הפסקת הריון בשבוע 9 אחרי US ללא דופק - דחוף

EstiB2

New member
הפסקת הריון בשבוע 9 אחרי US ללא דופק - דחוף

שלום לכולן,

אשמח אם תוכלו לייעץ לי מנסיונכן כי החדשות נפלו עלי כרעם ביום בהיר ורוב הסיכויים שאני צריכה לבצע הפלה ASAP.

הריון לאחר IVF, שבוע 8+3. באולטרסאונד נצפה עובר עם גודל שמתאים לשבוע 7 ולא נמצא דופק. אני אעשה בדיקה נוספת אצל רופא פרטי מחר אבל רוב הסיכויים שהוא יאמת את מה שאמרו לי בקופ"ח.

1. האם בשלב הזה כדאי ועדיף להפסיק הריון באמצעות כדורים? או באמצעות גרידה? או שאיבה? האם מישהי פה הפסיקה באמצעות כדורים בשלב הזה?
2. באילו כדורים מדובר ומה עלי לדעת לפני?
3. בקופ"ח הפנו אותי למיון נשים בבי"ח ציבורי ואני שוקלת ללכת למאיר - האם יש לי סיבות לחשוש מהטיפול "הציבורי" או שהם בסדר במאיר? האם לעשות זאת פרטי, גם אם מדובר בכדורים?

אשמח לשמוע כל מידע בנושא. שוב - זה משהו שלא צפיתי ולכן אין לי כרגע שום מידע (וכמובן שהרופאים מקמצים במידע)

רב תודות לכן,
א.
 
אני מצטערת

אכן כרעם ביום בהיר. אני מזמינה אותך בחום לפורום אובדן הריון, כאן בתפוז. להתייעץ לגבי ההשלכות של הפלה בכדורים לעומת הפלה בגרידה, וגם למצוא אוזן קשבת, קהילה חמה והרבה תמיכה. אני מחבקת אותך מרחוק. רק מציינת שמותר לך לחשוב יום יומיים עד שתחליטו מה מתאים לך. אישית עברתי הפסקת הריון גם בגרידה וגם בציטוטק. עבורי הכדורים היו אופציה טובה יותר, אבל זה מאד אינדבדואלי, ואת תשמעי גם דעות אחרות לגמרי.
 

a morph

New member
עניתי לך בפורום פוריות, אעשה העתק-הדבק גם כאן


בשבוע שלך בהחלט אפשר לעשות הפסקת הריון עם כדורי ציטוטק, עקרונית זה אפשרי אפילו עד שבוע 12 אם כי אחוזי ההצלחה גבוהים יותר ככל שהשבוע מוקדם יותר... במקרה שלך ההריון הפסיק להתפתח בשבוע 7 וזה בהחלט סביר.
אני עברתי הפלה עם הכדור בשבוע 9+, כשהעובר הפסיק להתפתח בשבוע 7. יש לכדור יתרונות וחסרונות, היתרון הבולט הוא כמובן הימנעות מפעולה כירורגית כמו גרידה, שיכולה לפגוע ברירית הרחם, להשאיר צלקות והידבקויות וכו'.
זה לא חייב לקרות, אבל זה קורה, וכבר יצא לי לקרוא כאן בפורומים סיפורים של נשים שעברו גדירה ואז נכנסו לסאגה ארוכה של עוד ועוד היסטרוסקופיות להסרת הידבקויות. זה לא נעים בלשון המעטה ומעכב מאוד את המשך הניסיונות להרות, אז אם יש אפשרות להימנע מזה - לדעתי כדאי לנסות.
החסרון הבולט של הכדור הזה הוא אחוז מסוים של כשלונות, כלומר יש נשים שאצלן הוא פשוט לא עובד (ואז המשך הטיפול הוא גרידה) או שנשארות שאריות שנאלצים להסיר בהיסטרוסקופיה (או גרידה אם זו שארית גדולה מאוד).
עוד חסרון שלו הוא סיכוי לתופעות לוואי לא נעימות, לא אצל כולן אבל כדאי להכיר אותן כדי לא להיבהל. אצלי היו בערך כל התופעות שמפורטות בעלון לצרכן - כאבי בטן, שלשולים, צמרמורות וכאבי ראש - לעומת זאת חברה טובה שלי עברה את זה ללא תופעות לוואי כלל. אי אפשר לדעת מראש איך תגיבי.
אני קיבלתי שתי מנות ציטוטק בהפרש של 3 ימים, כי אחרי המנה הראשונה נשארה שארית כלשהי... המנה השנייה השלימה את העבודה ולהבדיל מהראשונה גם עברה ללא תופעות לוואי כלל.
הדימום יכול להימשך עד שבועיים אחרי הכדורים, לרוב הוא ייחלש בהדרגה או יעבור כמה פאזות של התחזקות והיחלשות, זה תקין לחלוטין כל עוד לא מתפתח דימום מאסיבי (זה מרמז לרוב על שארית ודורש פנייה למיון).
אין לי ניסיון עם גרידה אז לא יכולה להשוות.
הלוואי שהכל יעבור לך במהירות ובקלות, ושתזכי להריון תקין בהקדם!
 

