בענייני אפידורל

בואו נעשה קצת סדר בדברים. גם לענתש

1. אין ספק שכל לידה היא שונה וכל אשה חווה חוויה שונה. 2. חופש בחירה צריך ליישם בכל סוגי הלידה ולא רק בלידות טבעיות. 3. אף אשה עוד לא קבלה מדליה בגלל שעברה לידה טבעית, הרצון ללידה טבעית צריך לבוא מבפנים. 4. אפידורל הוא לא המטרה בלידה אלא אחד האמצעים שניתן להשתמש בהם לצורך שיכוך כאב. 5. walking epidural הוא שימוש באותה שיטה ובאותם חומרים רק במינונים נמוכים. גם בארץ יש שימוש באמצעים אלה. 6. במחקר בין אפידורל מוקדם לאפידורל בשלב יותר מאוחר בלידה עדיין מדווחים על שיעור ניתוחים קיסריים גבוה מאוד. 7. ארה"ב היא אחת המדינות עם שיעור הניתוחים קיסריים מהגבוהים בעולם. 8. ניתוח קיסרי מיועד במקור למטרות חירום בלבד היום משתמשים בו גם למטרות אחרות של נוחות למרות הסיכונים לאם. 9. חשוב שהתמונה המנטלית של אשה יולדת בשכיבה על הגב תצא מהלכסיכון ובמקומה תכנס תמונה של אשה בתנועה.
 

ענתש

New member
מסכיה עם כל סעיף וסעיף שלך.

חוץ מסעיף 6 שאני לא מערערת על נכונותו אלא על הקביעה שתמיד נשמעת שהאפידורל בשלב מוקדם הוא הסיבה לקיסרי. ואני אומרת -לא הוא אלא מכלול גורמים אחרים שמושפעים מאד מאד מ"הגורם האנושי" בלידה - היינו הצוות הרפואי שידו הרבה יותר קלה על "הדק" המהלכים ההתערבותיים כשאישה בוחרת באפידורל.
 

hello all

New member
שוב, תוצאות המחקר מבטלות קשר

בין לקיחת אפידורל בשלב מוקדם לעומת לקיחת אפידורל בשלב מאוחר ובין עלייה בשיעור ניתוחים קיסריים. לא נבדק הקשר בין אפידורל באופן כללי לבין עלייה בשיעור ניתוחים קיסריים. לטובת אלו שכן יולדות עם אפידרול ומחכות לקבלו רק בשלבים מאוחרים ביותר בלידה, מחשש לניתוח קיסרי, המחקר מראה כי אין קשר בין השניים.
 

טאש

New member
כמה דברים:

ראשית - מסכימה איתך שמי שלא רוצה לסבול בכלל בכלל - סבבה שיתנו לה אפידורל מההתחלה ועד הסוף והיא תהיה מרוצה. לגבי תוצאות המחקר המפורסם - התוצאות האלו מצטרפות לשורת תוצאות שכמו שכבר כתבתי - חלקן מצביע על קשר לסיבוכי לידה וחלקן שולל קשר שכזה. התסריט שכתבתי - לגבי סיבוכי הלידה היה תסריט אפשרי. לא כתבתי שכל מי שמקבלת אפידורל - כך תראה הלידה שלה. ברור שיש נשים רבות (אמא שלי בכללן) שילדו עם אפידורל והיו מרוצות ולא היו שום סיבוכים והלידה עברה להן בלי כאבים בכלל. כתבתי שזה תסריט אפשרי, שכשמתחילה הדרדרות בגלל שהלידה לא מתקדמת ותנועת היולדת מוגבלת בגלל אפידורל והכרחי לתת לה גם זירוז אז זה עלול להסתיים בקיסרי או בואקום. לגבי אפידורל במינונים קטנים המאפשרים גם ללכת - נכון שזה נשמע אופטימלי - את גם לא מרגישה את הכאב וגם יכולה לנוע ובכך לתרום לקידום הלידה. אבל - אליה וקוץ בה - סוג זה של אפידורל הוא למעשה תערובת של משככי כאבים שכוללים גם חומרים שכן עוברים את השיליה ומגיעים לתינוק וההשפעות של חומרים אלו על הילודים עדיין שנויות במחלוקת. בשורה התחתונה אני מסכימה איתך שנשים צריכות ללדת כפי שהן רוצות. חשוב לי שכל אחת תעשה את הבחירה שלה מתוך הכרת שלל האפשרויות וההשלכות של כל בחירה.
 
