בדיקת NIPT לעומת שקיפות עורפית

rcdance

New member
בדיקת NIPT לעומת שקיפות עורפית

ביום שישי היתה עוד הוכחה לכך שהולנד כל כך שונה מישראל.
רק בתחילת החודש החלו לעשות בדיקת NIPT.
מציעים אותה או את השקיפות עורפית +בדיקת דם (בדיקת סקר)- לא שתיהן.
העלות כמעט זהה 170 יורו.
בהריון הקודם ב 2013, לא עשיתי שקיפות עורפית אבל עשיתי מי שפיר בארץ ומתלבטת עכשיו מה לעשות.
למיילדת אסור להמליץ לנו על איזה בדיקה לבחור אם בכלל.
לפי מה שזה נשמע ונקרא הNIPT יותר מדויקת.
מי שעשתה יכוכלה להאיר קצת את עיני?
אני צריכה להחליט עד יום שישי.

תודה ושבוע טוב
 
NIPT יותר מדויקת משקיפות עורפית, אבל פחות ממי שפיר

באתרים של החברות השונות שעושות NIPT מצוין מה רמת הדיוק עבור כל תסמונת, כאשר לתסמונת דאון מדובר ב-99%. לשם השוואה - שקלול של שקיפות, סקירה ושתי בדיקות הדם ביחד נותן תוצאה ודאית בכ-75% (בערך).
כשמדובר בתסמונות אחרות - רמת הודאות יורדת. אם לוקחים לדוגמה את וריפיי - הודאות בבדיקת טריזומיה 13 היא 87% ובטריזומיה של כרומוזום X הודאות לא ידועה (כלומר ייתכן שהיא לא יעילה בכלל).
למרות שהיא מדויקת יותר משקיפות עורפית, זוהי עדיין בדיקת סקר ולכן גם בה עלולות להיות שגיאות (מניסיון אישי). אם את רוצה תוצאה ודאית - תעשי מי שפיר.
 

rcdance

New member
תודה על התשובה

אנחנו הולכים יותר לכיוון הניפט אבל בגלל שהיא חדשה כאן אני לא סגורה אם ניתוח הבדיקה מתבצע כאן או בארהב /סין כמו שקראתי שקורה בארץ. אני אדע יותר ביום שישי. האם אפשר לשאול מה הניסיון שהיה לך אם זה? (וזה בסדר גם להגיד לא)
 
אם אתם הולכים לכיוון הניפט

אז באמת ההתלבטות היא בין הבדיקות השונות שקיימות ולא מול המי שפיר
אני בהריון הקודם התלבטתי ובסופו של דבר הלכתי על המי שפיר (למרות ששחברה שלי שעשתה בדיקת ניפט היתה מאוד מרוצה ומכאן נבעה ההתלבטות)
הפעם בגלל שיש בדיקות מתקדמות יותר כמו הגנומיטי שבודקת יותר תסמונות עם אחוזי הצלחה גבוהים יותר אז אם אבחר ללכת לכיון הניפט זו ככל הנראה תהיה הבדיקה
 

rcdance

New member
יש לי בעיה טכנית עם המי שפיר

בהולנד היא יקרה נורא ואין עליה שום כיסוי (בהריון הקודם עשיתי וקיבלתי מהביטוח הפרטי 80% החזר) ובעיה נוספת היא שאם אני מגיעה לעשות אותה בארץ אסור לי לטוס חזרה במשך 10 ימים וזה לא פשוט עם העבודה... נראה לי שאעשה את הניפט ואני מגיעה לארץ עוד שבועיים ואני עושה סקירה ראשונה .... נקווה שזה יספיק תודה על העצות
 
אפשר לגמרי


קיבלתי תשובה חיובית לטריפל X, במי שפיר התברר שזו הייתה טעות והכל בעצם תקין. בייעוץ הגנטי שעשיתי באיכילוב אמרו לי שיש בעיתיות עם בדיקת כרומוזומי מין ובעיקר X בבדיקות NIPT.
אגב, לא שזו סטטיסטיקה מייצגת, התכתבתי בתפוז עם עוד מישהי שקיבלה תשובה חיובית כוזבת למונוזומיה של כרומוזום X .
 

חיפאית88

New member
ככה

קודם כל, לפחות בהולד כן נשמע שאת זה עושים נכון- בדיקות הניפט יכולות להחליף את בדיקות השקיפות העורפית+סקרים ביוכימיים ולא את בדיקת מי השפיר.
&nbsp
לעומת שקיפות עורפית ובדיקות דם לניפט יש דיוק רב יותר, כשאני הייתי בהריון עשיתי יעוץ גנטי והפרופ' אמרה שהמטרה היא לייבא את הטכנולוגיה של הניפט לארץ ואז באמת להחליף בזה את בדיקות השקיפות והסקרים הביוכימיים אבל אם יש אינדיקציה אין תחליף למי שפיר שהיא היחידה שאינה בדיקת סקר.
&nbsp
אני הייתי עושה את הניפט כמה שיותר מוקדם (משבוע 8 אפשר) ואז לפי התוצאות מחליטה לגבי מי שפיר בדיוק כמו שעושים עם השקיפות.
 

rcdance

New member
עושים נכון רק קצת מאוחר מכל השאר

הנטייה כרגע היא ללכת על הניפט. אנחנו נדע יותר ביום שישי. תודה
 
אני גרתי באירלנד ועשיתי את הבדיקות שם

בשבוע 12 ניגשתי לעשות את השקיפות העורפית וגם התעניינתי להמשך לגבי בדיקת הניפט, הציעו לי על הדרך לעשות באותו היום גם אותה ובתכלס יכולתי לוותר על השקיפות כי הניפט הרבה יותר וודאית. אני חושבת שאירלנד יותר קרובה מבחינת רפואה להולנד .
ניפט בארץ כביכול מחליף את מי השפיר.. אישית ממליצה ללכת ישר על הניפט בלי השקיפות כי זה בודק את תסמונת דאון 99% ועוד 2 תסמונות שהשקיפות לא בודקת
 

rcdance

New member
זה הכיוון, בשישי יש לנו פגישה

עם המיילדת ואז נצטרך להחליט. תודה
 
למעלה