שאלה קצת מוזרה- האם מותר לשתות

kmaya

New member
שאלה קצת מוזרה- האם מותר לשתות

רד בול בהריון? לא משו קבוע אלא חד פעמי באירוע במקום אלכוהול?
 

ענתש

New member
בפורומים בחו"ל מצאתי תשובה של

רופא שאומר שברד בול יש 115.5 מ"ג של קפאין בפחית אחת (וזה בלי ספירת כל החומרים האחרים המלאכותיים והמעוררים שיש שם) שזה יותר מבכוס אספרסו קצר. זה פשוט לא בריא. אם משווים לאלכוהול... תלוי איזה אכוהול. לדעתי קצת קוקטייל לא חזק או יין יזיקו הרבה פחות.
 

ליאם711

New member
שאלה באותו הקשר...

יש לי חברה שאוהבת מאד לשתות יין אדום בארוחות (בעיקר בשריות). היא אמרה לי שכאשר היא הייתה בהריון ושאלה את הרופא שלה אם מותר לשתות יין אדום בהריון, הואא אמר לה שלא רק שזה מותר, זה אפילו מומלץ (לא הרבה פעמים, אלא פעם בשבוע-שבועיים) מכל מיני סיבות (זכור לי משהו בנוגע ללחץ דם). אני מאד אוהבת לשתות יין אדום, אך כמובן שנמנעתי מכך כל ההריון. האם זה הגיוני? ליאם
 
מותר- כן. מומלץ?

וואלה לא יודעת.... זה עוזר ללחץ דם וכולסטרול- זה ידוע, אבל השאלה אם זה תופס גם בהריון.
 

עד חצות

New member
באירועים וארוחות

משפחתיות אני לוגמת כוס יין בכיף, כל האזהרות למינהן מכוונות לשתיה חריפה על בסיס קבוע
 
אני אפילו שתיתי שמפניה השבוע ../images/Emo48.gif

האהוב
בישל ארוחה רומנטית מדהימה
סתם באמצע החיים, והביא בקבוקון שמפניה קטן
אז שתיתי כוס. פיץ דוקא נהנה
 

ליאם711

New member
טוב לדעת....

זה לא שאני מתכוונת עכשיו לשתות כל שבוע כוס יין, אבל אם יצא לי לשתות באירוע/מסיבה כוסית קטנה של יין - לא אצטרך לדאוג! ליאם
 
שאלתי את הרופא על זה

והוא אמר כל זמן שזה לא מחליף את המיים וזה אחד ל... אפילו שבוע זה תקין
 
כדאי לשתות מעט יין ולראות איך מרגיש

אני לא התנזרתי מיין במהלך ההריון (אבל השתדלתי להקפיד על לא יותר מכוס בשבוע). מה שכן, אני יכולה להעיד שכבר כמה פעמים היין גרם לי להרגשה מאד לא טובה, כבדות ברגליים וחולשה בכל הגוף, שחייבה אותי לשכב ולהרים רגליים במשך דקות ארוכות. זה קרה גם עם יינות ששתיתי בעבר ולא גרמו לי כל בעיה. ממש ממש לא נעים. מה שמפליא זה שזה לא קרה בכל פעם, אבל לאחרונה זה קרה כמעט בכל פעם ששתיתי, ולכן החלטתי להפסיק לגמרי. אז ממליצה לשתות שתיים שלוש לגימות ולראות שאתן לא מגיבות קשה. לחיים!
 

Karit

New member
ממצאים חדשים

רופא שאני מכירה וסומכת חזר בדיוק מאיזה כנס בחו"ל, ואמר לי כי עפ"י ממצאים חדשים אסור בכלל לשתות אלכוהול בהריון, לא משנה באיזו כמות - כל כמות מזיקה, אפילו פעם ב...
 

