סקירת מערכות ראשונה ושניה- התייעצות

rain31

New member
סקירת מערכות ראשונה ושניה- התייעצות

היי בנות...
בהריון ראשון עשיתי סקירה ראשונה דרך הקופה וסקירה שנייה עשיתי באופן פרטי- כך הבנתי שסקירה שנייה רצוי לעשות בתלת מימד אצל רופא עם שם בתחום....
בהריון נוכחי אני נמצאת בקופה אחרת, הכל שונה ממה שאני זוכרת.... התקשרתי למרפאה של ד"ר משה ברונשטיין והפקידה אמרה שחשוב יותר לעשות את הסקירה הראשונה באופן פרטי עם מכשור מתקדם ואת השנייה דווקא אפשר לעשות דרך הקופה..... אני מבולבלת.
בעיקרון אני מעדיפה לעשות את שתיהן פרטי כדי להיות שקטה, אבל מה הייתן ממליצות?
 

יערה851

New member
היי

לא יודעת להגיד לך איפה ומה עדיף, אני בהיריון ראשון ומבחינתי לא מוכנה להתפשר על איכות הבדיקות אז עושה את שתיהן באופן פרטי ולדעתי יהיה כך גם בהריונות הבאים.
הסקירה הראשונה עלתה לי רק 57 ש"ח (סבסוד דרך רופא פרטי שעובד עם הקופה), את השנייה- המאוחרת אני הולכת לעשות במחיר מלא (2400 עם החזר של 75% מסל ההיריון של כללית). קופ"ח כללית מסבסדת רק סקירה אחת (ראשונה או מאוחרת), ואת השנייה אם בחרת לעשות פרטית הם מחזירים מסל ההריון.
חשוב לציין שלא עשיתי יותר מדי מחקר בנושא, רק מהדהד לי מקרה של מישהי שעשתה סקירה שנייה בקופה (לא יודעת איפה נעשתה הראשונה), ופספסו שם חלק ממש מרכזי במוח של העובר, הוא נולד עם פגיעה מוחית מסוימת. לא רוצה חלילה להפחיד ותמיד יש מקרים של דברים שמתפספסים, אבל עדיף בעיניי לצמצם את הסיכון.
בשורה התחתונה נראה לי שזה עניין כספי ואם יש ביכולתך לממן, עדיף ללכת על הטוב ביותר.
בהצלחה :)
 

rain31

New member
היי יערה, גם אני בכללית

הפקידה שלחה לי למייל רשימת רופאים פרטיים בהסדר עם כללית שהסקירה עולה 57 שח . הרופא שאליו קבעתי סקירה ראשונה הוא לא בהסדר עם שום קופה וכל סקירה עולה 2600. האם ניתן לקבל החזר 75% עליה? כמו שציינת שעשית את המאוחרת במחיר מלא עם החזר מסל ההריון של כללית...אגב יש לי פלטינום בכללית.
גם לי נראה שאעשה את שתי הסקירות אצל מומחה באופן פרטי כי אני מוגדרת הריון בסיכון וגם ככה לחוצה...
 

יערה851

New member
היי

אני חושבת שתוכלי לקבל החזר מתוך סל ההיריון (חשוב לוודא קודם טלפונית מול *2700) רק קחי בחשבון שזה נוגס לך חלק משמעותי מהסל ומחזירים רק 75% (כשהסל כולו הוא 8000 לכלל ההריונות).
גם אני מוגדרת הריון בסיכון והייתי רגועה מאוד לעשות עם רופא פרטי שלוקח רק 57 ש"ח בהסדר, הוא יכול להיות שווה ערך לכל רופא שלוקח מחיר מלא, וחשוב להדגיש שזה עדיין רופא פרטי ולא רופא של הקופה (שזה בעיניי לכשעצמו מקפיץ את מקצועיות הבדיקה). אז כאמור עשיתי את הסקירה הראשונה אצל ד"ר מסינג בקריית אונו (הוא ברשימה של ה-57 ש"ח ורופא הנשים שלי המליץ עליו בחום + יש פה גם הרבה המלצות עליו), יש עוד כמה טובים ברשימה. הוא ממש ייסודי ונחמד.
את הסקירה המאוחרת מעדיפה לעשות אצל רופא אחר, אך ורק בגלל שבא לי שעוד זוג עיניים יסתכל על הקטני שלי. קבעתי תור לד"ר מיקי לוריאן שמומלץ כאן גם רבות, לוקח פחות או יותר אותו סכום שכתבת על הסקירה ויש החזר 75% של הקופה.

אגב, אם את משנה את דעתך אל תרגישי שלא בנוח לבטל את התור- זה הכי לגיטימי שיש להתלבט ולשנות את דעתך בהריון, אני קבעתי את הסקירה המאוחרת לשלושה רופאים שונים כי התלבטתי וברגע שקיבלתי החלטה מיד ביטלתי את השניים האחרים כדי לפנות את התורים לנשים אחרות.