ושכחת להוסיף:

אז איזה מזל שהיולדת כבר עם אפידורל ולא צריך להרדים אותה לניתוח. שוב להדגיש ניתן לשלב לידה עם אפידורל ותנועתיות אבל יש תזמון נכון לנושא האפידורל.
 

ענתש

New member
../images/Emo41.gif טאש גם אני בלא מסכימות.

כבר פירטתי בעבר ואני אפרט שוב -
יש מחקרים שמראים קשר אמיתי, ביולוגי בין חוסר תנועתיות ובין עיכוב הלידה.
יש מחקרים שמראים מחקרים בין עודף פיטומין ובין ירידות דופק בעובר. כל שאר מה שאמרת הוא הנחות המבוססו על סטטיסטיקה שאינה אמינה ואינה מדעית כלל. המחקרים נעשים לרוב ע"י תומכי השיטה הטבעית ומוטים בהתאם. אין מחקרים אמיתיים ואובייקטיביים בתחום ובכל פעם שנעשית סטטיסטיקה כזו היא דווקא מוכיחה את ההפך - שאין קשר ישיר בין אפידורל ובין התערבות אחרת בלידה. למה בישראל דווקא הקשר הזה כל כך מודגש ? כי הגורם האנושי הוא מכריע בסוגיה. כי בבתי החולים בישראל מניחים שאפידורל = בהכרח חוסר תנועתיות. בבתי החולים בישראל שבה ממילא מי שמגיעה לבתי החולים היא "חולה" ויש "לטפל בה ולהושיע אותה למרות רצונותיה המדוייקים" וממילא הכי קל לרופאים לזרז בלי שום סיבה בבתי החולים פה אישה שלוקחת אפידורל היא "טרף קל" בדיוק לתסריט שתיארת שהוא נכון ומדוייק !! עכשיו הרשי לי להעיק אותו ולצין את הברירה בכל מקום ולהראות לך למהזה לא חייב לקרות:
הלידה לא מתקדמת (כי היולדת שוכבת על גבה ולתינוק קשה יותר לרדת לעבר תעלת הלידה) היולדת יכולה לדרוש להיות בתנועה למרות האפידורל במגוון תנוחות שהאפידורל מאפשר, אפילו באלחוש מלא. אם האלחוש חלקי (למשל אפידורל בהליכה שאפשרי היום לקבל בליס) אפשרי גם להסתובב. אם לא - המיטות המתפרקות ושאר העזרים (בתוספת עזרה נדיבה מהמלווה לחדר לידה) מאפשרים תנועתיות יפה ם אם אלחוש אפידורלי מלא. בבית חולים מאיר אף מעודדים את זה .
ואז עובר זמן "רב מדיי" לפי הנהלים של בי"ח ואז מחליטים על מתן זירוז. נכון, יכול לקרות. זה יכול לקרות אגב בכל לידה ראשונה - גם טבעית לגמרי וללא אפידורל (ואגב, בנינו - כמה יולדות מגיעות ללדת, מפחדות מאפידורל ולא לוקחות ובכל זאת שוכבות על הגב כל הלידה ? המון ! כי רוב היולדות לא מודעות לזה שצריך להתכונן או אפשר להתכונן ללידה טבעית ושיש דרך לעזור לעצמן ובתי החולים אל ממהרים לסייע בעיצה טובה). רק שליולדת ללא אפידורל לא יציעו זירוז כי זו טרחה רבה מדיי... ליולדת עם אפידורל יאפשרו פחות גמישות כי "היא ממילא מאולחשת, בואו נדחףלה פיטוצין". זכות כל יולדת לסרב, אם אין סיבה רפואית והדופק תקין אין שום סיבה לקבל זירוז וזכות כל יולדת לדרוש לא לגעת בה בשלב זה ולתת ללידה להתקדם..