EstiB2

New member
תודה על התשובות המפורטות


בתוך החלום הרע הזה, התמיכה המדהימה שלכן היא קרן אור שנותנת לי תקווה. תודה ששיתפתן מהנסיון שלכן, אני יודעת שזה מאוד לא קל.

נקווה לבשורות טובות,
א.
 

dandale1

New member
היי יקירה

קודם כל חיבוק גדול, השבר והכאב הנפשי מוכרים היטב, אחרי השמחה והציפיות.
לצערי בעברי 2 הפסקות הריון עם ציטוטק:
1. בשבוע 9 כשהעובר הפסיק להתפתח והפסיק הדופק בשבוע 6/7.
2. בשבוע 7, כאשר השק היה ריק.

למזלי, בנסיבות הקיימות, שתי ההפלות עברו בפעם אחת. הלכתי למיון בתה"ש, רצוי לעשות את זה בסופ"ש כדי שתוכלי לנוח (אני מניחה שעדין לא יודעים בעבודה וכ')
בשתי ההפלות הכאבים היו בלילה הראשון, למחרת הרגשתי טוב ואפילו יצאתי מהבית.
יש זמן המתנה במיון אז קחי את זה בחשבון.
האפשרות השניה היא הפלה, אם זה בציבורי זה המתנה של כמה ימים/שבועות תלוי בלחץ של בי"ח, העדפתי לסיים עם זה כמה שיותר מהר ולכן הלכתי על האופציה של כדורים.
בבי"ח בודקים אותך בלי שום קשר כדי לוודא שאין דופק, לפני ביצוע הפעולה.
בכל מקרה, מאחלת לך שזה יעבור מהר וההריון המיוחל יגיע בקרוב.
אם יש לך שאלות נוספות, בשמחה.
 

EstiB2

New member
שוב תודה לכל מי שכתבה ותמכה


המידע שחלקתן והשיתופים עזרו לי מאוד לפני שנגשתי לתהליך.
אני מעדכנת שהכל עבר כשורה, העברתי יום שלם בבי"ח מאיר, שזה לא כייף בכלל (בעיקר בהמתנות לבדיקות ומעקב), אבל הצוות היה מקצועי, סבלני ואדיב מאוד וזה הפתיע לטובה. לקחתי 3 כדורי ציטוטק שהשפיעו די מיידית ואחרי כמה שעות של כאבים והתכווצויות, ובאמת דימומים מסיביים מאוד, הכל כבר היה מאחורי. אני מאמינה שזה היה הטיפול שהתאים למצב ההריון שלי. ומברכת על קיומו של כדור הפלא ציטוטק.

שולחת חיבוק בחזרה לכל מי שתמכה ושיתפה מנסיונה. כל מה שנותר לי זה לחשוב אופטימי ולהמשיך הלאה בתקווה להריון הבא שיהיה תקין :)

א.
 
אסתי היקרה, אני שמחה לשמוע שהחלק הפיזי עבר באופן 'חלק' יחסית

אם תרגישי שאת רוצה לעבד את האבל או סתם לפרוק או לשתף - את מוזמנת בחום לפורום "אובדן הריון" פה בתפוז.
אני מאחלת לך מכל לבי שההריון הבא שלך יסתיים במועד ובידיים מלאות!
 
למעלה