תוצאות מלחיצות שקיפות עורפית

תודה

אני מהצפון, אבל חשוב לי לעשות את הדיקור אצל מדקר ספציפי, אז זה בכל מקרה פחות רלוונטי עבורי....
אבל נראה לי שאחכה בסבלנות לתוצאות- יש גבול לכל תעלול (ותחתית לכל כיס
)
תודה!
 

ליליפיץ

New member
תוצאות מלחיצות שקיפות עורפית

היי בנות, רק עכשיו קיבלתי תוצאות סופיות ממכבי, לקח להם יותר משבועיים! אבל לא הייתי במתח כי אומנם אני בת 36 אבל השקיפות עצמה היתה 1.3mm והשקלול עם הגיל היה 1:1424.
והנה היום הגיעו התוצאות המשוקללות עם הסקר, ופתאום הסיכון שלי לתסמונת דאון הוא 1:260!!! די נבהלתי למרות שאני יודעת שזה לא אומר שום דבר בוודאות. אני בכלל חושבת שיש במערכת הרפואה המון הפחדה מיותרת שלא תורמת כלום לאישה בהריון, אבל בכל זאת - מה אתן ממליצות לעשות כעת? יש לי סקירה מוקדמת עוד שבוע וגם אעשה מי שפיר, בשבוע 20. האם בסקירה מוקדמת אוכל לקבל עידוד? כלומר - אפשר בסקירה לגלות דברים שקשורים לתסמונת דאון? האם להקדים את בדיקת מי השפיר? אם כן, למתי? תודה רבה!
 
מה שאת עושה זה בסדר גמור

אני יודעת שהתוצאה מלחיצה, אבל כמו שאמרת זו רק תוצאה סטטיסטית.
על פחות מ-1:330 אם אני לא טועה הדיקור אמור להיות בחינם.
אין שום בדיקה חוץ ממי שפיר שתיתן לך מידע נוסף לעניין התסמונת דאון, אז אם את יכולה הייתי מקדימה את המי שפיר ככל שניתן (לוקח לתוצאה להגיע כ-3 שבועות). אפשר לעשות מי שפיר משבוע 16 או 17 .

ולמילת עידוד: בהריון הקודם קיבלתי את התוצאה הלא-פחות-מלחיצה 1:110 , ממנה יצאה ילדה מהממת ובריאה בת שנתיים. זו באמת רק תוצאה סטטיסטית.
 

ליליפיץ

New member
גם חלבון עוברי אמור לתת מידע נוסף על תסמונת דאון,לא?

אז בהריון הקודם לאחר התוצאה המלחיצה של השקיפות את עשית מי שפיר ואז הכל היה תקין?
הרופא שלי בעקבות התוצאה שלח לי היום הפנייה לייעוץ גנטי. האם יש לי צורך בייעוץ גנטי אם אני במילא מתכננת לעשות מי שפיר וצ'יפ? כלומר- מה עוד היועץ יוכל לתרום לי חוץ מזה?
ולסיום - תודה על ההרגעה!
 
שמחה לעזור


כן, עשיתי מי שפיר והכל היה תקין. (מצאו תופעה "מיוחדת" אחרת, שבעקבותיה גילינו שבעלי נשא שלה אבל היא לא משפיעה על כלום. לא יודעת אם זה מה שגרם לסקר להיות כ"כ נמוך...)

התוצאה הסופית משקללת שקיפות, חלבון עוברי ראשון ושני.
את השני עושים בשבוע 17 ככה, אז עד שמגיעות התוצאות המשוקללות באמת יהיה כבר סביב שבוע 20, שהוא דיי הגבול העליון בו מבצעים דיקור כידוע לי.
(אני קיבלתי באמת את התוצאה המשוקללת בשבוע 20 ואז היה לחץ למצוא מדקר טוב ופנוי במיידי... עדיף לארגן את זה מראש)
לכן נראה לי שלא הייתי מחכה לתוצאות שלו והולכת על בטוח.
אני לא בטוחה איך זה הולך מעל גיל 35. ממני ביקשו אז את ההפניה מהיועץ הגנטי כדי לקבוע את התור. היה כתוב שם מדוע מפנה למי שפיר וגם אם זה על חשבון הקופה או משרד הבריאות. לא יודעת בדיוק מה זה אומר. היועץ הגנטי גם ידע לפענח ולהסביר לך את התוצאות שתקבלי. במיוחד אם את עושה צ'יפ, שם תמיד מוצאים איזה משהו בלתי-מוסבר, כדאי להיפגש עם היועץ הגנטי לפחות אחרי קבלת התוצאות.
אז כרגע לא נראה לי שהוא יוסיף לך מידע, חוץ מההפניה למי שפיר שעשויה לחסוך לך כסף (או שלא), אבל בהמשך הוא יכול לעזור.