זירוז = פיטוצין, כלומר - עוקפים את מנגנון הלידה הטבעי ומוותרים על הפרשת אוקסיטוצין ואנדורפינים. האישה לא מרגישה את הכאב בזכות האפידורל (אז למי אכפת מהאנדורפינים?) אבל הלידה עדיין מתקדמת לאט. יש לי בעיה עם הסעיף הזה כי הוא לא נכון ביולוגית. ואם כן - אני אשמח לראות אסמכתא. לא יתכן שפיטוצין עוקף את המנגנון הביולוגי של אוקסיטוצין כי פיטוצין הוא אוקסיטוצין סינטטי. כל המעקף הוא של מנגנון ההפרשה. מכיוון שאוקסיטוצין גורם להפרשת אנדורפינים כך גם פיטוצין ואין שום סיבה שזה לא יהיה כך, אין הבדל כימי בין פיטוצין לאוקסיטוצין (פיטוצין הוא שם מסחרי). מעבר לזה לעובדה שהלידה מתקדמת לאט אין כל קשר, כנראה, לפיטוצין שכן התכווצויות חזקות של הרחם מקדמות לידה גם אם את שוכבת על הגב ולכן אם הלידה תקועה אז היא היתה תקועה בכל מקרה - גם ללא אפידורל. ולקינוח שוב יש לי בעיה עם המושג "יותר מדיי זמן" שמשום מה לעולם לא נאמר בהקשר של לידות טבעיות. למה ? ליולדת טבעית מותר כל הזמן שבעולם ואילו ליולדת עם אפידורל לא ? החומר עצמו לא מסכן את בריאות התינוק או האם אז איפה פה הבעיה מעבר ליד ה"קלה על ההדק" של הרופאים והמיילדות עקב הדיעות הקדומות שלהם נגד אפידורל ?.
לתינוק קשה יותר לצאת כי : האישה עדיין שוכבת על הגב, עבר עוד זמן, התינוק גם מתעייף. והנה - עם כל הזירוז הסינתטי - התינוק הגיע עם הראש לקצה תעלת הלידה. ושוב יש לי בעיה עם המשפט הזה כי מכל מה שאמרנו עד עכשיו - יכול להיות שחוסר התנועתיות האטה את הלידה. האפידורל לא מאריך לידות בכל כך הרבה זמן, חוסר התנועה מאריכה. כבר הבאתי פה בעבר קישורים שמראים שאפידורל בתנאים זהים מאריך לידה במשהו זניח ביותר כמו 20 דקות... כך שיתכן שיגיע המצב שהלידה לוקחת זמן רב, התינוק בקצה התעלה וכך או אחרת זה לקח 48 שעות עם או בלי אפידורל. המצב הזה הוא אף פעם לא טוב אבל לדעתי דווקא עם אפידורל המצב טוב יותר. אישית יש לי שתי חברות שזה קרה להן בלי אפידורל (אחת ברמב"ם, אחת בבלינסון) ואת יודעת מה היתה התוצאה ? אמא מאד מאד כואבת ועייפה אחרי 48 שעות של צירים כואבים ללא אלחוש שברגע שהרגישה את כאבי צירי הלחץ ביקשה קיסרי - וקיבלה באחת הפעמים (זו מרמב"ם) ולא קיבלה בפעם השניה (אלא במקום זה הביאו לה ואקום כי היא לא היתה מסוגלת ללחוץ). מי שהיתה לוקחת אפידורל בתסריט דומה היתה ישנה באמצע ומגיעה לשלב הזה עם יותר כוח.
