בדיקת - מי עשתה nipt

mizmuzit

New member
בדיקת - מי עשתה nipt

היי,

מישהי עשתה? לפי מה בחרה את החברה שעשתה בה?
 

a morph

New member
לפי זה שלקיחת הדם התבצעה במרפאה בה אני עושה מעקב הריון


עשיתי דרך חברת טבע - VERIFI - לקיחת הדם אצלם מתבצעת דרך מכון מור, וזה היה לי נוח כי הסניף ממוקם בבניין המרפאה בה אני ממילא עושה מעקב הריון.
 

dandale1

New member
לפי המלצת רופא ההריון

עשיתי דרך חברת בייבי לינק, הם באו אלי הביתה אז היה הרבה יותר נוח, תוצאות הגיעו תוך שבוע בערך, הדיוק הוא ברוב החברות 99%-99.99%.
אם את בקופ"ח מאוחדת, את זכאית להחזר של 75% וזה לא חלק מסל ההריון, אז שווה.
אם יש שאלות נוספות את מוזמנת לשאול.
בהצלחה!
 
עשיתי, וחשוב שתדעי

בדיקות NIPT אינן מחליפות מי שפיר, ולא משנה מה אומרים לך. אלו בדיקות סקר ולא בדיקות אבחנתיות ולכן אחוזי הדיוק שלהן הוא בין 99% ללא ידוע - תלוי בכרומוזום ובמום שבודקים. כן, ייתכן שתשלמי על בדיקה שלא ברור עד כמה היא מדויקת, אם בכלל. ייתכן שתשלמי על בדיקה שלא תאבחן מום בעובר (מום שאפשר היה לאבחן במי שפיר), ייתכן שתשלמי על בדיקה שתיתן אבחנה שגויה.

לשאלתך - עשיתי ווריפיי, כי היא בדקה מספר גדול יותר של תסמונות, כי גיאוגרפית זה היה לי נוח (בבניין של קופת החולים) וכי קופ"ח כללית משווקת אותה באגרסיביות.
קיבלתי תוצאה שגויה - "איבחנו" תסמונת שלא הייתה קיימת. בדיעבד הייתי משקיעה את הכסף במי שפיר.
 

dandale1

New member
אני חוששת מהמצב ההפוך

ותוהה אם יש מקרים שהבדיקה חזרה שהכל תקין ובסוף נולד ילד עם תסמונת כלשהי שנבדקה
מקווה מאוד שלא...
 
וגם היו מקרים בחו"ל

יש מצבים של חיובי כוזב. הם הרבה פחות נפוצים משלילי כוזב אבל קיימים. היה דיון ארוך בפורום לאחרונה בנושא וצוטטו בו סקרים ומחקרים. אם תרצי אחפש לך אותו. גם אני דאגתי יותר מחיובי כוזב. אישית בחרתי לעשות דיקור מי שפיר.
 

a morph

New member
חבל שאי אפשר לדעת מה היה בהמשך ה"בירור" שלהם

בתגובה שלהם הם מדגישים שיש 0.1% של שלילי כוזב אבל רומזים רמז עבה מאוד בכיוון מצבים לא שגרתיים כגון מוזאיקות. הייתי רוצה מאוד לדעת אם באמת היו "נסיבות מקלות" שכאלה או שמדובר בתסמונת דאון קלאסית שפשוט פוספסה.
 
אכן מעניין, אבל בכל מקרה איבדתי אמון בבדיקות האלה

אחרי שקיבלתי תשובה חיובית כוזבת ודיברתי עם עוד מישהו שקיבלה תשובה כזו (על תסמונת אחרת), ללא שום "נסיבות מקלות" כמו מוזאיקות, אין לי כוונה לעשות בדיקה כזו בעתיד.
 
אני עשיתי בהריונות הקודמים

את בדיקת מי השפיר..פעם שעברה התחלתי לבדוק לגבי בדיקות ה-NIPT ובסוף בחרתי במי שפיר
היום כבר יש בדיקות מתקדמות יותר ולדברי חברה שלי והרופא גנומיטי היא הבדיקה המתקדמת ביותר (מבחינת איכות הבדיקה, מספר תסמונות שבודקת וכיוב') אז אם אעשה בדיקת דם זו תהיה הבדיקה. אשמח גם לשמוע אם מישהי עשתה את הבדיקה בבית כיוון שהבנתי שיש אפשרות כזו..
 
למעלה