לא יודע אם זה הפורום הנכון....שאלה לגבי אחר לידה

SpiderMan SP

New member
לא יודע אם זה הפורום הנכון....שאלה לגבי אחר לידה

היי
אנחנו מצפים לילד ראשון בעוד כחודשיים וחצי
אנחנו גרים בבנין 3 קומות בלי מעלית ואישתי קצת חוששת מהנושא.
חוששת שיהיה לה קשה לעלות ביחד עם התינוק כשאני לא בסביבה לעזור.

אשמח לקבל טיפים או המלצות איך הכי נכון ויעיל להתגבר על נושא הקומות ללא מעלית

לדגומא איך לעלות את העגלה או לשמור ברכב? האם לעלות את התינוק עם סלקל או מנשא וכו'....

תודה רבה
 

חיפאית88

New member
הכל יהיה בסדר

אני גרה בקומה שניה בלי מעלית ויש לי לא מעט חברות שגרות קומה שלישית או רביעית בלי מעלית וכולן מסתדרות מעולה.
&nbsp
בעיני הכי טוב זה להשאיר את העגלה קבוע באוטו (אם רוצים משהו לבית אז לשאול מחברים או לקנות משהו יד שניה שיהיה רק בבית) ואת התינוק להעלות על הידיים, הכי פשוט.
(גם) בגלל עניין הקומות בכלל ויתרנו על הסלקל והיה לנו כיסא, באופן כללי הסלקל הוא ממש לא קל והעלות בו תינוק 3 קומות זו לא משימה פשוטנ, בטח שאחרי לידה אז לא כדאי לבנות על זה.
אם יש צורך (כמו לחלק מהחברות שאין להן אוטו) אז במדרגות מעבירים את התינוק למנשא ולוקחים את העלגה בידיים. ובכל מקרה מנשא זה אחלה וכדאי להשקיע בזה, עוד יותר נח במקרה כמו שלכם עם גישה לא נוחה הביתה עם עגלה.
&nbsp
מאחלת, המשך עגול ושתצאו בידיים מלאות.
 
אני בקומה 2

שונאת לסחוב וגם מתקשה בכך. העגלה תמיד קשורה למטה. עולה רק עם התינוק והתיק, בלי סלקל או תוספת אחרת. שתהיה לידה קלה!
 

SpiderMan SP

New member
תודה על התשובה...יש עוד המלצות שיכולות להקל ?

העגלה אכן תישאר באוטו ובאמת חשבנו על מנשא
השאלה מה קורה כשהילד ישן, האם מעירים אותו וכו'?
כל הההורים הטריים שהתייעצנו איתם אומרים שאסור להעיר את הילד וכו'...

אגב מלבד המנשא והלשאיר את העגלה ברכב, יש עוד טיפים או המלצות לחיים קלים יותר בבניין ללא מעלית ?
 

חיפאית88

New member
אצלי לא התעורר

ובכל מקרה אם לא משתמשים בסלקל אז מעבירים בין האוטו לעגלה וגם אם כן מוציאים את הסלקל הביתה אז משאירים בו את הילד לישון שעתיים?
&nbsp
בכל מקרה לרוב מעבירים, אז זה לא האישיו.
 
