מאיזה שבוע מומלץ לקחת תוסף ברזל?

michmich82

New member
עייפות וברזל

בעיקרון ההריון מעייף מטבעו, אבל באמת ממה שאני יודעת בשליש השני קצת יותר מאוזנים מבחינת העייפות (אצלי זה ככה בכל אופן).. אצלי הרופאה אמרה לקחת ברזל בנוסף ומליצה גם לי על ברזל העדין של סולגר, הוא מעולה בספיגה שלו, אצלי לפחות אין תופעות לוואי ואני באמת לוקחת בלי בעיה בסמוך לחלב, קפה, ביצים וכו'.
 
מאיזה שבוע מומלץ לקחת תוסף ברזל?

והאם עייפות רציפה יכולה להיות סימפטום של מחסור בברזל?
 
אני לקחתי מההתחלה כי אני צמחונית ולא לקחתי פרנטל

אבל באופן רגיל, אם אני זוכרת נכון, מהשליש השני.
עייפות לגמרי יכולה להיות קשורה, הייתי מבקשת בדיקת דם.
 
אני גמורה

עייפה כ-ל הזמן. הרופא שלי אמר שזו טפשת רצינית שבאמצע השליש אני עדיין בלי ברזל, ושאקפוץ לקחת בדיקות דם. התזונה שלי טובה, בהחלט אוכלת בשר, אבל כנראה שלא מספיק. יש לך מושג תוך כמה זמן יש שיפור במידת העייפות?
 
גם מי שאוכלת בשר צריכה לקחת ברזל מהשליש השני

ממה שקראתי ברשת - תוך שבוע-שבועיים אמור להיות שיפור.
תשתדלי לא לצרוך מוצרי חלב ומזונות עשירים בסידן בטווח של שעתיים לפני ואחרי כי סידן מפריע לספיגת הברזל. ויטמין C, לעומת זאת, מגביר ספיגה, אז רצוי לאכול מזונות שמכילים ויטמין C בטווח הזה, או לקחת ברזל משולב עם ויטמין C.
 
לפי הרופא שלי ברזל לוקחים

בהתאם לתוצאות בדיקות דם..ז"א שהרבה פעמים מתחילים לקחת לפני ש"נהוג" אם יש חוסרים שנתגלו בבדיקות הדם . לי הוא נתן מרשם לפריפול (הברזל) ולפרנטל (תוספים משלימים) בהריון הקודם כבר בשבוע 12 אם אני לא טועה והשילוב שלהם היה לי מעולה עד סוף ההריון
לחברה שלי בשלב טיפה יותר מאוחר כבר נתנו עירוי כיוון שהתחילה עם מאגרים מדולדלים..אז זה יכול להשתנות מאחת לאחת אבל שבוע 12-16 זה בערך הזמן שממליצים אם אני לא טועה
העייפות יכולה לנבוע גם ממה שעובר על הגוף..ואולי גם ממחסור בדברים נוספים שגם אותם ניתן לגלות בבדיקת הדם
 
אני בשבוע 22

שכחתי לגמרי שצריך לקחת תוסף. הוא הנחה אותי טלפונית להתחיל לקחת מיד, ביום ראשון בדיקת דם. לקחתי בכל ההריונות, באחד מהם באמת היתה עייפות מאד גדולה וחולשה פיזית שהברזל שיפר פלאים. מקווה לשיפור, לא מרגישה שזו עייפות נורמלית להריון בשלב הזה.
 
למעלה