התפטרות מהעבודה בהריון

Shifk

New member
התפטרות מהעבודה בהריון

שלום לכולן,

אשמח לכל עצה, דעה, וכן שיתוף מניסיון -

אני עובדת בתחום משאבי האנוש כבר כמה וכמה שנים, ולפני 4.5 חודשים התחלתי עבודה חדשה בסטארט-אפ מצליח. עבודה מאתגרת, אנשים מוכשרים ונעימים, אבל עם הזמן הבנתי שפשוט לא טוב לי שם, מ-2 סיבות:
א. אינטנסיביות-יתר - 10 שעות עבודה ביום זה הסטנדרט, המון דברים שצריך לעשות במקביל... המון לחץ (חלקו אובייקטיבי וחלקו נובע ממני, כאדם טוטאלי ששואף לתת את ה-100% בכל מצב ולא מסוגל להוריד הילוך)
ב. הרגשה שמחלחלת שאולי התחום הזה לא בשבילי, שהוא "באוויר" מדי, שאני לא באמת משפיעה על חיים של אנשים...הרגשה של היעדר משמעות; חושבת כעת ברצינות לחזור לאקדמיה באוק' הקרוב ולעשות מסלול הסבת אקדמאים לסיעוד, מתוך רצון להיות אחות ואולי אפילו מיילדת

ועכשיו לפיקנטריה:
כחודש לאחר שהתחלתי עבודתי, נכנסתי להריון ראשון (כעת אני בשבוע 16, עם בן חמוד בבטן). המנהלת שלי קיבלה את זה מאד יפה, היא מאד תומכת ומכילה, אך כאמור לא טוב לי בעבודה, אני מאד לחוצה ולא מוצאת הנאה ביומיום - והגעתי למצב ששוקלת ברצינות לעזוב *לפני* הלידה (אמורה ללדת בתחילת ספט', חושבת לעזוב בתחילת יוני ולנוח במהלך שלושת החודשים הנותרים עד הלידה).
יודעת שכלכלית זו לא החלטה חכמה ועדיף למשוך, אבל באמת שאפילו המחשבה על להגיע לשם בבוקר פשוט עושה לי לא טוב ובכל מקרה לא אחזור לשם אחרי החל"ד.

אשמח לדעת מה אתן חושבות... האם זה "בסדר" לעזוב, או ששווה להילחם בתחושות שלי ולהישאר בכ"ז עד ספט'? כן אגיד שהמנהלת שלי באמת מנסה לבוא לקראתי, היא יודעת שקשה לי והציעה שאצא בשעות יותר מוקדמות וכד', אבל זה לא משנה את העובדה שאני פשוט לא נהנית מהעשייה ולא טוב לי. עוד היבט לסוגיה, הוא שאם באמת אתחיל ללמוד באוק' (תוך כדי חופשת לידה), חשוב לי לקחת הפסקה לפני ולא לעבור ממסגרת למסגרת בלי דקה חופש.

מתנצלת על החפירה, והמון תודה מראש!
 
היי

היי,
מרגיש לי שכבר דיי החלטת לעזוב ואת מחפשת לזה חיזוקים, לא?
אני אגיד בגדול שאני לא בעד להישאר במקום שלא עושה לך טוב, יודעת על עצמי שכשרע לי בעבודה זה משפיע עליי בכל תחומי החיים ובעיניי זה לא שווה את זה.
שיקולים שהייתי לוקחת בחשבון-
מבחינה כלכלית- יש אופציה לצאת לחל"ד מוקדם, אני לא בקיאה בחוקים אבל שווה לדעתי לבדוק את זה כדי שלא תפסידי דמי לידה, ובכל מקרה, האם תסתדרי כלכלית בתקופה הזו ללא הכנסה? אולי אפשר לבדוק גם לחתום אבטלה בתקופה הזאת.
מבחינה אישית- יעשה לך טוב להיות 3 חודשים בבית? אם הייתי במקומך הייתי מנסה ליצור לעצמי איזה שהוא סדר יום ומשימות כדי לא להשתגע.
מבחינת הלימודים- לא מכירה את המסלול שאת מדברת עליו, אבל סיעוד נשמע לי לימודים אינטנסיביים, זה ריאלי להתחיל מסלול כזה עם תינוק בן חודש?

זה כל מה שעולה לי בינתיים, מקווה שעזרתי, שיהיה בהצלחה!
 

Shifk

New member
תודה רבה על המענה :)

בגדול - צודקת, הנטייה היא לכיוון העזיבה וזו לא בדיוק התלבטות של 50%-50%.
כל השיקולים שהעלית עוברים לי בראש, ואני בודקת כל אחד מהם (בודקת מול ביטוח לאומי לגבי דמי הלידה לראות אם אין פגיעה משמעותית מדי, מתייעצת עם אימהות-סטודנטיות לגבי לימודים במהלך חופשת לידה...), מקווה שבקרוב יהיה לי מספיק מידע כדי להגיע להחלטה המושכלת ביותר.
שוב, תודה רבה על ההתייחסות!
 
למעלה