סיסי שלייה

תמי1100

New member
סיסי שלייה

מישהי פה התייעצה לגבי סיסי שלייה?
אני מתלבטת אם לעשות סיסי שלייה במקום מי שפיר (בטוח אעשה 1 מהן בגלל גילי, 41, וגם בגלל שלפני שנה וחצי התגלתה בעובר שלי תסמונת שבגינה הפסקנו הריון בשבוע מתקדם)
הרצון בסיסי שליה הוא כדי שאם חס וחלילה יימצא ממצא בבדיקה ובצ'יפ נוכל לסיים את ההריון כמה שיותר מוקדם.
דיברתי מקודם עם פרופ' שלו שהפתיע אותי ואמר לי שהיום אחוזי הסיכון בסיסי שיליה בשבוע 12 שנעשית בגישה בטנית נמוכים וכמעט דומים לאלה של מי שפיר- מישהי יודעת על זה משהו?
ואם למישהי יש המלצות על מדקר טוב לסיסי שיליה, אשמח.
תודה
 
לא עשיתי, אבל כמה מחשבות:

קודם כל, אם אפשר לשאול - איזו תסמונת התגלתה בעובר בפעם הקודמת? האם הפרעה כרומוזומלית אקראית, או משהו תורשתי?
אם את או בן הזוג נשאים של מחלה כלשהי ויש סיכוי גבוה שהעובר ירש אותה - הייתי עושה את הבדיקה כמה שיותר מוקדם. אם מדובר בהפרעה כרומוזומלית אקראית (דאון, למשל) - הסיכוי להפרעה כזו אצל העובר לא גבוה יותר כיוון שכבר היה לך עובר עם תסמונת, אלא הסיכוי הרגיל בהתאם לסטטיסטיקה. הוא אמנם מעט גבוה יותר בגלל גילך, אבל אני לא בטוחה שהייתי הולכת לעשות בגלל זה סיסי שילייה אלא מחכה למי שפיר.
עוד דבר - אם מדובר בהפרעה כרומוזומלית, אולי זה משהו שאפשר לגלות בבדיקת פיש? ואז תוכלי לעשות מי שפיר, אבל לקבל תוצאות תוך 48 שעות כך שאם חלילה יהיה צורך בהפסקת הריון תוכלי לעשות אותה בשלב מוקדם (שבו עוד אפשר לבצע גרדה).
&nbsp
אלה סתם תהיות שעוברות לי בראש, אני לא אשת מקצוע. נראה לי הכי נכון ללכת לייעוץ גנטי ולקבל תמונה מקצועית יותר.
&nbsp
דבר אחרון - קראתי איפשהו שבשליש ראשון יש סיכוי גבוה יותר להפלה טבעית, ולכן סיסי שיליה היא כביכול מסוכנת יותר - אבל שבעצם אין בבדיקה עצמה סיכון גבוה יותר, אלא היא פשוט מבוצעת בשלב שבו יש סיכון גבוה יותר להפיל. לדעתי קראתי את זה בפורום ולא באיזשהו מקור מוסמך, אבל מניחה שפרופ' שלו יידע להשיב על זה.
 

תמי1100

New member
תודה לך

לא נמצאנו נשאים לתסמונת, וכן הסיכוי אצלי הוא כמו כל אשה בת 41.
בגלל שאז גילינו את הבעיה בשבוע 19 והכל היה לחוץ כ"כ כדי שאספיק לעבור גרידה עד שבוע 23, זה היה חלק מהקושי הגדול, הצורך להחליט מהר ובלחץ. מעדיפה עכשיו שאם חס וחלילה יתגלה שוב- נוכל לקבל החלטה בנחת, וגם כמה שיותר מוקדם לפני שאני רואה בבירור את הפנים של התינוק שלי.
 
סיסי שליה - כדאי?

תמי שלום,
דברנו בנושא ואני רואה שאת מבקשת תגובה מהגולשים.
נראה לי שבנושא מידע רפואי ספציפי המקום הנכון להתעדכן הוא רופא הנשים שלך.
המספרים בעבר היו של כ 1-2% הפלות לאחר סיסי שליה. כעת התוצאות טובות בהרבה. הבדיקה ניתנת להעשות בשלב מאוחר של השליש הראשון להריון, בו השליה גדולה והנזק שנגרם לה בשאיבת הסיסים קטן ביותר. כמו שאמרתי - בשיטה זו הסיכון להפלה נמוך לכדי 1:500-600.
בהרבה ארצות , דנמרק למשל, מבצעים יותר סיסי שליה מבדיקות מי שפיר. גם בניו יורק , גם בלונדון, רופאים רבים מבצעים ישירות את בדיקת סיסי שליה לאחר סיום השקיפות העורפית.
כל טוב לך,
פרופ' יוסי שלו .
 
למעלה