הריון לאחר IVF ופער בגיל המחושב?

פינקי29

New member
הריון לאחר IVF ופער בגיל המחושב?

שלום לכולן, אנחנו אחרי החזרה של בלסטוציסט מוקפא, כרגע בשבוע 13.
את גיל ההריון המחושב חישבו לי בתור שבועיים לפני ההחזרה ועוד חמישה ימים אחורנית (גיל העובר).
בכל הבדיקות (החל מבדיקת הדופק ועד השקיפות העורפית) העובר היה קטן באופן עקבי מהגיל המחושב ב3-5 ימים. בשקיפות איכות האולטרסאונד היתה מצויינת עד כדי יכולת לספור חוליות ואצבעות, וגם גודל העובר כבר בסקאלה של מ''מ אלא ס''מ - ככה שהמרחב לטעות מדידה יחסית קטן (לצורך המחשה, ההבדל בין שבוע 11+5 ל11+1 הוא של סנטימטר שלם - לא הגיוני שסטיית התקן של המדידה תהיה כל כך גדולה בשלב הזה, לכן אני מסיקה שזו לא בעיה במדידה אלא העובר שקטן לגילו..).
אני תוהה מה המשמעות של העיכוב הזה בהתפתחות - הרי במקרים של IVF אין הסבר של ביוץ מאוחר ואפשר לחשב את גיל העובר בדיוק של יממה בודדת. מתחילה קצת לדאוג..
הרופאה בשקיפות אמרה שאני צריכה להתייעץ על זה עם הרופא המטפל (שאוכל לראות רק בעוד שבועיים), ושאולי היתה מעין 'קפיאה' בהתפתחות בהתחלה..
אם הפער היה לכיוון החיובי (גדול לגיל המחושב) לא הייתי דואגת, אבל הפרש של חמישה ימים כשאמור להיות לי התאריך המדוייק מדאיג מאד..
מישהי חוותה פער כזה, ספציפית אחרי IVF ויש לה תובנות לשפוך על העניין?
תודה בנות!
 
ספציפית אחרי IVF לא

את מוזמנת לשאול גם בפורום פוריות או הריון אחרי טיפולים.
אבל גם אצלי תמיד היא היתה קטנה מהגיל האמיתי שלה, זה היה מתוזמן רק לפי תרופות וא.ס אבל בכול זאת תמיד היתה סטייה למטה. אני חושבת שתמיד כדי לבדוק בשביל השקט הנפשי שלנו.
 

פינקי29

New member
תוכלי להסביר למה הכוונה לבדוק?


מתכוונת לבדיקות כמו מי שפיר כדי לשלול תסמונת גנטית כלשהי?
 
הכוונה

שאם זה מדאיג אותך או את הרופא בהמשך אפשר לעשות בדיקות נוספות ומי שפיר.
אבל כמו שאמרתי גם אצלי זה היה מתוזמן ובכול זאת היו הפרשים בין השבוע לגודל האמיתי :)
 

hatalya

New member
לי היה פער של יומיים / שלושה אחרי ivf

אף אחד מהרופאים לא התרגש מזה, למרות שגם לי זה היה מוזר הרי יש תאריך מדוייק.. בכל מקרה יש לי עכשיו תינוקת מהממת שנולדה בשבוע תקין והכל בסדר תודה לאל.
 

פינקי29

New member
שמחה לשמוע!

למרות שהפרש של עד 5 ימים זה לא כמו הפרש של יומיים, מקווה שגם אצלנו יגמר באופן הזה

אם אפשר לשאול, האם באיזשהו שלב היא השלימה את הפער? או שעקבית עד הלידה היתה קטנה לגילה?
 

hatalya

New member
השתנה בין הבדיקות

אני זוכרת בדיקות שהפער היה כמה ימים גדולה יותר והיו בדיקות כמה ימים קטנה יותר. כל עוד ההתפתחות תקינה, הדיוק של הימים לא משנה. אף פעם לא היה משהו מדאיג / מחשיד. תמיד הרופא אמר שהכל בסדר.
 

malina83

New member
גם אצלי

גם אצלי ( אחרי ivf ) בכל הבדיקות העובר היה 3-5 ימים קטן יותר. היום עשיתי סקירה מאוחרת , כל האיברים תקינים אבל הפער גדל להבדל של שבוע. עם זאת הרופא שלי ממש רגוע ואומר שזה תקין, שהעובר פשוט קטן.
אצלי ספציפית זה יכול להיות גנטי כי אני מאוד רזה ואני בעצמי נולדתי 2600 גרם . לידה תקינה בזמן. כמובן שלאמא שלי לא היה מושג מה הגודל שלי בהריון והיא גילתה שאני כזאת רק אחרי הלידה.
 
למעלה