(ובדרך גם הגיוני שהיו לו האטות דופק בגלל הפיטוצין, ואז מפסיקים קצת את הפיטוצין, ואז מחדש צריך לבנות ריכוז גדל של פיטוצין ושוב ירידת דופק וכו') נכון, מסכנות הפיטוצין שחשוב לדעת אותן. חשוב לי להדגיש שפיטוצין הוא חומר חשוב מאד. הוא מציל חיים לפעמים (גם אחרי הלידה בזריקות לכיווץ הרחם) אבל באמת חבל לקחת אותו אםהוא מיותר וכל אחת חייבת לעמוד על המשמר לפני שהיא מסכימה לזירוז. זירוז, בניגוד לאפידורל בתרחישה זה, עלול בהחלט להעלות את הסיכון לקיסרי או כל התערבות אחרת בגלל הסיכון בירידות דופק. וזו - עובדה אכן ביולוגית ולא סברה או אמונה טפלה. מעבר לזה - צריך לדעת לתת פיטוצין, שימו לב שכאשר נותנים לכן פיטוצין מקפידים על "בניית מינון" כל פעם בלי קפיצות גדולות מדיי כי בדרך כלל זה מה שגורם לירידות הדופק
ואז - בגלל שהאישה שכבה על הגב סיכוי גבוה יותר שהתינוק במצג ראש לא הכי מתאים (מצח לפנים ו/או עורף לאחור, במקום עורף לפנים ומציג קודקוד) ובינתיים גם עבר עוד זמן (שהצוות הרפואי סופר) וגם התינוק עוד יותר התעייף, ועדיין האישה שוכבת על גבה. אני לא אחזור על מה שכבר אמרתי כבר אז בואי ננקה מפה את הגורמים כגון "האישה שוכבת על גבה" ו"עבר עוד זמן"... קראתי דברים על זה ששכיבה על הגב יכולה להשפיע על מצג התינוק והמסקנה שלי היא אחת - תנועתיות עם אפידורל היא דבר חיובי. שינוי תנוחה לפחות עם אפידורל היא דבר חיובי. אין שום השפעה לאפידורל על העניין הזה, רק לתנוחה בה מצויה היולדת. ואגב, חשוב לילצין כדי לא להפחיד - זה לא מחוייב המציאות שתנוחת היולדת (על הגב) תשנה את מצג התינוק. זה יכול לקרות, בסיכוי מסויים, כאשר היולדת מתחילה את הלידה כשהראש חופשי בתעלה ודווקא אני חושבת שלרוב זה לא המצב.
אז כבר אין ברירה - וחייבים לנסות לעזור לתינוק לצאת - אז....ואקום (כולל חיתוך פירנאום די גדול) ואם זה לא מצליח (או שכבר יש ממש חשש לחיי התינוק - מים מקוניאליים למשל) אז .... קיסרי והבעיה היחידה שלי פה היא מה המשמעות של "חייבים לעזור לתינוק לצאת" ולמה זה כל כך מודגש ומורגש בלידות אפידורל ע"י הצוות הרפואי ולא מוצא באותה תדירות ליולדות היולדות טבעי. שוב מתבטא פה הגורם האנושי - האמונות הטפלות של הצוות כנגד האפידורל והעובדה שנוח להם כי היולדת ממילא מאולחשת ועייפה ומותשת. מים מקוניאלים, אגב, יובילו להצעה דומה גם עבור מי שיולדת טבעי
 