זה באמת באמת לא נורא


אני גרה בקומה 3 ללא מעלית ובלי חנייה קרובה (כלומר גם להשאיר עגלה באוטו זה לא ממש פתרון אידיאלי). אנחנו כ"כ אוהבים את הדירה והמיקום שלא היינו מחליפים אותם גם בעד מעלית. להמחשה - כשהייתי בחל"ד התפנתה בבניין שלנו דירה בקומה ראשונה וויתרנו עליה כי היא הייתה פחות נוחה משלנו. עד כדי כך קומה 3 זה לא נורא.
&nbsp
חובה חובה חובה - מנשא. בחודשים הראשונים נוח יותר (ובריא יותר לתינוק) עם מנשא בד, בסביבות גיל חודשיים-שלושה עברנו למנשא ילקוט. זה ה-דבר שהציל אותי ולטיולים קצרים בכלל לא טרחתי לקחת עגלה. אני ממליצה בחום להזמין הביתה יועצת מנשאים לאחר הלידה כדי שתתאים לכם מנשאים נוחים וחשוב מזה - תתרגל איתכם לבישה של מנשא בד. אני הסתבכתי עם זה בהתחלה ואני מודה שזה הפך את היציאות הראשונות מהבית לסיוט. פשוט תירגלתי מול יוטיוב, אבל אני חושבת שאם הייתה מישהי שהייתה מראה לי ומתקנת אותי ומתאימה לי מנשא (את זה שהיה לי קיבלתי בירושה מחברה) זה היה טוב הרבה יותר. יועצת כזו יכולה להיות מתנה ללידה מחברים טובים שרוצים להשקיע בכם.
לגבי עגלה - אם יש לכם חנייה ואפשר להשאיר את העגלה ברכב - מה טוב. חשוב מאוד לוודא שהעגלה נכנסת בקלות לבגאז' כדי שאשתך לא תסתבך עם זה והייתי בודקת עגלות שיש להן טיולון שנשכב ל-180 מעלות או אמבטיה שמתקפלת ביחד עם העגלה, כי אחרת זה לפרק ולהרכיב את האמבטיה בכל פעם וזו סתם טרחה כשהתינוק עליה במנשא.
כאמור, לי אין חנייה ובהתחלה לא ששתי להשאיר את העגלה במחסן אצלנו כי הוא פתוח, אז הייתי לוקחת אותה הביתה. קניתי יויו, ששוקלת פחות מ-6 קילו, מתקפלת עם ה"אמבטיה" ואפשר לתלות אותה על הכתף. היא נראתה בחנות כמו צעצוע, אבל זו הרכישה הכי טובה שעשיתי.
בכל מקרה - אל תשאירו עגלה לא נעולה בחדר המדרגות. מכירה כמה אנשים שגנבו להם עגלה. תקנו מנעול אופניים טוב לכל מקרה.
טיפ חשוב - תתרגלו (בעיקר אשתך) פתיחה וסגירה של העגלה גם בחנות וגם בבית. היא לא רוצה להתחיל להסתבך עם זה ברגע האמת, עם תינוק בוכה בגשם או בחום.
&nbsp
לגבי סלקל - היתרון בסלקל הוא שאפשר להוציא אותו מהאוטו כשהילד ישן ולעלות הביתה, אבל - וזה אבל גדול מאוד - הוא כבד ומסורבל ולעלות איתו 3 קומות ברגל זה לא כיף, מה גם שיוכל להיות שהילד יתעורר מכל הטלטלות בכל מקרה.
נכון, קצת מבאס אם הוא מתעורר במעבר בין האוטו לבית, אבל לא אסון.
בעיני - מיותר לחלוטין. ממילא בגיל שנה עוברים לכסא בטיחות ותצטרכו להוציא אותו מהכסא כשהוא יירדם בנסיעה, ובכלל - "לא להעיר תינוק ישן" זה לא תמיד בר ביצוע (בטח לא בילד השני והשלישי, כשצריך לקחת את הגדולים לגן והקטן עדיין ישן).
&nbsp
אגב, לא יודעת איפה אתם גרים, אבל בחופשת הלידה בקושי יצאתי עם האוטו גם ככה. כל היציאות היו לטיולים וסידורים ברגל, אז מנשא היה הכי נוח.
 
מוסיפה

אני גיליתי שהתיק שלי נורא כבד. קניתי תיק פצפון, הכנסתי אליו רק ארנק וטלפון וטישו. תיק 'החתלה' מה שנקרא - בהחלט מספיקה שקית בד קטנה ובתוכה- (מהנסיון שלי - ככל שהתיק גדול יותר, כך כמות החפצים גדולה יותר ) - 3 חיתולים חבילת מגבונים שקית ניילון (לזרוק את התוצרת) טטרה (לפליטות/ כמשטח החתלה ) מכנס וחולצה להחלפה, כובע, שמיכה בקבוק עם מים רתוחים + מחלק מנות בקבוק מים וחטיף לאמא עוד דבר - כדאי לבחור עגלה שניתן לקפל ביד ורגל, כי יד אחת מחזיקה תינוק שאין כ"כ איפה לשים. לי האמבטיה מסורבלת ולא נוחה (קיבלתי מחברה עגלה עם אמבטיה), עם הגדולים היה לי טיולון מטריה שהיה נהדר, הוא פשוט התפרק אחרי כמה שנים של שימוש רצוף.
 
צודקת לגמרי לגבי התיק, ועוד משהו:

חשוב לבחור תיק החתלה שאפשר ללכת איתו כתיק גב (ולא כזה עם רצועה אחת שהוא תיק צד).
בטיולים קצרים, בעיקר בקיץ כשלא היה צורך לקחת מיליון שכבות ושמיכות, ויתרתי עליו ויצאתי עם סל רשת של מיננה.
 

a morph

New member
באמת יש צורך בתיק החתלה ייעודי?

