ממצא בסקירה מוקדמת, נא עצתכן...

Maive1

New member
ממצא בסקירה מוקדמת, נא עצתכן...

שלום לכולן,

בת 33, היריון ראשון, תאומים לא זהים, שני שקים ושתי שיליות. עד כה הכל היה תקין (קחו בחשבון שבתאומים אין את הבדיקות דם של השקיפות ואין חלבון עוברי, רק אולטרא סאונד). שבוע 15+3. מכל מקום היום היינו בסקירה מוקדמת, מאוד מתרגשים, גילינו בן ובת. אצל הבת הכל יצא תקין, ותואם לשבוע ההיריון.
אצל הבן התחיל תקין, עד שהרופא (אגב רופא מומלץ ומקצועי, וציוד סופר משוכלל). אז הגיע לכליות- ראה רק כיליה אחת, וגם אותה לקח לו המון זמן למצוא. חיפש ובדק יסודי איזה ארבע פעמים- אין כיליה שמאלית אצל הבן...


אמר שמניסיונו רוב הסיכויים שאין כיליה (אמר שיש סיכוי קטן שהיא מוסתרת ע"H השיליה). אולם אמר שיש סיכוי שהכיליה אגנית ולכן לא רואים אותה עדיין ונדע בהמשך. המליץ כמובן על סקירה מוכוונת לכליות, ייעוץ גנטי וכו. יצוין שזה היה הממצא היחיד הבעייתי.

יצאנו מאוד מודאגים, אשמח לשמוע מניסיונכן האם קרה לכן? מה הסיכוי שהכיליה תצוץ בהמשך? אוף, אני מודאגת
.
 
מכירה בחור שגילה בצו ראשון שיש לו רק כליה אחת

זה לא השפיע בשום צורה על איכות החיים שלו. היום הוא בן 40.
 

oneday10

New member
קרה לבן של חברים

גילו בסקירה שיש עובר רק כליה אחת, ואחרי התלבטות החליטו להמשיך בהיריון.
באופן כללי גוף האדם זקוק רק לכליה אחת, עובדה שניתן לתרום כליה. החשש במקרה כמו שלך זה שתהיה פגיעה בכליה הבודדת. ממליצה לעשות באמת סקירה מכוונת, להתיעץ עם נפרולוג ילדים ולעשות חושבים עם עצמכם. הרבה הורים בוחרים לחיות עם התופעה הזו, ויש כאלה שבוחרים לא לקחת סיכון. הבחירה מאד אישית וזה לא שחור או לבן (בניגוד לתופעת אחרות). מה שאני זוכרת מהחברים, שהדעה הרווחת היא להמשיך בהריון.
בהצלחה ענקית!
&nbsp
אני אשמח גם לשמוע על הפרופ' המומלץ....מה שמו?
 

Maive1

New member
מתי כדאי לעשות את הסקירה המכוונת?

שלום לכן ותודה על התגובות. זה מאוד מלחיץ, בטח היריון ראשון וגם שלא בא ספונטני, תמיד קשה לקבל בשורות רעות על העובר שלך...
.

אני יודעת שאפשר לחיות עם כיליה אחת, לסבתא שלי הייתה רק כיליה אחת, אולם פה זה סוג של "לוטו"- כמובן יש אנשים שחיים עד גיל מאה בלי בעיה, ואילו יש כאלה שכבר בגיל צעיר כולל ילדים, מגלים שגם הכיליה הבודדת לא מתפקדת (כמו שהיה אצל סבתי שנפטרה צעירה בת 60) ואז יש צורך בהשתלת כיליה... זה הפחד הגדול שלי.
כרגע אנחנו מחזיקים אצבעות שהכיליה תתגלה בהמשך, באגן או כל מקום אחר, אם מישהי שמעה על כיליה "שהתגלתה" מאוחר יותר אשמח לשמוע.

אני כמובן ארוץ לכל הבדיקות (נפרולוג ילדים וכולי), אם מישהי יודעת באיזה שבוע והיכן כדאי לעשות סקירה מוכוונת אני אשמח לשמוע.

לגבי שאלתך, הרופא שעשה לי את הסקירה הזו- ד"ר מיקי לוריאן, מקבל פרטי (יש הסדר עם כללית) ברמת אביב. ציוד משוכלל, מאוד נחמד ומקצועי, יסודי, בדק אותי איזה ארבע פעמים לוודא את עניין הכיליה. ממליצה עליו .
 

hatalya

New member
וואו איזה קושי..

אבל שואלת ברצינות, גם אם אין כליה, מה אפשר לעשות? האם אפשר להפסיק את ההריון רק לעובר ולהמשיך עם העוברית? ממש מקווה שהכילה תתגלה ממש בבדיקה הבאה!
 

WaitingForIt

New member
אצלי..

בשקיפות (שעשיתי סופר מאוחר ב13+4) כלייה אחת הייתה כמעט בלתי ניראת וקטנה. הרופא ממש לא התרגש ורק ציין את זה במסמכים. שבוע שעבר בסקירה (22+0) 2 הכליות היו באותו הגודל וניראות מצוין.
 
למעלה