קנגה רו

New member
אני כל כך אוהבת שמוצאים את הגלגל

נו באמת. ואת מאמינה? אז מה קרה עד עכשיו? ההורים שלנו שתו - והנה אנחנו כאן, עד לפני ה"ממצאים החדשים" נשים בהריון לגמו לגימה פה ושם (ואני לא מדברת על להוריד ברבוק יין כל ערב או להקפיץ טקילות לארוחת בוקר) והנה נולדו אלפי תינוקות חייכנים ובריאים. די מספיק. הכל במידה ובשיקול דעת. את חושבת שזה איום ונורא? אז אל תגעי בזה. ואם למישהי אחרת בא לשתות כוס יין אדום כדי לחגוג יומהולדת, ראש השנה או סתם יום של כיף באמצע החיים - אז לבריאות!!! ורד בול ספציפית לא ממולץ כי יש בפחית אחת כמות אדירה של קפאין וסוכר ועוד כמה ממריצים לא ברורים.
 

Karit

New member
טוב, זה יכול להיות

ויכוח מאד ארוך. פעם גם לא היה אפידורל, סקירות מערכת וזריקות לבעלות RHשלילי, ואיכשהו הנשים ילדו לאורך כל הדרך. ואני מדברתך איתך כולו על איזה 15 שנים אחורה. הגישה שלך - זה לא תירוץ. האם אני מאמינה לזה? לא יודעת. האם אני סומכת עליו? כן. האם זה יפריע לי לשתות? אולי כן. הרופא אמר לי גם, שאם אני ארד ל-4 סיגריות ליום זה יהיה בסדר, ואני הפסקתי לעשן לגמרי. למה? כדי לישון בשקט. מבחינתי - זה שווה הרבה.
 

niritcat

New member
ומה אם עוד חצי שנה

יגלו שהימנעות מוחלטת מאלכוהול בהריון מוריד את הסיכויים להפלה? לא תצטערי שלא ידעת? בוודאי שזה מלחיץ, אבל זאת לא סיבה מספיק טובה להעלים או להתעלם ממידע ומימצאים חדשים. ההודעה של Karit היתה מנוסחת בבהירות ובצורה לא מאיימת - היא הציגה בקצרה ובצורה מדוייקת את המידע שהגיע אליה. היא לא הציגה את זה בתור עובדה, אלא בתור מידע חדש שהיא קיבלה בנושא. לא מצדיק לדעתי התנפלות. ובנוסף לכך, התירוץ של "אלפי תינוקות גדלו ככה" הוא שחוק עד אין קץ. אם התגליות החדשות וההתפתחויות הרפואיות, אחוז תמותת התינוקות יורד כל הזמן. אחוז התינוקות הנולדים פגועים גם בירידה מתמדת מאז שהתחילו להמליץ לכל אישה לקחת חומצה פולית 3 חודשים לפני הכניסה להריון. אז בוודאי שגם קודם נולדו ילדים בריאים, אבל יתכן גם שהימנעות מאלכוהול מגביר את הסיכויים לעבור הריון וללדת בסוף תינוק בריא.
 

כרמיון

New member
לומר את האמת, ובלי כוונה לפגוע,

בכנס הריון שהייתי בו לאחרונה במרפאת שילה, הרופא שהרצה (שהיה במקרה ד"ר ניניו השנוא עלי, הוא ולא אחר) אמר בהדגשה את אותו הדבר שאת אומרת. כנראה שזאת האופנה החדשה ברפואה (ברפואה יש אופנות וטרנדים כמו בכל תחום אחר). אומר לך את האמת, אני מאוד מודעת לנזקי האלכוהול השונים (עשיתי עבודה סמינריונית על הנושא) ואני לא מבטלת את מה שאת אמרת כ"שטויות", אבל קשה לי עם ההתנסחות הזאת בפורום. אני מבינה שאת חוזרת בכנות על מה ששמעת, אבל בשביל הבנות כאן ששתו כוסית יין מדי פעם בהריון זה כאילו את בעצם אומרת להן "תדעו לכן, אתן כבר עשיתן נזק בלתי הפיך לעובר שלכן". וזה מלחיץ להגיד את זה, ובייחוד שמדובר ב"ממצאים חדשים", שלפניהם באו ממצאים קודמים שעולם הרפואה היה נורא בטוח בהם ואחריהם יבואו עוד ממצאים חדשים... במילים אחרות, משהו שמתגלה ב"ממצאים חדשים" שווה תשומת לב ושווה עוד מחקרים, אבל הוא לא הופך כל-כך מהר לאמת מוחלטת ובלתי-מעורערת. הייתי מעדיפה אם היית מתנסחת יותר בכיוון של "לפי ממצאים חדשים, עדיף להימנע כמה שיותר מאלכוהול בהריון". מה שכתבת מלחיץ שלא לצורך. אני, אגב, שתיתי כוסית יין בליל הסדר כשעוד לא ידעתי שאני בהריון (גיליתי את ההריון כמה ימים אחרי זה), וכמה לגימות בחתונה שלי (שבוע 16), וחוץ מזה אני מתנזרת לגמרי. ברור לי שאם אני אשתה אני ממילא לא איהנה מהאלכוהול כי יהיו לי רגשות אשמה. פשוט בעניין הזה אני מקפידה. אבל זה לא אומר שהכמויות הפיציות שכבר שתיתי הזיקו לעובר, וזה גם לא אומר שמה שהבנות האחרות שתו כאן הזיק לעוברים שלהן.
 