דבר אחרון, חשוב לי להגיד שכל סיכון בהריון יכול להיות משהו אחר ואני לא באה לשכנע, חשוב שתעשי מה שמרגיש לך נכון ומתאים לך כלכלית.
בהצלחה :)
 

rain31

New member
היי יערה, תודה על התגובה הנרחבת

אני מהצפון אבל אכן יש ברשימה רופא שראיתי הרבה המלצות עליו.
נראה לי שאת התור הפרטי לסקירה המוקדמת כבר אשאיר כפי שהוא ובאמת אנצל את סל ההריון. אני מתכננת עוד מקסימום הריון אחד לאחר מכן לכן אני חושבת שזה יספיק. בנוסף גם מהעבודה של בעלי ישנם החזרים על בדיקות הריון כך שנוכל לנצל גם את זה.
 

יערה851

New member
בשמחה :)

שימי לב שאם תבחרי את יכולה לעשות גם את הסקירה הראשונה ב-57 (הקופה נותנת לבחור בין ראשונה לשנייה מסובסדת).
שיהיה בהצלחה והכי חשוב שיהיה עגול ומשעמם :)
 

Tofi311

New member
עושה את 2 הסקירות אצל רופאה פרטית

שעובדת עם קופות החולים. סקירה ראשונה עלתה לי 1600 ש"ח ויש החזר מכללית וגם מהביטוח הפרטי שלי. סקירה שניה תעלה לי 57 ש"ח . נראה לי משתלם.
 

a morph

New member
את המוקדמת עשיתי אצל רופא פרטי בהסדר עם כללית

את השנייה עשיתי דרך הקופה, במרכז בריאות האישה של כללית, ולא ראיתי שום הבדל מבחינת המכשור, רמת המקצועיות, ההשקעה, ההקפדה וכו'. ההבדל היחיד זה אולי זה שרופא פרטי ישקיע יותר זמן בהכנת תמונות תלת מימד ואולי גם סרטונים, אותי זה ממש לא עניין ואף הרגיז.
יש כאלה שטוענים שסקירה ראשונה כדאי לעשות בפרטי, יש כאלה שדווקא סקירה שנייה... לדעתי זה פשוט טריק שיווקי. אם התרשמת מרופא קופה שהוא מקצועי, אין שום סיבה לא לסמוך עליו, במיוחד כשחלקם הגדול מקבל במקביל גם בפרטי או בבתי חולים (ולבתי חולים לרוב מגיעות הסקירות "המסובכות" יותר - סקירות מכוונות לאיברים מסוימים, סקירות מורחבות בהתוויה רפואית עקב ממצא שנמצא בסקירה שגרתית וכו').
וכן, אני מאמינה שהרפואה הציבורית בארץ היא טובה מאוד.
 
ממה שאמר לי ד"ר זר

שאצלו עשיתי את הראשונה (בהסדר- 57 ש"ח) וניסה לשווק לי לעשות אצלו גם את השניה (כי הוא עושה גם במרכז בריאות האישה)- ההבדל הוא שיש כל מני דברים שהם בודקים בפרטי ולא בודקים בקופ"ח כגון כל דברים במוח, סופרים אצבעות וכאלה. אישית היות ואני מתכננת לעשות מי שפיר וצ'יפ, החלטתי שיש גבול לכל תעלול וקבעתי סקירה מאוחרת במרכז בריאות האישה אצל ד"ר אמסטר (שעשה לי שם את השקיפות ועשה רושם נחמד ומקצועי).
 

a morph

New member
זה גם נשמע לי חשוד...

אולי אני טועה, אבל למיטב ידיעתי אצבעות סופרים רק בסקירה מורחבת (שאמורה גם לעלות יותר מסקירה רגילה).
וגם, שלא נדע, אני מכירה מקרה של אישה שלעובר שלה התגלה חסר באצבעות, וזה התגלה בסקירה רגילה לחלוטין בקופה, הרי את כפות הידיים והרגליים רואים בכל מקרה גם אם לא סופרים אצבעות אחד אחד, ואם חלילה יש חסר רואים.
ושוב, שלא נדע. שכל אחת תעשה את מה שמרגיש לה נכון ותהיה רגועה.
 
נכון

ואני מניחה שרופא יסודי יבדוק את זה בכל זאת(אגב, אני מכירה מישהי שעשתה את 2 הבדיקות באופן פרטי ונולד לה תינוק עם 6 אצבעות בשתי רגליים ויד). בכל אופן, זה כן הגיוני מה שהוא אומר, כי יש צ'ק ליסט לבדיקה בקופה ובפרטי הם מנסים לתת ''ערך מוסף'' כדי לעודד להגיע פרטי.
 

יערה851

New member
המממ

אצלי בדקו בסקירה הראשונה אצבעות, ספר ממש אחת אחת (ד"ר מסינג).
 
למעלה