זה באמת פחות פשוט ממה שזה נשמע.
זה רק קצת ממה שקראתי:
 
עד שבוע 26 – המבוטחת צריכה לרכוש ביטוח מורחב להריון שמחירו גבוה בכ-250% ביחס לביטוח רגיל. במידה ובמהלך השהייה בחו"ל תכנס האישה לשבוע ה-26 עליה לפעול כאילו היא טסה לאחר שבוע 26.
לאחר שבוע 26 - המבוטחת מחויבת למלא שאלון רפואי המצהיר כי היא אינה סובלת משום בעיות הקשורות להריון, על שאלון זה צריך להיות חתום רופאה המטפל של האישה.
שאלון זה יש למלא בעברית ובאנגלית ולהציג לדיילות חברת התעופה.
הדיילות מעבירות את המסמך לעיונו של הרופא התעופתי של חברת התעופה, והוא זה שמאשר סופית את העלייה למטוס.
בנוסף, בין השבוע ה-26 ועד לשבוע ה-,30, על המבוטחת לשלם תוספת חד פעמית לכיסוי סיכונים.
לאחר שבוע 30 - לא ניתן לבטח אישה כשהיא נמצאת בשבוע ה-30 להריונה. לצורך עלייה למטוס צריכה האישה להציג אישור מהרופא המטפל על כך שהיא אינה סובלת מבעיות המונעות ממנה לטוס וכן שאין לה כיסוי ביטוחי.
אישה בהריון עם יותר מעובר אחד, לא תורשה לעלות למטוס.
לאחר שבוע 32 - אישה, גם אם היא נושאת עובר יחיד, לא תורשה לעלות למטוס עד סוף הריונה.
רק במקרי חירום ניתן לאפשר לאישה לאחר השבוע ה-32 לטוס וזאת רק על ידי אישור מיוחד בהצגת אישור רפואי וליווי רפואי צמוד ע"י רופא.
חברות התעופה השונות מגדירות נשים בהריון כנוסעים מן השורה, במידה ומצב הרפואי וכן הריונן תקין לחלוטין.
 
במידה והינך מתכננת ללדת בחו"ל חשוב לדאוג לביטוח רפואי מלא המכסה לידה וטיפול בוולד בארץ בה מתוכננת הלידה, כמו גם לדאוג לכיסוי ממושך אשר יספיק לכל אורך השהות בארץ היעד.
ביטוח נסיעה לאישה בהריון לא מבטח מפני מספר מצבים הנחשבים כמצבי סיכון:
הריון של מבוטחת הסובלת ממחלה כרונית, מבוטחת שעברה בעבר הפלות חוזרות של ההריון, הריון של יותר מולד אחד, מבוטחת שסבלה מדימומים במהלך ההריון, הריון שמקורו בטיפולי פוריות או הפריה חוץ גופית, הפלה יזומה, לידה, לידה מוקדמת, טיפול בוולד, הוצאות מעקב שוטף אחר ההריון, אשפוז לצורך שמירת הריון – למעט במקרה של הוראה מרופא וזאת בהתאם לסכומים שנקבעו בפוליסה.
 
ודבר אחרון, אם את אזרחית אמריקאית, את לא צריכה ללדת שם כדי שילדייך יקבלו אזרחות. הם יקבלו אוטומטית אזרחות ברגע שתגישי בקשה לאחר שיוולדו.
 
לידה קלה ובהצלחה!