ענתש

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif חלק ב' של ההודעה

(לראשונה בחיי התפוזיים התפוז אמר לי "ההודעה ארוכה מדיי נא לקצר"
) ולסיכום - הבאת פה תרחיש שהוא ערב של "הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך" והוא לא מחוייב המציאות עקב לקיחת אפידורל. זה תרחיש שיכול לקרות לכל אחת בכל צורת לידה. עירבת פה עירבוב מוזר של עובדות, אמונות טפלות והפחדות שמאד מוכרות וידועות כמה שנקרא "הסכנות בלידת אפידורל" אצל כל מי שתומכת בדרך הלידה הטבעית. כמו שכתבתי חלק גדול מזה לא מחוייב, נתון לבחירת היולדת ובכלל לא קשור לאפידורל כן או לא. אני חושבת שכדאי לדעת אתזה כדי לבחור בחירה נכונה ואמיתית בהגיע מועד הלידה. איכשהו אני דווקא חושבת שעם כל התרחיש הזה - לידה בלי אפידורל לא בהכרח תציל יולדת ממנו (כפי שפירטתי בגוף ההודעה בכל סעיף וסעיף) ולידה עם אפידורל אולי תאפשר ליולדת לעבור תרחיש כזה (שיכול לקרות בכל מקרה) עם הרבה יותר כוחות ולא להגיע לסיום מכשירני. חייבת לציין שהלידה שלי נראתה בהחלט כך - אפידורל בפתיחה של 1 ס"מ, פיטוצין (היתה ירידת מים בלי צירים וסירבתי להמתין להתפתחות לידה טבעית) ועדיין היתה קצרה יחסית (13 שעות מרגע ירידת המים) וללא כל התערבות מכשירנית כזו או אחרת. לא שלא הציעו לי כמובן. עכשיו, כמה יולדות טבעיות את מכירה שזה לקח להם יותר מ-48 שעות מרגע ירידת המים (בעיקר כי חיכו לצירים) ואף אחד לא אמר לידם את המילה "ואקום" ? לדעתי אם תשווי את המספרים האלו תקבלי נתון עצוב מאד על "הגורם האנושי בלידות אפידורל".
 

אורניב

New member
אויש את כל כך צודקת

אני נכנסתי לחדר לידה עם פתיחה 4-5 נכנס אליי רופא (גבר) ואמר שבגלל שזו לידה ראשונה כדאי לי לקרוע את את הקרומים כי אני יכולה לשכב עוד הרבה זמן אמרתי לו שאני לא רוצה כלום הוא הסתובב בזילזול למיילדת ואמר תני לה נראה כמה זמן היא תחזיק. כל תהליך הצירים לא פציתי פה ואפילו לא נאנחתי, המיילדות לא עזבו אותי עם המוניטור למרות שרציתי קצת לקום, והכל היה תקין במוניטור סתם העירו הערות על שהצירים לא סדירים ואני מחייכת. במשך כל השעה אח"כ הם באו רצו לתת לי טישטוש או עירוי למקרה שארצה אפידורל, אני לא רציתי כלום, הם אח"כ ראו עם מי יש להם עסק כי אפילו לא נאנחתי כמו שאמרתי. בקיצור מצטערת שיצא ארוך, ילדתי בשכיבה למרות שהיום הייתי בוחרת אחרת, קשרו אותי עם המוניטור למרות שהכל היה תקין. מהכניסה לבי"ח עד הלידה עברו סה"כ 4 שעות למרות כל ההפחדות הצלחתי!
 

טאש

New member
אז אני שוב אומר

שהתרחיש שהבאתי אינו מחוייב לכל מי שלוקחת אפידורל. כתבתי שזה עלול לקרות למי שמקבלת אפידורל מוקדם. (או במילים אחרות - מה שאת כתבת - לא מחוייב המציאות עקב לקיחת אפידורל). שתינו מסכימות שכדאי שיולדות יכירו את העובדות האלו. יבינו שחוסר תנועתיות הוא שמעכב לידה. ידעו מה זכויותיהן לגבי בקשות מהצוות הרפואי. מה חייבים לעשות ועם מה אפשר לחכות (יולדות שלא יודעות שמותר להן להתנגד לזירוז אם העובר אינו במצוקה לא יבקשו זאת וחבל) בקיצור - אני שמחה שכל הדברים בשירשור הזה נכתבו ואני מקווה שהם מאירי עיניים לבנות שלא היו מודעות לכל הנ"ל
 
תשובה לגבי הפיטצין.

