הריון עם חתולים - הצילו מה עושים

רינת4861

New member
הריון עם חתולים - הצילו מה עושים


הי
אני בהריון שלישי ובלחץ יותר מההיון הראשון...
ההבדל הוא שעכשיו יש לי 2 חתולים בבית (כלומר יוצאים לחצר רוב היום וישנים בבית).. יש ארגז חול בבית
עשיתי בדיקת דם לטוקסופלזמה ויצא לי שלילי ולכן אני מפחדת מאוד מהדבקה עד כדי כך שאני חושבת להוציא אותם מהבית אבל כואב לי בחורף...
אני לא נוגעת בארגז חול
האם כדאי בכל זאת להוציא אותם?
אשמח לשמוע מבעלות חתולים
 

v1c2

New member
בהחלט לא להוציא :)

כדי להידבק בטפיל הזה מחתולים דווקא, צריכים לקרות כמה דברים:
1. החתול אכל בשר נא שמכיל את הטפיל
2. החתול הפריש צואה שמכילה את ביצי הטפיל, והיא עמדה בחוץ 24-48 שעות. פחות זמן מזה - זה לא מדבק.
3. החתול יכול להפריש את ביצי הטפיל במשך שבועיים בלבד מיום שאכל את הבשר הנא.
4. הכנסת יד לפה(!) לאחר שנגעת בצואת החתול בה היו ביצים. אין דרך אחרת להדבק מחתול חוץ מהכנסת חלקי צואה שמכילים את הביצים לפה...
קל לראות, מכל הדברים האלה, שדי קשה להידבק בטוקסופלזמה דווקא מחתול. אני בעלת חתולים מזה שנים רבות, מטפלת ברבים מהם, מתעסקת יום יום בניקוי צרכים - שלילית לטוקסו'. כנ"ל כל אישה שאני מכירה שמטפלת גם כן בחתולים.
דרך ההדבקות הנפוצה היא באכילת בשר נא, או ירקות ופירות שלא נשטפו כראוי. פרופסור מומחה למחלות זיהומיות אמר לי על כך בעצמו, בנוסף לכך שזה כתוב בכל מקור מידע אמין על הטפיל.
אם את מנקה את ארגז החול - שימי כפפות, תרחצי ידיים היטב אח"כ וזהו. לחלופין, שמישהו אחר ינקה :)
 

a morph

New member
רוב מקרי ההדבקה בטוקסופלזמה הם בכלל לא מחתולים

אלא מאכילת בשר שלא בושל היטב.
הדבקה מחתול אפשרית, אבל רק בהנחה שאת ממש ממש ממש לא שומרת על היגיינה בסיסית. כל עוד את מקפידה לרחוץ ידיים אחרי מגע עם הצואה שלהם, או עם החתולים עצמם ולפני שאת אוכלת\נוגעת בפנים, אין שום סיבה שתידבקי.
 

haych

New member
מה פתאום להוציא מהבית

כמו שאמרו לך, הסיכוי להדבק קלוש מאוד.
ואם זה ירגיע אותך, אחותי וגיסתי וטרינריות.
שתיהן עברו הריונות כשהן מטפלות בחתולים באופן יום-יומי במרפאה (ולגיסתי גם יש חתולים משלה). למרות שהיו מוקפות בחתולים, הכל עבר בשלום.
תמשיכי לא לגעת בהרגז החול, תשמרי על היגיינה והכל יהיה בסדר.
 

רינת4861

New member
תודה יקרות! אני מאוד שומרת על היגיינה ואני לא

נוגעת בארגז חול שלה - בעלי מחליף. הקטע הוא /שהיא עולה על השיש, על המיטות, ישנה איתנו ואפילו באה איתי לשירותים!!

אז ברור שאני שוטפת ידיים לפני שאני אוכלת וכולי, אבל אני חושבת על זה שאולי היא תיגע בצואה נגועה ואז תבוא הביתה תישן על המיטה ואיכשהו אני אגע בה ואשכח לשטוף ידיים. הקיצר זה גם תרחיש הגיוני לא??
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא. חתול הוא חיה היגיינית, הוא מכסה את צואתו ומנקה את עצמו