Karit

New member
אני לא מהווה סמכות,

לא אמורה להוות סמכות, ואני לא רופאה. אני בדיוק כמו כל אותן הבנות שהזכרת אותן שמפחדות מכל דבר, כי זהו הריון ראשון שלי בדיוק כמו שלהן. לפי דעתי, גם לי וגם להן מגיע קצת קרדיט על הפעלת שכל ושיקול דעת. כמו כן מגיע להן ולי לדעת. באותה האוירה, את יכולה לכעוס על אותה מישהי שאמרה ברמה של איסור מוחלט כי אסור לשתות רד-בול, ונקבה בסיבה. לא ידעתי את זה, וכן שתיתי רד-בול לפני מספר שבועות. אין מה לעשות, ממשיכים הלאה, אני עדיין בהרכה מלאה, למרות שזה מלחיץ... מה לעשות, רוב הדברים שקורים עכשיו הם מלחיצים. הגוף שלנו בוגד בנו ואנו לא יכולות לסמןוך עליו כמו שנהגנו לעשות. הסביבה מלחיצה, אז מה? לא לדבר, לא להקשיב, לא לעשות מה?
 

כרמיון

New member
אני מבינה שהרגזתי אותך בכל זאת

חבל. כי מה שניסיתי לעשות זה להביא לתשומת לבך למה לדעתי כדאי להתנסח ברגישות ולמה לדעתי זה חשוב בפורום כזה. וכן, הייתה בדברים שלי ביקורת, אבל לא נראה לי שהייתה בהם נימה של כעס (זה לגבי ה"באותה האוירה את יכולה לכעוס על זאת שאמרה שאסור לשתות רד-בול". אני יכולה לכעוס על כל מיני דברים ועל כל מיני אנשים, אבל דווקא לא נראה לי שעשיתי את זה). מובן שמגיע לך ולהן לדעת. אבל "ליידע" אנשים על הממצאים החדשים בסגנון "על פי ממצאים חדשים הכי טוב להימנע מאלכוהול בכלל, כי גם כמויות קטנות עלולות להזיק" (ושימי לב ל"עלולות להזיק"), זה אחרת מאשר "ליידע" אותם בסגנון "לאור הממצאים החדשים אסור בכלל לשתות אלכוהול כי כל כמות מזיקה, אפילו פעם ב..." אני מבינה שאת דווקא לא רואה את ההבדל בין שתי צורות ההתנסחות. שיהיה. אני כן רואה הבדל, ולדעתי ההתנסחות הראשונה רגישה יותר. עכשיו תעשי עם זה מה שאת רוצה.
 

niritcat

New member
לי דווקא לא היתה בכלל בעיה עם

הניסוח. Karit רק העבירה מידע. היא לא הצהירה חד משמעית שכל מי ששותה אלכוהול בהריון מזיקה לעובר שלה, אלא העבירה מידע שהיא קיבלה מהרופא שלה כמו שנעשה כאן בפורום על בסיס קבוע.
 
למעלה