שקיפות עורפית

loyodaatlama

New member
שקיפות עורפית

הי לכולן
השבח לאל אני בהריון כתוצאה מטיפולי פוריות. עד השבוע אני עוד מטופלת במחלקת הפוריות והבוע מתחילה שבוע 10 והבנתי שכבר צריכה לקבוע תור לשקיפות עורפית כי לוקח זמן. התור הבא לרופא שאני רוצה לעבור אליו הוא רק עוד חודש ואת השקיפות כדאי לעשות עד לשבוע 13 אם אני מבינה נכון)(?) איך ניתן לקבל הפניה לשקיפות לפני התור? מה מקובל? תודה!
 

secondtime82

New member
שקיפות קובעים בנפרד

לא בהכרח אצל רופא המעקב את יכולה דרך מוקד קופת החולים שלך אני במכבי ואצלנו יש גם רשימת רופאים שמבצעים ואפשר לקבוע ישירות מולם, זה בהסדר. כמובן יש גם את האופציה של פרטי. אבל נסי קודם את כל האופציות בקופה
 

a morph

New member
זה משתנה מקופה לקופה

ואפילו ממרפאה למרפאה, בכללית למשל אפשר לקבוע תור לשקיפות גם בלי שיש לך הפניה, מתקשרים למוקד וקובעים תור (אבל כן צריך הפניה לבדיקת הדם שמבצעים מיד אחרי השקיפות, כי בהפניה הזאת חייבים לציין את כל הפרטים המדוייקים של ההריון - גיל הריון מדויק, גילך המדויק וכו').
הכי טוב להתחיל מעקב הריון מסודר - גשי למרפאת בריאות האישה שאת רוצה לעשות בה את המעקב, תסבירי את המצב למזכירה שתנחה אותך מה לעשות, ברוב המקרים הם עוזרים ומקדימים את התורים, או לפחות שולחים אותך לאחות ליווי הריון שתדאג שתקבלי את ההפניות שאת צריכה בינתיים.
אגב, זה נדיר שעד עכשיו היית במעקב במחלקת פוריות, בבית חולים בו אני טופלתי "מפטרים" אותך למעקב בקהילה מיד אחרי בדיקת דופק.
 

haych

New member
אני הייתי עד שבוע 11

אבל כן, גם אצלנו נהוג אחרי דופק.
היו לי פעמיים של דימומים ממש ממש קלילים, אז הרופאה רצתה ליתר בטחון להשאיר אותי שם עוד קצת. נראה לי שאחרי הקשר המאוד ממושך שלנו, גם לה היה קשה לשחרר... (לא שהיא נפטרה ממני, אני ממשיכה אצלה בקהילה).
בשבוע 11 הגעתי לבדיקה אחרונה ובדיוק האחות הראשית נכנסה לחדר של האולטרסאונד וממש התרגשה כי כבר היה עובר שנראה כמו תינוק והם לא רגילים לראות שם עוברים כאלה, אלא רק יצורים לא ברורים :)
 
למעלה