כמו כן "מערכת העיכול של החתול הינה המקום היחיד בו הטפיל יכול להתרבות ולייצר ביצים ואלו מופרשות עם צואת החתול. הביצים עוברות תהליך הבשלה הקרוי ספורולציה הלוקח 24–48 שעות ורק אז נחשבות מדבקות. מרגע בו החתול נדבק הוא יכול להפריש את הביצים למשך שבועיים בלבד וברוב המקרים לא יחזור עוד להפרישן במהלך חייו."
http://www.vetvisit.co.il/טוקסופלזמה-חתול-הריון-והקשר-ביניהם/
&nbsp
אז רק אם החתול שלך נדבק בפעם הראשונה (בד"כ קורה לגורים, מטבע הדברים) ועכשיו אלה בדיוק השבועיים שהוא מפריש, והוא סובל מבעיה כלשהי שגורמת לצואה שלו להידבק לפרווה והוא לא מנקה אותה יום–יומיים... ואז לא תשימו לב שיש עליו צואה או שהוא לכלך משהו בצואה ולא תשטפו אחרי זה ידיים(?!) או לא תשטפו ידיים לפני האוכל... ובקיצור, נראה לי שאת מבינה עד כמה זה לא סביר. יש כבר יותר סיכוי לזכות בלוטו
.
&nbsp
וברצינות, אם יש לחתול בעיה בהפרשות או שהוא מראה סימני מחלה, לקחת אותו לווטרינר בהקדם, בראש ובראשונה למענו, כמובן. לעומת זאת אם החתול בריא התרחיש הזה לא ממש הגיוני. ואם משהו בכ"ז חשוד בהתנהגות/בהפרשות שלו, או שיש לך עוד שאלות בנושא, פשוט להתקשר לווטרינר ולהמשיך משם.
 
היי

לא להוציא אותם. כן לשים כפפות אפילו כפולות אם יש מישהו אחר שיכול לנקות אז כמובן עדיף
 

שירהד1

Member
מנהל
מצטרפת לכולן ורוצה להרגיע-

אני מגדלת חתולים מגיל 17 (כיום בת 46, אמא לשלושה ילדים). היו הריונות שביקשתי מבעלי לנקות את הארגז, והיו הריונות שניקיתי בעצמי, וכמובן ששטפתי היטב ידיים לאחר הנקיון (ובלי קשר- אני תמיד שוטפת בכל מקרה את הידיים לאחר ניקוי הארגז...). גם אני שלילית לבדיקה ואני בכלל לא יודעת אם מישהו מהחתולים שלי חיובי או לא. זה נדיר. ובכל מקרה- כאשר שומרים על כללי הגיינה הגיוניים- לא אמורה להיות שום בעיה.
ומי שאוהב חתולים- לא מוציא אותם מהבית בגלל הריון, תינוקות, ילדים או כל סיבה אחרת. היכרתי פעם זוג שעשה זאת בהריון וזה היה אכזרי בצורה בלתי רגילה.
אז אם את רוצה להיות הכי רגועה בעולם- שבעלך ינקה את הארגז ונגמר הסיפור.
שיהיה בהצלחה!

שירה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין מה לפחד, כפי שכתבו לך, קשה ונדיר להידבק מחתול

"סיכויי ההדבקה בו מחתולים הם נמוכים וכמעט לא קיימים, רוב הסיכויים להדבק בו הם לצערנו מבשר שלא בושל כראוי , במסעדות , אירועים או סתם בבית כשהחלטתם לאכול אוכל אדום ונע ... דרך נוספת להדבק בו היא דרך ירקות , פירות ושאר השורשים הלא שטופים שאנו נוטים לאכול בלי לשטוף כראוי , כי אכן הטפיל מועבר גם דרך אדמה נגועה."
http://www.vets.co.il/הטפיל-המפיל-או-בשמו-טוקסופלסמה-ונשים-בהריון
&nbsp
"רוב מקרי ההדבקות במחלת הטוקסופלזמוסיס בקרב אנשים נעשית ע"י אכילת בשר נא וירקות ופירות לא שטופים. סיכויי ההדבקות במחלה מחתול הבית שלנו הינם נמוכים ועל מנת שתהיה הדבקה צריכה לקרות שרשרת אירועים: הידבקות החתול, הפרשת ביצים מדבקות שמתקיימת רק בשבועיים לאחר מכן, אי – – ניקוי תכוף של ארגז הצרכים ואי שטיפת ידיים לאחר הניקוי אשר מלוות בהכנסת היד לפה".
http://www.vetvisit.co.il/טוקסופלזמה-חתול-הריון-והקשר-ביניהם/
&nbsp
להבנתי בד"כ ההפרשה בצואה היא רק בהדבקה הראשונה, כלומר לרוב אם מדובר בגור שלא חי בבית ומסתובב ואוכל גם בחוץ. ואז אם זו הדבקה ראשונה, ואם הוא באמת נדבק ומפריש את הביצים בצואה, ואם מחכים יותר מ-48 שעות עד שמנקים אותה, ומנקים בידיים חשופות ולא שוטפים אותן לפני האוכל... אז ורק אז באמת אפשר להידבק ממנו.
&nbsp
יש כאן כ"כ הרבה תנאים שצריכים להתקיים (וכ"כ קל למנוע!) שזה באמת לא צריך להטריד אותך. הרבה יותר חשוב להקפיד על הגיינה בהכנת המזון – לשטוף היטב פירות וירקות, לא לאכול ירקות חיים שאי אפשר לשטוף היטב (עלים, נבטים) וכמובן לא לאכול בשר שלא בושל היטב (ויש עוד אזהרות בעניין בטיחות במזון בהיריון, אבל לא כולן קשורות לטוקסופלזמה).
&nbsp
שיהיה היריון קל ומשעמם, המשיכי ליהנות מחברייך הפרוותיים בתוך הבית.
 