תמה החפירה
 

במבי264

New member
משתפת ממה שהיה לי

אני בת 36, והתוצאות שלי בשקלול של סקר שליש ראשון היו 1:380 בערך. מיד התקשרתי ישירות לבי"ח לקבוע דיקור מי שפיר+ צ'יפ, קבעתי לשבוע 17, הכי מוקדם שיכלו. הרופא שלי אמנם נתן לי הפנייה לייעוץ גנטי אבל לא הלכתי ולא ביקשו ממני שום דבר בבי"ח כיוון שאני זכאית לדיקור. עשיתי בבי"ח פוריה, שיחסית קרוב אלי. אציין שהופתעתי לשמוע שהצ'יפ נעשה שם בחינם ובאופן אוטומטי למי שזכאית, אז בכלל יצא טוב.
בשבוע 17 עשיתי את הדיקור, והתוצאות התקבלו אחרי שבועיים, שהכל תקין. הרמתי אליהם טלפון ואחרי שבוע הגיע גם מכתב רשמי בדואר.
אגב, את הסקירה הראשונה עשיתי בשבוע 16 אצל פרופ' ברונשטיין בחיפה, שמצא ממצא אקוגני בחדר השמאלי של הלב, אבל הוא ממש הרגיע אותי ואמר שכסימן יחיד אין לזה משמעות, ושאם אני הולכת לדיקור מי שפיר אז אני יכולה להיות רגועה, כי תתקבל תשובה וודאית. אותי זה כמובן לא הרגיע בזמנו...
במקומך הייתי מקדימה את הדיקור כמה שיותר, מבחינת הלחץ הנפשי. בגלל הגיל ותוצאות הסקר המשוקלל, את זכאית ולכן לא אמורים לעשות לך עם זה בעיות. הכי מוקדם זה באמת שבוע 16 או 17.
 

88דישה88

New member
הייתי מקדימה את המי שפיר

אפשר לעשות משבוע 17 ויש מקומות שגם משבוע 16. אלה עם יש סיבה מיוחדת לא הייתח עושה ב20 כי את מסתכנת מלקבל תוצאות אחרי שבוע 24
 

ליליפיץ

New member
כן, אקדים את מי השפיר

התוצאה יצאה לי כך בגלל הורמון free BHCG גבוה (6.78). מסקרן אותי אם יש מישהי שגם אצלה היה גבוה בסקר הראשון ואז בבדיקה הבאה הוא ירד? כי הרופא שלי אמר שערך גבוה כזה יכול לרמוז גם על בעיות אחרות (לאו דווקא גנטיות) שיתפתחו בהמשך ההריון כמו קצב גדילה מואט או הריון בסיכון מסיבות שונות.
 

88דישה88

New member
לרןב זה אכן מסתדר ואז זה חסר משמעות

ואם לא אז חש מעקב מיוחד כי זה ערך שקשור לתקינות שיליה
 
אני מקווה שהכל יהיה בסדר

ואת עושה סקירה ומי שפיר אז את באמת עושה את כל הבדיקות האפשריות כדי לוודא באופן וודאי (במגבלות הבדיקות) שהכל בסדר..

לגבי המי שפיר - לדעתי כדאי לך להקדים את הבדיקה לשבוע 17, מכוון ששבוע 20 זה טיפה גבולי, התוצאות מתקבלות תוך שבועיים/שלושה ואז אם חלילה יש משהו חריג את נכנסת למצב של קושי בהפסקת הריון ויתכן ותידרש לידה שקטה.. כמובן חלילה וחס שזה יקרה, אבל בגלל זה לדעתי כדאי להקדים את המי שפיר.

עצה נוספת - לשלם עוד קצת כסף ולשמור דוגמת מי שפיר להשמך ההריון! ככה אם בהמשך יתגלו עוד דברים אז לא תצטרכי לעבור דיקור שוב. אני אומרת את זה מניסיון בהריון הנוכחי שלי, בשבוע 28 פתאום התעורר חשד למשהו - מיד הכנסתי את הדוגמה ששמרתי לבדיקה, ולא היתי צריכה לעשות שוב מי שפיר, שהיה מעמדי בסכנה את ההריון שלי.

שיהיה בהצלחה רבה! מאחלת המשך תקין ובריא!
 

ליליפיץ

New member
וואו לא ידעתי שיש אופציה כזו עם המי שפיר. אברר! תודה

הקדמתי את המי שפיר לשבוע 17. הסקירה שלי בעוד כמה ימים וזה גם מלחיץ- כי זה יהיה 4 שבועות מאז האולטרסאונד האחרון שעשיתי (בבדיקת השקיפות). זה הגיוני או שלדעתכן צריך לעשות אולטרסאונד שגרתי לעתים יותר קרובות? רציתי גם לשאול - את הסקירה עושים בטנית או וגינלית?
 

88דישה88

New member
נהוג פעם בחודש

אז זה בסדר גמור. וסקירה לרןב ביטנית אבל אם יש משהו שלא רואים טוב משלימים וגינלית
 
מוסיפה - בדיקת פיש נותנת תשובה תוך 48 שעות

של חמשת הכרומוזומים: 21, 18, 13, x, y.
עולה כ-2000 שח (תלוי איפה את עושה). תשקלי.
 
למעלה