פיטוצין הוא הורמון סינטטי שמחקה את פעולת האוקסיטוצין. ההבדל ביניהם הוא שהאוקסיטוצין מופרש במוח בפולסים, לפי הצרכים הגופנים של האשה. הפיטוצין מוזרם בדם באופן קבוע ולכן הדפוס שלו הוא שונה. בגלל זה הצירים עם פיטוצין כואבים יותר ותכופים יותר. הכאב מגיע בצורה מהירה מאוד ולכן לגוף אין זמן להתאים את עצמו מבחינת הפרשת האנדורפינים. עדיין יש עליה מתמדת בניתוחים קיסריים, האם הנשים של ימינו לא יודעות ללדת ? ולגבי הנוחות של הצוות. לדעתי הכי נוח לצוות שאשה מקבלת אפידורל כי אז יש שקט תעשיתי במחלקה. אני ממש לא חושבת שיש אינטרס יותר גדול ליילד אשה באפידורל בלידה מכשירנית אני באמת מאמינה שהשימוש באמצעים אלה נשמר למקרים שבהם באמת אין ברירה. דווקא אשה עם אפידורל מקבלת יותר זמן ללחוץ מאשר אשה ללא אפידרול. ועוד לסיום - אני לא חושבת שהשימוש באפידורל הופך את הלידה לפחות טבעית זה פשוט המינוח שהשתרש. המינוח המתאים יותר הוא לידה פיזיולוגית
 

ענתש

New member
טוב, אז את מסכיה איתי שמבחינת

התכווצויות הרחםאין הבדל בין פיטוצין לאוקסיטוצין. אז מה הבעיה פה בעצם ? הרי ממילא לא צריך אנדורפינים (שהם משכחי כאבים טבעיים) או להפחית את כאבי הצירים כשיש אפידורל ? כך או אחרת אין סיבה שפיטוצין ישפיע לרעה על הלידה ומשך הלידה (הדבר היחיד המסוכן הוא כמובן ההשפעה על דופק העובר). מסכימה עם כל דבר אחר שאמרת. אני רוצה להבהיר שאין לי בעיה עם כל בחרה של יולדת באשר היא יש לי בעיה עם העובדה שהעיסוק הגובר והולך בלידות פיסיולוגיות גורם להפחדה שלמה סביב כל נושא בחירת משכחי כאבים בלידה. וחשוב לי להעמיד דברים על דיוקם כך שלכל יולדת תהיה בחירה אמיתית ולא כזו שמתבססת על הפחדות.
 
יש הבדל בהתכווצויות הרחם

הפיטוצין מעורר התכווצויות חזקות יותר וארוכות יותר ומגרה את הרחם עד כדי סיכון. לכן ישנו מעקב צמוד של מוניטור אצל אשה שקיבלה פיטוצין. חייבים לראות א. שהרחם לא נכנס למצב של התכווצות אחת מתמשכת. ב. צריך לראות שההתכווצות התכופה של הרחם לא עושה לתינוק חיים קשים מדי. זו גם הסיבה שאשה לאחר ניתוח יחשבו טוב טוב אם להתחיל לה לידה עם פיטוצין. מבחינת לידות ארוכות יותר כאן מדובר בעיקר כאשר עושים התחלת לידה עם פיטוצין ואז אם הגוף בשל הוא יגיב מהר אבל אם לא הפיטוצין לא יזרז את הלידה אלא יגרום להתחלת לידה בכוח ואז זה תהליך שיכול לקחת הרבה זמן. זו לדעתי אחת הבעיות בארצות הברית שיש נטייה לזרז כל לידה שעברה את המועד שלה ויש התחלה של הנטיה הזו בארץ ואותי זה קצת מפחיד. להזכיר אני מדברת על לידות רגילות בסיכון נמוך
 

ענתש

New member
ברור, גם אני מדברת על אותן לידות.

