חלבון עוברי אחרי סיסי שיליה

riki2408

New member
חלבון עוברי אחרי סיסי שיליה

היי אני מתחילה שבוע 17 ביום חמישי .. עשיתי סיסי שיליה בשבוע 13 יחד עם צ'יפ גנטי וסקירה ראשונה - הכל יצא תקין!! מה החשיבות שאעשה חלבון עוברי אם מבחינה גנטית הכל תקין ומום בתעלה העצבית ניתן לראות על ידי סקירה נ.ב. אני גרה בחול והרופא לא רוצה לעשות לי חלבון עוברי על אף שאני התעקשתי..אמר שזה מיותר לדעתו אם הכל תקין. אבל באינטרנט אני קוראת שחייבים לעשות גם אם מי שפיר יצא תקין דעתכן?? תודה
 
ממה שאני בררתי אפשר לוותר

אני ידעתי מראש שאני עושה מי שפיר, אז גם הרופא שלי וגם המומחה בסקירה הראשונה אמרו בפירוש שבדיקות הסקר מיותרות.
ויתרתי על שתיהן.
 
חלבון עוברי לאחר סיסי שליה

שלום ריקי,
ראשית, את אמורה לעשות בדיקת חלבון עוברי. בבדיקה בודקים שלושה פרמטרים ולא רק חלבון עוברי. נבדקים גם רמות HCG ו E3
המדדים עוסקים בהפרעות שאינן מאובחנות בבדיקת סיסי שליה או מי שפיר.
בין היתר פרמטרים אלה יכולים להצביע על אפשרות להפרעות בהתפתחות השליה , תזונת העובר, גדילה עוברית ובעיות אפשריות בזרימות דם מהשליה לעובר. ניתן לקבל התראות על אפשרות למחלות עור בעובר, הפרעות כלייתיות וכמובן כל הקשור למערכת העצבים המרכזית. לבדיקת הסקר השניה יש משמעות מעבר לזיהוי תסמונת דאון.
בענינים רפואיים כאלה עדיף לך לפנות ליועץ מקצועי. הגולשים יכולים לפעמים להטעות שלא בכוונה.
אשמח לעזור
פרופ' יוסף שלו
 

riki2408

New member
תודה רבה עבור תשובה כל כך מקצועית

אני מחר אמורה לראות את הרופא שלי אני אתעקש לעשות את הבדיקה הזאת,האם קיומו של "תאום נעלם" שהיה בתחילת ההריון ונספג(השפיע ממש על תוצאות הסקר הביוכימי- ובעקבות זה עשיתי סיסי שיליה)יכול להשפיע על התוצאות של החלבון? תודה רבה
 

תמי1100

New member
אם אפשר לשאול

למה העדפת סיסי שיליה על מי שפיר?
בארץ יש סברה שסיסי שליה מסוכנת יותר ממי שפיר. מה חושבים על זה בארץ בה את גרה?
 
עדיפות לסיסי שליה

שלום תמי,
הסיבוכים לאחר בדיקת סיסי שליה קשורים במספר נתונים - א. האם הבדיקה מבוצעת בגישה בטנית או ואגינלית ב. נסיונו של הרופא המבצע ג. מיקום השליה ד. שבוע ההריון בו מבוצעת הבדיקה.

בארצות רבות בעולם מעדיפים את בדיקת סיסי שליה על בדיקתמי שפיר. היא עדיפה על מי שפיר הן מבחינת המועד בהריון [מבוצעת בשלב מוקדם , תשובה מהירה יותר, ניתן לסיים את הריון בגרידה פשוטה יחסית ולא בגרידה מסובכת או לידה שקטה] ואף התחלואה נמוכה יותר [ כמעט ואין ירידת מים או זיהום].
כאשר מבצעים את הבדיקה בתנאים האופטימליים הסיבוך דומה לזה של מי שפיר.

בארץ הבדיקה פחות "פופולרית" ממספר סיבות: היא נעשית במספר מועט של נשים מאחר והמעבדות מגבילות את מספר הבדיקות, יש מספר קטן של רופאים היודעים לבצע אותה , והיה נהוג בעבר לבצע את הבדיקה בגישה ואגינלית שהיא מסוכנת יותר.
הבדיקה אינה מתאימה לכל אשה ולכן היא צריכה להבדק קודם לשם הערכה של מיקום השליה, אפשרות של דימומים בתחילת ההריון ונוחות הגישה לשליה. כאשר התנאים טובים - היא עדיפה לדעתי על ממי שפיר.
פרופ' יוסף שלו
 
למעלה