כלומר, כזה שמוגדר ונמכר כ"תיק החתלה"? אני חשבתי להשתמש באחד התרמילים הנוחים מאוד שיש לי, כי בתיקי ההחתלה שראיתי לא מצאתי ערך מוסף מובהק כלשהו...
 
לדעתי לא חובה

מה ש"מיוחד" בתיק ייעודי זה האיבזור.
תראי מה את צריכה משם ותרכשי בנפרד..
אני קניתי באיביי מזרון מתקפל כזה להחתלה (כי כשהם קטנים ואת בחוץ אולי לא נוח להם לשכב ישר על איזה ספסל או משהו...) , וגם זה לא מאסט.
לא יודעת מה עוד יש שם ששווה את המחיר הכ"כ גבוה...
 
בעיני התועלת העיקרית של תיקי החתלה היא לכיס של היצרנים

לי מעולם לא היה תיק כזה (4 ילדים). יותר מדי תאים יותר מדי כבד מאד לא נוח (לי ) על הצד מאדדד יקר אני יוצאת או עם ילקוט על הגב (עם תא מרכזי, תא קטן, ותא לבקבוק מים), או עם שקית בד.
 

a morph

New member
זה מה שחשבתי...

אם יש אביזרים מיוחדים שאזדקק להם, אז באמת תמיד אפשר לקנות אותם בנפרד. מבחינת החלוקה הפנימית ונוחות הנשיאה, יש לי ילקוטים שנראה לי יעשו את העבודה טוב יותר.
 

ענבל מ

New member
לא ממש

אני קבלתי במתנה מהחבר'ה בעבודה אבל יש לו רק תא מרכזי אחד, בלי חלוקה פנימית / תא קטן. זה מציק לי כי יש דברים קטנים שהולכים לאיבוד בתא הגדול. באיזשהו שלב הפכתי אותו לתיק לתינוקת כשיוצאים לסופ"ש אצל הסבים או ליום ארוך במיוחד בחוץ. העברתי את כל הדברים שהיא ואני צריכות לתיק הגב שלי, שאינו גדול במיוחד, אבל יש לו 3 תאים קטנים בנוסף למרכזי.
בימים הראשונים פנטזתי על תיק עגלה מעוצב שהוא גם תיק גב, עם חלוקת תאים טובה, אבל בתכל'ס אני מסתדרת יפה עם התיק שלי (והוא גם יפה בהרבה מתיקי עגלה שראיתי). אולי בילד הבא :)
היתרון הגדול של תיק עגלה שהוא נתלה על העגלה. הילדה שלי עדיין באמבטיה, אבל הבנתי שבטיולון זה ממש מסוכן לתלות תיק על העגלה, במיוחד אם הוא כבד יותר מהתינוק, מחשש להתהפכות.
 
לי זה היה ממש נוח

התיק הזה הופך להיות סוג של "מרכז פיקוד" בחל"ד, בעיקר כשיוצאים לימים שלמים מחוץ לבית, אז חשוב שהוא יהיה נוח ולא אילתור.
אני אישית לא חובבת תיקי גב, אז לא היה לי אחד נוח בבית מלכתחילה
. היה לי חשוב שתהיה חלוקה פנימית טובה (כיסים לבקבוקים, נרתיק חיצוני למוצץ, הרבה תאים. יש גם כאלה עם כיס תרמי לבקבוקים שזה בכלל פינוק). כיוון שהקטנה שלי סבלה מריפלוקס הסתובבתי עם הרבה בגדים להחלפה וטטרות ושמחתי שיש לי תיק שיכיל הכל בנוחות.
&nbsp
כמובן, אם יש לך תרמיל נוח, את יכולה פשוט לקחת אותו לתופרת שתוסיף לו רצועות לתלייה על העגלה ו-וואללה, תיק החתלה.
&nbsp
 

a morph

New member
תודה לכל העונות

אתחיל עם תיק הגב שלי ונראה אם ארגיש צורך לשדרג לתיק ייעודי.
 

חיפאית88

New member
דווקא אני מאוד אהבתי את שלב האמבטיה בעגלה

ולא הייתי מוותרת עליו.
הייתי שמה את התינוק רגע במושב, פותחת את העגלה ומוציאה את התינוק. גם קשה לי לחשוב על ההתחלה שהם כאלה קטנטנים ובכיוון ההפוך ממך ואי אפשר לראות אותם (והם אותך).
 
יש טיולונים שפונים להורה

בוגבו, ג'ואי, ארמדילו פליפ - אני רק לא בטוחה לגבי זווית השכיבה בהם. גם ה"אמבטיה" של היויו פונה להורה ומתקפלת עם העגלה.
 
למעלה