כי בלידה רגילה בסיכון נמוך, עם או בלי אפידורל, אין שום סיבה להציע זירוז. אם הכל תקין (דופק וכו') למה לזרז ? אז שיקח עוד קצת זמן... לי יש תחושה שהנטיה הזו לזרז ולהציע התערבות מכשירנית גוברת כאשר האישה בוחרת במשכחי כאבים. דוגמאת "נו, ממילא היא לא רוצה לידה טבעית אז יאללה... נתערב לה".
 
לא - הבעיה היא

שמציעים להמון נשים שהגיעו לשבוע 41 זירוז. נשים היום כבר צריכות להיות אסרטביות עוד לפני שהלידה התחילה רק כדי שלא ישכנעו אותן להתחיל זירוז. דווקא ממה שאני רואה יש יותר הפחדות בנושא הלידה הטבעית ומוניטר לסירוגין. הצוות אוהב נשים עם אפידורל. יש גם את הבעיה שאפידורל הוא האמצעי היחיד שבית חולים יכול להציע היום. הם לא בנויים לליווי רציף של יולדת שזקוקה ליותר אלא אם זה בתשלום.
 

hello all

New member
ולמה מציעים את הזירוז, סיגל?

לא סתם אדם קם בבוקר, הסתכל על השעון ואמר "נגמר שבוע 41- יאללה, בא לי לתת לה זירוז" ממש לא. ישנו סיכון אמיתי להזדקנות השלייה וישנה עלייה סטטיסטית במקרי מצוקה עוברית והשלכותיה וגם סבירות הולכת וגדלה מעבר לשבוע זה למים מקוניאלים רופאים לא הולכים עם זיק מוטרף בעיניים, סכין ביד אחת ומזרק עם רעל ביד שנייה. כל ההתערבויות הרפואיות הנ"ל הן תולדה של נסיוןן של עשרות שנים ברפואה בתחום של יילוד נשים וסיבוכי לידה. שוב, חוזרת על מה שאמרתי מקודם, מי שלא רוצה התערבות רפואית ורוצה לתת לטבע לעשות את שלו - כבודה במקומה מונח. שומה על אותה אשה כן להיות מודעת לסיכונים שהיא לוקחת בכל אחת מהחלופות שהיא בוחרת, בדיוק כמו ששומה על זו שלוקחת משכחי כאבים או יולדת בקיסרי, להיות מודעת לסיכונים. שום חלופה לא נטולת סיכונים. מה לעשות ועובר הנמצא ברחם מעבר לשבוע 41 סטטיסטית נמצא בסיכוי גבוה יותר למצוקה עוברית והשלכותיה. לא סתם האשה נקראת למעקב הריון עודף ומוניטור. אלו לא קללה. אלו ברכה. מי שלא רוצה - שלא תשתמש. מי שרוצה - שתהיה לה האפשרות הטובה ביותר. ואין שום קשר ל"נשים שכחו ללדת". כשיש חלופות, מה לעשות, יש נשים שיעדיפו את החלופות. פעם לא היו חלופות. היום יש. מבחינתי זה מבורך.
 

hello all

New member
ועוד דבר:

ברור לכל שהרפואה בארה"ב הינה מהמפותחות והמתקדמות ביותר בעולם. אם ישראל תצעד כלאחר כבוד אחרי ארה"ב, זה לא צריך להפחיד אותך, כמו שציינת. זה יתרון גדול מאוד. מה היה עדיף? שישראל תצעד אחרי מדינות אפריקה? ברור עוד שאם תעשי השוואה בין שיעור סיבוכי לידה בארה"ב לעומת שיעור לידת יילודים בריאים (אגב, עוברים שורדים פה החל משבוע 24 באופן מאוד לא יוצא דופן תודות לפגיות המשכוללות בעולם!!!) לעומת אותם שיעורים במדינות עולם שלישי נחשלות באפריקה, בהן אין התערבות רפואית, ברור לכולנו מה התוצאה ההעגומה והפסימית של השוואות אלו.
 
