מאכלים אסורים בהריון

מאכלים אסורים בהריון

היי, אז הכנתי לי רשימה לפי האינטרנט של כל מה שאסור, רוצה לוודא אם באמת צריך להימנע מחלק מהדברים כי בחלק מהמקומות רשום שמותר רק אם ככה וככה... -חומוס בחומוסיה נקייה וטובה? חומוס מהסופר? -סלט טונה? טונה משימורים? -שקשוקה? מן הסתם כשהביצה מעורבבת ולא כעין -צבעי מאכל להימנע לגמרי? למשל על קינוחים -שוקולד רצוי ממש כמה שפחות? -פרישייקים? תה נענע? תודה מראש לעונות...
 

yaelal1

New member
הכללים מתיחסים למספר מצומצם של חיידקים ומחלות -

ממה שאני מכירה הבעיות העיקריות הן-
ליסטריוזיס.
https://he.wikipedia.org/wiki/Listeria
https://www.maccabi4u.co.il/4922-he/Maccabi.aspx?
&nbsp
הרעלת סלמונלה.
https://www.maccabi4u.co.il/8027-he/Maccabi.aspx
&nbsp
בלינקים יש גם המלצות לגבי תזונה בריאה בהריון.
אישית, כלל האצבע שלי הוא כשאוכלים בחוץ אז במקומות שוקקים (שבהם תחלופת המזון גבוהה), שהכרתי בעבר, ובעלי מוניטין. כל מקום שראיתי בו דברים תמוהים מבחינת היגיינה - אני נמנעת לחלוטין - גם אם זה אומר שאני אוכלת כיפכף לארוחת צהריים.
אבל לדוגמא לא נמנעתי בהריון הזה מסושי או מהמבורגר מדיום ממקומות טובים מאוד שאני סומכת עליהם.
&nbsp
צריך גם להזהר מצואת חתולים שיכולה להכיל טוקסופלסמה. פשוט לשמור על היגיינה (שטיפת ידיים) ואולי להעביר אחריות לבן הזוג לתקופת ההריון.
 
מסושי צריך להיזהר הרבה יותר מאשר מצואת חתולים

הדבקה בטוקסופלזמוזיס היא פקו-אורלית. צריך לאכול את הצואה או להחזיק אותה ביד ואז להכניס את היד לפה, או שהחתול יתיישב על הפנים.
יש סיכוי יותר גבוה לחטוף את זה, וליסטריה, מאכילת בשר נגוע, דגים. ולכן ההמלצה לאכול דברים מבושלים היטב.
 
ורק צואה שעמדה בחוץ יומיים (או יותר, במזג אוויר קר)

והשלב שבו הטפיל עובר בצואה הוא קצר יחסית - שבועיים, אם אני זוכרת נכון. וזה בכלל בתנאי שלחתול יש גישה לבשר נא (למשל חתול שיוצא החוצה וצד או מקבל בשר נא).
בקיצור, צריך שילוב של הרבה מאוד גורמים כדי להידבק מחתול, הסיכוי להידבק מבשר נא הוא הרבה יותר גבוה. אני זוכרת שלפני עשור (כשלמדתי ביולוגיה) דיברו על 90% נשאות לטוקסופלזמה באוכ' צרפת, בגלל שבשר נא הוא די נפוץ שם.
לעומת זאת, מכירה לא מעט חתולאיות (ואני ביניהן) שגידלו שלא נחשפו מעולם (לא שאנחנו מהוות מדגם סטטיסטי, אבל בכל זאת..).
 

yaelal1

New member
לגבי הרשימה שלך -

את צריכה לפעול לפי מה שאת חושבת.
את רואה שגם בפורום יש דעות לכאן ולכאן.
&nbsp
אישית, לא הייתי נמנעת מאף אחד מהמאכלים שציינת.
אם אני זוכרת נכון בפעם האחרונה שהזהירו ממוצרים שהתגלה בהם ליסטריה זה היה בגלידה ובחומוס קנוי מהסופר --- אבל אי אפשר לאכול אויר.
בעיני כלל אצבע טוב הוא לאכול בבית כמה שאפשר ובמסעדות טובות אם רוצים לגוון מידי פעם. הגוף שלנו בד"כ בריא ומסוגל להתמודד עם חיידקים רנדומליים אז צריך להאמין בטוב.
 

Gutsigu

New member
לפי הנחיות משרד הבריאות לנשים הרות

-חומוס בחומוסיה נקייה וטובה? חומוס מהסופר? עקרונית אסור. את אף פעם לא יודעת מתי הוכן החומוס בחומוסיה, בחומוס קנוי גילו מספר פעמים ליסטריה
-סלט טונה? טונה משימורים? סלטים באופן כללי לא כדאי לאכול בחוץ מאחר ואין לך דרך לדעת אם הירקות נשטפו ביסודיות במים וסבון ע״פ ההנחיות, כמה זמן עמדה הטונה בחוץ, המיונז וכו. טונה משימורים אפשרי אבל לא בהגזמה (נדמה לי שההנחיות מדברות על פעם בשבוע)
-שקשוקה? מן הסתם כשהביצה מעורבבת ולא כעין- כל עוד הביצה עשויה היטב אין בעיה
-צבעי מאכל להימנע לגמרי? למשל על קינוחים- עדיף להפחית בהריון וגם לא בהריון, אבל לא צריך להמנע
-שוקולד רצוי ממש כמה שפחות? יש הגבלה על כמות הקפאין שמומלצת ביום, אם את לא חורגת ממנה אין בעיה
-פרישייקים? תה נענע? משקאות פרי וירק בדוכנים אינם מומלצים שוב מהסיבה של שטיפתם וכן הקפדה על נקיון הכלים. טוסקסופלמה חוטפים לא רק מצואת חתולים אלא גם מירקות ופירות שלא נשטפו ביסודיות.

כן, זה נשמע מוגזם. אבל אלה ההנחיות. מנסיוני קשה להקפיד עליהן אבל פשוט לא שווה לקחת את הסיכון.
זה לא עניין של לאכול במידה או ״פעם ב״ ולא להגזים, מספיקה פעם אחת כדי להביא לנזק חמור להריון ולעבור, ובניגוד למה שנכתב כאן אשה בהריון חשופה יותר ורגישה יותר לזיהומים. אין שום קשר בין רמת עשיה של סטייק ל״מקום שאני סומכת עליו״ כי אם הבשר שהגיע למסעדה נגוע בטוקסופלסמה זה לא רלוונטי .
מציעה לך לעיין בהנחיות משרד הבריאות, הן הכי מדויקות ומפורטות.
בהצלחה!
 

מיקה 00

New member
ממה שידוע לי טוקסופלסמה לא עוברת בבשר מבושל

אני יכולה להגיד מעצמי שאני כל ההריון לא נגעתי לא בחומוס ולא בטחינה בגלל שהיה הרבה שערוריות עם 2 המוצרים האלה בעניין של סלמונלה...

לגבי סלטים בחוץ ומיצים בחוץ לא הייתי נוגעת אני יכולה להגיד שאני אישית מאוד מגזימה וכל ההריון לא אכלתי בחוץ אבל ההמלצה שלי אליך שבמידה ואת כן מעוניינת לאכול במסעדה תזמיני אך ורק דברים חמים שבושלו.

כן חשוב להיזהר מכל מיני גבינות שנמכרות על משקל בעיקר גבינות כחולות וכן ממיונז שלא רשום עליו שעשוי מביצים מפוסטרות....
 
למעלה