רוקירוק

New member
אמא לחתולים בהריון ראשון

אני בהריון ראשון עם שלושה תינוקות עם זנבות שלא יוצאים מהבית.
רציתי לציין קודם שבלי קשר לארגז חול , אחת הדרכים הכי שכיחות ללקות בטוקסופלזמה היא דרך אכילת ירקות גינה לא שטופים מספיק כי חתולים עשו את הצרכים שלהם סביב הגינה / שדה . ככה שגם בנות בלי חתולים בבית בכלל צריכות לקחת בחשבון. מעבר לזה , אני אסתכן שיאשימו אותי בביצוע פרסומת אבל את לא חייבת לנקות את הארגז -
ממש לפני ההריון (עשינו IVF) קנינו ארגז חול אוטומטי שמנקה את עצמו בלחיצת כפתור ונשטף לאסלה . החתולים שלנו מתים על זה וכבר חצי שנה אף אחד מאיתנו לא נדרש לנקות את הארגז או להחליף חול ( לא צריך , הארגז מנקה את החול עם מים וסבון וטוחן את הצרכים לפני הפינוי לאסלה , כמו כן לא צריך התקנה מיוחדת וחיסכון כספי מפני שרק צריך מידי פעם להוסיף טיפה חול כי כמות מזערית נשטפת עם הצואה לטוחן אשפה ולאסלה ) .
בכל מקרה , לא עלה על דעתי לשניה אחת להוציא את התינוקות שלי מהבית רק בגלל התינוק שבדרך וזה בהחלט עוזר לנו להישמר בלי לאלץ את בעלי לנקות לבד אחרי החתולים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נשמע כמו פטנט מגניב! רק לא הבנתי – איך זה מתחבר לאסלה?

אשמח אם תוכלי לצרף פרטים כמו תמונה / קישור / שם המוצר, כי עוד לא נתקלתי בכזה (ראיתי שירותים אוטומטיים לחתולים שבאים עם מגירה שצריך להוציא ולנקות, או שהפסולת נכנסת לתוך שקיות).
 

רוקירוק

New member
בכיף

זה הלינק לאתר של היבואן הישראלי של המכשיר. הוא נקרא Cat Genie .
http://www.catgenie.co.il/Hebrew/
זה לינק לסרטון שמסביר את הארגז עובד בדיוק :
https://www.youtube.com/watch?v=RIhxAptRF5o

האסלה צריכה שני צינורות כדי לעבוד , צינור מים וצינור ניקוז , אנחנו חיברנו את הצינור מים למפצל בברז של הניאגרה של האסלה שלנו , והניקוז זה צינור שאפשר לשים מתחת לקרש של האסלה ואז הפסולת מתנקזת לאסלה ואחרי הניקוי רק מורידים את המים בניאגרה ונגמר הסיפור . לא דורש שום התקנה , את תראי בסרטון .
דבר אחד שהיבואן הדגיש שנבדוק לפני שנזמין את המוצר הוא אם החתולים שלנו מסכימים להשתמש בחול קריסטל כי זה הדבר הכי קרוב לחול של הארגז הזה (זה חול מיוחד שיכול להירטב בלי להתפרק )
על רגל אחת , אפשר להגדיר למכשיר ניקוי אוטומטי כל יום באותה שעה או כל פעם שהוא מזהה שחתול נכנס ויצא או פשוט ידנית בלחיצת כפתור כשאת רוצה . ואז כל פעם המכשיר אוסף את הצרכים, שוטף את החול עם מים וסבון ולבסוף מייבש את החול שזה תהליך של כחצי שעה . הצרכים נשטפים לטוחן אשפה מובנה ומתנקזים לאסלה רק במצב נוזל עם המים מהשטיפה של הארגז ככה שאין ריח אין צורך להחליף חול , רק מידי פעם להוסיף קצת חול כי קצת תמיד נדבק לצואה ונטחן גם שזה סיפור ממש לא רציני .
החבר'ה שלנו מאוד אוהבים את המכשיר , הם יושבים ומסתכלים עליו כשהוא עובד ואחת הבנות אפילו למדה להפעיל אותו בעצמה כי היא אוהבת להסתכל ואחרי זה החול חמים ונעים והם ישר נכנסים , אם היא רק הייתה לומדת להוריד את המים בניאגרה היה יכול להיות מושלם .
זהו , מקווה שזה יעזור . שיהיה בהצלחה .
 
למעלה