחדר או לשבת על כסא או כדור ליד המיטה. מקווה להתראות אורנה זינגר מנהלת סיעוד חדר לידה בית חולים "מאיר"
 
למעלה