בין ארה"ב לאפריקה

יש עוד מדינה או שתיים עם תוצאות לידה טובות אך פחות התערבויות. הדגשתי קודם שאני מדברת על לידות בסיכון נמוך בלבד. נושא הפגות הוא נושא אחר לגמרי וגם הסיבות להשארות פגים בחיים תלויות בהרבה גורמים ביניהם כמות של כוח אדם. אבל זה באמת נושא אחר. התערבות רפואית אכן מבורכת כשהיא באה מתוך דאגה כנה ליולדת ולעובר. כשהיא באה כדי להציל. לצערי היא קוראת גם כדי לכסות רופאים נגד תביעות וגם כי יש פרוצדורות שונות בבתי חולים שונים. אפילו בארץ יש שוני בגישות.
 

טאש

New member
שמחה שכתבת את הדברים האלו כי אלו

בדיוק הנקודות החשובות. התסריט שכתבתי הוא לא הכרחי לכל קבלת אפידורל. אני שמחה שהקדשת את הזמן להאיר לבנות בדיוק איפה הן יכולות לשבור את השרשרת הזו של אפידורל-זירוז-ואקום/קיסרי. כמו שכתבת - יש מקומות רבים לפעול בהם, רק שלצערי בנות רבות לא מודעות לדברים האלו (טוב שאנחנו כאן....) כמה נקודות שבכל זאת אני רוצה להגיב אחרת:
לגבי אפידורל שמאפשר תנועה, מדובר בקוקטייל של חומרים שחלקם כן חודרים את השיליה ומגיעים לעובר. זה לא סתם "אפידורל במינון נמוך".
לגבי פיטוצין - אני אבדוק את זה שוב, אבל עד כמה שידוע לי - הוא מפעיל התכווצויות ברחם בדיוק כמו אוקסיטוצין, אבל אינו מגיע להיפופיזה ולכן אינו מפעיל מנגנוני פידבק לשחרור נוסף של אוקסיטוצין ולשחרור אנדורפינים.
לגבי מדידות הזמן - אז: לידה שמתחילה מירידת מים - גם "מוגבלת בזמן" מבחינת הצוות הרפואי בלי קשר לאפידורל ואת צריכה להיות סופר עקשנית כדיי שיאפשרו לך למשוך לידה כזו מעבר ל-24 שעות. למה ב"לידה טבעית" לא מודדים זמן? כי כל זמן שאין מצוקה עוברית (ומנטרים את העובר אחת לכמה זמן) אין סיבה להתערבות. נשים ללא אפידורל ששוכבות על הגב - דינן כנשים עם אפידורל ששוכבות על הגב. זה מעכב את הלידה.
מסכימה איתך לגמרי שמה שמעכב לידה זה לא אפידורל אלא חוסר התנועה והשכיבה על הגב. יתרה מזו: עבור נשים המצויות בסטרס חזק בלידה - אפידורל יכול ממש לזרז להן את הלידה כי הוא גורם להן לשחרר שרירים שהן כיווצו מדיי. (זה בהחלט היה יכול לעזור לשתי החברות שסיפרת עליהן).
 

hello all

New member
טאש, אפשר לקבל

סימוכין לפסקה הראשונה ש "לגבי אפידורל שמאפשר תנועה, מדובר בקוקטייל של חומרים שחלקם כן חודרים את השיליה ומגיעים לעובר. זה לא סתם "אפידורל במינון נמוך". אני לא ראיתי שום מידע בנושא. להבנתי זה בדיוק אותו חומר ולא שום "קוקטייל" חודר שלייה. (אגב, האפידרול עצמו לא חודר שלייה?)
 
למעלה